Hulluimmat Huutonet-kokemuksesi
Omani:
1. Ostaja tulee noutamaan isohkoa lipastoa henkilöautolla (mitat n. 80x100x50). Ei mahdu ja soittaa kaverin tulemaan hakemaan isommalla autolla. Mahtuu juuri ja juuri kun osia takakontista poistetaan. Takaluukku ei kuitenkaan mahdu kiinni.
2. Ostaja ostaa pesukoneen jonka noudosta tulee loputon säätäminen ja kauppa perutaan (myyjän toimesta). Ostajalla on hankaluuksia noutaa tuote koska heillä on vain kaksi autoa yms. syitä. Oli kuitenkin useamman kerran tulossa hakemaan esim. vartin päästä.
3. Kohteessa on merkitty "Vain nouto". Ostaja sitten soittaa ja kyselee koska voin tuoda hänelle hänen ostoksena.
4. Otsikkona "CD/DVD-soitin". Ensimmäinen kysymys:"Toistaako laite DVD:t"
Kommentit (163)
Huusin 2 edullista ja hyväkuntoista lastenvaatetta parin kilometrin päästä. Myyjä ei vastannut viesteihini kahteen viikkoon ja sitten ilmoitti olleensa etelässä. Miksi huudot sulkeutuivat juuri silloin? No seuraavaksi nouto ei sopinut koskaan, vaikka oli ilmoituksessa mainittu ja olisin helposti päässyt aamulla, päivällä tai illalla hakemaan. Sovittiin postituksesta, vaikka olisin jo mielelläni perunut kaupat. Myyjä pyysi selvästi pari euroa liikaa postikuluista, mutta lupasi palauttaa ylimääräiset. Lopulta vaatteet tulivat rikkinäisessä paketissa, koska oli pakattu Tiimarin lahjapaperiin, mutta vaatteet olivat onneksi ok. Näin paketista todelliset postikulut ja pyysin palauttamaan ylimääräiset. Monta kertaa sanoi maksavansa heti, mutta niin vain meni 2 kk ennen kuin maksoi, ja se vaati yhteydenottoa huuto.netin ylläpitoon ja puheita petoksesta. Samalla selvisi muita samanlaisia tapauksia ja myyjän feikkitunnus, jolla tehtaili itselleen positiivista palautetta. No, kyseessä oli vain 2,5 euroa, mutta päätin ihan periaatteesta hiillostaa myyjää, joka oli itse niin rasittava. :D
Myin "ajohanskojen" tyylisiä naisten nahkakäsineitä, olin ottanut kuvan toisesta hanskasta myös niin, että se oli kädessäni, jotta hanskan kuvioleikkaukset näkyisivät paremmin. "Kalevilta" tuli yhteydenotto, oli kovin kiinnostunut hanskoista, mutta olisi tarvinnut lisää kuvia niistä, mm. niin, että ne olisivat käsissä vasten paljaita reisiä ja muuta vastaavanlaista. Olisi ollut halukas myös ostamaan käytettyjä, mieluiten likaisia naisten nilkkasukkia hintaan 50e pari.
Teet vaan karhunpalveluksen muille ostajille kun annatte tuotteen huudettua hintaa halvemmalla näille tinkijöille. Minullekin on tapaksia sattu että osta ilmoittaa maksaneensa ja pitäisi postittaa heti. En postita ennen kuin näkyy tilillä ja usein juuri nämä ostajat ovatkin maksaneet sovittua vähemmän. Vastaan että postitan vasta kuin koko summa näkyy tilillä tai sitten voin postittaa sillä simmalla jonka osataja maksoi postikuluja, mutta jää tidennäköisesti postiin lunastettavaksi. Silloin yleensä loppu rahakin ilmaantuun pian tilille.
Toinen sitten nämä jotka ei nouda pakettejaan. Kerran tuli postista lappu että pakettinoudettavissa, palautunut. Ilmoitin heti ostajalle että en lunasta oakettia pois postista vaan minun puolestani voi jäädä sinne. Kummasti lähti paketti pian takaisin ostajalle joka noutikin sen pian postista:)
Mies ostaa käytettyä elektroniikkaa ja huutaa vain ja ainoastaan laitteita tältä seudulta, koska haluaa nähdä tuotteen noudettaessa. No, huusi taas erään laitteen hintaan 350 Euroa. Laitti viestiä myyjälle, että tulisi noutamaan, niin myyjä ilmoitti olevansa työmatkalla Oulussa, mutta rahat voi laittaa tilille ja hän postittaa laitteen sieltä Oulusta, kun se on siellä mukana. Mies vastasi siihen, että ei tällä kiire ole ja voi mainiosti hakea sitten, kun palaa tänne kotiseudulleen. No, myyjä tuskaisena ilmoitti, että hänen työmatka voi kestää viikkoja, joten vain postitus käy. Mies ei enää vastannut, koska oli vakuuttunut, ettei tuotetta ole olemassa. Kuva oli jostain katalogista, joten se aina herättää epäilyksiä. No, myyjä laitti sen uudelleen myyntiin ja tällä kertaa luki kissankorkuisin kirjaimin, että vain postitus käy. Hiukan myöhemmin tunnus oli suljettu huijauksien takia... Mieskin sitä ihmetteli, että kuinka tyhmä on ihminen, joka siirtää toisen tilille satasia näkemättä tuotetta. Ehkä niitäkin on?
Jotkut myyjät pyrkivät netoamaan postimaksuilla, kun samankokoisen ja painoisen esineen lähetyskulut vaihtelevat esi,. viidestä kahdeksaan euroon noin keskimäärin.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 10:19"]
Jotkut myyjät pyrkivät netoamaan postimaksuilla, kun samankokoisen ja painoisen esineen lähetyskulut vaihtelevat esi,. viidestä kahdeksaan euroon noin keskimäärin.
[/quote]
Jotkut myyjät haluavat pakata myymänsä tuotteen laatikkoon kuin lähettäisi sen esim. kuplakirjekuoreessa. Tällöin maksikirjeen 250 g raja (5 e) ylittyy helposti ja seuraavaksi edullisin vaihtoehto on postipaketti 7,60 e. Myyjänä minua harmittaa ainakin vietävästi, jos ostos hajoaakin postissa vain parin euron säästön takia. Jotkut myyjät eivät ole yhtä vastuuntuntoisia ja viis veisaa koko asiasta, kunhan on itse saanut maksun.
Minusta on ostajan omaa välinpitämättömyyttään, jos ei lue kohteen tietoja kunnolla ennen kuin sitoutuu ostopäätökseen (lukuun ottamatta tapaukset, joissa myyjä tietoisesti on jättänyt kulut mainitsematta).
Tämä oli ollut Huutonetissä vaan Vauva-lehden myyntipalstalla. Olimme etsimässä lapselle 24" polkupyörää. Monta oli ehtinyt mennä jo kaupaksi kun soitin. Tämä ilmoitus ilmestyi torstai-iltana klo 19.30 ja soitin klo 20. Tuote sijaitsi naapurikaupunginosassa noin 1½km päässä. Sovittiin, että tulen hakemaan seuraavana iltana klo 18.
Seuraavana päivänä klo 11 kännykkäni soi, mutten voinut vastata, koska puhuin työpuhelimessa. Myyjä oli jättänyt viestin, että pyörän avain on hukassa eivätkä siten voikaan myydä pyörää. Soittavat sitten kun avain löytyy.
Äänestä kuuli, että kyseessä oli keksitty selitys. No, seuraavalla viikolla saatiin ostettua pyörä muualta. Aikaa on mennyt 8 vuotta, soittoa ei ole kuulunut.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 08:08"]
Mitkä prosentit?
[/quote]
Ilmaiskiintiön jälkeen Huuto.net veloittaa jokaisesta myydystä tuotteesta itselleen komissiota (% myydyn tuotteen hinnasta), mistä pitää lisäksi maksaa alvit. Jos kaupat jäävät syntymättä, myyjän on anottava Huuto.netiltä veloitettu komissio takaisin. Hakemuksen käsittelyyn menee useita viikkoja.
Jotkut huutavat ihan oikeasti huvikseen ilman minkäänlaista aikomusta saattaa kaupat päätökseen ja avaavat aina uuden tunnuksen suljetun tilalle. En tiedä, tuleeko heille yhtään mieleen, että ostopäätös on aina sitova eli myyjä voi halutessaan viedä asian käräjille.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 18:44"]
Turkkilainen tms. epämääräinen ulkomaalainen mies myi minulle Windows XP:n asennuslevyn edullisesti. Maksoin ja odottelin, postissa tuli Windows Professionalin TARRA (joka on siis asennuskoodi) ja itse poltettu väärennös-levy! Laitoin negatiivisin palautteen, myyjä vastasi samalla mitalla ja haukkui minut tyhmäksi. Kerroin tilanteesta Huutonetin ylläpitäjille, poistivat miehen tunnuksen ja sain pois tuon negan listoiltani. :)
[/quote]
Jokaisen av-mamman pitäisi kyllä tajuta, että asennusmedialla ei ole mitään väliä, se voi olla itsepoltettu, muistitikku, suoraan netistä ladattu *.iso tiedosto tms. Se on se lisenssi joka määrittää tuotteen aitouden, ja senhän sinä sait aitona. Joten myyjä ei ollut mitenkään epärehellinen. Sinä vain toimit väärin, kun et mitään tietotekniikasta ymmärrä.
[/quote]
Vai niin. :D Että jos myyn sinulle fyysisen, aidon cd:n ja saat minulta piraattiversion, vieläpä VÄÄRÄLLE SYSTEEMILLE, niin olet kauppoihin tyytyväinen??
t. "tietotekniikasta mitään ymmärtämätön"
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 18:44"]
Turkkilainen tms. epämääräinen ulkomaalainen mies myi minulle Windows XP:n asennuslevyn edullisesti. Maksoin ja odottelin, postissa tuli Windows Professionalin TARRA (joka on siis asennuskoodi) ja itse poltettu väärennös-levy! Laitoin negatiivisin palautteen, myyjä vastasi samalla mitalla ja haukkui minut tyhmäksi. Kerroin tilanteesta Huutonetin ylläpitäjille, poistivat miehen tunnuksen ja sain pois tuon negan listoiltani. :)
[/quote]
Jokaisen av-mamman pitäisi kyllä tajuta, että asennusmedialla ei ole mitään väliä, se voi olla itsepoltettu, muistitikku, suoraan netistä ladattu *.iso tiedosto tms. Se on se lisenssi joka määrittää tuotteen aitouden, ja senhän sinä sait aitona. Joten myyjä ei ollut mitenkään epärehellinen. Sinä vain toimit väärin, kun et mitään tietotekniikasta ymmärrä.
[/quote]
Vai niin. :D Että jos myyn sinulle fyysisen, aidon cd:n ja saat minulta piraattiversion, vieläpä VÄÄRÄLLE SYSTEEMILLE, niin olet kauppoihin tyytyväinen??
t. "tietotekniikasta mitään ymmärtämätön"
[/quote]
Et näköjään ymmärrä, että käyttöjärjestelmissä ei makseta siitä fyysisestä cd:stä / dvd:stä mitään ne vain tulevat mukana hommaa helpottamaan. Lisenssi on se mistä maksetaan. Microsoft itse tarjoaa mahdollisuuden ladata asennusmedian sivuiltaan täysin ilmaiseksi, ja suoraan mahdollisuuden polttaa sen cd:lle / dvd:lle olisiko näin jos sillä olisi jotain arvoa ?
Musiikissa taas maksetaan siitä fyysisestä cd:stä (audio cd:n kohdalla, digitaalisessa musiikissa taas siitä drm lisenssistä)
Ja mikä hemmetin "väärälle versiolle?"
Sait täysin toimivan tuotteen ja vieläpä täysin laillisen.
Möin jotain, eikä ostajasta kuulunut pitkään aikaan mitään, lopulta sitten mailasi mulle että perheessä oli sattunut tragedia ja tarvitsi aikaa sen käsittelyyn, laittoi lisäksi linkin uutiseen jossa kerrottiin kuinka mummo oli menny hissiin ja koira vahingossa jäänyt ulkopuolelle kun hissi lähti käytiin, ja koira oli kuristunut kuoliaaksi. Huh.
Ei mulle (tuntemattomalle ihmiselle) ehkä olis tarvinnut noin paljon kertoa...
Myin vanhan pöytämallisen singerin ompelukoneen, vain nouto,koska en sellaista pystyisi mitenkään lähettää ja kaikki tiedot oli ilmoituksessa. Huuto päättyi ja ostaja oli 450km päässä. Laittelin meiliä,että kuinkas,kun tässä oli nouto,että onko teillä kenties asiaa näille suunnille. Yhden vastauksen sain ja seuraaviin ei koskaan vastattu joten jäipä noutamatta. Tiesin todellakin heti,että näinhän se käy.
Kerran myin 13kpl kunnon selkänojallisia koivutuoleja. Huutaja tuli noutamaan 200km päästä tuoleja fiestalla. Kun ostaja kaarsi pihaan,aattelin,että tää ei voi olla totta,että mitä tää tarkottaa. Mutta niin vain mies laittoi tuolit autoon ja fiestasta tuli oikein tilaihme! Kuski oli ite niin litistyny paikalleen ja tuolien sorkat meni ohimon vierestä ja voitte kuvitella sen näyn kun se lähti. En voi tänä päivänään tajuta miten sen tuolimäärän ahtoi pieneen autoon.
Ostin vaatteen ja myyjällä luki että asuu Aasiassa, maksoin kun myyjällä oli positiivisia palautteita mutta yhtäkkiä osoite muuttuikin näyttämään Espanjan Aurinkorannikkoa. Hämmennyin. Vaate ei koskaan saapunut perille mutta myyjä suostui onneksi maksamaan rahat takaisin.
Ilkeä perhehenkilö huusi lasten leluja ja kun lelut (täysin uudenveroiset ja hyväkuntoiset) oli postitettu niin negatiivista laittoi ettei lelut kelvanneet Hänen tyttärelleen ja lelut olivat kuulemma täysin pilalla, vanhoja ja risoja vaikka eivät olleet. Ilmeisesti jotkut käyvät kauppaa vain ilkeilymielessä, se on tullut nähtyä. Tulee mieleen myös yksi kosmetiikan ostaja joka valitti siitä että kosmetiikkapurkit oli teipattu, ilmeisesti hän olisi halunnut että purkit olisivat olleet auki ja levinneet pakettiin.
Naurettavin ostaja oli sellainen joka jätti maksamatta ja rupesi kertomaan syyksi omia panokiireitään. Ostaja osti kosmetiikkaa, odotin monta päivää ja viikonlopun yli. Ajattelin ettei ostaja ole ostamassa mitään koska huomasin että hän lukee kyllä viestini mutta ei ilmoita onko maksanut jne. Kyselin häneltä aikooko hän maksaa kosmetiikkatuotteen vai ei, kun tilillä ei summaa näkynyt. Aikaa kului ja täysin yhtäkkiä ostaja ottikin yhteyttä ja erittäin tympeään sävyyn kirjoitti ettei hänen "nussimis"juttunsa kuulu muille että hänellä on ollut niin paljon menoja ja panoja ettei ole ehtinyt edes ajatella ostoksiaan ja että sen takia ei ole koneella ollut ja moneen kertaan toisteli että hänellä on kyllä panojuttuja meneillään. Että selvä. Kaupat jäivät siihen ja aika naurettavan kuvan ostajasta sain, hän olisi voinut ilmaista asiansa asiallisemmin ja hoitaa kaupat alta pois eikä tulla jälkeenpäin sekoilemaan. Minua ei todellakaan kiinnostanut hänen panojuttunsa ja hänhän itse niistä oikein halusi kertoa niin tämä on naurettavin ostaja.
Poliisilla uhkailijat kumminkin tyhmimpiä ja täysin oma lukunsa!
"Jos et heti tänään lähetä sitä ja tätä tuotetta niin otetaan yhteys poliisiin!!!" "nyt on jo kolme päivää mennyt teen poliisi-ilmoituksen koska maksamaani tuotetta ei näy etkä sinä mitään lähetä se on poliisiasia nyt heti huomenna marssin asemalle tekemään ilmoituksen!!!!" Yleensä aloittavat uhkailun heti kun muutama päivä on kulunut maksusta, yleensä etenkin viikonloppuisin kun posti on kiinni. Itse en postita mitään ennen kuin maksu näkyy tilillä ja kerkeän postiin vain kerran viikossa, kumminkin joka kerta olen asian ilmoittanut ja tuotteet luvattu viedä ja myös postitettu. Kyse on useimmiten niinkin suurista summista kuin 5-20e ja kokevat oikeudekseen uhkailla koska eivät tiedä ettei posti mene perille yhdessä päivässä viikonloppuna. Jotkut eivät ymmärrä että silloin on parempi ostaa kaupasta jos on kaikki mulle heti nyt -asenne, jotkut eivät myöskään ymmärrä sitä ettei myyjä voi mitenkään vaikuttaa postin kulkuun. Posti kulkee aikanaan ja jos on välissä viikonloppu tai pyhäpäiviä niin silloin posti ei kulje eivätkä lähetyksetkään silloin tule perille. Jos haluaa jonkun pikalähetyksen niin siitä täytyy maksaa enemmän, mutta silti moni valitsee mieluiten halvimman ja hitaimman lähetyksen koska eivät raaski maksaa kalliimpia lähetyksiä! Läheskään kaikki eivät tätä kumminkaan ymmärrä ettei posti ole päivittäin auki tai eivät halua ymmärtää. Yksi tälläinen ostajahenkilö veti mukaan vieraita ihmisiä syyttelemään myyjää ja vetosi menevänsä poliisille ilmoituksia tekemään, kun hänen ostoksensa saapui perille niin hän ei ilmoittanut asiasta mitään myyjälle eikä pyytänyt anteeksi.
Ostin uudenveroiset tuplarattaat joiden piti kuvauksen mukaan sijaita helsingissä töölössä, jossa asuimme itsekin. Olimme autottomia, joten olin erityisen iloinen siitä että voisin vain hakea rattaat kävellen parin korttelin päästä. Huudon voitettuani soitin myyjälle, joka ilmoittikin että rattaat on noudettavissa porvoosta. Vedin sitten pkenet kilarit , etten todellakaan pääse porvooseen noutamaan tuotetta jonka piti sijaita helsingissä. Löin myyjälle lopulta luurit korvaan aika kärkkään keskustelun päätteeksi. Parin päivän päästä myyjä tekstasi, että voi toimittaa rattaat kamppiin. Suostuin sitten siihen, kun niitä rattaita todella halusin ja kiirekin niiden hankinnalla alkoi jo olla. Menin kamppiin hakemaan rattaita, eikä ne todellakaan olleet uudenveroiset. Niissä oli paljon ksoja kolhuja, kankaat haalistuneet, kankaisessa tavarakorissa reikä ja ne nitisivät ihmeellisesti. No, voitte arvata että raskaushormoneissani vedin taas pienet kilarit ja jätin myyjän rattaineen siihen.
Ostin antiikkisen tee pannu setin hintana luki 25 euroa mutta kun hain niin hinta oli noussut 60 euroon juttelin ja kysyin että miksi hinta nousi myyjä vastasi kun oli löytänut yhden pienen pienen kupin ja se nosti hintaa sanoin että haist kukkanen ja lähin pois seuraavana päivänä myyjä soitti ja sanoi että laski hinnan takaisin samaan hintaa ku alussa
Huvittavin kokemus oli joskus 10 vuotta sitten kun pistin myyntiin mulle tarpeettomaksi käyneen, ihan perus nettikameran, melkein heti mulle mailasi nainen joka kysyi että jos hän huutaa kohteeseen, voisinko sulkea sen heti, koska hän ja miehensä ovat lähdössä ulkomaille ja tarvivat tämän kameran koska epäilevät että naapurin ukko terrorisoi heidän pihaansa, ja nauhottaisivat kameralla sen touhuja. Ookkei, no minähän möin :D
Mä laitoin mun vanhan puhelimen kuitteineen ja laatikkoineen huuto.nettiin. Joku vanhempi nainen ostaa sen ja saa mun tiedot. Hän soittaa mulle, että haluaa perua kaupat, koska olen ulkomaalainen (mulla on siis ulkomaalainen nimi). Puhelusta pökertyneenä vakuuttelen naiselle, että en kyllä ole mikään huijari ja kuittikin on, saa kaiken tarkistaa noudettaessa. Mulla myös toistasataa pelkästään positiivista palautetta huuto.netissä ennen tätä episodia.
Saadaan nouto sovittua ja nainen höpöttää kaiken aikaa, miten ulkomaalaiset ovat huijareita varsinkin puhelinkaupoissa, mutta tämän kerran uskoo mun sanaan. Sanoi, että pitää mun yhteystiedot tallessa, jos ilmenee jotain ja ottaa heti poliisiin yhteyttä. Olin niin häkeltynyt kaikesta, että olisin varmasti perunut kaupat, jos olisin tajunnut.
Jätti myöhemmin neutraalin palautteen.
Terveisin ulkomaalainen huijari
Mies huusi iPhonen pohjoissuomesta, sopivat että mies maksaa 200 euroa ennen ja 200 euroa kun puhelin saapuu postissa. Puhelinta ei näkynyt koskaan. Myyjä ei vastannut viesteihin kun vasta sitten kun mieheni sanoi että "kaverinsa" voi tulla noutamaan puhelimen kun sielläpäin liikkuu.
Jo alkoi myyjä vastaamaan. Oli kadottanut kuulemma lähetyskoodin, että puhelin on kyllä lähetetty (reilu 2. viikkoa sitten). Mies sanoi että nyt peli poikki ja myyjä saa palauttaa 200 euroa takaisin. Ihme kyllä palautti..
Väkisinkin tuli mieleen, että "myyjä" lainasi vain rahaa
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:17"]
Ostaja lähetti mulle postimerkit kirjeessä... piti sitten niillä merkeillä postittaa hänen lähetyksensä :)
Ihan aidoilta näyttivät, ettei se niitä varmaan itse ollut printannut/väärentänyt. En tajua tätä kuviota kyllä mitenkään, maksaa nyt ylimääräinen kirjemaksu ja kirjekuori??
[/quote]
saa jostain ilmaiseksi merkkejä
[/quote]
Tai on ostanut liikaa merkkejä varastoon. Itella myi ainakin vielä pari vuotta sitten 100kpl:n erissä postimerkkejä halvemmalla. Äiti osti varastoon muutaman erän ja suurin osa on vielä käyttämättä.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 11:40"]Myin farkkuhametta, jonka eräs nainen huusi. Ei halunnut maksaa suoraan, vaan käski laittaa postiennakolla, vaikka ilmoituksessani lukee"ensin maksu tilille, sitten paketti postiin". Närkästyi tästä. Oli laittanut minulle huutiksessa negan, jossa kertoi maksaneensa hameen jo tililleni ja missä maksu viipyy?! Laitoin asiasta s-postia saamatta koskaan vastausta.
Hetken päästä hänelle tuli negapalaute joltakin toiselta. Kertoi huutajan halunneen postiennakolla, ostaja jättänyt paketin noutamatta ja maksut postikuluista meni myyjälle. Laitoin itsekin huutajalle negan.
Kerran miehellä oli huuto.netissä myynnissä eräs peli, jonka joku huusi osta heti-hintaan. Laittoi seuraavana päivänä viestiä, ettei ostakaan, kun sai muualta halvemmalla, eikä maksanutkaan. Kyllä miestä ärsytti, kun piti maksella huuto.netille prosentit myynnistä selvityksestä huolimatta. Vasta tämän jälkeen huuto.net palauttaa prosentit myyjälle syntymättömistä kaupoista. Hirveä show jonkun typeryydestä.
[/quote]
Mitkä prosentit?