Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulluimmat Huutonet-kokemuksesi

Vierailija
06.02.2014 |

Omani:

1. Ostaja tulee noutamaan isohkoa lipastoa henkilöautolla (mitat n. 80x100x50). Ei mahdu ja soittaa kaverin tulemaan hakemaan isommalla autolla. Mahtuu juuri ja juuri kun osia takakontista poistetaan. Takaluukku ei kuitenkaan mahdu kiinni.

2. Ostaja ostaa pesukoneen jonka noudosta tulee loputon säätäminen ja kauppa perutaan (myyjän toimesta). Ostajalla on hankaluuksia noutaa tuote koska heillä on vain kaksi autoa yms. syitä. Oli kuitenkin useamman kerran tulossa hakemaan esim. vartin päästä.

3. Kohteessa on merkitty "Vain nouto". Ostaja sitten soittaa ja kyselee koska voin tuoda hänelle hänen ostoksena.

4. Otsikkona "CD/DVD-soitin". Ensimmäinen kysymys:"Toistaako laite DVD:t"

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvan hakija vaihtoi noutopäivää ja aikaa moneen kertaan. Olin ilmoittanut että en ole perjantaina illalla kotona, päivällä kyllä. Ilmoitti tulevansa kuitenkin pe ilta. Seitsemän ajan vaihdom jälkeen tuli ma ilta.

Hinta oli 40, eli minkä oli huutanut. Hakiessa oli mukana vain 35 euroa. Etsi sitten autosta kaikki kolikot.

Vierailija
142/163 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:30"]

Kerran myyjältä meni useita viestejä ennen kuin ymmärsi etten aio laittaa hänelle etukäteen rahaa tilille ja sitten NOUTAA tavaraa jostain kolmannesta paikasta. Loppujen lopuksi uskoi, että noudoissa ei näin toimita ja loppujen lopuksi nouto sujui ongelmitta. Oli rehellinen ihminen kyllä, mutta ihme vääntäjä. eikö sen nyt pitäisi olla simppeliä, että jos nouto on vaihtoehtona niin sitten rahan saa vasta kun luovuttaa tavaran?

Ärsyttävimpiä ovat ne myyjät, jotka ovat leiponeet lisää hintaa toimituskuluihin. Helposti meinaa huutaa kohteita ennen kuin huomaakin mitä pn tehty. kevyissä lastenvaatteissa tätä näkee. Kun postitus oikeasti menisi kakkosluokan kirjeenä niin toimituskulut onkin sitten 5 euroa.

[/quote]

Olen myös pistänyt merkille, että postikuluissa saattaa olla melkoista hajontaa. Osa myy rehdisti, mutta sitten on niitä, jotka ovat tavallaan laskeskelleet voiton myös postikuluista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostelin lasilintuja. Hintavaraus ei ylittynyt, myyjä tarjosi kauppaa edulliseen hintaan, joka sopi minulle. Olin tarkka siitä, että saan myyjän ja sovitun kaupan kaikki tiedot ennen kuin alan rahaa siirtämään.

Pakettia ei alkanut kuulua. Asiallisesti follow-uppasin viestin, jossa kaikki yksityiskohdat. Selitys oli se, että lasilinnut olivat olleet auton takakontissa ja lapsen stigalla oli mäiskäissyt ne rikki ja palauttaisi rahat.

Epäilen kyllä että olisi rahat jäänyt saamatta jos olisin ollut yhtään leväperäisempi kaupan dokumentoinnissa.

Joskus on tullut hienoisia pettymyksiä tavaran laadussa, ikävimpänä vauvan rottinkisänky. Tämänkin sain aggressiivisen ja kouhkaavan myyjän kanssa sovittua siten, että hän maksoi sängyn korjauskulut, vaikka tiukkaa se teki. Minulla siis 100% positiivisia palautteita.

Aina yritän toki katsoa, ettei ihan maailmanlopun sekopäiden kanssa joutuisi kauppaa tekemään. Mukavia ihmisiä kuitenkin ihan selkeä valtaosa. Jotkut ovat kauhean huolissaan että saavat varmasti ihan heti positiivista palautetta. 

Vierailija
144/163 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin ison kuntolaitteen ja tietenkin valmiiksi koottuna.

Ostajanainen pamahtaa paikalle kakaran kanssa ja surkealla

henkilöautolla.

Olin nimenomaan maininnut ostoehdoiksi, että tuote myydään kokonaisena ja en voi selkäni takia osallistua kantamiseen. Voihan kettu sentään näitä avuttomia akkoja.. Onneksi oli mies kotona, että sai vehkeen purettua osiin ja sullottua sen ämmän autoon.

Eli mistä näitä ämmiä oikein sikiää..

Vierailija
145/163 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuodesohva myynnissä, ja joku mies sen huusi itselleen osta heti -hintaan. Noin vartti huudon jälkeen hän soitti minulle ja ilmoitti olevansa peräkärryn kanssa muutaman minuutin päässä meiltä, saisiko tarkempia ajo-ohjeita. Minulla heitti hyvän aikaa tyhjää, koska sohva oli ollut useamman viikon myynnissä, enkä todellakaan päivystänyt netissä koko ajan seuraamassa tilannetta. Oli ihan silkkaa onnea, että olin edes kotona silloin.

Yhden neutraalin palautteen sain edesmenneen appiukkoni ruokapöydän ostajalta. Möin pöytää tyydyttäväkuntoisena, ja ostaja laittoi selitykseksi palautteelleen "tyydyttävä kuntoinen pöytäryhmä". Niin..?

Vierailija
146/163 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:17"]

Ostaja lähetti mulle postimerkit kirjeessä... piti sitten niillä merkeillä postittaa hänen lähetyksensä :)

Ihan aidoilta näyttivät, ettei se niitä varmaan itse ollut printannut/väärentänyt. En tajua tätä kuviota kyllä mitenkään, maksaa nyt ylimääräinen kirjemaksu ja kirjekuori??

[/quote]

saa jostain ilmaiseksi merkkejä

Vierailija
147/163 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:57"]

Myin ison kuntolaitteen ja tietenkin valmiiksi koottuna.

Ostajanainen pamahtaa paikalle kakaran kanssa ja surkealla

henkilöautolla.

Olin nimenomaan maininnut ostoehdoiksi, että tuote myydään kokonaisena ja en voi selkäni takia osallistua kantamiseen. Voihan kettu sentään näitä avuttomia akkoja.. Onneksi oli mies kotona, että sai vehkeen purettua osiin ja sullottua sen ämmän autoon.

Eli mistä näitä ämmiä oikein sikiää..

[/quote]

Sympatiat on kyllä tällä kertaa jossain muualla kuin sinun puolellasi... Olisiko aika ottaa kipulääke selkään, jos noin on pinna kireällä, että tarvitsee haukkua toisen autot ja lapset ja nimitellä vielä kaupan päälle?

Vierailija
148/163 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen nyt tähän ketjuun ihmettelemään. Itse selaan usein huuto.nettiä, mutta harvemmin myyn/ostan mitään. Minua ihmetyttää kovasti miten helvetin paljon ihmiset ovat valmiita maksamaan käytetyistä lastenvaatteista. Tässä vauvapalstan alareunassahan on tuo mainos. Sielläkin kerran komeili jotkut haalistuneet vauvan legginsit/trikoot ja kohteessa kymmenen huutoa ainakin. Hinta 66e + postarit. MITÄ? Ymmärtäisin jonkun keräilykohteen, mutta olen tollaset potkuhousut nähnyt bloggaajan ostaneen lapselleen, hinta oli ehkä puolet tuosta huudetusta. Mikä tää ilmiö on? Ei todellakaan ole mikään ainutlaatuinen tapaus, ihmiset huutaa  älyttömiä summia puklusista lastenvaatteista.

Voisiko joku selittää, että miksi :D?

Vierailija
149/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkauskulujen periminen tavallisesta tuotteesta on älytöntä. Silloin sen ymmärtää, jos pakkausmateriaalit ovat kalliimpia kuin kirjekuori.Kukaan paljon myyvä ei tee niin että kuoret ym maksaisi erikseen. Kyllähän myyjä on ensisijaisesti yhtä iloinen kaupasta kuin ostaja, eli pääsee ylimääräisestä tavarasta eroon.

Vierailija
150/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:46"]

Ostin Marimekon t-paidan, jonka kooksi oli merkitty XS. Paita oli listattu kategoriaan naisten vaatteet.

No, paita tuli sitten postissa ja oli aika hämmentynyt olo: se oli nimittäin pikkulapsen kokoa, noin 2-3-vuotiaan. Vilkaisin kokolappua enkä nyt muista tarkkaa kokomerkintää, mutta jokin pieni senttikokohan se oli.

Laitoin asiasta sähköpostia myyjälle, ja sain vastaukseksi raivokkaita sähköposteja, joissa minut haukuttiin lukutaidottomaksi idiootiksi: hän oli tarkoittanutkin, että kyseessä oli *lasten* koko XS! (Lapsia ei toki oltu kuvauksessa mainittu, mutta minun olisi tämä pitänyt jotenkin kuvista ymmärtää.) Paitaa hän ei huolinut takaisin, joten ei auttanut muuta kuin jättää negatiivista palautetta. Siihenkin sain vastaukseksi olevani hullu ostaja, joka ei ymmärrä lukemaansa, vaikka tuotteen kuvaus oli erittäin selkeä eikä tuotteessa ollut mitään vikaa :D

[/quote]Huomasitko katsoa että paita oli myynnissä lastenvaate osastolla?

[/quote]

Kuten edellisessä viestissäni sanoinkin, se oli NAISTENvaatteiden osastolla myynnissä...

[/quote]höpö löpö, nuole persees ja myönnä erehtyneesi

[/quote]

Oletko kenties ko. myyjä vai mikä tässä nyt mättää? :D

Vierailija
151/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:46"]

Ostin Marimekon t-paidan, jonka kooksi oli merkitty XS. Paita oli listattu kategoriaan naisten vaatteet.

No, paita tuli sitten postissa ja oli aika hämmentynyt olo: se oli nimittäin pikkulapsen kokoa, noin 2-3-vuotiaan. Vilkaisin kokolappua enkä nyt muista tarkkaa kokomerkintää, mutta jokin pieni senttikokohan se oli.

Laitoin asiasta sähköpostia myyjälle, ja sain vastaukseksi raivokkaita sähköposteja, joissa minut haukuttiin lukutaidottomaksi idiootiksi: hän oli tarkoittanutkin, että kyseessä oli *lasten* koko XS! (Lapsia ei toki oltu kuvauksessa mainittu, mutta minun olisi tämä pitänyt jotenkin kuvista ymmärtää.) Paitaa hän ei huolinut takaisin, joten ei auttanut muuta kuin jättää negatiivista palautetta. Siihenkin sain vastaukseksi olevani hullu ostaja, joka ei ymmärrä lukemaansa, vaikka tuotteen kuvaus oli erittäin selkeä eikä tuotteessa ollut mitään vikaa :D

[/quote]Huomasitko katsoa että paita oli myynnissä lastenvaate osastolla?

[/quote]

Minä luulen, että joku huuto.net-neitsyttään panttaava mamma sepustaa tarinoita. Ensin rohkeasti vaan huutokokemuksia keräämään ja vasta sitten kertomaan kommelluksia. Ei se edes satu joka kerta.

Vierailija
152/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:41"]

Pakkauskulujen periminen tavallisesta tuotteesta on älytöntä. Silloin sen ymmärtää, jos pakkausmateriaalit ovat kalliimpia kuin kirjekuori.Kukaan paljon myyvä ei tee niin että kuoret ym maksaisi erikseen. Kyllähän myyjä on ensisijaisesti yhtä iloinen kaupasta kuin ostaja, eli pääsee ylimääräisestä tavarasta eroon.

[/quote]

Tuossa on oikeasti paljon vaihtelua. Monet ihan ammatikseen myyvät sisällyttävät niihin postituskuluihin pakkausmateriaalien lisäksi postittamisen vaivan, ajan joka menee postissa jonottamiseen, bensan jne. Eihän sitä ylimääräistä toki kovin paljon kukaan normaali ihminen veloita, vaan ihan pienen pakkauslisän vain, mutta tätä näkee kuitenkin usein etenkin paikoissa, joissa provikkaa peritään vain tuotteen hinnasta eikä postikuluista. Postikulut laitetaan siis nimellä "shipping & handling".

Järkevintähän se on tietysti sisällyttää nämä ylimääräiset kulut tuotteen hintaan, sillä aina löytyy ostajia, jotka valittavat jopa sentyylisistä asioista että "myyjä otti 7 euroa postikuluja vaikka postitus olikin maksanut vain 6,40!!!! huijausta!!!!"

Vierailija
153/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mättää että huutosta puhutaan puuta heinää! Puoletkaan näistä tarinoista ei pidä paikkansa ja ne, jotka pitävät, kertoo enemmän siitä kuinka typeriä ostajat ovat! Huuto on hiton hyvä palvelu, jossa pääsee lasten merkkikuteista tosi hyvin eroon. Itse en koskaan kirjoita lastenvaateilmoitukseen, että tämä on sitten lasten, vaan kyllähän se näkee osastosta ja koko merkinnästä. Lasten marimekko paidat on joskus merkitty xs, xxs, nykyään senttikoossa, mutta on täysin huutajan vika jos ei erota lasten paitaa aikuisten paidasta.

Vierailija
154/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:57"]

Se mättää että huutosta puhutaan puuta heinää! Puoletkaan näistä tarinoista ei pidä paikkansa ja ne, jotka pitävät, kertoo enemmän siitä kuinka typeriä ostajat ovat! Huuto on hiton hyvä palvelu, jossa pääsee lasten merkkikuteista tosi hyvin eroon. Itse en koskaan kirjoita lastenvaateilmoitukseen, että tämä on sitten lasten, vaan kyllähän se näkee osastosta ja koko merkinnästä. Lasten marimekko paidat on joskus merkitty xs, xxs, nykyään senttikoossa, mutta on täysin huutajan vika jos ei erota lasten paitaa aikuisten paidasta.

