kuka teillä kokkaa kotona? miksi?
Kommentit (45)
Meillä kaikki kokkaavat. Kolmevuotias vain isomman seurassa, mutta alakouluikäiset tekevät omin päin leivonnaisia, munakkaita ym. yksinkertaisia ruokia.
Jos joku niin minä, ja koska on pakko. Ei kai sitä ihan pelkkiä eineksiäkään...
Mies! On kokki eikä anna mulle tilaa keittiössä perkele
Minä. Mies ei osaa ja minä tykkään laittaa ruokaa. Kun en jaksa, niin mies vie minut ulos syömään. Fair play.
Mies kokkaa, koska tykkää siitä ja osaa huomattavasti minua paremmin. Mä joudun sitten siivoamaan sotkut keittiöstä sen kokkausten jälkeen, mutta en valita kun saan niin hyvää ruokaa syödäkseni ; D
Minä ja mieheni. Meillä ei asu muita. Ruokaa on syötävä.
Mies. Itse en jaksa eikä kokkaaminen kiinosta.
Minä. Olen huomattavasti parempi ruoanlaittaja kuin hän. Ja pidän kokkaamisesta. Mies laittaa aamiaista viikonlopuisin lapsille. ja tietysti iltapalaa, välillä, mutta englantilainen aamiainen vaatii vähän enemmän.
Kaikki kenellä on peukalo, eli jokainen ihmiseksi laskettava tekee meillä osansa keittiössä. Pääasiassa minä teen, koska minulla on siihen eniten aikaa ja kiinnostusta. Mies ja esikoinen suoriutuvat myös aterian valmistuksesta jos minä olen jostain syystä estynyt tai jos minua ei huvita. Keskimmäinen lapsi osaa jotain pieniä juttuja tehdä kuten munakas, salaatti, puuro, helpot leipomukset. Nuorimmainen osallistuu 3v:n innolla kaikkeen, bravuurinsa on pannukakkutaikinan sekoittaminen.
Viikolla useimmiten mina, viikonloppuisin mies. Mies tulee arkisin kotiin vasta klo 19 pintaan joten mulla on paremmin aikaa.
Kaikki kolme perheenjäsentä vaihtelevilla kokoonpanoilla. Viime viikonloppuna sain istua valmiiseen ruokapöytään, jonka kaikki ruokalajit oli laittanut teini ihan yksin. Hyvää oli.
Mukavinta ruuanlaitto on silloin kun sitä tehdään koko perhe yhdessä eikä ole kiire minnekään.
Minä. Koska pidän siitä (ja olen aika hyvä siinä :)).
Minä ja 5v. auttaa.
siksi, että muuten kuoltais nälkään, mies on maailman kädettömin keittiössä. Siis oikeesti - makaroonin keitto vois onnistua, mut riisin keitto on jo ihan mahdottomuus...
Ja sitä paitsi minä tykkään kokkailusta.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:48"]
Kaikki kenellä on peukalo, eli jokainen ihmiseksi laskettava tekee meillä osansa keittiössä. Pääasiassa minä teen, koska minulla on siihen eniten aikaa ja kiinnostusta. Mies ja esikoinen suoriutuvat myös aterian valmistuksesta jos minä olen jostain syystä estynyt tai jos minua ei huvita. Keskimmäinen lapsi osaa jotain pieniä juttuja tehdä kuten munakas, salaatti, puuro, helpot leipomukset. Nuorimmainen osallistuu 3v:n innolla kaikkeen, bravuurinsa on pannukakkutaikinan sekoittaminen.
[/quote]
Kuulostaa tosi hyvältä, minkä ikäisinä olette ottaneet lapset mukaan auttamaan?
Kyselee vauvan äiti
:)
Minä teen ruoat enimmäkseen koska oon lasten kanssa kotona(äitiyslomalla). Teen mielelläni ruokaa ja mielestäni parempaa ruokaa kuin mies.
Kun oltiin molemmat töissä mies haki lapset hoidosta ja teki ruoan, tulin usein suoraan valmiiseen pöytään.
Enimmäkseen mieheni, mutta välillä myös minä. Mieheni osaa paremmin ja tykkää ruoanlaitosta enemmän. Minä kokkaan jos mies ei ehdi tai ole kotona.
Minä arkisin. Tulen aikaisemmin töistä, se on syy. Teen helppoa ja nopeeta ruokaa.
Mies kokkaa lauantaisin ja silloin saadaan hyvää ruokaa. Sunnuntaisin syödään lauantain tähteet jos niitä on, tai tilataan pitsaa, välillä lähdetään ulos syömään.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:31"]Kuka teillä kokkaa ja miksi juuri tämä henkilö?
[/quote]
Vaimo.
Koska se on nainen.