Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulluimmat Huutonet-kokemuksesi

Vierailija
06.02.2014 |

Omani:

1. Ostaja tulee noutamaan isohkoa lipastoa henkilöautolla (mitat n. 80x100x50). Ei mahdu ja soittaa kaverin tulemaan hakemaan isommalla autolla. Mahtuu juuri ja juuri kun osia takakontista poistetaan. Takaluukku ei kuitenkaan mahdu kiinni.

2. Ostaja ostaa pesukoneen jonka noudosta tulee loputon säätäminen ja kauppa perutaan (myyjän toimesta). Ostajalla on hankaluuksia noutaa tuote koska heillä on vain kaksi autoa yms. syitä. Oli kuitenkin useamman kerran tulossa hakemaan esim. vartin päästä.

3. Kohteessa on merkitty "Vain nouto". Ostaja sitten soittaa ja kyselee koska voin tuoda hänelle hänen ostoksena.

4. Otsikkona "CD/DVD-soitin". Ensimmäinen kysymys:"Toistaako laite DVD:t"

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja lähetti mulle postimerkit kirjeessä... piti sitten niillä merkeillä postittaa hänen lähetyksensä :)

Ihan aidoilta näyttivät, ettei se niitä varmaan itse ollut printannut/väärentänyt. En tajua tätä kuviota kyllä mitenkään, maksaa nyt ylimääräinen kirjemaksu ja kirjekuori??

olikohan sama ihminen, nimittäin mullekin joku kerran lähetti tuollai postimerkit kirjeessä :O

Vierailija
62/163 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myynyt paljoakaan, mutta tässä joitain ärsyttäviä:

- Laitoin tietoni ostajalle, joka vastasikin nopeasti ja lupasi maksaa muutaman päivän kuluessa. Tarkistin tilini 4-5 päivän päästä, eikä siirtoa näkynyt, joten päätin avata sähöpostini. S-postini oli täynnä kiukkuisia viestejä ostajalta, että olen antanut väärän tilinumeron ja ties mitä muuta uhkailua, kun en ollut vastannut hänen mielensä mukaan. Katsoin läpi lähetetyt kansion ja viestini, jonka olin lähettänyt ja näissä tiedot olivat oikeat. Ystävällisesti kuittasin kaiken täsmäävän ja lopulta paljastuikin, että ostaja oli itse näppäillyt väärin. Sen jälkeen oltiin kyllä hyvin nöyränä. Mitään palautetta en kuitenkaan saanut, vaikka jätin hänelle positiivisen; "Kaikki lopulta OK ja positiivinen lopputulos" yms tyylillä.

- Ostajalta tulee oikea summa, mutta postikulut uupuu. Näitä saa sitte alkaa viestitse muistuttelemaan...

- Nämä, jotka haluavat maksuaikaa, mutta eivät kuitenkaan koskaa maksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 18:44"]

Turkkilainen tms. epämääräinen ulkomaalainen mies myi minulle Windows XP:n asennuslevyn edullisesti. Maksoin ja odottelin, postissa tuli Windows Professionalin TARRA (joka on siis asennuskoodi) ja itse poltettu väärennös-levy! Laitoin negatiivisin palautteen, myyjä vastasi samalla mitalla ja haukkui minut tyhmäksi. Kerroin tilanteesta Huutonetin ylläpitäjille, poistivat miehen tunnuksen ja sain pois tuon negan listoiltani. :)

[/quote]

Jokaisen av-mamman pitäisi kyllä tajuta, että asennusmedialla ei ole mitään väliä, se voi olla itsepoltettu, muistitikku, suoraan netistä ladattu *.iso tiedosto  tms. Se on se lisenssi joka määrittää tuotteen aitouden, ja senhän sinä sait aitona. Joten myyjä ei ollut mitenkään epärehellinen. Sinä vain toimit väärin, kun et mitään tietotekniikasta ymmärrä.

[/quote]

Vai niin. :D Että jos myyn sinulle fyysisen, aidon cd:n ja saat minulta piraattiversion, vieläpä VÄÄRÄLLE SYSTEEMILLE, niin olet kauppoihin tyytyväinen??

t. "tietotekniikasta mitään ymmärtämätön"

[/quote]

Et näköjään ymmärrä, että käyttöjärjestelmissä ei makseta siitä fyysisestä cd:stä / dvd:stä mitään ne vain tulevat mukana hommaa helpottamaan. Lisenssi on se mistä maksetaan. Microsoft itse tarjoaa mahdollisuuden ladata asennusmedian sivuiltaan täysin ilmaiseksi, ja suoraan mahdollisuuden polttaa sen cd:lle / dvd:lle olisiko näin jos sillä olisi jotain arvoa ?

Musiikissa taas maksetaan siitä fyysisestä cd:stä (audio cd:n kohdalla, digitaalisessa musiikissa taas siitä drm lisenssistä)

Ja mikä hemmetin "väärälle versiolle?"

Sait täysin toimivan tuotteen ja vieläpä täysin laillisen.

[/quote]

Jos hän ostaa XP:n Home Editionin ja saa tuon Pro:n, se voisi harmittaa? Näin sen itse käsitin. Ja kaikki eivät varmastikaan tiedä tuota, että netistä voi ladata laillisestikin eri ohjelmia Windowsille.

Vierailija
64/163 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joskus verenpainemittarin, myyjä lähetti vahingossa pelkän kotelon. Mailasin asiasta ja myyjä tosi nolona pahoitteli, ja postitti mittarin. Laitoin positiivista palautetta koska en nähnyt mitään syytä muunkaan värisen palautteeseen, kaupat kun minusta sujuivat muutoin hyvin ja nopeasti. Mutta en itse saanut palautetta ollenkaan mikä pisti vähän ketuttamaan, koska mitä sinä mulle omaa mokaasi "kostat".

Vierailija
65/163 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 18:44"]

Turkkilainen tms. epämääräinen ulkomaalainen mies myi minulle Windows XP:n asennuslevyn edullisesti. Maksoin ja odottelin, postissa tuli Windows Professionalin TARRA (joka on siis asennuskoodi) ja itse poltettu väärennös-levy! Laitoin negatiivisin palautteen, myyjä vastasi samalla mitalla ja haukkui minut tyhmäksi. Kerroin tilanteesta Huutonetin ylläpitäjille, poistivat miehen tunnuksen ja sain pois tuon negan listoiltani. :)

[/quote]

Jokaisen av-mamman pitäisi kyllä tajuta, että asennusmedialla ei ole mitään väliä, se voi olla itsepoltettu, muistitikku, suoraan netistä ladattu *.iso tiedosto  tms. Se on se lisenssi joka määrittää tuotteen aitouden, ja senhän sinä sait aitona. Joten myyjä ei ollut mitenkään epärehellinen. Sinä vain toimit väärin, kun et mitään tietotekniikasta ymmärrä.

[/quote]

Vai niin. :D Että jos myyn sinulle fyysisen, aidon cd:n ja saat minulta piraattiversion, vieläpä VÄÄRÄLLE SYSTEEMILLE, niin olet kauppoihin tyytyväinen??

t. "tietotekniikasta mitään ymmärtämätön"

[/quote]

Et näköjään ymmärrä, että käyttöjärjestelmissä ei makseta siitä fyysisestä cd:stä / dvd:stä mitään ne vain tulevat mukana hommaa helpottamaan. Lisenssi on se mistä maksetaan. Microsoft itse tarjoaa mahdollisuuden ladata asennusmedian sivuiltaan täysin ilmaiseksi, ja suoraan mahdollisuuden polttaa sen cd:lle / dvd:lle olisiko näin jos sillä olisi jotain arvoa ?

Musiikissa taas maksetaan siitä fyysisestä cd:stä (audio cd:n kohdalla, digitaalisessa musiikissa taas siitä drm lisenssistä)

Ja mikä hemmetin "väärälle versiolle?"

