Mitä mieltä tästä äidistä?
Tyttö 18v ja asuu kotona. Tupakoi, ei mitenkään yltiömäisesti mutta kuitenkin. Tän tytön äiti kiels kokonaan tupakoinnin kotona kun tyttö oli alaikäinen mut nyt on hieman hellitänyt otetta. Joka kerta tytön mennessä tupakalle, äiti sanoo asiasta vihaisesti. Tapahtui niin, että tytön mennessä tupakalle äiti oli käynyt hakemassa tytön huoneesta laukusta tupakka-askin ja heittänyt roskiin. Tytön etsiessä tupakoitaan, äiti sanoi päin naamaa valehdellen että ei oo koskenut niihin. Myöhemmin tyttö löysi ne roskiksesta itse.
Saako sun mielestä äiti kieltää täysi-ikäisen tupakoinnin tai heittää röökejä roskiin vaikka lapsi asuukin vielä kotona?
Kommentit (7)
Ei nyt välttämättä tarvis roskiin niitä heittää, mut ite oon aina ollu sitä mieltä et niin kauan ku asutaan vanhempien katon alla ja ne maksaa suurimman osan elämisestä, ruuat vuokrat yms, sillon eletään myös vanhempien säännöillä. Jos on pakko polttaa, niin sillon voi lähteä johonki kauemmas vaikka "lenkille" ettei tarvii ihan vanhempien silmien edessä polttaa ja pahoittaa niitten mieltä. Näin mä toimin sen 2v ku täysi-ikäsenä asuin vielä vanhempien luona :)
Ei ole kohteliasta eikä kivaa käytöstä mutta vanhemmilta usein ovat rajat hukassa omien lastensa kohdalla. Kun lasten ollessa pieniä rajoja ei pidetä lapselle ja kun lapsi kasvaa ja aikuistuu niin sitten taas vanhemmat eivät ymmärrä omia rajojan, että lapsi on erillinen ja vanhempi ei voi mennä toisen tavaroille tai enää sanoa mitä kuuluu tehdä.
Äidin koti, äidin säännöt. Totta hitossa saa. Tyttö on täysi-ikäinen, joten jos ei jaksa noudattaa äidin sääntöjä, hankkikoon oman kämpän omine sääntöineen.
Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Jos ne on äidin rahat jotka niihin tupakoihin menee, niin todellakin äiti saa tehdä asian vaikeaksi. Jos tyttö käy töissä ja maksaa asumisestaan asiallista vuokraa ja hoitaa oman osuutensa kotitöistä, sitten on eri asia.
En minäkään ois saanu polttaa kotonani vaikka oisin miten täysikänen. Mutta kun perheessä isä polttaa, niin ei sitä sitten minultakaan voitu kieltää.
Olisipa kielletty, saattaisin olla savuton nyt...
Ei.