Hulluimmat Huutonet-kokemuksesi
Omani:
1. Ostaja tulee noutamaan isohkoa lipastoa henkilöautolla (mitat n. 80x100x50). Ei mahdu ja soittaa kaverin tulemaan hakemaan isommalla autolla. Mahtuu juuri ja juuri kun osia takakontista poistetaan. Takaluukku ei kuitenkaan mahdu kiinni.
2. Ostaja ostaa pesukoneen jonka noudosta tulee loputon säätäminen ja kauppa perutaan (myyjän toimesta). Ostajalla on hankaluuksia noutaa tuote koska heillä on vain kaksi autoa yms. syitä. Oli kuitenkin useamman kerran tulossa hakemaan esim. vartin päästä.
3. Kohteessa on merkitty "Vain nouto". Ostaja sitten soittaa ja kyselee koska voin tuoda hänelle hänen ostoksena.
4. Otsikkona "CD/DVD-soitin". Ensimmäinen kysymys:"Toistaako laite DVD:t"
Kommentit (163)
Tilasin lasten villahousut, sain miesten kalsarit
Tein kerran 'loistavat kaupat' tietsikan käyttisrompusta, jossa luki "Windiws" - enpä ääliö tajunnut ottaa yhteyttä poliisiin, oma moka
-
-
-
Toinen tarina liittyy Huuto.netin alkuaikoihin ja oikeastaan vain sivuaa itse Huutoa: huusin sohvan tyttiksen kanssa ekaan asuntoon, jonka sanottiin olevan hyvässä / kuvanmukaisessa kunnossa. Ynnäilin ensin, kannattaako niin kaukaa lähteä sitä hakemaan, päädyin kuitenkin reilusti plussalle. Itsellä ei ollut silloin vetokoukkua, joten saatiin kyyti peräkärryineen yhdeltä kaveripariskunnalta. Päästiin perille ja sohva oli kaikkea muuta kuin myytävässä kunnossa. Eipä siinä vielä mitään.
Tulomatkalla pariskunnan toinen osapuoli kannusti kuskia ajamaan aivan hullun lailla, koska mä kuulemma sitten pelkäisin ja se olisi ilm. heille todella hieno asia. No, me sitten pudoteltiin mäkisiä ja mutkaisia Itä-Suomen teitä tyhjä kärry perässä lennellen. Jostain kumman syystä päästiin ehjinä perille ja sanoin siinä, että ko. idiootin kyytiin en enää koskaan mene (mun tuleva vaimokin oli autossa mukana).
Jostain (monestakin) syystä ei olla enää tekemisissä ja kys. kuskikin on sen verran sairas mies, että eipä taida enää auton rattiin päästä. Mutta - negoja EI tullut, ei sohvan myyjälle eikä mulle :D
Niinpä. Mun mies on myynyt kasoittain tarroja. Niillähän se arvo on. Asennusmedia on toissijainen. Yhtään näin tonttua asiakasta ei ole tullut vastaan vaan jokainen on tiennyt, että se tarra on se juttu. Saa näitä tarroja mm. rikkinäisistä läppäreistä, jotka voi olla uusiakin, mutta esim. tippunut pöydältä.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 18:44"]
Turkkilainen tms. epämääräinen ulkomaalainen mies myi minulle Windows XP:n asennuslevyn edullisesti. Maksoin ja odottelin, postissa tuli Windows Professionalin TARRA (joka on siis asennuskoodi) ja itse poltettu väärennös-levy! Laitoin negatiivisin palautteen, myyjä vastasi samalla mitalla ja haukkui minut tyhmäksi. Kerroin tilanteesta Huutonetin ylläpitäjille, poistivat miehen tunnuksen ja sain pois tuon negan listoiltani. :)
[/quote]
Jokaisen av-mamman pitäisi kyllä tajuta, että asennusmedialla ei ole mitään väliä, se voi olla itsepoltettu, muistitikku, suoraan netistä ladattu *.iso tiedosto tms. Se on se lisenssi joka määrittää tuotteen aitouden, ja senhän sinä sait aitona. Joten myyjä ei ollut mitenkään epärehellinen. Sinä vain toimit väärin, kun et mitään tietotekniikasta ymmärrä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 02:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 22:24"]
Muutama vuosi sitten myin keräilyesineitä ruotsinkieliselle miehelle, jolla oli erikoinen ruotsinkielinen nimi. Sitten muutaman viikon päästä näin kyseisen nimen Hesarin kuolinpalstalla. Kävin tsekkaamassa hänen Huutiksen sivun ja valitettavasti hänen sivullaan oli tieto, että hän oli kuollut. :(
[/quote]
Harmittiko enemmän kuolema vai se, että kaupat peruuntui?
[/quote] Hänhän myi tuotteen ko.herralle ennen kuolemaa! Lue tarkemmmin!!!
Huutis tuntuu nykyään olevan täynnä ihme säätäjiä. Myyjän pitää ottaa yhteyttä ostajaan, tai heistä ei kuulu mitään. Esim. noin viikko huudon sulkeutumisen jälkeen ilmoitellaan että on ollut kiireinen eikä ole ehtinyt vastaamaan automaattiviestiin tai myyjän jättämään viestiin. Sitten ehdottelen hakuaikoja ja taas menee päiviä vastaamiseen. On se kumma kun Huutista ehtii selaamaan mutta ei hoitaa kauppaa loppuun. Luulisi että etsimiseen menee enemmän aikaa kuin tuotteen ostoon ja noutoon tai siihen että maksat ja myyjä postittaa.
Ostetaan tavaraa ja sitten ilmoitetaan ettei voikaan hakea kun ei katsonut että hakupaikka onkin liian kaukana.
Eräs hauskimmista oli tapaus jossa olin laittanut ehdoksi, että tuote pitää noutaa. Ostaja sai ylipuhuttua että voisi noutaa toisesta paikasta ja kaveri lupautui luovuttamaan ostoksen tosi väljällä aikajänteellä (tyyliin arkisin klo 14-21). Tämäkin oli liian hankalaa ja ostaja pyysi että voisin tulla tuomaan hänelle tuotteen tiettyyn tarkkaan pisteeseen, tiettyyn kellonaikaan 10min aikajänteellä. Tämä piste oli alle 200m siitä paikasta josta hän pyysi saada noutaa tuotteen.
Myin kahta keraamista kulhoa punaisena, isompaa ja pienempää. Saan viestiä: "Onko sulla mustana tätä pienempää kulhoa?".
Tä? Juu, ei ollut...
Yhden huudon sattui voittamaan alakerran naapurini. En häntä tuntenut, mutta sovittiin, että hän laittaa rahat ja minä taas tuotteen postiluukusta. Ja kyllähän ne rahat tulivat, eteisen lattia oli aivan täynnä pieniä kolikoita, joita oli vierinyt myös olkkarin puolelle. :>
Toisen kerran olin kuljettamassa 40 euron pöytävalaisinta, kun siihen tuli kuljetuksen aikana pieni lommo. Näytin sen harmissani ostajalle, sanoin ettei hänen tietenkään ole pakko valaisinta ostaa, tai voin antaa siitä alennusta. Ostaja sanoi ettei lommo niin haittaa, "ei se näy", ja ehdotti 20 euron alennusta. Suostuin siihen. Kohta tuli palautteisiin nega, kun hänelle oli myyty viallinen tuote. Huoooh...
Mullakin on yksi nega - vai onkohan se neutraali... en muista. N. 100 positiivista sitä tasapainottamassa kuitenkin. Sain tuon negan kun huusin yhtä tuotetta, korotukseni oli 8 €, huutovaraus (vai mikä sen nimi on mitä alemmalla ei myy) oli 20 €. Minun tarjoukseni oli korkein, mutta en siis tuotetta saanut kun en tuota kahta kymppiä suostunut maksamaan. Myyjä laittoi negan kun en tuota 20 € suostunut käytetystä paidasta maksamaan, hän haukkui minut että "huvikseen huutelijat hiiteen".
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:17"]
Ostaja lähetti mulle postimerkit kirjeessä... piti sitten niillä merkeillä postittaa hänen lähetyksensä :)
Ihan aidoilta näyttivät, ettei se niitä varmaan itse ollut printannut/väärentänyt. En tajua tätä kuviota kyllä mitenkään, maksaa nyt ylimääräinen kirjemaksu ja kirjekuori??
[/quote]
Hei, tähän haluan ilman muuta kommentoida, että kyseessä on ollut postimerkkikeräilijä eivätkä he toki automaattisesti ole sen kummempia olentoja ja ihmetyksen aiheita kuin minkään muun keräilijä... Nykyään vain on niin että postimerkkejä liikkuu todella vähän, ja todella hyvä keino on tilaisuuden tullen maksaa postimaksu nimenomaan näin, postimerkeillä. Ison lähetyksen toimittaja vain laittaa ne merkit siihen päälle ja vastaanottaja-filatelisti saa kerralla usean euron arvosta juuri näitä toivomiaan postimerkkejä. Pointti on siinäkin että merkkejä julkaistaan niin monia kymmeniä vuosittain että keräilijä saa olla aika aktiivinen saadakseen niistä jokaisen.
Tässä olisi kummastelun sijaan voinut suoraan kysyä tuotteen ostajalta. Itse olen tehnyt tätä postimerkkien lähettämistä myyjälle, ja ties vaikka olisin kummastelun kohdekin...? Minusta tällainen toiminta on asiallista ja sujuvaa keräilyä. Olen kyllä selittänyt että kyse on merkkien keräilystä. Kiitokset heille muutamalle jotka ovat mielellään tätä yhteistyötä tehneet:)
(Muutenkin on paljon persoonallisempaa lähettää postituksia erilaisilla ja kauniilla postimerkeillä kuin jollain tylsillä lipukkeilla... ;-)
Tässä taas varsin omituinen tapaus tosin nettikirppikseltä:
ostaja kertoo maksavansa tuotteen mutta ei kumminkaan maksa, asia siirtyy seuraavaan päivään jolloin hänestä ei kuulu. Kolmantena päivänä kysyn oliko hän maksamassa ja koska, kun hän lupasi jo maksaa mutta ei maksanut ja kolme päivää kului. Tähän aloin saada erittäin ärhäköitä vastauksia joissa ostaja mm. syytti että olen hänelle "ilkeä" yms. Itse kun halusin vain tiedustella oliko hän ostamassa vai ei, kun en ollut enää varma asiasta, kun on niin paljon kaikenlaisia pilaostajia liikkeellä. Ostaja alkoi olla jonkin asteisen hermoromahduksen partaalla, kaikki vain siksi että kysyin koska hän on aikomassa maksaa ostamansa tuotteen, koska minulla oli tiedossa myös toinen ostaja tuotteelle joka on ystäväni ja maksaisi takuuvarmasti. Ostaja kertoi että maksaa ihan kohta ja maksoi lopulta tuotteen. Sitten kului pari sekunttia ja ostaja ilmoittikin yks kaks että tuote on Heti seuraavana päivänä postitettava, oikein käskyttävään sävyyn. Ilmoitin etten voi olla varma maksoiko hän vai ei, minun täytyisi odottaa että summa näkyisi ensin tilillä ja sitten vasta postitus. Kerroin hänelle myös siitä että koska on joulu niin maksu ei ehkä näy heti tilillä, kuten asia oikeastikin on. Todella lapsellista draamaa.
Tästä ostaja riehaantui aivan kokonaan menettäen hermonsa ja kului pari sekunttia ja hän alkoi raivota että minun on maksettava hänelle Heti takaisin hänen maksamansa (20e postikuluineen) summa. Vain parissa minuutissa koko ihminen sekosi aivan täysin ja halusi perua kaupat, vaikka hän oli juuri pari minuuttia aikaisemmin maksanut tuotteen! aivan täysin käsittämätön ihminen ja luulin häntä pilaostajaksi kunnes huomasin että hän oikeasti maksoi tuotteen. Niin ostaja sekosi ja rupesi syyttämään minua poliisilla että hän tekee kaikki mahdolliset ilmiannot ja rikossyytteet jos en palauta (20e) summaa hänelle heti ja pilaa kuulemma minun maineeni kaikilla sivuilla. Mielestäni tuo oli jo laiton uhkaus. On aika vaikea palauttaa 20e summaa kun ostaja pisti minulle torjunnan eikä antanut tilinumeroaan minulle, täysin käsittämätln ihminen. Päätin että lähetän tuotteen hänelle lapun kera jossa lukee ettei uhkailu hyödytä häntä ollenkaan, vieköön sitten vaikka tuotteen ja lapun poliisille aivan sama. Naurettavaa käytöstä etenkin kun kyseessä oli aikuinen ihminen, perheenäiti vieläpä. Kaiken lisäksi kyse oli siis niinkin pienestä summasta kuin 20e pakettipostikuluineen! :D Kerroin kyllä ennen torjuntaani tälle ostajalle etten ole niin köyhä että tarvitsisi keneltäkään huijata tuollaista pikkusummaa, mutta hän yritti kääntään kaikki asiat niinpäin että hän on joku rehellisyyden perikuva ja minä "huijarimyyjä" jooopa joo. Ihmisten olisi hyvä välillä katsoa peiliin ja ruveta käyttäytymään kuten aikuiset, etenkin kun kyseessä joku nelikymppinen äiti-ihminen.
Vaatemyyjä joka asui tietojensa mukaan ensin Kiinassa ja yhtäkkiä paikkakunta vaihtuikin Espanjaan, vaate ei koskaan tullut perille mutta sain ostajana sentään rahat takaisin
Ostajaehdokas joka katseli erään myymäni vaatepaketin alusvaatteita/bikineitä ja ilmoitti ostavansa paketin jos saa nähdä kuvia joissa alusvaatteet/bikinit on kuvattu päällä, joopajoo ei tullut kauppoja
Ostin kerran yhden vaatteen melko suositultakin (krhm) bloggaajalta. Hän oli jollain matkoilla ja lomilla jolloin postitus viivästyi pahasti. Bloggaaja oli myynyt paljon (kirppiksiltä yms. ostettuja) vaatteitaan ja asusteitaan ylihintaan useille huutajille. Sitten bloggaaja laittoi kaikille ostajille täysin saman viestin jossa ilmoitti lomakiireistään ettei ehtisi postiin. Kävi niin että postitus kesti ainakin kuukauden, lopulta bloggaajan silloinen poikaystävä vei paketit postiin hänen puolestaan. Tuli vaan melko inhottava kuva siitä bloggaajasta kuin nyrpeä prinsessa palvelijoineen. Se suhde bloggaajalta kyllä menikin ja en ihmettele, itse en voisi koskaan pistää omia myytäviä tavaroitani toisten huolehdittaviksi kun itse lomailisin. Luulin että ostin hyväkuntoisen vaatteen mutta materiaali oli vain sellaista heikkoa kevyttä lähes läpinäkyvää kangasta ja vaate oli muutenkin halvan ja heikon oloinen että sekin vielä. Muistaakseni vaatteita mainostettiin uudenveroisina tai vähintäänkin hyväkuntoisina, vaate ei täysin vastannut kuvaustaan ja meni uffelle. Toista kertaa en ko. bloggaajan kanssa kauppoja käynyt, en suosittele ostamaan mitään vain sillä perusteella että vaate näyttää hyvältä bloggaajan päällä, se ei aina ole koko totuus.
Oudoin on varmaan ollut, kun vaimonsa huutamaa lastenvaatepakettia tuli miehensä hakemaan "en ole gynekologi, mutta voin vilkaista" -paita päällä...
Muitakin kummallisuuksia on matkan varrelle sattunut, mutta tämä oli ehdottomasti ällöin ja oudoin.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 21:46"]
Oudoin on varmaan ollut, kun vaimonsa huutamaa lastenvaatepakettia tuli miehensä hakemaan "en ole gynekologi, mutta voin vilkaista" -paita päällä...
Muitakin kummallisuuksia on matkan varrelle sattunut, mutta tämä oli ehdottomasti ällöin ja oudoin.
[/quote]
vähällä oot selvinnyt, jos vain juntti on hakenut vaatteet
Paras oli kun myyjä oli Vammalasta, ni joku kysy onks Vammalas paljon vammasia?
Myyjä vastas: Ainakin yks ku sä tuut tääl käymään.
Kerran myyjältä meni useita viestejä ennen kuin ymmärsi etten aio laittaa hänelle etukäteen rahaa tilille ja sitten NOUTAA tavaraa jostain kolmannesta paikasta. Loppujen lopuksi uskoi, että noudoissa ei näin toimita ja loppujen lopuksi nouto sujui ongelmitta. Oli rehellinen ihminen kyllä, mutta ihme vääntäjä. eikö sen nyt pitäisi olla simppeliä, että jos nouto on vaihtoehtona niin sitten rahan saa vasta kun luovuttaa tavaran?
Ärsyttävimpiä ovat ne myyjät, jotka ovat leiponeet lisää hintaa toimituskuluihin. Helposti meinaa huutaa kohteita ennen kuin huomaakin mitä pn tehty. kevyissä lastenvaatteissa tätä näkee. Kun postitus oikeasti menisi kakkosluokan kirjeenä niin toimituskulut onkin sitten 5 euroa.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 02:02"]
Ostin lastenkirjan. Postissa saapui kirjekuori, jonka sisällä oli paskaa.
[/quote]
siis mitä siellä kuoressa oli? Ihan sitä itteään, vai? Miten se oli saatu pakattua?