Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enkö saa ostaa lapselle vaatteita

Vierailija
07.02.2014 |

Erosimme lapseni äitin kanssa yhteistuumin

Lapsi on nyt 6 vuotias.

Maksan elatusta 300€ kuukaudessa ja ostan lapselle vaatteita rikkinäisten tilalle

Aina kun lapsi tulee luokseni on joku vaate rikki

Lapsi sanoo että uusi paita jonka ostimme hänelle on askartelupaita

Paita oli kuitenkin aika kallis (50e) ja valkoinen joten harmittaa

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakin päässä taitaa olla asenneongelmaa.

Vierailija
22/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita vaatteita toiseen kotiin. Ostat vaikka jokaista vaatekappaletta sopivat koot ja tyttö pitää niitä sinun luonasi. Äiti tekee sevästi kiusaa sinulla, ja ymmätämättömyyttään myös tytölle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusivuotiaan ei tarvii pakata kassiaan itsenäisesti. Tehkää se yhdessä. Ja ihan vaan sinä päätät, että mitkä vaatteet jää odottamaan sinun luo.

Vierailija
24/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se on niin että äidin luona on vaatteet ja eipä niitä varavaatteita juuri isällä ole. Esim jos lapsi tulee sunnuntaina kotiin niin lähtee niillä vaatteilla mitkä on ja isä vaihtakoot vaatteet sitten toisiin kotona. Meillä ei ole ollut koskaan moista ongelmaa.

Vierailija
25/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 14:43"]

Helkkari, kiitos! Vaateiden ostaminen on minusta niin pirun rasittavaa. Lapset isälle rikkinäisissä ja ne tulee ehjissä takaisin...uudestaan ja uudestaan.

Ei äidillä mitään elämänhallinnan ongelmia ole. Hän on vaan pirun hyvä käyttämään isää hyväksi. Puhalla peli poikki, sinun ostamat vaatteet pysyy sinun luona.

[/quote]Maksaako isä lapsesta elatusta? Mikäli pieni raha niin on luonnollista että isä ostaisi myös vaatteita jne

Vierailija
26/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista luettavaa, ongelma ei suinkaan ratkaista sillä, että isän ostamat vaatteet säilytettäisiin ja käytettäisiin vain isän luona, sillä luulen, tytön viettävän suuremman osan ajastaan kuitenkin lähivanhemman luona, jolloin lapsi olisi myös siellä rikkonaisissa vaatteissa ja lapsi kokisi eriarvoisuutta vanhempiensa välillä ja hämmennystä miten pukeudutaan. Luulisin lapsella olevan pahanmielen, jos isä kieltäisi ottamasta uusia vaatteita  kotiin, joka saattaisi myös vaikuttaa isä-lapsisuhteeseen ja se ei varmasti ole vastuullisen isän tarkoitus.

Vaatteiden säilytyspaikka ei ratkaise ongelmaa, vaan vanhempien pitäisi päästä yhteisymmärrykseen vaatetuksesta tai isänä yrittäisin ehkä pikku hiljaa kasvattaa lastani valitsemaan ehjät ja puhtaat vaatteet niin isän vierailulle kuin kotona.

Ehkä äiti ei vai välitä millaisissa vaatteissa lapsi kulkee ja se on surullista.

Vierailija
27/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun tuttu teki niin, että hommasi kotiinsa lapselle vaatteita. Ihan reimatecin haalareista ja eccon kengistä sisävaatteisiin. Lapsi meni takaisin niissä vaatteissa missä oli tullutkin. Kuulemma toimi tosi hyvin"

En pitäisi tuota hyvänä systeeminä, jos lapsi käy etävanhemman luona vain joka toinen viikonloppu, sillä lapsi saattaa kokea ettei hän kelpaa oma itsenään, mihin hän on tottunut lähivanhemman ja omassa arjessaan, kun hänet puetaan merkkivaatteisiin isän luona. Luulen, ettei siitä pitäisi myöskään aikuiset, jos joutuisivat valitsemaan lapsen lailla.