[/quote]

No hemmetti, kyllä se on myyjän moka jos listaa lastenvaatteen vahingossa naistenvaatteiden kategoriaan! Paidassa oli sitä paitsi senttikoko eikä mikään XS.

Ja mitä te nyt tuohon yhteen juttuun takerrutte? On tässä ketjussa aika paljon omituisempiakin stooreja (jotka kyllä uskon ihan tosiksi suurimman osan, on itsekin tullut törmättyä sen verran kummallisiin ihmisiin netin markkinapaikoilla - siitä huolimatta, että valtaosa kokemuksistani on ollut hyviä ja sujuvia).

Vierailija
155/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:57"]

[/quote]

No hemmetti, kyllä se on myyjän moka jos listaa lastenvaatteen vahingossa naistenvaatteiden kategoriaan! Paidassa oli sitä paitsi senttikoko eikä mikään XS.

Ja mitä te nyt tuohon yhteen juttuun takerrutte? On tässä ketjussa aika paljon omituisempiakin stooreja (jotka kyllä uskon ihan tosiksi suurimman osan, on itsekin tullut törmättyä sen verran kummallisiin ihmisiin netin markkinapaikoilla - siitä huolimatta, että valtaosa kokemuksistani on ollut hyviä ja sujuvia).

[/quote]

Taitaa olla paidan alkuperäinen myyjä linjoilla, siksi varmaan. :D

Vierailija
156/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin "hyväkuntoisen" jumppapuvun. Maksoin ripeästi, ja myyjä laittoi minulle positiivisen palautteen.

Kun puku tuli postissa oli siinä rinnuksissa useita keltaisia tahroja, jotka eivät lähteneet pesussa. Annoin myyjälle neutraalin, sillä tuote ei ollut sitä mitä kuvaus antoi ymmärtää.

Myyjä vaihtoi jo antamansa positiivisen palautteen myös neutraaliksi.

Vierailija
157/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin huutaa läheltä asuvalta (teho)myyjältä monia tuotteita mutta vilkaisin kuitenkin noin 10 saamaansa negaa. Positiivisia oli kuitenkin satoja, joten ajattelin, että hulluja varmaan sattunut hänenkin kohdalleen. Oli miten oli, niin oli vastannut TODELLA törkeästi kaikille negan antaneille, etten todellakaan ostaisi mitään sellaiselta tyypiltä. Esim. yhdelle negan antaneelle, joka valitti, että ostetut housut olivat eri kokoa kuin luvattu, myyjä mesosi ja haukkui ettei ole hänen vikansa, jos ostajan perse ei mahdu housuihin ja kato peiliin ja tee itsellesi jotain :O Jestas! Vaikka olisi mikä juttu taustalla niin törkeän kuvan antaa itsestään.

Vierailija
158/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ainoa tarina jäänyt mieleen kymmenen vuoden aikana, eikä sekään paha ole näihin verrattuna.

Myin kerralla erän samaan sarjaan kuuluvia pokkareita. Huuto sulkeutui ja otin voittajaan yhteyttä. Viikkoon ei kuulunut mitään. Otin uudelleen vieläkin ihan ystävällisesti yhteyttä, jonka jälkeen sain päivää myöhemmin tuohtuneen tekstiviestin, että ostaja on mökillä ja on se kumma kun ei ymmärretä, ettei sieltä käsin sähköpostia lueta. Isolla vaivalla hän on nyt käynyt maksamassa tuotteet.

Olin vielä aika uusi käyttäjä ja vähäpalautteinen. Tuon ostajan käytöksen vuoksi olisin halunnut antaa neutraalin (ylin viikon viive yhteydenotossa ja ilkeäsävyinen viestittely, minunko vikani se oli, että tyyppi päättää mökkeillä huudon sulkeutumisen aikoihin ja mistähän se olisi pitänyt noin vaan tietää?). Kostopalautteen pelossa päätin sitten olla antamatta palautetta ollenkaan.

No, sieltähän tuli sitten lisää kiukkuista viestiä joku aika myöhemmin, että en ole vielä antanut palautetta, missä viipyy, ne on kuule tärkeitä täällä kauppaa käydessä. Annoin sitten positiivisen, tosin ilman plussia ja kehuja. Minulle ei palautetta tietenkään viitsitty antaa. Jotenkin nihkeää ja omituista oikein kerjäämällä kerjätä palautetta, eikä sitten itse anna kuitenkaan takaisin.

Vierailija
159/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lastenkirjan. Postissa saapui kirjekuori, jonka sisällä oli paskaa.

Vierailija
160/163 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lastenkirjan. Postissa saapui kirjekuori, jonka sisällä oli paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi