Facebookittomuuden antama vaikutelma
Mitä ajattelette siitä, jos parikymppinen pääkaupungiseudulla asuva miesopiskelija ei ole Facebookissa?
Kommentit (49)
En minä ainakaan ihmettele, koska ei itsellänikään ole. Kun sitä ei ole koskaan ollut, niin en ole osannut kaivata:)
terv. parikymppinen opiskelijanainen pks seudulta
Ehkä kyseinen mies on Facebookissa, mutta ei omalla etu- ja sukunimellään. Moni käyttää Facebookissa esim. etunimeään ja toista nimeään, koska ei halua puolituttujen vakoilevan profiiliaan.
Jotain outoa, salattavaa. Kenties autisti, rikollinen, narkomaani tai muuten ressukka. Mitä muuta tiedät miehestä? Käyttääkö päihteitä? Onko mt-ongelmia? Puhuuko yksikseen? Onko aukkoja cv´:ssä?
On se Facebookissa kuitenkin. On blokannut sinut, ettet näkisi häntä kuvassa tyttöystävän kanssa.
Tulee mieleen, että ei kaipaa naisseuraa tai biletystä tai tapahtumia. Sieltä kun tarjotaan kaikkea tätä!
Pitää yhteyttä ystäviinsä oikeasti eikä vain virtuaalisesti.
Häntä ei varmaankaan sitten kiinnosta Facebook, mikä on ihan ok.
Tiedän siis miehen, koska pari kaveriani on miehen hyviä ystäviä. Näiden kavereidenkin mukaan mies ei ole facebookissa. Sitä paitsi en tunne häntä niin hyvin, että hänellä olisi jokin syy blokata erityisesti minua fb:ssä.
ap
Aika moni ei ole facessa, sehän on jo todella passee ja so last season.
Kysyjä antaa kyllä itseltään aika uuvatin vaikutelman
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:33"]
Entinen koulukiusattu.
[/quote]Tämä mulla myös mielessä.Tiedän useamman joka ei ole facessa ja on ollut kiusattu.Ei halua paljastaa että oikeasti niitä kavereita ei ole,varsinkaan kouluaikaisia.Kyseiset ihmiset tiedän työni puolesta,iät vaihtelevat 25-45v...
Mä olen kaunis, hoikka, trendikäs 21 vuotias Helsinkiläinen nuori nainen enkä mäkään ole Facebookissa.
Mutta mä olinkin koulukiusattu joskus 2002-2004! Hmm..
Hmm.. En ole itse facebookissa (olen 31v) ja aloin analysoida syitä siihen:
- Olen elänyt aika vaihtelevan ja monipuolisen elämän, ja minulla on tuttavia hyvin erityyppisistä ympyröistä. En halua että ihmiset näkevät facebookista jonkinlaisen "kokonaiskuvan" elämästäni.
- Elän tai olen elänyt jossain määrin "kaksoiselämää", ja haluan päättää mitä itsestäni kerron tai jätän kertomatta. Tietysti tämä toimii facessakin, mutta hankalampaa se on.
- Olen hyvin sosiaalinen ja aktiivinen ihan irl, joten en ole kokenut suurta tarvetta somen käyttöön. Tapaan mielelläni ihmisiä kasvotusten, joten ehkä facebookittomuus osaltaa on jonkinlaista kapinaa some-kulttuuria kohtaan.
- MUTTA kai tästä voi sitten vetää sellaisen johtopäätöksen että minussakin ON jotain outoa ja salattavaa. Ehkä onkin. :)
Fiksu, viisas ja järkevä ja kiinnostava. Facebook on junttia.
Ihmetteleekö ihmiset oikeesti näin paljon, jos jollain ei ole Facebookia? Pikkuveljeltäni olen kuullut, että ei ainakaan ole enää niin suosittu teinien keskuudessa.
Mun kiinnostusta tuo vain lisäisi..
Mun sisko on oikea uranainen, eikä ole facessa. Ehkä riippuu alasta, kaikkien ei tosiaankaan tarvitse.