Luulen, että monelle 6v. tyttölapselle vaatteet jo merkitsevät paljon ja miltä hän näyttää esim. päiväkodissa tai koulussa (kaveripiirissä), eikä niinkään miltä hän näyttää vanhempien läsnäollessa.

Vierailija
28/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 14:15"]Mun tuttu teki niin, että hommasi kotiinsa lapselle vaatteita. Ihan reimatecin haalareista ja eccon kengistä sisävaatteisiin. Lapsi meni takaisin niissä vaatteissa missä oli tullutkin. Kuulemma toimi tosi hyvin.

[/quote]

Näin tehtiin meilläkin. Kun lapset tuli lähiltä, ensimmäinen homma oli vaihtaa vaatteet. Lähin vaatteille oli oma laatikko, jonne ne laitettiin viikonlopuksi ja kaapista otettiin meidän hommaamat vaatteet. Ainoa poikkeus oli kalsarit, sukat ja kengät. Meillä oli jopa toiset takit aina ostettuna.

Meillä kävi kanssa siis silleen, että annettiin alkuun vaatteet lähille mukaan ja lapset tuli aina risoissa takaisin. Ei ollut varaa joka toinen viikonloppu ostaa uusia, joten otettiin tuo käytäntö. Hyvin toimi.

Vierailija
29/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun tuttu teki niin, että hommasi kotiinsa lapselle vaatteita. Ihan reimatecin haalareista ja eccon kengistä"

Ei ole lapsen etu, jos vain joka toinen viikonloppu lapsi pukeutuisi Reimatecin- haalariin ja muun ajan kulkisi päiväkodissa tai koulussa vuosien vanhoissa ja risaisessa kirpputorihaalarissa tai kengissä. Se kertoo enemmäkin vanhempien ajatusmaailmasta, kuin lapsen edusta ja hyvinvoinnista. 

Vierailija
30/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 14:15"]Mun tuttu teki niin, että hommasi kotiinsa lapselle vaatteita. Ihan reimatecin haalareista ja eccon kengistä sisävaatteisiin. Lapsi meni takaisin niissä vaatteissa missä oli tullutkin. Kuulemma toimi tosi hyvin.

[/quote]

Näin tehtiin meilläkin. Kun lapset tuli lähiltä, ensimmäinen homma oli vaihtaa vaatteet. Lähin vaatteille oli oma laatikko, jonne ne laitettiin viikonlopuksi ja kaapista otettiin meidän hommaamat vaatteet. Ainoa poikkeus oli kalsarit, sukat ja kengät. Meillä oli jopa toiset takit aina ostettuna.

Meillä kävi kanssa siis silleen, että annettiin alkuun vaatteet lähille mukaan ja lapset tuli aina risoissa takaisin. Ei ollut varaa joka toinen viikonloppu ostaa uusia, joten otettiin tuo käytäntö. Hyvin toimi.

[/quote] Meilläkin on vähän näin, lapsella on täällä parempia vaatteita, joita ei anneta lähille mukaan, koska niitä ei sitten enää koskaan näy. (Vaikka erikseen ollaan ilmoitettu että menemme vaikka juhliin, että laita siistit vaatteet mukaan niin sitten niistäkin puuttuu jotain, esim. on kýllä siistit vaatteet, mutta ei kenkiä..) Lapsi lähetetään meille rikkinäisissä verkkareissa ja kulahtaneissa kengissä. Tosi kiva lähteä sitten sellaisen resupekan kanssa mihinkään. Joten meillä on täälä sitten lapselle paremmat kengät, siistit vaatteet jne.

Vierailija
31/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on jo teinejä, kohta aikuisia joten jotakin voin sanoa hyvin toimivasta suhteesta lapseen. Olen aina ostanut lapsille kalliita ja laadukkaita vaatteita toisen osapuolen tyytyessä Seppälän valikoimiin. Emme asioista ole koskaan sopineet mutta talvivaatteet ovat jääneet mun ostettaviksi ja se on ollut ok. Jotain talvivaatetta on toinenkin osapuoli ostanut mutta huonolaatuista. Lapset ovat saaneet ottaa mukaansa mitä haluavat eikä ne kaikki ole aina takaisin tulleet mutta  en ole tehnyt siitä isoa numeroa. Joskus sanonut lapsille että nyt olis tarvittu sitä ja tätä. 

Älkää pliis tehkö lastenne elämästä noin vaikeaa vaan siksi että haluatte pitää kiinni OMISTA oikeuksistanne. Mua ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä se kuinka vanhemmat aina pistävät omat tunteensa ja toiveensa lasten edelle vaikka muuta väittävät.

Vierailija
32/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se lähi laittaa kaikki meidän ostamat mappi ö:hön.

Ostamme laatua, se kestää

Lähi ostaa hm ja markettia, meidän vaatteet on kaapissa tai niin likaisia ja tahallaan pilattuja

Ei voi pitää

Varmaan pakko ostaa meille omat vaatteet

Annoin rahan talvivaatteisiin

250e

Lapsi tuli markettikamppeissa

Vaatteet märkänä sisältä leikkien jälkeen ja valittaa kylmää ulkona

Kengät liian pienet jo ostaessa

Varmaan olivat tarjouksessa

Seuraavana vuonna ostan itse

Lähillä muitakin lapsia joille paremmat vaatteet periytyisi

Mutta ei

Vierailija
33/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme aikuisia ihmisiä vaivaa?!

Vierailija
34/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan lapsille vaatteet kumpaankin kotiin ja pidän niitä erillään toisistaan. Yksi syy on se, että ne pilaantuvat toisessa kodissa. Ne jätetään märkinä muhimaan päiväkausiksi ennen ja jälkeen pesun, tahroja ei pestä, eläimet nakertelee reikiä ja pissii kenkiin. Niitä ei usein voi enää pelastaa siinä vaiheessa, kun pääsen keräilemään niitä pesuun siltä ja korjattavaksi. Ex ei maksa lapsista mitään, minä maksan kaikki kulut. Lapsilla ei olisi hyviä ja ehjiä vaatteita juurikaan, ellen pitäisi parhaimmat vaan omassa kodissa. Lapset ovat sopeutuneet siihen, että kulkevat osan aikaa nuhruisimmissa.

Vierailija
35/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama homma. Aluksi annettiin vaatteet lähivanhemmalle mukaan, mutta niitä ei enää koskaan näkynyt ja aina tuli paskasissa, rikkinäisissä vaatteissa. Kerran ostettiin jopa iso kassillinen hyviä vaatteita lähin luo, että lapsi pääsisi kouluun kunnon kamppeissa, mutta ei lapsi ole niitä ikinä pitänyt. Nykyään meillä omat vaatteet ja kotiin saa taas lähtee niissä missä tulikin, liian pienissä Tarjoustaloon reikäsissä kamppeissaan.

Vierailija
36/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti laittaa aina vaan ne resuvaatteet mennessä. Kyllä sillä on ihan Reimatecit siellä äitinsäkin luona. Huijaa tällä tavalla uusia vaatteita jotia voi sitten arvostella "harrastusvaate" ja jotain muuta. Lapsi kulkeeresupekkana vain yksisuuntaisen matkan isän luo.

Vierailija
37/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAUHEETA !

Miettikää ny omalle kohalle millanen heittopussi olo lapsella on jos isän luona käytetään toisia vaatteita kuin äidin luona. En minäkään tuntisi vaatteita omikseni jos käytän niitä vain kun olen kylässä jossain. Enkä varmasti tuntisi olevani kotona.

Muutenhan tuo systeemi on loistava ja toimiva, mutta lapsi ei saa tuntea että pitää heittäytyä eri rooliin äidin ja isän luona. Esim sukat, alkkarit, lämpöisiä, sadevaatteita kesäksi uikkarit ja vaikka jotku sandaalit ois hyvä olla molempien vanhempien luona.

Vierailija
38/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP teette hyvin mutta pitäkää kotonanne yksi vaatekerta mummolareissuja varten.

Onko lähivanhemman luona jotain kodintuholaisia, kun vaatteet on aina reikäisiä?