Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulluimmat Huutonet-kokemuksesi

Vierailija
06.02.2014 |

Omani:

1. Ostaja tulee noutamaan isohkoa lipastoa henkilöautolla (mitat n. 80x100x50). Ei mahdu ja soittaa kaverin tulemaan hakemaan isommalla autolla. Mahtuu juuri ja juuri kun osia takakontista poistetaan. Takaluukku ei kuitenkaan mahdu kiinni.

2. Ostaja ostaa pesukoneen jonka noudosta tulee loputon säätäminen ja kauppa perutaan (myyjän toimesta). Ostajalla on hankaluuksia noutaa tuote koska heillä on vain kaksi autoa yms. syitä. Oli kuitenkin useamman kerran tulossa hakemaan esim. vartin päästä.

3. Kohteessa on merkitty "Vain nouto". Ostaja sitten soittaa ja kyselee koska voin tuoda hänelle hänen ostoksena.

4. Otsikkona "CD/DVD-soitin". Ensimmäinen kysymys:"Toistaako laite DVD:t"

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hulluimmat kauppakumppanit:

Nainen joka osti minulta (kokeiltuja) huulipunia ja kysyi oston yhteydessä olisiko minulla myynnissä myös herpesvoidetta, voidetta ei ollut mutta huulipunat hän osti!

Yksi mies katseli kuulemma pitkään myymiäni uusia bikineitä ja sitten hän "uskalsi" kysyä että saisiko nähdä bikineistä kuvan päällä että tietäisi miltä bikinit näyttävät naisen päällä. En ottanut kuvaa ja kauppoja ei syntynyt. Jäi sellainen tunne että ehkä joku etsii runkkausmateriaalia myyntisivuilta haun avulla?

Ostaja katseli myynti-ilmoitusta, mietti pitkään ja otti vasta puolen vuoden päästä yhteyttä että onko myytävät vielä vapaana,  no ei ollut! Nopea toimii heti.

Kaikki kyselijät joilla ei ole mitään aikeita oikeasti ostaa vaan tekevät huvivarauksia/huviostoja "Mistä olet tuon ja tuommoisen hankkinut? Menen Heti huomenna ostamaan jos kerrot!!!! Kerro!!!" ja selitykset "Olisin ostanut tuon mutta kun se oli väärää väriä haen juuri tiettyä väriä tiedätkö mistä niitä saa? ai et tiedä no en ostakkaan!"

Vanhempi naishenkilö osti hyväkuntoiset, mutta käytetyt kengät jotka olivat kuvauksen mukaisesti hyväkuntoiset mutta korot kuluneet ja suutarilla olisi voinut laitattaa uudet korot. Pitäisi kyllä tietää että jos itse netistä ostaa käytettyjä ei silloin voi vaatia uusia. Nainen rupesi oston jälkeen valittamaan etteivät kengät olleetkaan uudet ja valitti korkojen olevan kuluneet. Hän kertoi käyneensä suutarilla ja ettei suutari muka voinut korkoja korjata, mikä kuulosti omituiselta koska korot olivat vain hieman kuluneet ja muuten ehjät. Tiedän tämän koska olen aiemmin itsekin laitattanut useat uudet korot. Nainen valitti että kengät ovat täysin risat ja käyttökelvottomat että hän joutui heittämään kengät roskiin, vaikka eivät olleet täysin käyttökelvottomat. Nainen myi itse lähes saman tyylisiä mutta korottomia "kankaisia"kenkiä johon huomautin että hän myy lähes samanlaisia mutta myymissäni kengissä on korot. Nainen vastasi tähän että hänen myymänsä kengät ovat laadukkaita ja peräti Stockmannilta ostettuja, oikeasti hänen myymiään kenkiä ei Stockmannilta löytynyt vaan niitä myydään Virossa..

Yksi "ostajaehdokas" kyseli myymääni laukkua ja olisi tarjonnut siitä pilkkahintaa, myöhemmin hän kyseli myymääni vaatetta josta olisi myös raaskinut maksaa korkeintaan 5e samalla kehuen että tietää mistä vaatteita saa halvalla, miksi ei sitten ostanut sieltä. Sama ostajaehdokas oli aina tekemässä alihintaisia tarjouksia muiden tuotteisiin ja pätemässä siitä jos joku huijaa. Kehui esimerkiksi kerran että jos lähetettyä tuotetta ei ala kuulua parissa päivässä niin kannattaa sanoa pistävänsä pojat asialle joka tarkoitti ilmeisesti uhkailua. Uskomattoman tökeröä käytöstä.

Vierailija
82/163 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 23:02"]

Ostin antiikkisen tee pannu setin hintana luki 25 euroa mutta kun hain niin hinta oli noussut 60 euroon juttelin ja kysyin että miksi hinta nousi myyjä vastasi kun oli löytänut yhden pienen pienen kupin ja se nosti hintaa sanoin että haist kukkanen ja lähin pois seuraavana päivänä myyjä soitti ja sanoi että laski hinnan takaisin samaan hintaa ku alussa

[/quote]

Menee nyt vähän ohi aiheen mutta olisi huomattavasti helpompaa ja mukavampaa lukea tekstiä missä on käytetty väli merkkejä ja yhdys sanat on kirjoitettu oikein  vinkkinä jatkoa ajatellen

Vierailija
84/163 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt Huutonetistä satoja ostoja, ja petetyksi olen tullut vain pari kertaa.

Eräs mies myi koruja, ja kun olin maksanut ostoni miehen tilille, myyjä ilmoittikin, että tyttöystävä ei annakaan myydä niitä, ja heille on tulossa ero. Ja hän voi palauttaa rahani vasta reilun viikon päästä sosiaalituen maksupäivänä. Maksamani rahat olivat jo menneet tilinylityksen kompensointiin, joten siksi viive takaisinmaksussa... Hohhoijaa.

Kaverilla oli vain pari palautetta ennestään, ja ne taisivat olla myönteisiä, ja yksi oli neutraali. Uhkasin poliisilla, mutta lupasin odottaa sen reilun viikon. Suureksi ihmeekseni häiskä palautti rahat sinä päivänä kuin oli luvannutkin. Huutonetiin tietenkin ilmoitin tällaisesta lainanotosta, ja myyjän tunnus suljettiin.

Toisella kertaa tavaraa ei maksun jälkeen kuulunut, ja myyjä sai muiltakin ostajilta negatiivisia palautteita toimittamattomista tavaroista, ja lopulta ilmoitin myyjälle, että teen rikosilmoituksen, koska summa, jonka menetin oli pienituloiselle ihan huomattava. Tein rikosilmoituksen netissä, ja ilmeisesti tilinomistajan tiedoista poliisi oli selvittänyt, kuka myyjä oli, ja ottanut häneen yhteyttä. Koska noin viikon päästä rikosilmoituksen teosta myyjä ottikin yhteyttä, ja lupasi palauttaa rahat. Sain rahani takaisin.

Mutta siis äärimmäisen harvinaista tällainen on. Kerran on minulle myyty hopeana rihkamakoru ja kerran kiskurihinnalla ihan kulahtanut paita (ei näkynyt kuvassa, että oli ihan nyppyinen ja värit haalistuneet pahasti). Mutta siis neljä tapausta muistan, vaikka ostoja on ollut satoja. Pääasiassa rehellistä porukkaa.

Vierailija
85/163 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1000 kauppaa on reilussa kymmenessä vuodessa tuollut Huuto.netissä tehtyä. Suurin osa kaupoista on onnistunut, mutta muutama erikoisempikin on joukkoon eksynyt. 

- Ostin erään noin 50 kortin paketin, joista myyjä lähetti vain noin 30. Kysyessäni asiasta myyjä kertoi ostohinnan olleen niin alhainen ettei sillä hinnalla saanut kuin 30 korttia. (Ilmoituksessa luki selvästi 50 kpl, lisäksi kaikki kortit olivat eritelty tekstissä). Koskaan en noita puuttuvia kortteja saanut.

- Ostin erään tuotteen ja sovin myyjän kanssa että tulen noutamaan tuotteen maanantai-iltana klo 18 ostajan kotoa noin 50 km matkan päästä. Perille päästyäni ovessa oli lappu että olemme uimassa, palaamme klo 19 mennessä. Kävin kahvilla läheisellä huoltoasemalla ja palasin kello 19 - lappu oli edelleen
ovessa. Yritin soittaa myyjälle, mutta kukaan ei vastannut. Noin kello 20 lähdin takaisin kotiinpäin. Seuraavana päivänä myyjä soitti kun oli huomannut että numerostani oli soitettu. Selvisi että hän oli kokonaan unohtanut että olin tulossa noutamaan tuotetta. Ovessa ollut lappu ei ollutkaan tarkoitettu minulle vaan jollekin ystävättärelle, joka oli lapun ovessa nähtyään tullut läheiselle rannalle ja olivat sitten tämän ystävätteren kanssa jääneet pidemmäksi aikaa sinne uimaan. Lopulta asia sovittiin niin että myyjä tuli itse tuomaan tuotteen minulle muistaakseni saman viikon torstaina.

Vierailija
86/163 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi osti tuotteen osta heti hintaan. Lähetti perään sähköpostiviestin että varasi vain tuotteen :D Eikä kauppoja syntynyt ikinä.

Vierailija
87/163 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enään pistä nouto mahdollisuutta. Niin sekopäistä porukkaa tavattu. Aikojen sopiminen todella hankalaa, muutetaan aina vähintään pari kertaa sovittua. Ei oteta oikeaa rahasummaa, taktikoiden hinnan alennusta. Prkl... Plus hupihuutajat, niin turhaa ajan hukkaa :/

Vierailija
88/163 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten myin keräilyesineitä ruotsinkieliselle miehelle, jolla oli erikoinen ruotsinkielinen nimi. Sitten muutaman viikon päästä näin kyseisen nimen Hesarin kuolinpalstalla. Kävin tsekkaamassa hänen Huutiksen sivun ja valitettavasti hänen sivullaan oli tieto, että hän oli kuollut. :(

Vierailija
89/163 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osti jonkun elektronisen laitteen ja myyntiehdoissa oli lähetys. Myyjä ei sitten lähettänytkään tuotetta, koska  ei löytänyt sopivaa laatikkoa ja pakkaumaterialia. Lopulta myyjä ehdotti tuovansa itse tuotteen.Kerran ainakin perui lähtönsä ja toisen kerran hänen piti olla jo matkalla, kun ilmoitti huonon kelin estäneen lähtemästä.Lopulta mies löysi laatikonkin ja lähetti tuotteen Matkahuollon kautta. Varsinainen myyntimies:D

Vierailija
90/163 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Joku nainen osti jonkun kohteen perjantaina aamupäivällä. Laitoin samantien tilinumeron ja hän maksoi ostoksensa. Maanantaina sain negatiivisen palautteen: eipä ole tavaraa näkynyt vielä

- Henkilö ostaa 2 euron CD:n, lähetän maksutiedot. Ostaja soittaa samantien minulle tarkistaakseen, että olen varmasti oikea enkä mikään huijari (yli 200 palautetta, 99% positiivisia)

- Ostaja ei halua, että vien hänen pakettinsa postiin perjantaina (joka oli 13. päivä), koska hän pelkää, että paketti menee jollakin tavoin pilalle, jos se on viikonlopun yli postin lajittelukeskuksessa

Vierailija
91/163 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näitä toooosi vähän, kauppoja olen tehnyt reilusti yli 200 ja huutopalaute on 100% positiivista. Yksi tulee silti mieleen.

Ostaja huusi uuden ja käyttämättömän tuotteen ostaheti-hinnalla ja toki kohde heti sulkeutui. Tästä alkoikin sitten sähköpostilla tinkiminen, eli huutaja yritti neuvotella hintaa reilusti alaspäin, siis ennen kuin oli edes nähnyt tuotetta livenä.

Ei ilmeisesti ymmärtänyt ostaheti-hinnan tosiaankin olevan se minkä on itse ilmoittanut tuotteesta maksavansa.

Jotenkin jää vähän tökerö kuva tuollaisesta toiminnasta.

Vierailija
92/163 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 22:24"]

Muutama vuosi sitten myin keräilyesineitä ruotsinkieliselle miehelle, jolla oli erikoinen ruotsinkielinen nimi. Sitten muutaman viikon päästä näin kyseisen nimen Hesarin kuolinpalstalla. Kävin tsekkaamassa hänen Huutiksen sivun ja valitettavasti hänen sivullaan oli tieto, että hän oli kuollut. :(

[/quote]

Harmittiko enemmän kuolema vai se, että kaupat peruuntui?

Vierailija
93/163 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sattui juuri tänään. Myyn mieheni nahkasohvaa jota ei ole käytetty juurikaan ja on aivan uudenveroinen istuinmekanismineen kaikkineen. Tänään eräs nainen osti tuotteen ja soitti perään että hän on yksinhuoltaja eikä voi maksaa sohvasta siitä pyydettyä 500 € vaan 300 €. Koska meille on tulossa remppa ja sohvasta oli pakko päästä eroon ennen viikonloppua, sovimme että hinnaksi jää 300 € ja hän tulee hakemaan sen heti huomenaamulla. Olimme ehtineet raahata sen kerrostalon rappusilla alas, kun nainen lähettää viestiä ettei pysty maksamaan noin korkeaa summaa koska sitten hänellä ei jää mitään elämiseen, sohva on liian kallis!

Joten ajattelit sitten kumminkin ostaa sen? No ei muuta kuin sohva vaan takaisin neljänteen kerrokseen.

Vierailija
94/163 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on paras 11v huutishistoriani ajalta:

tuli kiukkuinen puhelu naiselta että hän oli laittamassa mulle negaa, on ostanut Osta heti - tuotteen, hän olisi tullut jo aiemmin hakemaan, olenko myymässä ollenkaan kun en vastaa sähköpostiviesteihin? Katsoin kohdetta, oli sulkeutunut 20 min aiemmin. Jouduin sitten käyttää vähän rautalankaa, "juu, ei, en istu huutonetin tai sähköpostin ääressä 24/7, "osta heti" ei tarkoita siis ihan kirjaimellisesti heti ostamista, normaalisti ihmiset käyvät töissä, koulussa, kaupassa, kylässä, harrastuksissa jne.." Onneksi satuin olemaan kotona, olis muuten negat paukkuneet:D

Vierailija
95/163 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja kyselijöitä tuntuu riittävän aina jos myy elektroniikkaa.

Viimeisin kaheli osti kympin osta heti tuotteen ja ilmoitti muutaman tunnin päästä maksavansa ensi viikolla kun saa rahaa. Parin negan jälkeen ylläpito sulki tunnuksen.

Toinen riesa on noutelijat vaikka lukee selvästi että vain postitoimitus, jos ei voi noutaa niin olet varmasti joku huijari, varsinkin jos et lähetä yhteiskuvaa päivän lehdestä ja tuotteesta.

Vierailija
96/163 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee kolme mieleen:

- ostin erään tavaran ja sovittiin nouto, kun asun vain 2km:n päässä tästä myyjästä. Ajan saaminen noutoon oli todella vaikeaa. Mulle olisi sopinut, miten vaan ja vaikka tekstiviestistä hypätä autoon ja noutaa heti. Myyjä ilmoitti ajat tyyliin maanantaina klo 11:30 tai keskiviikkona klo 14:15. Mikään muu ei käynyt. Olen töissä päivisin, joten kysyin aikoja mille tahansa illalle tai viikonloppuun. Paras selitys oli, etten voi noutaa seitsemän jälkeen, koska heillä tehdään iltatoimia lasten kanssa. HALOO! Mä olisin käynyt ovella, ottanut tavaran ja työntänyt rahat käteen. Lopulta sain rekrytoitua kaverin hakemaan määrättynä aikana. Sitten sain vielä neutraalin palautteen, koska nouto oli ollut kovin säätämistä. Häh?

- Toisessa tein itse virheen, koska en huomannut, että tuote on vain postitus, mutta kun tuote oli samalla kadulla kuin asun, mutta hänen täytyi viedä se tuonne kauas postiin sen sijaan, että olisin voinut kävellä 100 metriä hakemaan tai hän olisi voinut tiputtaa sen vaikka tähän, jos ei halua mua ovelle. Kysyin, että onnistuisiko, että maksan tilille rahan ja hän jättää meidän postilaatikkoon (omakotitalo) sen tuotteen. Ei käynyt sekään. Postin kautta piti lähettää.

- tein virheen huudossa. Jotenkin siellä jäi vanha hinta näkyviin ja painoin korotusta niin, että siinä oli edellisen tuotteen huutohinta näkyvissä. Auts. Tämä tapahtui jo vuosia sitten, kun nettisivut eivät toimineet kuten nykyään. Laitin heti myyjälle viestiä, jossa kerroin tapahtuneen ja kerroin, mitä olisin tarjonnut. Ehdotin, että avaa kohteen uudelleen tai minä voin myös maksaa sopivan hinnan, mutten tuota huutohintaa tietenkään maksa. Myyjä vaati multa huutohintaa, johon en suostunut, joten sain negan. On ainoa nega, jonka olen melkein 400 kaupasta saanut. (tuo ylläoleva ainoa neutraali) Kysymys oli lasten talvirukkaisista, joista yritin huutaa 5 euroa, mutta sinne meni hinta 42 Euroa. En tietenkään maksa käytetyistä talvirukkasista tuollaisia.

Vierailija
97/163 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 00:17"]- Joku nainen osti jonkun kohteen perjantaina aamupäivällä. Laitoin samantien tilinumeron ja hän maksoi ostoksensa. Maanantaina sain negatiivisen palautteen: eipä ole tavaraa näkynyt vielä

- Henkilö ostaa 2 euron CD:n, lähetän maksutiedot. Ostaja soittaa samantien minulle tarkistaakseen, että olen varmasti oikea enkä mikään huijari (yli 200 palautetta, 99% positiivisia)

- Ostaja ei halua, että vien hänen pakettinsa postiin perjantaina (joka oli 13. päivä), koska hän pelkää, että paketti menee jollakin tavoin pilalle, jos se on viikonlopun yli postin lajittelukeskuksessa

[/quote]

Ehkä on tullut huijatuksi joskus? Niin kävi mulle. Luulin ostaneeni hyvältä myyjältä aika kalliinkin tuotteen. Paljon oli myyntiä ja lähestulkoon positiivisia palautteita. No minä hölmö maksoin, vaikka eri niminen henkilö laittoi tilinumeronsa. Rahat meni, tuotetta ei näkynyt. Tein tietty rikosilmoituksen ja mulle selvisi, että oikean myyjän huutonet-tili oltiin hakkeroitu ::) ekoja kertoja oli, kun käytin huutonettiä ja aika sinisilmäinen olin, oma oli mokani ja itsekin nykyään olen varpaillani jos jotain sieltä ostan. Mitään en ole kuullut tapauksesta, tuskin ne nuoret jannut mitään tuomiota sai vaikka olivat kuulemma onnistuneet huijaamaan kymmenientuhansien eurojen edestä..

Vierailija
98/163 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ylipahaa ei ole sattunut, lähinnä vain outoja tapauksia. Pääasiassa kaikki kaupat on menneet hyvin. Kerran joku mies huusi minulta puhelimen, kirjoitti vaan viestiin "Voitko lähettää minulle laskun". En tajunnut mitä se tarkoittaa, pistin sitten normaalisti tilinumeroni, summan jne. Miehestä ei enää ikinä kuulunut mitään, onneksi sain puhelimen myytyä toisaalle. Tunnus sulkeutui pian, mikä lie tyyppi sekin oli.

Viime kesänä myin erään tuotteen joka postikuluineen maksoi 13 euroa. Nainen huusi sen, ja saman tien alkoi maksupäivän kikkailu, milloin ollaan mökillä ilman pankkitunnuksia, milloin on koira joutunut lääkäriin, milloin on päivärahat myöhässä jne. Selityksiä selitysten perään, ostajalla negaa vaikka kuinka paljon ja keskustelupalstoilla varoitellaan tyypistä. Maksoi sitten lopulta väärän summan eli vain 12 euroa, lähetin silti tuotteen että saadaan ne kaupat vihdoin loppuun. Kyselin euroni perään enkä yllättäen saanut mitään vastausta. Se euro ei minua niinkään kiinnostanut vaan se, että miksi maksoi väärän summan.. 

Sitten on niitä, jotka kertovat postittaneensa tuotteen "tänään", se tulee joskus parin viikon päästä, ja postileimakin kertoo että on postitettu todellakin myöhemmin kuin "tänään". Onko jotkut niin laiskoja viemään paketteja postiin että mieluummin valehtelevat, vai mistähän on kyse, näkeehän ostaja postileimasta koska se on oikeasti postitettu.. Kyseessä yleensä vielä joku muutaman euron lastenvaate tms.

Vierailija
99/163 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja lähetti mulle postimerkit kirjeessä... piti sitten niillä merkeillä postittaa hänen lähetyksensä :)

Ihan aidoilta näyttivät, ettei se niitä varmaan itse ollut printannut/väärentänyt. En tajua tätä kuviota kyllä mitenkään, maksaa nyt ylimääräinen kirjemaksu ja kirjekuori??

Vierailija
100/163 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 22:24"]

[/quote]

Huutiksen sivuilla ei kerrota kenenkään kuolemasta. Tili suljetaan ja sillä sipuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän