Mulla on 50kg ylipainoa silti pidän itsestäni.
Eikä mua haittaa kilot lainkaan.
Kommentit (150)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 17:59"]
Niinhän luulet että avioliitto menee hyvin ja mies tykkää, oikeesti mies pettää ja haaveilee hoikista :)))
[/quote]
No ei petä. Sillä oli varaa valita kenet hän vaimoksi ottaa. Oli ennen minua useita nuoria ja hoikkia tyttöystäviä mutta niin vaan rakastui minuun ja perustimme perheen.
[/quote]juu tottakai. Kenet vaan olisi voinut valita. Oikea prinssi charmikas kun oli. Rikas, komea, täydellinen. Tietenkin niin täydellinen myös sisäisesti, että näki 100kg läskivuoren lävitse, ja valitsi hänet kaikkien viehättävien nuorien kaunottarien ja älykkäiden naisten sijaan.
[/quote]
Akateemisesti koulutettu,varakas ja hoikka hän on eli varmasti olisi saanut kenet vaan.
Hyvä kun olet sinut itsesi kanssa! :) On minussakin ulkoisia ja sisäisiä virheitä, mutta ei ne estä minua pitämästä itsestäni.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:13"]On hienoa ap, että olet tyytyväinen itseesi. Ja että nelikymppisenä on polvet ja muut kunnossa.
Olen sinua toistakymmentä vuotta vanhempi ja laihdutin itseni kolmikymppisenä normaalipainoiseksi juuri sen takia, että näin, mihin kuntoon äitini meni vanhempana. Hän on aina ollut ylipainoinen.
Nyt voin sanoa, että tein oikean ratkaisun. Ikäisiäni naisia on jonossa polvileikkauksiin, on verenpainelääkitystä, olkapäävaivoja, selkävaivoja. No ei siinäkään mitään. Moni heistä oikein odottaa, että pääsispä sitten äkkiä eläkkeelle. Mutta kuuskymppisenä ollaan lonkkaleikkausjonossa. Ai niin, ensimäiset sydämen ohitusleikkaukset on tehty jo viiskymppisillä.
Oma äitini on on kahdeksankymmentä ja on surullista katsoa ihmistä, kenellä pää pelaa ihan täysillä, mutta jalat eivät enää kanna. On astmalääkettä, sydänlääkettä, verenpainelääkettä, kolesterolilääkettä. Muuten todella tässä päivässä ja hyvävointinen, mutta ei pysty puolta kilometriä enää kävelemään. Kummatkin lonkat leikattu, polvissa paha nivelrikko.
Ja kyllä, aion pitää oman painoni kurissa ja harrastaa liikuntaa.
Mutta en siis halua tätä pahalla kirjoittaa, vaan vähän sinua vanhempana, mihin runsas ylipaino johtaa. Se tulee hankaloittamaan elämää huomattavasti[/quote]
N.85-90 kg vanhus elää pisimpään tutkimusten mukaan. En tiedä kuinka lihavista puhut. Minun suvussani monella laihalla astmaa, syöpää, sydän ja verisuonitauteja, korkeaa verenpainetta. Lihavuus lisää riskejä, mutta läheskään kaikki eivät sairastu. Samoin hoikkuus ei takaa tervettä elämää.
[/quote]
Olis kuka nähdä se tutkimus. Itse asiassa, voin maksaa sulle 10000 euroa, jos näytät tuon tutkimuksen! :D vai 90kg vanhus terveellisin, lol, voiko noin tyhmää ihmistä ollakaan?
Eivaan, oikeassa olet. Kaikki ne maailman vanhimmat ihmiset kiinasta, japanista, 110-vuotiaat mummot ja papat. Sellasia lähes satakiloisiahan ne aina...juupajuu...
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:13"]On hienoa ap, että olet tyytyväinen itseesi. Ja että nelikymppisenä on polvet ja muut kunnossa.
Olen sinua toistakymmentä vuotta vanhempi ja laihdutin itseni kolmikymppisenä normaalipainoiseksi juuri sen takia, että näin, mihin kuntoon äitini meni vanhempana. Hän on aina ollut ylipainoinen.
Nyt voin sanoa, että tein oikean ratkaisun. Ikäisiäni naisia on jonossa polvileikkauksiin, on verenpainelääkitystä, olkapäävaivoja, selkävaivoja. No ei siinäkään mitään. Moni heistä oikein odottaa, että pääsispä sitten äkkiä eläkkeelle. Mutta kuuskymppisenä ollaan lonkkaleikkausjonossa. Ai niin, ensimäiset sydämen ohitusleikkaukset on tehty jo viiskymppisillä.
Oma äitini on on kahdeksankymmentä ja on surullista katsoa ihmistä, kenellä pää pelaa ihan täysillä, mutta jalat eivät enää kanna. On astmalääkettä, sydänlääkettä, verenpainelääkettä, kolesterolilääkettä. Muuten todella tässä päivässä ja hyvävointinen, mutta ei pysty puolta kilometriä enää kävelemään. Kummatkin lonkat leikattu, polvissa paha nivelrikko.
Mutta en siis halua tätä pahalla kirjoittaa, vaan vähän sinua vanhempana, mihin runsas ylipaino johtaa. Se tulee hankaloittamaan elämää huomattavasti[/quote]
N.85-90 kg vanhus elää pisimpään tutkimusten mukaan. En tiedä kuinka lihavista puhut. Minun suvussani monella laihalla astmaa, syöpää, sydän ja verisuonitauteja, korkeaa verenpainetta. Lihavuus lisää riskejä, mutta läheskään kaikki eivät sairastu. Samoin hoikkuus ei takaa tervettä elämää.
[/quote]
Olis kuka nähdä se tutkimus. Itse asiassa, voin maksaa sulle 10000 euroa, jos näytät tuon tutkimuksen! :D vai 90kg vanhus terveellisin, lol, voiko noin tyhmää ihmistä ollakaan?
Eivaan, oikeassa olet. Kaikki ne maailman vanhimmat ihmiset kiinasta, japanista, 110-vuotiaat mummot ja papat. Sellasia lähes satakiloisiahan ne aina...juupajuu...
[/quote]
Siinäpä sinulle idari
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/tutkimus-pulskat-vanhukset-elavat-pidempaan/
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:13"]On hienoa ap, että olet tyytyväinen itseesi. Ja että nelikymppisenä on polvet ja muut kunnossa.
[/quote]
Kuten sanoin, jokainen toki voi elää elämänsä ihan haluamallaan tavalla. Mutta ei se nyt niin kauhean onnellista tuo elämä ole, kun ei pysty kävelemään kunnolla ja on ylipainon aiheuttamaa nivelrikkoa yms. Astma yms. pysyisi painonhallinnalla paljon paremmassa kunnossa. Samoin elämä olisi avarampaa, kun pääsisi kotoaan ulos ilman apua.
Ja en kyllä kadehdi ylipainoisten tuttujenikaan elämää. Se on ihan oikeasti hankalaa, kun liikkuminen on vaikeaa ja selkää särkee. Lääkärit käskee laihduttaa, mutta ei. Syödään särkylääkkeitä koko ajan, polvia särkee ja lantionseudun kulumat vaivaa.
Toki hoikillakin ihmisillä on sairauksia. Mutta ihan selkeän eron näkee viisikymppisissä ihmisissä, joilla on normaali painoindeksi ja tukirangan lihakset kunnossa verrattuna runsaasti ylipainoiseen ihmiseen.
Mutta kuten sanoin, jokainen tekee itse valintansa. Jos on onnellinen olossaan, se on todella hienoa. Mutta itse haluan itselleni toisenlaisen vanhuuden ja siksi olen laihduttanut 35kg ja harrastan liikuntaa aktiivisesti. Suvussamme on esimerkiksi astmaa ja itsekin olen joutunut nuorena lääkityksellä olemaan, mutta oireet ovat loppuneet, kun laihduin ja kunto parani. Enää en hengästy portaissa ja ei ahdista henkeä muutenkaan.
Mutta en siis halua tätä kirjoittaa moittien tai mitään. Vain sen takia, että kannattaa miettiä, millaiset eläkepäivät itselleen haluaa. Haluaako elää aktiivisesti ja pitäen liikuntakykynsä, vai jotain muuta.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:13"]On hienoa ap, että olet tyytyväinen itseesi. Ja että nelikymppisenä on polvet ja muut kunnossa.
[/quote]
[/quote]
Hah haa!!!!
Annapa mulle 1000 euroa luuviulu!!
Ja kyseessä Duodecimin tutkimus eli virallinen tutkimus.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:29"]
http://m.iltalehti.fi/laihdutus/2013031116768740_lh.shtml
tuhat ekeä kiitos
[/quote]
http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/uutinen?id=33396
Keski-iän lihavuus ennakoi raihnaista vanhuutta.
Tuhat egeä takaisin
Nyt mammat hulluna lihottamaan itseä, että ollaan vanhoina terveitä. Haetaanpa sidukkaa ja pizzaa. Hyvä, nyt ei todistettavasti tarvitse laihduttaa, vaan voidaan käyttää yhteiskunnan terveyspalveluja ihan hyvällä omalla tunnolla.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:29"]
http://m.iltalehti.fi/laihdutus/2013031116768740_lh.shtml
tuhat ekeä kiitos
[/quote]
http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/uutinen?id=33396
Keski-iän lihavuus ennakoi raihnaista vanhuutta.
Tuhat egeä takaisin
[/quote]
Oli puhe lihavista VANHUKSISTA, ei keski-ikäisistä
Tässä ap:n tapauksessa ei ole kyse mitenkään hieman pullukasta vaan runsaasti ylipainoisesta. Miksi aina sekoitetaan ja aletaan sekoilemaan jos puhutaan liikalihavuudesta?
Normikokoisia ovat L-sarjalaiset, siitä kun mennään eteenpäin löytyy ne lihavat ja runsaasti ylipainoiset. Jos vartalossa on 50 kiloa ylimääräistä, niin silloin ollaan todellakin siellä runsaasti ylipainoisten kategoriassa.
Tutkimuksessa jota tuossa linkissä siteerattiin, puhuttiin "hieman pyöreämmistä", eli ei ap:n kokoluokan ihmisistä. Nämä valtavan massan omaavat kuolevat tilastollisesti nuorimpina ja sairaimpina.
Jokainen lääkäri kauhistelee tuollaisia ylipainolukemia ja niistä yritetään kertoa asiallisesti kohteenaolevalle henkilölle joka kerta, tuloksetta. Se on niin surullista ja turhauttavaa yrittää ohjata ihminen elämässään edes hieman parempiin ruokailu ja liikuntatottumuksiin, kun saa vastaansa yrmeän ja kiittämättömän ihmisen.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:45"]
Tässä ap:n tapauksessa ei ole kyse mitenkään hieman pullukasta vaan runsaasti ylipainoisesta. Miksi aina sekoitetaan ja aletaan sekoilemaan jos puhutaan liikalihavuudesta?
Normikokoisia ovat L-sarjalaiset, siitä kun mennään eteenpäin löytyy ne lihavat ja runsaasti ylipainoiset. Jos vartalossa on 50 kiloa ylimääräistä, niin silloin ollaan todellakin siellä runsaasti ylipainoisten kategoriassa.
Tutkimuksessa jota tuossa linkissä siteerattiin, puhuttiin "hieman pyöreämmistä", eli ei ap:n kokoluokan ihmisistä. Nämä valtavan massan omaavat kuolevat tilastollisesti nuorimpina ja sairaimpina.
Jokainen lääkäri kauhistelee tuollaisia ylipainolukemia ja niistä yritetään kertoa asiallisesti kohteenaolevalle henkilölle joka kerta, tuloksetta. Se on niin surullista ja turhauttavaa yrittää ohjata ihminen elämässään edes hieman parempiin ruokailu ja liikuntatottumuksiin, kun saa vastaansa yrmeän ja kiittämättömän ihmisen.
[/quote]
Juuri näin! Sinä joka alapeukutit, avaudu!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:45"]Tässä ap:n tapauksessa ei ole kyse mitenkään hieman pullukasta vaan runsaasti ylipainoisesta. Miksi aina sekoitetaan ja aletaan sekoilemaan jos puhutaan liikalihavuudesta?
[/quote]
Montako vuotta nuorempana? Oisiko ollut joku 4-5 vuotta nuorempana. Ja mitä sitten? Jos ap on lihava,hän on lihava. Miksi se sinua liikuttaa? Sama jos joku tupakoi. Kuolee nuorempana. Ja tietää riskit. Mitä sitten ? Jos joku tupakoi, hän tupakoi. Ei ole minun ongelmana. Miksi helvetissä näet vaivaa jonkun painosta? Eri asia jos ap kertoisi että lyö lapsiaan yms. Sitten ymmärtäisin sun "huolesi". Kannattaisi pitää huolta, että oma elämä on täysin kunnossa ennenkuin täällä näkee vaivaa muiden painosta.
terveisin 167/56, savuton ja alkoton. Ja jota vituttaa nämä nälvijät ja kiusaajat. Hankkikaa se elämä. Ja jos se on paskaa, ei sitä tarvitse muihin purkaa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:45"]Tässä ap:n tapauksessa ei ole kyse mitenkään hieman pullukasta vaan runsaasti ylipainoisesta. Miksi aina sekoitetaan ja aletaan sekoilemaan jos puhutaan liikalihavuudesta?
[/quote]
Montako vuotta nuorempana? Oisiko ollut joku 4-5 vuotta nuorempana. Ja mitä sitten? Jos ap on lihava,hän on lihava. Miksi se sinua liikuttaa? Sama jos joku tupakoi. Kuolee nuorempana. Ja tietää riskit. Mitä sitten ? Jos joku tupakoi, hän tupakoi. Ei ole minun ongelmana. Miksi helvetissä näet vaivaa jonkun painosta? Eri asia jos ap kertoisi että lyö lapsiaan yms. Sitten ymmärtäisin sun "huolesi". Kannattaisi pitää huolta, että oma elämä on täysin kunnossa ennenkuin täällä näkee vaivaa muiden painosta.
terveisin 167/56, savuton ja alkoton. Ja jota vituttaa nämä nälvijät ja kiusaajat. Hankkikaa se elämä. Ja jos se on paskaa, ei sitä tarvitse muihin purkaa.
[/quote]
Ei sullakaan kaikki ole ihan kohdallaan, tai luetun ymmärtämisen kanssa todellisia vaikeuksia. Edelläolevassa ei ole mitään nälvimistä, ei mitään henkilökohtaista kenellekään, vain tosiasia runsaasti ylipainoisista ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:58"]
[/quote]
[/quote]
Mitä ihmeen kiusaamista siinä on, jos kerrotaan faktoja. Nähtävästi lääkäritkin on kiusaajia, kun yrittävät saada lihavia ihmisiä pudottamaan painoa.
Ja kaikki tutkijatkin on kiusaajia, kun ovat tutkineet, että pienikin painonpudotus saattaa auttaa pääsemään sokeritautilääkkeistä irti. Hyi hyi, ihan valkoinen takki päällä kiusaavat lihavia.
Nyt mammat vetää kaksin kourin ihraa ja sidukkaa, kun on löytynyt ihana tutkimus, missä lihavat ovat terveimpiä vanhoina.
Sitä paitsi vituttaa niillä hoitajillakin nostella sieltä sängyn pohjalta liikuntakyvyttömiä 70 vuotiaita nostureilla, jotka olisivat 50 kiloa laihempina kykeneviä asumaan vielä omassa kodissaan. Kokeilepa itse pungertaa sellaista 130 kiloista mammaa portatiiville ja sano sitten, että voi kun se on terveempi ja parempikuntoinen, kuin hoikka ikäsisarensa
Minä en usko, että paino liittyisi kovunkaan paljon siihen miten kauan elää vaan enemmänkin ihmisen mentaliteetti. Se on kyllä todistettu, että stressi lyhentää elinikää. Kuinkahan moni työhullu tälläkin hetkellä luulee olevansa turvassa vain siksi, koska on normaalipainoinen?
Ajatelkaa ihan tosissanne sitä ylimääräpainoa, 50 kg. Se on niin paljon, että suurin osa naisista ei pysty edes nostamaan sitä painomäärää missään muodossa!
Ihan kongreettisesti, menkää vaikka jollekin salille ja laittakaa tankoon se 50 kiloa ja yrittäkää nostaa se maasta ylös, avautuu ehkä hieman paremmin se kuinka paljon on sitä ylimääräistä massaa jos sitä on 50 kiloa! Se on paljon ja varsinkin kun se on vartalossa!!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 17:59"]
Niinhän luulet että avioliitto menee hyvin ja mies tykkää, oikeesti mies pettää ja haaveilee hoikista :)))
[/quote]
No ei petä. Sillä oli varaa valita kenet hän vaimoksi ottaa. Oli ennen minua useita nuoria ja hoikkia tyttöystäviä mutta niin vaan rakastui minuun ja perustimme perheen.
[/quote]juu tottakai. Kenet vaan olisi voinut valita. Oikea prinssi charmikas kun oli. Rikas, komea, täydellinen. Tietenkin niin täydellinen myös sisäisesti, että näki 100kg läskivuoren lävitse, ja valitsi hänet kaikkien viehättävien nuorien kaunottarien ja älykkäiden naisten sijaan.