Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enkö saa ostaa lapselle vaatteita

Vierailija
07.02.2014 |

Erosimme lapseni äitin kanssa yhteistuumin

Lapsi on nyt 6 vuotias.

Maksan elatusta 300€ kuukaudessa ja ostan lapselle vaatteita rikkinäisten tilalle

Aina kun lapsi tulee luokseni on joku vaate rikki

Lapsi sanoo että uusi paita jonka ostimme hänelle on askartelupaita

Paita oli kuitenkin aika kallis (50e) ja valkoinen joten harmittaa

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas lapsi tuli

Jalassa rikkinäiset housut vaikka vasta ostettii farkkuja

Ei ole kiva käydä mummolassa resupekkana

Trikoo paidoissa reikiä joka puolella ja vaatteet niin pestyjä että on nukkaa ja väritkin haalistunu

Ollaan avon kanssa ostettu tytölle vaatteita meille mutta lapsi käy vain joka toinen viikonloppu hukkaan menee jos ei laiteta kotiin matkaan

Ja jos laitetaan niin hukkaa menee sielläki

Lapsen äiti ei suostu keskustelemaan asiasta

Vierailija
2/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu teki niin, että hommasi kotiinsa lapselle vaatteita. Ihan reimatecin haalareista ja eccon kengistä sisävaatteisiin. Lapsi meni takaisin niissä vaatteissa missä oli tullutkin. Kuulemma toimi tosi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi niitä vaatteita lapsen mukana kotiin jos kerran äiti on tuollainen idiootti.

Tosin on näitä tilanteita toisinkin päin. Kaveri erosi ja viikko systeemi exän kans joka on huomattavasti isompi tuloinen, niin sieltä lapset tulee rikkinäisissä ja liian pienissä vaatteissa. Ei suostu ostamaan edes synttärilahjaa jos. lapsi menossa koulukaverin synttäreille. Uuden ydinperheen kanssa matkustellaan, mut nämä edellisen liiton lapset ei pääse kun se tulis liian kalliiksi. Reissut tietysti just niillä viikoilla kun lapset eivät ole isällään. Elatusmaksuja ei viikkosysteemin takia maksa kumpikaan vaan lapsilisätkin puolitetaan. Lapset joutuu ottamaan liian ison vastuun asioistaan isänsä luona ja rangaistaan pienistäkin niin, ettei esim. huoneesta saa tulla ulos (kätevää, silloin ei ole häiriöksi uudelle perheelle). Kaveri ei tietenkään saa sanallakaan puuttua tähän kuvioon, toisinpäin se onkin ihan hyväksyttyä.

Sori, vähän ohi mut piti purkautua. Tiedän että vastaavia on sekä miehissä että naisissa kuten aloituksesi antaa ymmärtää. Olen sitä mieltä että nämä exät jotka ei ymmärrä miten tällainen käytös lapsiin vaikuttaa pidemmän päälle, löytävät sen edestään.

Jos minä ottaisin miehen jolla lapsia ennestään, niin kaikkien lasten pitää olla samalla viivalla, vaikkei se aina varmasti helppoa olisikaan. Tiedän että se voi toimia hyvinkin, mutta se vaatii sen, että aikuiset käyttäytyy kuten aikuisten kuuluu eivätkä taannu lapsellisuuksiin.

Vierailija
4/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamasi vaatteet jää teille ja samoissa vaatteissa menee kotiin kun tulikin. Äidille voi vinkata että hänen ehkä pitää ostaa uusia vaatteita lapselle.

Vierailija
5/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, kun en osaa neuvoa. En oo eronnu, enkä ymmärrä eronneiden ajattelua ja kommunikaatio-ongelmia. Mutta siis voithan sinä lapselle vaatteita ostaa. Teille tai kuljetettavaksi kahden kodin väliä. Vaatteet kuluu, se on ihan normaalia. Ja voi tietysti ola, että exäsi tuntee ikäviä tunteita sinua ja uutta vaimokettasi kohtaan, ja siksi kohtelee vaatteita hiukan kovakouraisesti. Mutta minkäs teet. Ne on kuitenkin vaatteita vaan, sitä paitsi.

Vierailija
6/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 14:15"]

Mun tuttu teki niin, että hommasi kotiinsa lapselle vaatteita. Ihan reimatecin haalareista ja eccon kengistä sisävaatteisiin. Lapsi meni takaisin niissä vaatteissa missä oli tullutkin. Kuulemma toimi tosi hyvin.

[/quote]

Tätä komppaan minäkin, vaikka jaaritteluksi menikin.... 4

Vierailija
7/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saisi ostaa vaatteita? Miksi lapsella ei saisi olla askartelupaitaa?

Vierailija
8/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 14:15"]

[/quote]

Juuri näin, ei se lapsi niin nopeasti kasva, että ehtii kyllä pitää, vaatteet kuivuvat nopeasti (jopa ilman kuivaajaa) ja pieneksi jääneet kiertoon, jos ei perheessa sisaruksia! Minä pesen kaikki lapsen päällä olevat vaatteet, että saa mennä toiseen kotiinsa puhtaissa. Helppoa enkä suostu turhasta riitelemään!

Vierailija
9/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kivä, että isällä olisi lapselle vara- ja vaihtovaatteet. Ei tarvitsi aina arvuutella ja pakata isoa satsia mukaan. 

Vierailija
10/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ap ostaisin sinuna vaatteet vain sinun luonasi pidettäväksi. Ei 6-vuotias enää niin nopeasti kasva, eikä vaatteita viikonloppua varten kovin montaa tarvitse.

Suurempi huoli itselläni olisi se, onko äidillä kenties elämänhallinnan ongelmia tai peräti mielisairautta jos ei saa lastaan pidettyä siisteissä vaatteissakaan. Onko lapsen hyvä asua äitinsä luona ensinkään?

Vierailija
11/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkkari, kiitos! Vaateiden ostaminen on minusta niin pirun rasittavaa. Lapset isälle rikkinäisissä ja ne tulee ehjissä takaisin...uudestaan ja uudestaan.

Ei äidillä mitään elämänhallinnan ongelmia ole. Hän on vaan pirun hyvä käyttämään isää hyväksi. Puhalla peli poikki, sinun ostamat vaatteet pysyy sinun luona.

Vierailija
12/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 14:22"]

Miksi et saisi ostaa vaatteita? Miksi lapsella ei saisi olla askartelupaitaa?

[/quote]

Miksi jokaiseen ketjuun aina ilmottautuu täydellinen typerys?

Vierailija
13/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että ostat lapsellesi vaatteita :). Pidä ostamiasi vaatteita lapsellasi, kun hän on luonasi. Kun lapsesi lähtee äidin luo, laita hänelle ne vaatteet, joissa hän sinun luoksesi tuli. Vaatteet voivat mennä rikki, mutta jos ne hajoavat joka kerta, niin kyse on ihan kiusanteosta tai välinpitämättömyydestä.

Vierailija
14/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 14:19"]

Ostamasi vaatteet jää teille ja samoissa vaatteissa menee kotiin kun tulikin.

[/quote]

Luulin, että tämä on ihan yleinen käytäntö. Varsinkin, jos tapaamiset ovat säännöllisesti ja usein eikä kerran vuodessa.

Vierailija
15/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne vaatteet oo lapsen, ei vanhempien? Harmi jos vanhemmilla on huonot välit ja kiusaa tehdään lapsen kustannuksella. Silti olis perin kummallista, että vastteet kuuluis jompaan kumpaan kotiin ja lapsi sitte palloilis niiden välillä... "Et voi ottaa uutta paitaa äidin luo, se on isän ostama paita..." Ei näin. Ne on lapsen vaatteet. Vanhemmat sopii keskenään asiat! Ihmeellisiä juttuja monella, oletettavasti itsekkin vanhemmalla......

Vierailija
16/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin vaatteita, mutta en antaisi lapsen mukaan niitä. Selittäisin, että raha ei kasva puussa ja että vaatteet ei tunnu säilyvän hyvinä ja siisteinä toisessa kodissa. Kyllä 6 v jo ymmärtää. Itsellä on 6 v ja 9 v. Omat lapseni tykkäävät siisteistä vaatteista ainakin. Ulkona rymytessä voidaan pitää risoja.

Vierailija
17/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? 

Vierailija
18/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 21:33"]

Minä ostaisin vaatteita, mutta en antaisi lapsen mukaan niitä. Selittäisin, että raha ei kasva puussa ja että vaatteet ei tunnu säilyvän hyvinä ja siisteinä toisessa kodissa. Kyllä 6 v jo ymmärtää. Itsellä on 6 v ja 9 v. Omat lapseni tykkäävät siisteistä vaatteista ainakin. Ulkona rymytessä voidaan pitää risoja.

[/quote]

Jaa, meillä ainakin pidetään laadukkaita vaatteita juuri ulkona rymytessä. Ettei sisävaatteet kastu, ja on lämmin ja mukava leikkiä.

Vierailija
19/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äiti ei anna minulle lasta joka viikonloppu.

Venkslaa ja venkslaa.

Vanhempi ei ole ollut vuoteen minun luona koko viikonloppua.

Ei kuulemma halua. Ikää 10v.

Äiti vetoaa harrastukseen.

Voisin minäkin sinne kuskata.

Lapsi myös luotani lähtiessä pakkaa kassin itse.

Ottaa ne vaatteet mitä haluaa.

Enkä tahdo että lapsi on resupekka muutenkaan.

Lapsen äitin kanssa ollu riitaisat välit. Nyt ok, en tahtoisi pilata valittamalla.

Tuntuu että saan lapsen silloin, kun äiti tarvitsee hoitajaa.

Vierailija
20/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut sen lapsen kanssa, jos se kerran itse vaatteensa pakkaa, että pakkaa ehjiäkin vaatteita äitinsä luota tullessaan mukaan.

Ja jos sinusta tuntuu, että 50e paitaa ei voi käyttää askarteluun, osta viisi kympin paitaa, niin eiköhän niistä joku ehjäksi jää.