Sait täysin toimivan tuotteen ja vieläpä täysin laillisen.

[/quote]

Jos hän ostaa XP:n Home Editionin ja saa tuon Pro:n, se voisi harmittaa? Näin sen itse käsitin. Ja kaikki eivät varmastikaan tiedä tuota, että netistä voi ladata laillisestikin eri ohjelmia Windowsille.

[/quote]

Toki se voisi harmittaa, mutta hän ei sanonut sanallakaan, että olisi esim halunnut home version (sitä paitsi pro versio on parempi kuin home, ja myös kalliimpi, tokihan joku voi vetää herneen nenään jos saa paremman version halvemman hinnalla)

Vierailija
66/163 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle kohdalleni on osunut mm. seuraavat tapaukset:

Latasin kohteeseen kuvan myytävästä älypuhelimesta ja ostokuitista, mistä näki, että takuuta oli vielä jäljellä. Toimitusvaihtoehtoissa oli ainoastaan nouto ja kohteen kuvauksessa oli vielä erikseen tummennettuna nouto. En ymmärrä, miten joku pystyy väittämään kohdettani kysymyspalstalla huijaukseksi. Kyseessä ilmeisesti sama henkilö eri tunnuksilla, joka esittää aina saman väitteen ylläpidon poistettua edellisen. Lopulta ylläpito ei enää puuttunut asiaan ja jouduinkin laskemaan hintaa -30 % verrattuna muiden myyjien kohteisiin samasta mallista, mutta kännykkä ei siltikään mennyt kaupaksi (muut myyjät saivat vastaavat mallit myytyä alle kahdessa viikossa). Onneksi kaverini etsi uutta puhelinta ja sain myytyä hänelle. Inhottaa tällainen kauppojen sabotointi.

Ostaja osti minulta uuden lasten rannekellon viidellä eurolla. Ranneke hajosi lapsen käytössä parin viikon jälkeen, mutta hyvää hyvyyttään pyysin ostajaa lähettämään kellon minulle korjattavaksi, kun minulla oli tähän soveltuvat työkalut ja varaosat käden ulottuvilla. Ostajan toiveesta maksoin myös korjauksen edestakaiset postikulut ja postitin kellon korjattuna takaisin hänelle seuraavana arkipäivänä. Tästä kaikesta vaivasta sain "palkaksi" neutraalin palautteen, missä arvosteltiin kellojen laatua, eikä sanaakaan korjauksesta tai kiitosta kuulunut. Olen siis yksityinen, enkä ole siis velvollinen antamaan minkäänlaista takuuta tai vastuussa niiden laadusta.

Erilaiset huijausyrityksen/hinnanalennusyritykset ostajan toimesta; esim. asianmukaisesti pakattu lähetys muka hajosi matkan aikana, mutta todisteita hajonneesta tuotteesta ei tietenkään löydy ("ehdin jo heittää roskiin" -selitykset).

Ärsyttävimpiä ovat hupihuutajat, jotka avaavat uuden tunnukset suljetun tilalle huutaakseen saman kohteen uudestaan (ja jättää sen edelleen maksamatta). Tällaiseen touhuun kuluu aika äkkiä Huuto.netin 50 kohteen ilmaiskiintiö nopeasti loppuun. Ylläpito ei tietenkään pysty nollaamaan tällaiset hupihuudot laskurista.

Vierailija
67/163 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB:ssä siis ehdottaa kaveriksi, siinähän on aina niitä "tunnetko tämän?" -tyyppejä sivussa.

Vierailija
68/163 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kummastelin erään ostajan käytöstä: huusi tuotteen ja halusi sen postiennakolla. Suostuin tähän sen kummempaa miettimättä ja laitoin paketin postiin. Kun paketti oli seisonut viikon noutopisteessä, laitoin viestiä ostajalle ja varmistin että onhan hän tietoinen siitä että paketti oli saapunut ja laitoin vielä lähetystunnuksen hänelle varmuuden vuoksi. Ostaja lupasikin heti parin päivän sisällä hakea pakettinsa. Näin ei kuitenkaan tapahtunut, joten laitoin viestiä siinä vaiheessa, kun paketti oli kaksi viikkoa odottanut noutajaa. Ostaja selitti jotain äitinsä äkillisestä sairastumisesta ja lupasikin hakea paketin heti seuraavana päivänä. Paketti ei kuitenkaan edelleenkään noudettu ja soitin jo itse postiin ja varmistin päivämäärän milloin paketti tultaisiin postittamaan minulle takaisin, jollei sitä noudettaisi. Olin taas yhteydessä ostajaan ja imoitin mihin päivämäärän mennessä paketti pitäisi viimeistään hakea ja ostaja kuittaisi, ettei ole mitään ongelmia kaupoissa, hän kyllä heti huomenna lunastaa paketin. Lopputulos, ei lunastanut ja minulle jäi postiennakkokulut maksettavaksi. Ihme säätämistä ja venkuilua. Opinpahan tästä sen, ettei ei kannata liian paljon luottaa ihmisiin.

Vierailija
69/163 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:35"]

Itse kummastelin erään ostajan käytöstä: huusi tuotteen ja halusi sen postiennakolla. Suostuin tähän sen kummempaa miettimättä ja laitoin paketin postiin. Kun paketti oli seisonut viikon noutopisteessä, laitoin viestiä ostajalle ja varmistin että onhan hän tietoinen siitä että paketti oli saapunut ja laitoin vielä lähetystunnuksen hänelle varmuuden vuoksi. Ostaja lupasikin heti parin päivän sisällä hakea pakettinsa. Näin ei kuitenkaan tapahtunut, joten laitoin viestiä siinä vaiheessa, kun paketti oli kaksi viikkoa odottanut noutajaa. Ostaja selitti jotain äitinsä äkillisestä sairastumisesta ja lupasikin hakea paketin heti seuraavana päivänä. Paketti ei kuitenkaan edelleenkään noudettu ja soitin jo itse postiin ja varmistin päivämäärän milloin paketti tultaisiin postittamaan minulle takaisin, jollei sitä noudettaisi. Olin taas yhteydessä ostajaan ja imoitin mihin päivämäärän mennessä paketti pitäisi viimeistään hakea ja ostaja kuittaisi, ettei ole mitään ongelmia kaupoissa, hän kyllä heti huomenna lunastaa paketin. Lopputulos, ei lunastanut ja minulle jäi postiennakkokulut maksettavaksi. Ihme säätämistä ja venkuilua. Opinpahan tästä sen, ettei ei kannata liian paljon luottaa ihmisiin.

[/quote]

Juuri tästä syystä en ikinä lähetä postiennakolla, niitä huvikseen huutelijoita riittää huutiksessa muutenkin riittämiin. Ei huvita maksaa postimaksuja kahteen suuntaan. No, jos joku ostaa monen sadan euron tavaran niin sitten voin harkita, ettei ostajan tarvitse jännittää. Siinä tapauksessa ettei yhtään negaa ole ostajalle tullut lunastamattomista huudoista.

Vierailija
70/163 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:21"]

FB:ssä siis ehdottaa kaveriksi, siinähän on aina niitä "tunnetko tämän?" -tyyppejä sivussa.

[/quote]

Joo niin on, mutta siitä on puhuttu monta kertaa, että ne ehdotukset eivät tule sen perusteella, kuka katsoo kenenkin profiilia. Facebook on itsekin käsittääkseni tämän kieltänyt.

Jos Facebook ehdottaa Huutis-tuttavuuksia kavereiksi, luultavasti ne ehdotukset tulevat sähköpostitilisi yhteystietojen kautta. Toki jos sinä katsot jonkun profiilia, se saattaa myöhemmin ehdottaa ko. henkilöä kaveriksi sinulle - mutta ei sinua sille toiselle.

Vierailija
71/163 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 23:21"]Mies huusi iPhonen pohjoissuomesta, sopivat että mies maksaa 200 euroa ennen ja 200 euroa kun puhelin saapuu postissa. Puhelinta ei näkynyt koskaan. Myyjä ei vastannut viesteihin kun vasta sitten kun mieheni sanoi että "kaverinsa" voi tulla noutamaan puhelimen kun sielläpäin liikkuu.

Jo alkoi myyjä vastaamaan. Oli kadottanut kuulemma lähetyskoodin, että puhelin on kyllä lähetetty (reilu 2. viikkoa sitten). Mies sanoi että nyt peli poikki ja myyjä saa palauttaa 200 euroa takaisin. Ihme kyllä palautti..

Väkisinkin tuli mieleen, että "myyjä" lainasi vain rahaa

[/quote]

Mä taisin ostaa samalta tyypiltä ipadin. Sain hirveällä jankkauksella rahat takaisin.

Vierailija
72/163 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan käytin huutonettiä aktiivisesti sekä ostajana että myyjänä. Nykyisin huutonetin käyttö on jäänyt lähes olemattomaksi enkä usko enää palaavani sinne paitsi viimeisenä olejnkortena. Käytän Toria huudon sijasta.

jaan muutaman oman kokemukseni, mukaan mahtuu myös muutaman perheenjäseneni kokemus viimeisimpänä:

-  ostin aikoinaan kännykän huutonetistä. Kännykkä oli uusi, eikä myyjä kokenut sitä omakseen. Maksoin tuotteen heti ja kännykkä tuli suht nopeasti. Hämminkiä ja epäilyksiä myyjälle aiheutti kauppojen aikana muuttunut sukunimeni, sillä olin mennyt naimisiin. Myyjä, keski-ikäinen murteella puhuva mies päätti ihan soittaa minulle ja tivata mites se sukunimi nyt yht'äkkiä vaihtuu eikä lyhyt vastaus naimisiinmenosta näyttänyt kelpaavan... Vaikutti muutenkin juttujen perusteella olevan vailla sosiaalisia suhteita eikä ymmärtänyt miksi en voinut enkä halunnut kesken työpäivää jakaa enempää tietoja itsestäni. Jaksoi ihmetellä palautteessa nimen "nopeaa vaihdosta". 

- äitini laittoi sohvaryhmänsä huutonettiin ja eräs virolaismies halusi tulla katsomaan sohvaryhmää ennen ostopäätöstä. Potentiaalinen ostaja saapui ja kiinnitti huomionsa asunnon muihin huonekaluihin, mitkä eivät liittyneet mahdollisiin kauppoihin sohvaryhmästä millään tavalla. Mies huusi ja arvosteli kaikki huonekalut kovaan ääneet rumaksi ja huonoksi puhumattakaan pienestä italialaisesta sohvaryhmästä, mikä oli samassa asunnossa mutta ei myytävänä(jostain syystä erityisesti se joutui miehen sanallisen riepottelun kohteeksi). Mies oli röyhkeä ja epäkohtelias, asiaton ja eksyi kauas vierailunsa syystä... Kauppoja ei onneksi tullut. 

- eräs läheiseni teki muuttoa vanhasta asunnostaan, josta hän halusi myydä suuren osan huonekaluistaan. Eräät huonekalut eivät näyttäneet menevän kaupaksi ja -muutamat-niistä hän ilmoitti ANTAVANSA kunhan kauppakumppani hakee ne. Eräs nimimerkki otti yheyttä ja he tulivat hakemaan näitä paria huonekalua sovittuun aikaan. Paikalle lampsi huonoryhtinen sakki, mies,nainen ja teinipoika. Kukaan heistä ei sanallakaan tervehtinyt(eikä vastannut tervehdykseen), eikä esitellyt itseään, puhumattakaan katsekontaktista tai muista normi käytöstavoista. Kun sovitut, muutamat ilmaiset huonekalut oltiin saatu kiikutettua autoon, heillä nälkä kasvoi syödessä sillä he olivat saaneet katsekontaktinsa muihin asunnon huonekaluihin ja alkoivat esittää kysymyksiä " mihis toi kaappi on menossa, voitas ottaa seki?", eli moni muukin huonekalu olisi heidän aloitteestaan kelvannut. Muita huonekaluja he eivät kuitenkaan saaneet sillä parista sovistusta huonekalusta oli kyse. Kyseessä oli siistejä perushyonekaluja, ilmiseksi. No, palaute mitä heiltä saatiin: palaute heidän osaltaan oli täys tyytymätön negatiivinen, missä heidän harminsa kohdistui " huonoihin ja epäonnistuineisiin kauppoihin" ja siihen miten kaupanteko ei ollut sujunut koska eivät olleet saaneet tyhjentää asunnosta kaikkea haluamaansa.

Viimeisin tositapahtuma minkä kuvasin, oli kaikessa kamaluudessaan jopa naurettava ja sille on jaksettu nauraa vielä nykyisinkin. Huutonetistä olen tietoisesti loitonnut yhä enenevien epämääräisten kauppakumppanien takia,mm.klassiet "tänään postitettu" tuotteet minkä perään saa kysyä kuukauden(josta itse saa kiitoksena negatiivisen) tai enemmän, tuote on huonokuntoinen tai kadonnut jne. Puhumattakaan yhteydenpidoista tai palautteiden laadusta. Ei kiitos:) 

Vierailija
73/163 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotarkastus kaille yli kymmenen kohdetta myyneille. Törkeää!!

Vierailija
74/163 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli mun mielestä vähän omituista:

paikallisen fb-kirpparin Ostetaan-palstalla oli ilmoitus tietystä Ikean tuotteesta, jonka ilmoittaja halusi ostaa. Huomasin ilmoituksen noin viikkoa sen ilmestymistä myöhemmin. Minulla sattuu olemaan varastossa juurikin tuo sisustustuote toivotun värisenä, kun oma lapseni on jo kasvanut siitä ohi.

Laitoin kysyjälle viestiä, että mulla olisi ylimääräinen, ja hinta on 3€. Kysyjä vastasi että okei, no harkitsen vielä.

WTF?????? Miksi sitten laittaa ilmoituksen ostetaan-palstalle, jos ei ole varma haluaako kuitenkaan ko. tuotetta?

Hinnasta ei ainakaan jäänyt kiinni!

Vierailija
75/163 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oudoimmat tapaukset:

- myin joskus pois vanhoja mutta täysin hyväkuntoia, ehjiä ja uutta vastaavia leluja. Ostaja osti ne huutonetistä ja valitti jälkeenpäin kuinka barbit olivat olleet niiin huonoja, rumia, risoja, eivät kelvanneet hänen lellipennulleen ja ties mitä! Olin sitä paitsi pakannut hyväkuntoiset, siistit ja ehjät barbit huippuhyvin ja myös kammannaut barbien hiukset, vähän kyllä harmitti O.o

- Kosmetiikan ostaja joka valitti siitä kun purkit esim. huulipunan korkki oli teipattu! todella sairas tapaus siis, hän olisi halunnut postissa auki lennelleitä meikkejä mieluummin! olin laittanut vain noin 1-3 teippipalaa purkkien ympärille että pysyisivät kiinni jos niitä olisi heitelty postissa ja sain tästä negatiivisen. Valitti siitä ettei purkkeja olisi saanut teipata vaan ne olisi pitänyt lähettää ilman teippejä, miksi ihmeessä sitten osti käytettyjä meikkejä netistä, varmaan vain siksi että sai valittaa!!!  :D ihme kun ei vaatinut purkkeja ilman kansia!! Tästä tapauksesta tajusin että huutonetissä käy valitettavasti paljon myös mielisairaita ihmisiä, jotka kohdistavat aiheettoman vihansa myyjiin, hyötymättä siitä mitenkään.

- Vanhempi nainen kauppasi merkkilaukkuja ja antiikkitavaraa. Laukusta luki että hyväkuntoinen ja siisti, kuvia ei ollut otettu likaisista kohdista. Hain laukun ja akka näytti vain toista puolta laukusta nopeasti sitten työntäen laukun muovikassiin. Kotona huomasin että laukku haisi, sisällä oli pari riisinjyvää ja runsaasti kulumaa toisella puolella laukkua niin että näkyi kuinka laukkua oli yritetty "paikata" valkoisella maalilla tai jollain korjausvärillä ja tämä oli laukun edessä ei vuoressa. Näistä ei ollut minkäänlaisia mainintoja vaan ilmoituksessa luki että hyväkuntoinen ja kuin uusi!! Todella törkeä tapaus. Laitoin negatiivisen koska minua harmitti asia ja rahan meno roskaan. Tämän jälkeen nainen laittoi minulle todella törkeän negatiivisen jossa hän mm. kiroili ja haukkui minua, eikä suostunut palauttamaan rahaa joka oli minulle suurikin summa silloin. Minun olisi ostaessa pitänyt huomata kaikki kulumat ja viat, vaikka hän näytti tahalteen vain toiselta puolen koko laukun, siltä paremmalta puolela.. Uskomaton ihminen ja ällöttävä myyjä, nyt hänen profiiliaan koristaa muutamakin negatiivinen.

- Yksi ostaja osti vaatteita ja pisti negatiivisen siitä ettei vaatteissa ollut kiinni hintalappuja!

Vierailija
76/163 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
77/163 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:17"]

Ostaja lähetti mulle postimerkit kirjeessä... piti sitten niillä merkeillä postittaa hänen lähetyksensä :)

Ihan aidoilta näyttivät, ettei se niitä varmaan itse ollut printannut/väärentänyt. En tajua tätä kuviota kyllä mitenkään, maksaa nyt ylimääräinen kirjemaksu ja kirjekuori??

[/quote]

Mulle kans eräs lähetti jonkun firman esimaksetun kirjekuoren.

[/quote]

Vierailija
78/163 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimerkkien lähettämisessä ei sinänsä ole mitään ihmeellistä. Markkamerkkien aikaan ihmisille jäi paljon käyttämättömiä merkkejä koska eivät ehtineet käyttää niitä ennen niiden käyttöajan päättymistä. Käyttämättömiä merkkejä on paljon myös keräilijöiden hallussa mm. kokoelmissa. Nyt euroaikaan erilaiset huutopaketti, pakettiautomaatti tms. järjestelmät sekoittavat lisäksi postittamista , sillä näissä tapauksissa ei ole mahdollisuutta maksaa merkeillä. Jos ostaja haluaa esim. päästä keräilyarvonsa menettäneen postimerkkikokoelman merkeistä eroon ja käyttää niitä em tavoilla ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
79/163 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimerkkien keräilyarvo ei häviä vaikka markka muuttui euroiksi. Itse olen tehnyt huutiksessa n. 300 kauppaa, ja tosi vähän on sattunut erikoisia tapauksia vastaan. Yhteen aikaan möin vanhoja lehtiä ja kirjoja. En edes huomannut että yhtä kohdetta ei oltu maksettu, pikkusummasta kyse. Laittoi kuukausia myöhemmin viestiä että ei muistanut maksaa tuotetta. Laitoin ok, että en edes huomannut. Vielä ehtii. Erikoista oli se, että ei maksanut sittenkään. Kaverilla oli hyvät palautteet. Hölmöä oli alkuaikoina, varsinkin atk-rojuja kaupatessa että ostajat eivät antaneet palautetta. Ehkä yhdestä kaupasta neljästä sai palautteen.

Vierailija
80/163 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin erän sekalaista elektroniikkaa. Ostaja asui parin kilometrin päässä ja lupasi noutaa satsin. Sitten pariin viikkoon hänestä ei kuulunut mitään vaikka lähetin meiliä ja tekstareita. Kunnes ihan puskista myöhään lauantai-iltana ostaja soitti ja sanoi et hän on parin minuutin päässä tulossa hakemaan tavaroita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän