Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla PAPA-koe ei onnistu kivun vuoksi?

Vierailija
28.10.2020 |

Käynyt jo kaksi kertaa tutkimuksessa ja vaikka kuinka yritän rentoutua ei vaan onnistu, kun vähän sattuu. Pitääkö mun vain yrittää kestää kipu? :( Seulantatutkimus kuitenkin tärkeä ja kun ilmainen. Toinen vaihtoehto olisi varata aika gynekologille, mutta saisi ajan vain yksityiselle ja maksaisi satasen.

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa pystyy tuon ottamaan vaikka se onkin kurjaa. Semmoinen vinkki, että ennen kuin menee tutkimushuoneeseen kannattaa itse käsitellä voimalla alapäätä niin että se menee vähän tunnottomaksi. Se vähentää shokkia ja vähentää kouristelua.

Vierailija
82/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita liukastusvoidetta vagifemiä. Luulisi kokeenottajan tekevän nii. Oletko kovin nuori, vanhemmilla ihmisillä on sama vaikeus, että koskee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Älkää nyt ainakaan lapsia hankkiko, jos noin kipuherkkiä olette.

No, olen synnyttänyt ilman kivunlievitystä ja kammoan papakokeen ottoa enemmän kuin synnytystä.

Minusta pikkujuttu. Joku kierukan laitto ja pois otto sattuu 100 kertaa enemmän kuin papakoe. 

Vierailija
84/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä papakoe ei ole tuntunut yhtään miltään verrattuna synnytykseen (ilman kivunlievitystä). Siis mitä ihmettä, pieni palanen nappastaan ja that's it? Mikä teitä siinä muka sattuu? Itse olen kyllä kokenut todella kovia kipuja fyysisesti elämässä, onko heillä joille papa on rankka muita kipukokemuksia miten ollut? 

Ihmiset kokee eri kivut niin eri lailla. Minusta esim. Selkäydinpunktio, tulehtuneen hampaan särky, kierukan laitto ja  sappikivikohtaus ovat olleet järkyttävän kovia kipuja mutta kolonoskopiat ja synnytykset ovat olleet siedettäviä.

Vierailija
85/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm... en oo koskaan käynyt. Eipä oo seksiäkään (vielä) tullut harrasteltua. Mut koska tamponinkin laittaminen on vaivalloista (ja siksi siteillä mennään) ni en halua että sisään runnotaan kenenkään kovakouraisen hoitsun toimesta mitään instrumenttia väkisin. Jos se seksielämä joskus pääsee tässä alkamaan ni voin mä sen yksityisen gynehinnan maksaa jos sillä saa ihmisarvoa kunnioittavaa kohtelua. N32

Vierailija
86/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkän viestin mutta se sitten sensuroitiin. Mikäöhän siinä viestissä oli sellaista että piti sensuroida.

Vierailija
87/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks papakoe ole vielä tosi iisi nykyään kun sillä harjalla pyöräytetään eikä enää nappasta irti kohdunseinämää?

Vierailija
88/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Älkää nyt ainakaan lapsia hankkiko, jos noin kipuherkkiä olette.

No, olen synnyttänyt ilman kivunlievitystä ja kammoan papakokeen ottoa enemmän kuin synnytystä.

Minusta pikkujuttu. Joku kierukan laitto ja pois otto sattuu 100 kertaa enemmän kuin papakoe. 

Jep, ai stana kun kierukan laitto sattuu kun pamautetaan se kierukka auki kohdunsuulle, papakoe ei tunnu missään siihen verrattuna. 

Vierailija
89/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt kun tämä vanha ketju on raahattu taas päivänvaloon, niin tiedoksi teille, joille papa ei ole juttu eikä mikään, niin joillain meillä on esim. vaginismus, mikä voi tehdä papasta *todella* kivuliaan kokemuksen. Olkaa vain (hiljaa) tyytyväisiä, ettette joudu kärsimään ko. toimenpiteen aikana ja antakaa meidän muiden auttaa toisiamme. 

Vierailija
90/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humauksessa tehdään älä suotta traumatisoidu, voi estää intiimin elämän trauman takia. Vaginismi, vulvodynia dyspareunia ym

Vierailija
91/138 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humauksessa tehdään älä suotta traumatisoidu, voi estää intiimin elämän trauman takia. Vaginismi, vulvodynia dyspareunia ym

Mulle kans hoitaja kertoi humauksen mahdollisuudesta, mutta kun kysyin asiaa lääkäriltä, niin naureskeli vaan, että no ei tod. ja kirjoitti diapam- reseptin. Ei muuten diapamitkaan auttanut. Thänks lekuri. 

Vierailija
92/138 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä papakoe ei ole tuntunut yhtään miltään verrattuna synnytykseen (ilman kivunlievitystä). Siis mitä ihmettä, pieni palanen nappastaan ja that's it? Mikä teitä siinä muka sattuu? Itse olen kyllä kokenut todella kovia kipuja fyysisesti elämässä, onko heillä joille papa on rankka muita kipukokemuksia miten ollut? 

Mulla saatiin papakoe otettua vasta erikoissairaanhoidossa. Oon kokenut kipua, mm. murtuneen selän, olin tajuissani kun porasivat luuytimeen ensihoidossa (kovin kipu koskaan mitä oon kokenut), oon sairastanut kivuliaan vyöruusun :) Sun ihmettely on ihan vaan kiinni empatiakyvyn puutteesta.

Vierailija
93/138 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tahtonut onnistua nuorempana, tuntui ihan kuin vain ei olisi mahtuneet ne välineet sisään. Sittemmin aloin venyttää paikkoja jättidildolla, ja sen jälkeen ensimmäistä kertaa 35-vuotiaana onnistui papakoe ilman mitään ongelmia.

Vierailija
94/138 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä miten se gynekologi ottaa näytteen paremmin?

Etenkin kun nuo seulontapapojen ottajat tekevät sitä todella paljon, että ovat kokeneita. Harvemmin gyne ottaa papa-näytteen.

Jos kärsii jostain vaginismista, niin silloin sen näytteenottaminen on varmaan hankalaa, kävi sitten missä vaan.

Vierailija
95/138 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät löydä kohdunkaulaa, jonka gyne kyllä löysi heti. En löhde ronkittavaksi, on kuin rais*aus kun yrittävät tonkia kohdunkaulaa esiin!!

Vierailija
96/138 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosien aikaan ainakin sattuu mulla aiempaa enemmän. 

Vierailija
97/138 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä seksielämää vai estävätkö nuo kivut senkin? Kun kyllähän penis levittää emätintä sen minkä näytteenottajan levitinkin. Kuulostaa kamalalta. 

Vierailija
98/138 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota burana ennakoivasti ennen näytteenottoa.

Vierailija
99/138 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä seksielämää vai estävätkö nuo kivut senkin? Kun kyllähän penis levittää emätintä sen minkä näytteenottajan levitinkin. Kuulostaa kamalalta. 

Yleensä yhdyntä tapahtuu kun on kiihottunut, eikä niin että suorilta runnotaan pohjaan saakka. Penishän ei myöskään mene kohdunkaulaan saakka, mistä itse papakoe otetaan. 

Vierailija
100/138 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei onnistunut kertaakaan jälkitarkastus (lapsia kolme). Aivan sietämätön kipu, kun niitä muovisia, teräväreunaisia kertakäyttötyökaluja yritettiin väkisin survoa sisääni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme