Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väsynyt töiden jälkeen - puoliso pinna tiukalla

Vierailija
07.02.2014 |

Olen töiden jälkeen usein väsynyt, enkä jaksa kuin nukkua. Päikkäreiden jälkeen jaksa taas tulla mukaan perheen arkeen ja kotitöihin. Puolisoa tämä kiukuttaa, vaikka toisaalta hän ymmärtää. Olisi kiva olla virkeämpi ja jaksaa useammin myös harrastaa liikuntaa. Elämäntavat ovat minulla terveelliset. Jotenkin pitäs jaksaa eteenpäin. Kertokaas hyviä vinkkejä!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se voi antaa sun ottaa 1/2h tirsoja rauhassa? Muakin vituttais heti häärätä/seurustella toisten kanssa kotona heti työpäivän päätteeks :/

Vierailija
2/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätäpä ne hiilihydraatit pienemmälle niin tulet yllättymään. Jollet usko, käy lukemassa karppaus.infoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä muakin ärsyttäisi. Mun mielestä päikkärit ei ole mitään aikuisten juttuja, ainakaan jos perheessä on pieniä lapsia. Tai sitten pitää antaa toiselle vastaavasti vapaata aikaa, ja ottaa itse vetovastuu nukuttuaan.

Vierailija
4/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen kolmivuorotyötä ja rytmit usein sekaisin, nukun myös päikkäreitä. Minusta on ihan ok antaa toisen nukkua jos väsyttää. Mieskin saa nukkua päikkärit jos haluaa. Mitä järkeä pakottaa toinen väsyneenä viihdyttämään toisia? Kaikilla on parempi olla jos ihmiset saavat nukkua väsymystään pois. Lapsi on tosin "jo" 11 v. joten osaa olla itsekseenkin eikä me yleensä nukuta päikkäreitä samaan aikaan. 

Vierailija
5/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko työ liian kuormittavaa? nukutko yöllä hyvin?

Vierailija
6/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sua väsyttää? Valvotko myöhään? Mun ex oli aina töitten jälkeen väsynyt, koska valvoi arki-iltoina myöhään ja aamulla piti töihin aikaisin. Halusi nukkua päikkärit, että jaksoi harrastukseen ja harrastuksen jälkeen taas valvoi. Mun piti hoitaa koti ja lapset. Reilua. Viikonloppuna valvoi vielä pidempään ja nukkui myöhään. Mun piti herätä lasten kanssa.

Juu ei löytynyt ymmärrystä. Hirveen tylsä tyyppi olin.

Vierailija
7/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun yöllä hyvin, mutta silti väsyttää. Töissä on aika paljon uutta, lisää kuormaa. Työt, perhe, puoliso, lapset, harrastukset, siinä on tasapainoilua, että jaksaa tuota kaikkea, vaikka perusasiat ovat kunnossa.

Vierailija
8/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 19:59"]Nukun yöllä hyvin, mutta silti väsyttää. Töissä on aika paljon uutta, lisää kuormaa. Työt, perhe, puoliso, lapset, harrastukset, siinä on tasapainoilua, että jaksaa tuota kaikkea, vaikka perusasiat ovat kunnossa.

[/quote]

Saako puoliso yhtä paljon päivittäin omaa lepoaikaa kuin mitä sun päikkärit on?

Vierailija
9/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään vuorotella puolison kanssa vetovastuuta ja päikkäreitä tarvittaessa.

Vierailija
10/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:04"]Yritetään vuorotella puolison kanssa vetovastuuta ja päikkäreitä tarvittaessa.

[/quote]

Eli jos puoliso ei ole väsynyt, hän ei saa lukea tuntia kirjaa, katsella telkkaria tms. kun sinä laittaisit perheelle päivällistä? Vaan sinä rojahdat sohvalle töitten jälkeen, puoliso laittaa ruoan ja tekee kotitöitä?

Vierailija
11/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 19:59"]

Nukun yöllä hyvin, mutta silti väsyttää. Töissä on aika paljon uutta, lisää kuormaa. Työt, perhe, puoliso, lapset, harrastukset, siinä on tasapainoilua, että jaksaa tuota kaikkea, vaikka perusasiat ovat kunnossa.

[/quote]

Hienoa että myönnät tämän. Oikeastaan tämä on aika valaisevaa, kun itsekin olen aina kuitti. Kyllä työ voi olla hyvin kuormittavaa, mutta myös kotona. Kunnon kohotus ehkä, vaikka koko perheen voimin? Voisiko työpäivää lyhentää joksikin ajaksi? Ja toisaalta jos päikkärit auttaa ja muille sopii, niin mikäs siinä.

Vierailija
12/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella tutulta. Itsellä oli aikoinaan ihan sama fiilis - tämä tosin ennen lapsia. Paljon myöhemmin todettiin minulla vakava kilpirauhasen vajaatoiminta. Olihan puoliso jo käskenyt lääkärissä käymään väsymyksen takia mutta enhän minä häntä tietenkään kuunnellut... No, oli loppujen lopuksi ihan oikeassa ja taustalla oli ihan lääketietelliinen syy!!

Joten hopi hopi lekurille, tuo ei ole kuin verikoe :-)

Vierailija
13/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kotitöitä myös, runsaasti, ja kannan vastuusta oman osani. Huomioin puolisoni myös. Kunto on kohdillaan, ei ole siitä kiinni. Voiko sitä jaksaa elämän kaikilla osa-alueilla?

Vierailija
14/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muita menoja/harrastuksia liikaa? Onko pelkkää joutilasta aikaa ikinä?

Vierailija
15/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:50"]

Itse teen kolmivuorotyötä ja rytmit usein sekaisin, nukun myös päikkäreitä. Minusta on ihan ok antaa toisen nukkua jos väsyttää. Mieskin saa nukkua päikkärit jos haluaa. Mitä järkeä pakottaa toinen väsyneenä viihdyttämään toisia? Kaikilla on parempi olla jos ihmiset saavat nukkua väsymystään pois. Lapsi on tosin "jo" 11 v. joten osaa olla itsekseenkin eikä me yleensä nukuta päikkäreitä samaan aikaan. 

[/quote]

Mitä järkeä on ketään pakottaa viihdyttämään ketään toista? Mitä perhe-elämää se sellainen on, missä jonkun pitää viihdyttää jotain muuta / muita? 

Vierailija
16/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikkihan työssäkäyvät äidit on väsyneitä. Monelta menet nukkumaan ja monelta heräät töihin? Mä tarvin ajoittain jopa 14 tuntia unta, että saan korvattua vuorotyöstä johtuvan univajeen.

Sun mies on aikuinen ihminen. Mihin Se tarvii viihdyttäjää??? Eikö aikuiset ihmiset osaa olla yhtään yksin? Mua ainakin ahdistaisi ja väsyttäisi tollanen suhde, missä ei saisi edes päikkäreitä nukkua. Jos nyt et tuntikausia vetele, niin tietenkin Se on ok.

Vierailija
17/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:50"]

[/quote]

Mitä järkeä on ketään pakottaa viihdyttämään ketään toista? Mitä perhe-elämää se sellainen on, missä jonkun pitää viihdyttää jotain muuta / muita? 

[/quote]

Miksi toistat nuo samat kysymykset, jotka lainaamallasi kirjoittajalla oli?

Vierailija
18/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet täydellinen puoliso ja vanhempi ja on epäreilua, kun et saa nukkua päikkäreitä? JSSAP.

19/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse olen omaan väsymykseen todennyt hyväksi hoidoksi c-vitamiinin. Otan sitä kahdestai päivässä, aamulla ja iltapäivällä. Mitä enemmän liikun ja mitä raskaampi työpäivä (fyysinen työ) niin sitä enemmän sitä tarvitsen. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Niinä päivinä kun jää tabletit ottamatta niin ei illalla riitä virtaa lähteä salille. Suosittelen kokeilemaan, jollei ole jo omassa rutiinissa mukana.

Vierailija
20/21 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi kokee ehkä arjen myös raskaaksi, ja saa liian vähän omaa aikaa. Jospa selvittäisit onko näin ja mitä hän kaipaa, ja yrittäisitte järjestää hänelle sitä. Sitten nuo päiväunet eivät varmaan olisi mikään ongelma. Tosin, jos nukkuu 8+ tuntia yöllä ja silti tarvitsee päiväunet niin kannattaa ehkä selvittää, ettei ole mitään fyysistä vaivaa, mikä väsyttää.