Mulla on 50kg ylipainoa silti pidän itsestäni.
Eikä mua haittaa kilot lainkaan.
Kommentit (150)
Sun itsesuojelumekaniikka ei toimi.
Ihminen lihoaa > ei pidä enää itsestään > laihduttaa > kroppa kiittää
Itsepetokselta haiskahtaa. Voit julistaa vaikka mitä mutta sisimmässäsi tiedät, että päin helvettiä menee jos et ala laihtumaan. Onko kiva olla viimeistään viiskymppisenä huonojalkainen, diabeetikko tai mitä lie? Minusta ei olisi yhtään kivaa.
t. hoikka ja terve 46-vuotias
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 13:57"]
Eikä mua haittaa kilot lainkaan.
[/quote]
Voihan sitä itsestään pitää vaikka niitä liikakiloja olisi 100.
Minäkin pidän itsestäni, ylipainoa on 30kg ja koska pidän itsestäni, laihdutan nuo kilot pois. Voit olla yli nelikymppinen, ok verenpaineilla jne. mutta sitten kun ikää on vielä vähän enemmän, alkaa niitä vaivoja tulla. Nivelet ja rustot eivät kestä ylipainon rasitusta loputtomiin, puhumattakaan sisäelimistä. Maksasi on jo pahasti rasvoittunut, ja sydän on rasittuneempi kuin ikäiselläsi normaalipainoisella.
Ennenaikaiseen hautaan sinä itsesi noilla kiloilla saatat.
Mä vedän röökiä ku korsteeni, ylipainoa on yli 20kiloa ja mun hiukset on ihan hirveet, silti pidän itsestäni. Pitäs kyllä lopettaa röökaaminen ja laihduttaa. Voisin pitää itsestäni vielä enemmän
Montako laihaa av-mammaa pyörtyi jo? Ainakin kuului luiden kolinaa.
Sä oot se 130 kiloinen joka tänne usein kirjottelee. Et varmasti pidä itsestäsi, muuten et tänne näitä avauksia koko ajan tekisi. Mutta kai tuo itsesuggerointi toimii: kun tarpeeksi itselleen samaa asiaa hokee niin kyllä siihen ennen pitkää alkaa itse uskoa.
Mutta ei, en usko, että olet pohjimmiltasi tyytyväinen itseesi.
Vastaa rehellisesti: Jos saisit valita oletko 50 kg ylipainoinen vai oletko normaalipainoinen, niin kumman valitsisit? Jos ei se sinua yhtään haittaa, niin väitätkö käsi sydämellä, että olisit muka mieluummin ylipainoinen?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 15:24"]Kylläpä tuntuu monia harmittavan kun ylipainoinen ei vihaa itseään. Toivotte varmaan kaikkien ylipainoisten tekevän itsemurhan.
[/quote]
Kyllä, tai ainakin laihduttavan. Miksi meidän kaikkien pitäisi pitää läskeistä rumiluksista?
[/quote]
No ei kai teidän tarvitse pitää jos ulkonäkö on teidän kriteerinne ystävyydelle tms. , mutta antakaa nyt kuitenkin ihmisten pitää itsestään. Mitä hyötyä siitä olisi kenellekään että kaikki lihavat alkaisivat vihaamaan itseään? Haukkuisivat itseään lapsilleen ja käskisivät vihata, eroaisivat puolisoistaan, hylkäisivät sukulaisensa ja ystävänsä ja katse maahanluotuna ja itkien laahustaisivat päivästä toiseen.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:04"]
Vastaa rehellisesti: Jos saisit valita oletko 50 kg ylipainoinen vai oletko normaalipainoinen, niin kumman valitsisit? Jos ei se sinua yhtään haittaa, niin väitätkö käsi sydämellä, että olisit muka mieluummin ylipainoinen?
[/quote]
Valitsisin tämän nykyisen tilanteen eli 50kg ylipainon. Olen nuorena ollut hoikka joten tiedän millaista se on mutta tykkään elämästäni näin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:07"]
[/quote]
Valitsisin tämän nykyisen tilanteen eli 50kg ylipainon. Olen nuorena ollut hoikka joten tiedän millaista se on mutta tykkään elämästäni näin.
[/quote]
jep jep
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 15:24"]Kylläpä tuntuu monia harmittavan kun ylipainoinen ei vihaa itseään. Toivotte varmaan kaikkien ylipainoisten tekevän itsemurhan.
[/quote]
Kyllä, tai ainakin laihduttavan. Miksi meidän kaikkien pitäisi pitää läskeistä rumiluksista?
[/quote]
No ei kai teidän tarvitse pitää jos ulkonäkö on teidän kriteerinne ystävyydelle tms. , mutta antakaa nyt kuitenkin ihmisten pitää itsestään. Mitä hyötyä siitä olisi kenellekään että kaikki lihavat alkaisivat vihaamaan itseään? Haukkuisivat itseään lapsilleen ja käskisivät vihata, eroaisivat puolisoistaan, hylkäisivät sukulaisensa ja ystävänsä ja katse maahanluotuna ja itkien laahustaisivat päivästä toiseen.
[/quote]
Sitä hyötyä, että siitä voisi tulla motivaatiota laihduttamiseen.
[/quote]
Tää nyt on todella typerä " testi"
Ihan samalla tavalla voi sanoa, että miten voit väittää olevasi onnellinen, jos olet köyhä/ruma/ huonostikoulutettu/yksinhuoltaja, mitä tahansa. Että käsi sydämellä, etkö olisi mieluummin rikas/kaunis/korkeakoulutettu/onnellisessa ydinperheessä, ja jos olisit, niin sitten et voi olla onnellinen.
Tuolla logiikalla kukaan joka ei ole täydellinen, ei voi olla onnellinen.
Mulla on ADHD, ja siihen liittyen myös se 50kg ylipainoa. Olen siis keskittymis- ja syömishäiriöinen. Silti olen onnellinen ihminen. Yritänkö laihduttaa? Joo. Liikun paljon, mutta syön ihan liikaa sokeria, koska se rauhoittaa mua. Mullaon lääkityskin, ja se auttaa jonkin verran.
No joka tapauksessa: tämän lisäksi olen älykäs, spontaani ja taiteellinen, ja sen myötä saan tehdä unelmaduuniani, tienaan hyvin, mulla on ihan mies ja ihanat lapset, joten miksi MIKSI ihmeessä mä olisin onneton? Siksi että jonkun av-mamman silmään sattuu? Onneksi mä tein jo teininä päätöksen, että mä teen elämässä ihan mitä itse haluan häpeämättä itseäni. Koska sillä itseinholla ja häpeällä satutan vain itseäni, en tuo mitään hyvää kenenkään elämään.
Joo, voi olla että sairastun joskus. Niin meille kaikille käy. Läheinen ystäväni, hoikka, sairastaa terminaalivaiheen syöpää. Kun ne tilastot nyt vaan eivät yksilön kohdalla merkitse mitään. Vaikka kuinka mun pitäisi olla se sairas, niin asiat nyt vaan menevät maailmassa näin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 15:42"]
Mä vedän röökiä ku korsteeni, ylipainoa on yli 20kiloa ja mun hiukset on ihan hirveet, silti pidän itsestäni. Pitäs kyllä lopettaa röökaaminen ja laihduttaa. Voisin pitää itsestäni vielä enemmän
[/quote]
Ihan kuin minä!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:19"]
Tässä näkee miten heikolla itsetunnolla lihavat ovat varustettu. Kukaan ei ole haukkunut aloittajaa millään tavalla, hyvinkin kannustavasti huomautettu realiteeteista, että elimistö ei kestä ja todettu, että lienee itsesuggerointia tuo tyytyväisyys läskeihin.
Hankkinaa niiden kilojenne lisäksi myös itsetuntoa, älkää olko kateellisia hoikille ja normaalipainoisille, jos kerran niin nautitte niistä ylimääräkiloistanne.
Itse pidän lihavia kohtuu kuvottavina, saatikaan ihmistä jolla on kropassaan 50 kiloa ylimääräistä, siis sehän on aivan helvetisti.
Tuollaisen ihmisen päässä silmätkin ovat kuin jotku pienet napit siellä kuopissa, leuka loppuu polvien alapuolella, siis se kolmas tai neljäs leuka.
[/quote]
Vau et sitten paremmin keksinyt haukkua minua. Mitä se sinua rasittaa että minä tai joku muu on reilusti ylipainoinen?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:19"]Tässä näkee miten heikolla itsetunnolla lihavat ovat varustettu. Kukaan ei ole haukkunut aloittajaa millään tavalla, hyvinkin kannustavasti huomautettu realiteeteista, että elimistö ei kestä ja todettu, että lienee itsesuggerointia tuo tyytyväisyys läskeihin.
Hankkinaa niiden kilojenne lisäksi myös itsetuntoa, älkää olko kateellisia hoikille ja normaalipainoisille, jos kerran niin nautitte niistä ylimääräkiloistanne.
Itse pidän lihavia kohtuu kuvottavina, saatikaan ihmistä jolla on kropassaan 50 kiloa ylimääräistä, siis sehän on aivan helvetisti.
Tuollaisen ihmisen päässä silmätkin ovat kuin jotku pienet napit siellä kuopissa, leuka loppuu polvien alapuolella, siis se kolmas tai neljäs leuka.
[/quote]
Oletpa sinä sitten empaattinen ja fiksu. Läskistä pääsee eroon, mutta ilkeydestä ja narsismista ei. Olen itse ollut joskus todella lihava, ja minulla ei ollut kolmoisleukaa ja silmätkin olivat isot ja nätit. Nykyisin normaalipainoinen olen. Silti sisältä sama ihminen. Minua ei kuvota lihavat. He eivät ole tehneet kellekään pahaa. Itse hän kilonsa kantaa. Sen sijaan halveksin ilkeitä ja vittumaisia ihmisiä, he kylvävät ympäristöönsä vihaa ja pahaa oloa. Puhumattakaan, että halveksin rikollisia. Tämä lihavien halveksunta on pinnallista ja typerää.
Sanoisin 43:lle, että mielipiteeni esittäminen on oma asiani, niin kuin läskin kilot ovat hänen asiansa, mutta jos tuo asian esille julkiseen foorumiin, eikö hän odota saavansa jonkinlaista palautetta, jos ei, olen ymmärtänyt asian ihan väärin. Uskoakseni odotukset on saada palautetta jokaisesta avauksesta, miksi niitä kukaan teksis jo näin ei olisi?
Lihavat ihmiset tekevät ihan yhtä paljon pahaa kuin laihat ja normipainoiset, siinä ei ole mitään eroa. Kaiken kukkuraksi, lihavat tuntuvat olevan tosielämässä kaikkein vittumaisimpia ihmisiä, meitä hoikkia haukkumassa luuviuluiksi, kukkakepeiksi jne. Itse en ole koskaan sanonut yhdellekään läskille tosielämässä mitään läskiin viittaavaa, sen sijaan olen saanut sen kymmenet kerrat kuulla läskin suusta mitä paskempaa suunsoittoa.
En pidä läskeistä, en henkisesti enkä ruumiillisesti!
Mulla on kyllä monia sairauksia myös.