Hulluimmat Huutonet-kokemuksesi
Omani:
1. Ostaja tulee noutamaan isohkoa lipastoa henkilöautolla (mitat n. 80x100x50). Ei mahdu ja soittaa kaverin tulemaan hakemaan isommalla autolla. Mahtuu juuri ja juuri kun osia takakontista poistetaan. Takaluukku ei kuitenkaan mahdu kiinni.
2. Ostaja ostaa pesukoneen jonka noudosta tulee loputon säätäminen ja kauppa perutaan (myyjän toimesta). Ostajalla on hankaluuksia noutaa tuote koska heillä on vain kaksi autoa yms. syitä. Oli kuitenkin useamman kerran tulossa hakemaan esim. vartin päästä.
3. Kohteessa on merkitty "Vain nouto". Ostaja sitten soittaa ja kyselee koska voin tuoda hänelle hänen ostoksena.
4. Otsikkona "CD/DVD-soitin". Ensimmäinen kysymys:"Toistaako laite DVD:t"
Kommentit (163)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:37"]
Venäläinen sai vankan täyspuisen kirjoituspöydän halvalla, kerroin tod.tarkasti kaikki viat. Sitten kun tuli noutamaan, niin tinkasi ja tinkasi. Ajattelin silloin, että tämän halvemmalla en myy ja sanoin miehelle, että en voi myydä kun tässä on kerran vikaa. Jäi tyyppi vähän noloksi.
[/quote]
Toi onkin hyvä, täytyy pitää mielessä. Jos toinen alkaa tingata vielä uudelleen ja vetoaa johonkin vikaan niin sanoo vaan ettei voikaan myydä kun on rikkinäinen tuote. :D
Huudon voitti mies, jolla oli japanilaiselta kuulostava nimi. No, kaveri olikin Japanista ja keräili suomalaista designia. Aateltiin, että tää kauppa tais nyt mennä puihin, ei varmaan saada siltä rahaa ja miten me se edes lähetetään tavara Japaniin. Niin vaan tuli kolmen viikon päästä kirjekuoressa (!) pari sataa euroa Japanista ("gift") ja tavara lähetettiin postissa jollekin yhteyshenkilölle Suomeen, joka kai sen toimitti eteenpäin.
Onneksi ei 400+ kaupan aikana ole tullut kovin kummallisia kauppakumppaneita vastaan :)
Huvittavimpana vanhempi mieshenkilö, joka huusi tavallisen miesten pusakan muutaman korotushuudon jälkeen 25€. Kohteessa olin pyytänyt normaalit paketin postikulut ja maininnut, että ne ovat arvio enkä peru lisää tai palauta, jos ylittyvät. Jo ekassa huudossa mies väläytteli, kuinka "ainahan voi laittaa negapalautetta jos ei homma suju". Hänelle oli lähtenyt vakioviestini, jossa kerroin tilinroni ja sen miten homma toimii (rahat tilille -> paketti postiin). Postitin perjantaina, 1pv maksun jälkeen, mutta arkipyhien ym vuoksi paketti saapui vasta torstaina. Takki menikin maksikirjeenä, koska painoi himan vähemmän (ero jtn 1,5€).
Sain negapalutteen, koska:
- "huijasin" painossa ja pyysin liikaa postikuluja (olin kyllä tarjoutunut palauttamaan sen 1,5€...)
- postitin liian hitaasti
- ja paras: huuto.net-hinnoitteluni oli TÖRKEÄÄ, koska "hei, kyse on käytetyistä tuotteista"
Ei tainnut kaveri olla tytyväinen :D Itse oli kuitenkin määrännyt ostahinnan huudoillaan.
Mäkin olen joskus guuglannut Huutis-tyyppejä, kun ovat tuntuneet niin erikoisilta tapauksilta... Jos erehtyy klikkaamaan tyypin LinkedIn- tai FB-profiilin auki, ohjelma tarjoaa sen jälkeen kaveriksi automaattisesti.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 20:26"]
Jos erehtyy klikkaamaan tyypin LinkedIn- tai FB-profiilin auki, ohjelma tarjoaa sen jälkeen kaveriksi automaattisesti.
[/quote]
Häh, eihän se noin voi mennä? Ainakaan FB:ssä, LinkedInistä en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:30"]
Kerran myyjältä meni useita viestejä ennen kuin ymmärsi etten aio laittaa hänelle etukäteen rahaa tilille ja sitten NOUTAA tavaraa jostain kolmannesta paikasta. Loppujen lopuksi uskoi, että noudoissa ei näin toimita ja loppujen lopuksi nouto sujui ongelmitta. Oli rehellinen ihminen kyllä, mutta ihme vääntäjä. eikö sen nyt pitäisi olla simppeliä, että jos nouto on vaihtoehtona niin sitten rahan saa vasta kun luovuttaa tavaran?
