kuka teillä kokkaa kotona? miksi?
Kommentit (45)
Mies. Minä olen töissä ja hän on työttömänä kotona. Kokkaa, hoitaa kotia ja juoksevia asioita.
Minä tai mieheni, tai tyttären poikaystävä
Minä, koska lapset ovat sen verran pieniä (4, 6 ja 8).
Minä, mies ja lapset. Koska rakastamme ruokaa, ruuanlaittoa ja meille syöminen on sosiaalinen tapahtuma. Kaikki mahdollinen pyritään tekemään alusta saakka itse. Tyttäret yleensä leipovat kakkuja viikonloppuisin, testaavat makuyhdistelmiä ja täytteitä. Niitäkin on kiva maistella:D
Minä (mies 47) teen, koska rouvaa ja tyttöä ei kiinnosta, eivätkä he osaa. Ette muuten usko kuinka vaikea tuollaista teiniä on miellyttää, kun mikään ei kelpaa. Ei syö kastikkeita, ei vihanneksia, ei riisiä, ei perunaa, jne jne. Ainoa mitä söisi, niin broileria. Itse olen kiinnostunut ruoanlaitosta ja joskus tsekkailen reseptejä ja mietin, että mitä kokeilisi. Kotiin kun pääsee ja ehdottaa, niin vastaus on, että ei käy. Joskus oon tehnyt mitä on tehnyt mieli (vaikka lihamureketta, muusia ja kermakastiketta), niin teinihän ei suostu syömään. Olisi hauskaa nähdä mitä nuo söivät ennen mua (tai tiedän mä tämän, ranskalaisia ja nakkeja) ja mitä nyt söisivät ilman mua. Luultavasti eineksiä.
Minä kokkaan, joskus mieskin. Mulla on enemmän taipumusta ruuanlaittoon. Meillä ei jaeta kotitöitä puoliksi, vaan meillä on omat vastuualueet, jotka hoidetaan. Toinen voi tietenkin auttaa niiden hoitamisessa.
Meillä kokkaa arkena kumpi ehtii ja viikonloppuna useammin mies, molemmat viihtyvät keittiössä, mutta mies jättää leipomisen minulle.
Minä kokkaan pääsääntöisesti, paristakin syystä. Ensinnäkin se on kotitöistä ehdottomasti mieluisin, tykkään laittaa ruokaa ja leipoa. Toiseksi minulla on enemmän aikaa, koska tulen arkisin aikaisin kotiin.
Viikonloppuisin mies saattaa tehdä ruokaa, ja tietysti tarvittaessa muutenkin. Aika perinteisesti pihviruuat ja grillaukset ovat miehen heiniä.
Molenmmat rakastetaan ruuanlaittoa ja vähän sitä aihetta hipoen tavattiinkin... Mutta minä teen ruuan meillä, koska oon yh ja tapaan kultaistani vain viikonloppusin, ei ihan jokaisena pysty. Lapset auttaa kyllä.
Kun ollaan yhdessä, tehdään yhdessä. Tehdään hyvää...
Minä ja mies ja yleensä yhdessä. Teemme ruokaa, koska sen laittaminen ja syöminen on nautunnollista.
Minä, muuten saatais syödä koko elämä pelkkiä perunoita ja makkaraa -njam, terveellistä -.-' Mies on saita juuri noissa ruokaasioissa, perunat ja makkarat halvimmasta päästä ja muuta ei saisi olla. Mun tehtäväni on siis ostaa ja tehdä ruoka mutta edelleen se valittaa kun onniin kallista muka, hupshei, mun rahapussistani on pois ja tarjouksiakin kttelen ja sesonki tuotteita, oman ja lasten terveyden nimissä en ala pelleilemään mutta eihän herra ymmärrä että ihminen tarvii muutakin kun makkaraa ja perunaa, ei sitten millään. o.O
Meillä asuu kokki ja insinööri. Pääsääntöisesti kokki kokkaa mutta insinööri auttaa ja tekee usein esim.perunamuusin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 07:51"]
Minä (mies 47) teen, koska rouvaa ja tyttöä ei kiinnosta, eivätkä he osaa. Ette muuten usko kuinka vaikea tuollaista teiniä on miellyttää, kun mikään ei kelpaa. Ei syö kastikkeita, ei vihanneksia, ei riisiä, ei perunaa, jne jne. Ainoa mitä söisi, niin broileria. Itse olen kiinnostunut ruoanlaitosta ja joskus tsekkailen reseptejä ja mietin, että mitä kokeilisi. Kotiin kun pääsee ja ehdottaa, niin vastaus on, että ei käy. Joskus oon tehnyt mitä on tehnyt mieli (vaikka lihamureketta, muusia ja kermakastiketta), niin teinihän ei suostu syömään. Olisi hauskaa nähdä mitä nuo söivät ennen mua (tai tiedän mä tämän, ranskalaisia ja nakkeja) ja mitä nyt söisivät ilman mua. Luultavasti eineksiä.
[/quote]
Onpa kurjaa!! Meilllä lapsetkin on kehittyneet todellisiksi asiantuntijoiksi hyvien ruokien suhteen, kokeilevat rohkeasti uutta ja nauttivat yhteisistä ruokahetkistä. 11v:kin on jo hyvin tarkka siitä mitä syö, einekset ei kelpaa ollenkaan jotain lihaperunasosetta tai pizzaa lukuunottamatta (niitä syödään max kerran kuussa). Mielummin herkuttelee vaikka blineillä ja mädillä kunhan on tarpeeksi sipulia mukana:D Ravintoloissa tilaa aina aikuisten menun 3-5 ruokalajia ja maistelemme vielä ristiin toistemme annoksia.
25
Kaikki kokkaa. Myös nuo taaperot.
Nopean laskemisen perusteella (myös) mies kokkaa 22/35 eli 63%. Silti aina välillä täällä kymmensivuisten ketjujen voimin haukutaan nykyajan miehiä, jotka eivät osaa mitään ja luulevat ruoankin tulevan valmiina automaattisesti. Ettäs kehtaavat!
Millaisen vastaanoton mahtaisi saada ketju, jossa mies valittaa vaimon kädettömyyttä kokkailussa joutuen siten tekemään aina ruoan itse vaimon kutoessa sukkaa sohvalla?
Mies. Aina. Olen kokannut vain köksän tunneilla. En osaa edes keittää perunoita.
Pääsääntöisesti minä, lapset harvemmin.
Miksi ruokaa ylipäätään valmistetaan, syitä ovat hengissä pysyminen ja kulinaristiset nautinnot.
Miksi juuri minä, minulla on siihen taito, koulutustakin yli 5 vuotta.
yh-äiti
Mies kokkaa, koska hän erehtyi haukkumaan ekaa ruokaa, jonka tein.