Koko elämänne kerrostalossa asuneet, tunnetteko sen leimanneen koko elämäänne?
Oletteko missään vaiheessa tunteneet olevanne toisen luokan kansalaisia, (vaikkei periaatteessa syytä olisikaan). Tarkoitan vain, kun tapana on ihannoida omakotiasumista.
Miltä tuntui asua lapsuus kerrostalossa?
Kommentit (28)
+ 10 muuta aluetta Helsingissä... :)
Reilut puolet elämästäni olen asunut kerrostalossa eikä ole kiire pois; tosi kummallista ajattelua että kerrostalo olisi automaattisesti joku kämäinen vuokraluukku jossain huonolla alueella. Sillä hinnalla, mitä täällä meidän kulmilla asunnot maksaa, ostaisi suurimman osan teidän " parempiosaisten omakotiasujien" tönöistä ja jäisi vielä paaaaljon ylikin. ;)
kasaan lautaa siitä ilosta että olisi oma piha ja tönö.
Jokainen elää kuten haluaa. Meillä on täällä " pihamaata" missä temmeltää ihan kylliksi. :) Ja hyvin hoidettuja puistoja.
En kadehtinut koskaan kavereita, jotka asuivat omakotitalossa. Kerrostalossa oli mukava asua, hyvät kulkuyhtetydet, palvelut lähellä ja aina kavereita pihalla.
Edelleenkään 30-v. en halua omakotitaloon, liian paljon hommaa mukavuudenhaluiselle.
Vierailija:
tosi kummallista ajattelua että kerrostalo olisi automaattisesti joku kämäinen vuokraluukku jossain huonolla alueella
Mietin vain, kasvaako kerrostaloissa asuneista merkittävästi erilaisempia ajatusmaailmaltaan, vai onko kt-asuminen sen kokeneista juurikin se paras vaihtoehto. Itse olen juuri muuttamassa lasteni kanssa sellaiseen, joten asia on ajankohtainen. En mitenkään väheksy :)
Ap
(En tarkoita, että ap ajattelee näin, mutta tuli vain kysymyksen asettelusta mieleen)
Eikai asumismuoto nyt sentään ihan noin vakava ja iso asia ihmisen elämässä ole?!?!
Vierailija:
Mietin vain, kasvaako kerrostaloissa asuneista merkittävästi erilaisempia ajatusmaailmaltaan
Ap
Ikävuodet 5-7 ja 9-10 asuimme omakotitalossa.
Nautin kerrostalosta :) Ei pihahommia, oli aina kavereita... En ole koskaan edes tajunnut tuota " kakkosluokan kansalainen" -ajattelumallia.
Isäni asuu omakotitalossa maalla joen rannalla. Upea talo ja upea tontti. En ottaisi vaikka maksettaisiin ;)
Olen luita ja ytimiä myöden kaupunkilainen. Onneksi on mieskin vaikka on asunut koko lapsuutensa omakotitalossa maalla. Vihaa sitä pihahomma ja " ikuista rempattavaa" yli kaiken!