Ärsyttävimpiä ovat ne myyjät, jotka ovat leiponeet lisää hintaa toimituskuluihin. Helposti meinaa huutaa kohteita ennen kuin huomaakin mitä pn tehty. kevyissä lastenvaatteissa tätä näkee. Kun postitus oikeasti menisi kakkosluokan kirjeenä niin toimituskulut onkin sitten 5 euroa.
[/quote]
Olet täysin väärässä. Jos kohteessa on maksu tilille niin silloin se on niin ja sen mukaan toimitaan. Taidat olla huutishistorian erikoisin tyyppi jolle ei mene perille vaikka rautalangasta vääntää. Ennen kuin huutaa pitää lukea kohteen tiedot tarkkaan. Sinulla ei ole oikeutta ostajana vaatia ehtojen muutosta.
Kerran joku oli huutanut multa kengät, jotka olivat olleet mulla jo aika kauan myynnissä, ei siis ihan tuoreessa muistissa minulla.
Hän soitti minulle huudon sulkeuduttua ja sanoi heti puhelimessa (ei esitellyt itseään esim "huusin sinulta kengät huutonetistä" vaan että antaisin osoitteeni että voit lähettää kengät. Olin että öö.. Anteeksi mitä? Sitten alkoi vasta selittämään huutonetistä jne. Halusi myös että lähetän postiennakolla. Sanoin että ok mutta en ole ennen lähettänyt postiennakolla, varmasti kuitenkin saan siten lähetettyä, niinkuin sainkin.
Noh, sain häneltä negan koska "alussa tuntui ettei mitään kenkiä ole edes olemassa ja postitus oli vaikeaa". Voi vitja että vitutti.
Tässä oudoin ja häiritsevin omanlle kohdalle tullut. Kyseessä on ilmiselvä elämänkoululainen ja toista kertaa en hänen kanssaan asioi.
Ostin jonkun vaatteen ja kaikki sujui siis kauppojen kannalta oikein hyvin, mutta tämän naisen saateviestit sähköpostissa olivat outoja. Tyyliin:
***Kiitos kaupoista Sinulle hyvä kauppakumppani!***
^^^Haluaisitko vielä ostaa minulta x-tuotteita, jos haluat, voin laittaa niistä listan ja antaa alennusta, olisi sitä ja tätä ja tuota........
Nyt en hetkeen voi toimittaa tuottteita KOSKA EXÄNI EI PÄÄSTÄ MINUA MEIDÄN ENTISEEN KOTIIN HAKEMAAN NIITÄ mutta voit silti katsoa tästä listasta mitä haluat niin toimitan ne sinulle myöhemmin.
NYKYÄÄN OLEN ONNELLISESTI NAIMISISSA UUDEN MIEHEN KANSSA. EXÄ VOI HAISTAA VITTU.
~~kIITOS KAUPOISTA, HIENOSTI HOIDETTU
T: onnellisesti naimisissa, yhden miehen vaimo
Ei helvetti...
Mulla oli torissa myynnissä lasten t-paita 3 eurolla ja joku tyyppi halusi että lähetän sen postiennakolla ja maksu tulisi vasta ens kuussa... Ilmeisesti kyseessä oli kehitysvammainen.
Tai sitten on kerännyt postituoreita postimerkkejä vuosien ajan kuten minäkin ja haluaakin ne nyt käyttää postituksiin. Säästin itse kymmeniä euroja kun käytin kestotilaajana saadut merkit kirjeiden postituksiin. Ei saa syyttää varkaaksi jos ei ole satavarma asiasta.
Olen vuosien saatossa myynyt paljonkin ja suurin osa ihmisistä on ollut mukavia ja asiallisia, on ollut mukava rupatella hetkinen vieraan tyypin kanssa. Ihme säätäjiä on ollut kuitenkin, esim.
Myin hyllyä josta tietenkin kerroin mitat ja linkkasin vielä kuvat IKEAn sivuille jossa samaa tuotetta oli myynnissä. Kun ostaja tuli hakemaan, hän olisi halunnut perua kaupan, koska oli luullut hyllyä eri kokoiseksi. Siis vaikka oli nähnyt kuvan ja mitat. Ilmeisesti oli surffaillut Huutiksessa sokkona.
Myin silkkiset tyynynpäälliset, jotka olivat tietenkin puhtaat ja ehjät. Tarjosin ostajalle vielä tarkistettavaksi noudettaessa että tuote on ok. Sain neutraalin palautteen ilman selityksiä.
Myin astianpesukoneen. Kun ostajalla oli tuote jo kotona hän ilmoitti että letku puuttuu. Olin sanonut noutaessa että se on koneen sisällä. Hetken etsimisen jälkeen löysi letkun. Oudointa oli, että pyysi minua "kaveriksi" kahdessa eri sosiaalisessa mediassa, jonka jälkeen blokkasin. Mitä hyötyä on olla jonkun huutismyyjän kontakti Linked inissä? Hyödyttääkö vaikka työnhakutilanteessa että on ostanut joltain astianpesukoneen?
Myin farkkuhametta, jonka eräs nainen huusi. Ei halunnut maksaa suoraan, vaan käski laittaa postiennakolla, vaikka ilmoituksessani lukee"ensin maksu tilille, sitten paketti postiin". Närkästyi tästä. Oli laittanut minulle huutiksessa negan, jossa kertoi maksaneensa hameen jo tililleni ja missä maksu viipyy?! Laitoin asiasta s-postia saamatta koskaan vastausta.
Hetken päästä hänelle tuli negapalaute joltakin toiselta. Kertoi huutajan halunneen postiennakolla, ostaja jättänyt paketin noutamatta ja maksut postikuluista meni myyjälle. Laitoin itsekin huutajalle negan.
Kerran miehellä oli huuto.netissä myynnissä eräs peli, jonka joku huusi osta heti-hintaan. Laittoi seuraavana päivänä viestiä, ettei ostakaan, kun sai muualta halvemmalla, eikä maksanutkaan. Kyllä miestä ärsytti, kun piti maksella huuto.netille prosentit myynnistä selvityksestä huolimatta. Vasta tämän jälkeen huuto.net palauttaa prosentit myyjälle syntymättömistä kaupoista. Hirveä show jonkun typeryydestä.
30 vielä tarkentaa. Siis en suostunut postiennakkoon, jonka takia huutaja laittoi negaa, jossa valehteli.
Minulla oli voittohuuto pöydästä. Myyjä ilmoitti huudon sulkeuduttua, että olikin myynyt pöydän kaverilleen. Pahoitteli kyllä, mutta laitoin negan. Vastasi siihen että oli kyllä nopeasti ilmoittanut asiasta.
Ostin leivänpaahtimen, jota myyjä kuvaili hyväkuntoiseksi ja itselleen tarpeettomaksi. Kaupat sujui hyvin ja myyjä vaikutti asialliselta ihmiseltä. Sisältä paahdin oli kuitenkin ihan öljyinen ja haisi voimakkaasti kuin oksennukselta... Se ei ollut suuri taloudellinen menetys joten en jaksanut tuhlata lisää aikaani siitä tappelemiseen, mutta harmitti miten törkeästi myyjä oli sysännyt jätteensä mun niskoille. Siinä sitten selvittelin, miten leivänpaahdin jätteen saa hävittää ja olin vielä maksanut siitä ja muuttanut aikataulujani hakeakseni sen.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 01:52"]
Mulla on näitä toooosi vähän, kauppoja olen tehnyt reilusti yli 200 ja huutopalaute on 100% positiivista. Yksi tulee silti mieleen.
Ostaja huusi uuden ja käyttämättömän tuotteen ostaheti-hinnalla ja toki kohde heti sulkeutui. Tästä alkoikin sitten sähköpostilla tinkiminen, eli huutaja yritti neuvotella hintaa reilusti alaspäin, siis ennen kuin oli edes nähnyt tuotetta livenä.
Ei ilmeisesti ymmärtänyt ostaheti-hinnan tosiaankin olevan se minkä on itse ilmoittanut tuotteesta maksavansa.
Jotenkin jää vähän tökerö kuva tuollaisesta toiminnasta.
[/quote]
Sama kokemus. Ostaja osti osta heti- hintaan ja tuli katsomaan tuotetta. Sitten rupesi hieromaan kauppoja. No, tingin 20e kun kyseessä oli useamman sadan e:n tuote (yhdistelmävaunut). Mutta kyllä siinä oli vähän, että mitä ihmettä tää nyt on :D.
Itse asiassa ei tuu mieleen kuin kaksi tapausta ja kummatkin ulkomaalaisia (toinen virolainen ja toinen venäläinen).
Virolainen laittoi tuttavansa hakemaan yksiä kenkiä. Jutteli niitä näitä ja yritti lähteä maksamatta. Tässä vaiheessa topakkana ilmoitin, että kengät pitäisi maksaa. Tuttavasta huomasi, että oli ajatellut vain liueta paikalta ilman maksua. "Pahoitteli" ja soitti kaverille. Ja kyllä se rahakin sitten löytyi.
Venäläinen sai vankan täyspuisen kirjoituspöydän halvalla, kerroin tod.tarkasti kaikki viat. Sitten kun tuli noutamaan, niin tinkasi ja tinkasi. Ajattelin silloin, että tämän halvemmalla en myy ja sanoin miehelle, että en voi myydä kun tässä on kerran vikaa. Jäi tyyppi vähän noloksi.