Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla PAPA-koe ei onnistu kivun vuoksi?

Vierailija
28.10.2020 |

Käynyt jo kaksi kertaa tutkimuksessa ja vaikka kuinka yritän rentoutua ei vaan onnistu, kun vähän sattuu. Pitääkö mun vain yrittää kestää kipu? :( Seulantatutkimus kuitenkin tärkeä ja kun ilmainen. Toinen vaihtoehto olisi varata aika gynekologille, mutta saisi ajan vain yksityiselle ja maksaisi satasen.

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten papa-kokeesta saa kivuliaan? Omasta mielestäni se tuntui kuin vanupuikolta korvassa. Vähän muljusi ja hoitaja rassasi kohdunkaulaa sillä pulloharjalla, mutta ei se etäisestikään sattunut.

No näin juuri. Tänään just otettu eikä todella tunnu missään. Toivottavasti em. vastaajat eivät koskaan joudu miesten klamydiatestiin jossa vanupuikkoa ja pulloaharjaa pyöritellään virtsaputkessa!

Vierailija
62/138 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten papa-kokeesta saa kivuliaan? Omasta mielestäni se tuntui kuin vanupuikolta korvassa. Vähän muljusi ja hoitaja rassasi kohdunkaulaa sillä pulloharjalla, mutta ei se etäisestikään sattunut.

No näin juuri. Tänään just otettu eikä todella tunnu missään. Toivottavasti em. vastaajat eivät koskaan joudu miesten klamydiatestiin jossa vanupuikkoa ja pulloaharjaa pyöritellään virtsaputkessa!

Mä uskoisin, että useimmat papassa kävijät voivat turvallisin mielin luottaa siihen, etteivät joudu miesten klamydiatestiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hoitaa aina gynellä. Ei ole koskaan sattunut siellä, hoitajan yritys jätti traumat.

Minun pappani ajoi pappatunturilla meille kosseille jäi hiiirveä rauma kun siltä hajos muovikassi stongan varresta kaikki viikonlopun viinat levis tielle

jotta oli tosi paha pappa koe

Vierailija
64/138 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Onko uusia vinkkejä, ettei sattuisi ?!

Taaksepäin kallistunut kohtu

Vierailija
65/138 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varata aika yksityiselle gynekologille.

Ihan samoilla välineillä, samasta paikasta samalla tavalla ne yksityiset gynekologit sen näytteen ottavat kuin julkisellakin. Jos se, että saa maksaa useamman satasen yksityisellä lievittää kipua, niin sinne sitten vaan. Suotavaa on, että perutte sen julkisen, ilmaisen näytteenoton, niin joku toinen saa itselleen ajan. 

Vierailija
66/138 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhottavaa lääkettä, buranaa ja paracetamolia cocktailina?

Vierailija
67/138 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla synnyttäjä matskua

Vierailija
68/138 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä pelota yhtä lailla, jos jännitys saa aikaan kivun, on ihme. Synnytys voi kestää jopa 16 tuntia kuten itsellä niin mitä on tuo yksi papa nipistys ! Herätkää todellisuuteen !

Vierailija
69/138 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tuntia ennen näytteenottoa Burana 600mg ja Panadol 1000 Mg. Yritä rentouttaa lihakset, voit kertoa että sua jännittää kipu. 

Vierailija
70/138 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää pelkopotilaisiin erikoistuneelle, yksityiselle gynelle. Joo, rahat menee mutta toosa pelastuu. Katsokaa netistä isojen talojen gynejen profiilit tai soittakaa asiakaspalveluun.

t. Kokemusasiantuntija, itsekin terveydenhuollossa töissä 

Vierailija
71/138 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin papa-testissä viimeksi keväällä-24, ja hoitaja sanoi että testi otetaan nykyään jotenkin uudella tavalla, tarvitsee ottaa vain yksi näyte, eikä se tuntunut millään lailla. Tämä siis Keski-Suomen alueella. Aiemmat testaukset ovat vähintääkin tuntuneet enemmän, vaikka eivät mitenkään mahdottomia ole olleet

Vierailija
72/138 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei nuorempana tuntunut oikein miltään, mutta 55-vuoden iästä lähtien on sattunut ihan hirveästi. Enää ei saatu 60-vuotiaana kuin yleisnäyte, kun sattu niin paljon. Yritin laittaa estrogeenivoidetta ennen toimitusta ja otin särkylääkkeitä, mutta ei auttanut. Joten päädyttiin ottamaan vain yksi näyte. 

Olen synnyttänyt kerran. 

Vierailija
73/138 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhottavaa lääkettä, buranaa ja paracetamolia cocktailina?

Ammattitaitoinen näytteenottaja riittää.

Vierailija
74/138 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Onko uusia vinkkejä, ettei sattuisi ?!

Taaksepäin kallistunut kohtu

Ainakin kannattaa sanoa näytteenottajalle, että on taakse kallistunut kohtu. Ja pyytää pienimmät välineet.  

Muistaa myös hengittää rauhallisesti.

Vierailija
75/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu ei.

Olen tullut siihen lopputulokseen, että mussa on jotain vikaa. En tiedä johtuuko siitä, että paikat ei todellakaan ole kohti suorassa ylöspäin vaan alle 45 asteen kulmassa selkään päin. 

KENELLÄKÄÄN ei ole emätin kohti suorassa ylöspäin, vaan se on AINA selkää kohti.

Vierailija
76/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä pelota yhtä lailla, jos jännitys saa aikaan kivun, on ihme. Synnytys voi kestää jopa 16 tuntia kuten itsellä niin mitä on tuo yksi papa nipistys ! Herätkää todellisuuteen !

Gynekologi tietää mitä tekee, samaa ei valitettavasti voi sanoa kaikista hoitajista.

Vierailija
77/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis itse käynyt molemmissa 🤣

Vierailija
78/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttaa se, että pyytää pienen välineen (levitin?) ja, mitä joku aiemmin kirjoitti, että peppu mahdollisimman alas. Sain jostain vinkin, että silloin on rentoutunut siinä, kun pakarat tavallaan levähtää alustaa vasten siinä maatessa. Jos nyt ymmärrätte, mitä tarkoitan.

Itse näytteenotto ei ainakaan itsellä satu, mutta se levitys vaihe voi pahimmillaan tuntua siltä, kuin puukko alapäässä. Kipu jopa salpaa hengen. En tiedä, mistä johtuu.

Vierailija
79/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä papakoe ei ole tuntunut yhtään miltään verrattuna synnytykseen (ilman kivunlievitystä). Siis mitä ihmettä, pieni palanen nappastaan ja that's it? Mikä teitä siinä muka sattuu? Itse olen kyllä kokenut todella kovia kipuja fyysisesti elämässä, onko heillä joille papa on rankka muita kipukokemuksia miten ollut? 

Vierailija
80/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä ap:lta että sattuuko siis se levitin, jolla avataan paikat vai itse se näytteenotto, jossa raavitaan?

Itsellä menas kerran jäädä ottamatta kun levitin sattua niin, ettei menannu mennä sisään. En siis kieltänyt tai huutanut tuskassa vaan hoitaja vaan tuskaili ja käski rentoutumaan, kun ei meinannut onnistua.

Ei pääse näytteenottoon asti eli just levitin sattuu, vaikka kuinka yrittäisin rentoutua ja ajatella mukavia asioita. Kipu vain yltyy syvemmälle mentäessä :( Tiedustellessani hoitajalta mistä voi johtua, sanoi, että mulla voi olla limakalvot arat. Oon myös huomannut, että viime vuosina valkovuodon eritys ollut runsaampaa ja mietin voiko tästä johtua.

Mulla on e-pillerin takia ohentuneet, kuivat ja vähän ärtyneet limakalvot. Vagifemiakin on reseptillä mutta eipä auta paljoa mitään. Levitin sattuu paljon ja itse kokeen otto myös mutta olen vaan purrut hammasta kun olen halunnut saada asian hoidettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme