Facebookittomuuden antama vaikutelma
Mitä ajattelette siitä, jos parikymppinen pääkaupungiseudulla asuva miesopiskelija ei ole Facebookissa?
Kommentit (49)
Yllättyisin, mutta eipä siinä sen enempää. Kaikki ei halua FB:n ja syitä on monia.
OT kommentti: mäkin arvostan yksityisyyttä, en levittele kaikkia juttujani netissä (esim. FB:ssa kerron vain rajatusti asioistani ja enkä pidä profiilia julkisena), en hyväksy FB kavereiksi puolituttuja jne. Mulle FB on näppärä tapa pitää yhteyttä tuttuihin kun monet ovat tuhansien kilometrien päässä, mutta eihän sinne tosiaan mikään pakko ole liittyä.
Kukin tyylillään, joillekin FB sopii ja toisille ei, en ymmärrä dissausta puolin enkä toisin.
t. toinen ulkosuomalainen
Olen facessa olemassa mutta en ole käyttänyt sitä moneen vuoteen. Ärsytti että ikinä menin sinne laittamaan tilin mutta en ole pois ottanut koska ajattelen että sitten ne ystävät siellä ajattelevat mitäs sille nyt on tapahtunut jos vaan otan tilini pois.
Ai niin ja ne syyt miksi en halua olla tekemisissä facebookin kanssa on se että en halua kaikkea tekemisiä tai sanomisia kaikkien "ystävien" kanssa jaettavaksi ja en jaksa sellaista yleistä löpinän jakamista minkä olisin valmis jakamaan kaikille.
Enpä edes tiedä onko mahdollista niin että jos esim. kirjoittaa omalle seinälle jotain niin voi asettaa että sen näkevät vain jotkut tietyt ystävistä. (kertokaa te face fanit?) Sen tiedän että tilin voi rajoittaa niin että vain ystävät näkevät omat jutut eikä muut ja sen olen tehnytkin. Mutta ongelma on juuri siinä että näiden ystävienkin kesken haluaisin jakaa eri asioita eri ihmisten kesken ja käydä erilaista keskustelua eri ihmisten kanssa. Muutenkin tykkäisin paljon enemmän keskustella ihmisen kanssa puhelimessa tai vaikka sähköpostilla. Vierastan todella sitä ajatusta että kävisin jotain keskustelua kaikkien ystävien kanssa jakamalla facessa mielipiteitäni tai kirjoittamalla omasta elämästä henkilökohtaisuuksia joihin sitten kaikki "ystävät" voivat kommentoida ja nähdä samalla mitä muut ovat kommentoineet.
Jotain tosi outoa. Rikollinen, mielenterveysongelmina, narkomaani tm. Breivik ym.massamurhaajat ei kuuluneet Facebookiin.....
Jotain vikaa päässä? Älyllisesti vähän jälkeenjäänyt? Wt?
'Enpä edes tiedä onko mahdollista niin että jos esim. kirjoittaa omalle seinälle jotain niin voi asettaa että sen näkevät vain jotkut tietyt ystävistä. (kertokaa te face fanit?)'
-On mahdollista
'Muutenkin tykkäisin paljon enemmän keskustella ihmisen kanssa puhelimessa tai vaikka sähköpostilla. Vierastan todella sitä ajatusta että kävisin jotain keskustelua kaikkien ystävien kanssa jakamalla facessa mielipiteitäni tai kirjoittamalla omasta elämästä henkilökohtaisuuksia joihin sitten kaikki "ystävät" voivat kommentoida ja nähdä samalla mitä muut ovat kommentoineet.'
-FB:ssa voi myös lähettää yksityisviestejä, sekä yksittäisille että useammalle henkilölle.
En nyt tarkoita että sun pitäis ruveta käyttämään FBa jos et halua, mutta jos haluat niin näinkin voi tehdä :)
Mä taas esim. inhoan puhelimessa puhumista ja sähköposti tuntuu liian hitaalta, FB:n privaattivieteily sopii mulle. Hyvä että on vaihtoehtoja mistä valita itselle mieluisin!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 14:25"]
[/quote]
Hah! Facebook nyt ainakin on TÄYSIN wt. No onhan siellä myös muutkin. Mutta monesti juuri älyköt tai muuten tiedostavat ihmiset eivät ole Facessa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 14:25"]
[/quote]
Hah! Facebook nyt ainakin on TÄYSIN wt. No onhan siellä myös muutkin. Mutta monesti juuri älyköt tai muuten tiedostavat ihmiset eivät ole Facessa.
[/quote]
Älykkökouluampujat ym. Facebookittomuus kertoo sosiaalisesta outoudesta. OUTOA se on! Luoja, jos lapseni eivät täysi-ikäisenä olisi Facebookissa, sama kuin peruskoulun kesken jättäminen.....
FB on out. Oisko sillä Instagram? Tai twiittailisko? Ei kukaan järkevä ihminen halua olla fb:ssa.
Minä en ainakaan ole kiinnostunut jakamaan kaikkia tekemisiäni johonkin FB:hen. Se on vähän kuin pitäisi päiväkirjaa ja jättäisi sen pöydälle kaikkien nähtäväksi tai kävisi viemässä kalenterinsivunsa lähikaupan ilmoitustaululle. Miksi joku haluaisi lukea mitä meillä tänään syödään tai mitä tehtiin viikonlopulla, kesällä, jouluna yms.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 15:03"]
Minä en ainakaan ole kiinnostunut jakamaan kaikkia tekemisiäni johonkin FB:hen. Se on vähän kuin pitäisi päiväkirjaa ja jättäisi sen pöydälle kaikkien nähtäväksi tai kävisi viemässä kalenterinsivunsa lähikaupan ilmoitustaululle. Miksi joku haluaisi lukea mitä meillä tänään syödään tai mitä tehtiin viikonlopulla, kesällä, jouluna yms.
[/quote]
Vähän samaa mieltä olen että toisaalta haluaisin olla kontaktissa facebookissa ystävien kanssa mutta en näe mitään järkeä siinä että tuhlaisin aikaani lukien toisten kommentteja tyylin "tänään tein sitä tai ajattelin sitä ja tätä" ja sitten sellaisten syvällisempien asioiden pohdiskelu ei myöskään ole sopivaa facessa tai en ainakaan itse haluaisi levitellä aika intiimejä ajatuksia edes kaikkien niiden kesken jotka olen joskus valinnut kavereikseni. En siis ole facessa koska myös itse en tiedä mitä sinne sitten laittaisin. Tuntisin tyhmäksi kirjotiella kun teini tyyliin "jee tänään tein sitä ja tätä" ja tärkeiden henkilökohtaisten asioiden en taas halua olla näytillä vaan keskustella ehkä face to face vain harvojen ja valituiden kanssa.
Nuoretkin voisivat vahan jarruttaa sita mita sinne kirjoittelevat. Yha useammin on sattunut etta hyva tyopaikka menee sivu suun kun tyonantajat lukevat FB:ssa kaikki biletykset ja muut mokailut. Nain ainakin USAssa.
Ei ole pakko olla. En itsekään ole.
Että se valehtelee sulle, kun sillä on oikeasti tyttöystävä mutta yrittää päästä sun sänkyyn.
Sillä on jotain salattavaa tai sitten se on salaliittoteorioihin uskova foliohattuinen.
reilu jätkä, maalta? Rehellinen tyyppi.
Pyytäisin treffeille tuon miehen. Olisin kiinnostunut. Todella.
Ainutlaatuinen.
En jaksa ajatella mitään. No nyt kun aloin ajatella, niin sen ikäiset kyllä tykkäävät olla sosiaalisesti aktiivisia. Ehkä hän käyttää muita sovelluksia. Itse en ole fb:ssa, mutta minä olenkin vanha kurppa.
Kai sillä joku syy on, miksi et kysynyt?