Miehesi ärsyttävin tapa riidellessä? Meillä: "JA PISTE!"
Eli mies sanoo väittelyn tai riidan aikana JA PISTE monta kertaa ikäänkuin päättävänsä asian olevan niin ja sillä sipuli. Tuohan vain lisää vettä myllyyn ja saa mut raivon partaalle.
Mitens teillä?
Sanottakoon nyt vielä, että emme ole mikään riitaisa pari, mutta erimielisyyksiä ja väittelyitä tietysti on, ja tuollainen on mun mielestä huonoa riitelyä.
Kommentit (109)
Mielenkiintoista lukea näitä juttuja, näköjään me miehetkin riidellään eri tavalla.
Olen vähän jäävi sanomaan, millaisia taktiikoita itse käytän riidellessä, varmaan ehkä useampaakin, mutta joskus olen kyllä saanut negatiivista kommenttia vaimolta siitä, että haluan riitatilanteessa vetää koko homman "läskiksi", eli yritän saada riidan laannutettua huumorilla (varmaan aika huonollakin välillä). Joskus olen vetänyt kunnolla yli, esim. heittäytymällä kieriskelemään lattialle ja ulisemalla.
Niin, en ehkä ole kovin kypsä miehenä..
"Oooi kun sä oot söpö vihaisena!" ja ottaa tiukkaan halausotteeseen.
Ja "no niin, joojoo, taas samat litaniat, tiedän jo mitä sanot seuraavaksi...", jaarittelee tuota siis puheeni päälle.
Ei me oikeastaan riidellä - minä vain tuppaan nalkuttamaan tietyistä asioista vuodesta toiseen...
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 18:23"]
Eli mies sanoo väittelyn tai riidan aikana JA PISTE monta kertaa ikäänkuin päättävänsä asian olevan niin ja sillä sipuli. Tuohan vain lisää vettä myllyyn ja saa mut raivon partaalle.
Mitens teillä?
Sanottakoon nyt vielä, että emme ole mikään riitaisa pari, mutta erimielisyyksiä ja väittelyitä tietysti on, ja tuollainen on mun mielestä huonoa riitelyä.
[/quote]
Kuulostaa tosi lapselliselle.
Se ettei edes osaa riidellä, alkaa vaan pitämään mykkäkoulua
No mutta tuskinpa olette kukaan itsekään niitä kaikista mallikelpoisimpia riitelijöitä. Jokaisella meistä löytyy noi ärsyttävät jutut joilla lähtee puolustamaan itseään tai välttelee riitatilanteita tai niitä tilanteita, joissa joutuu myöntämään olevansa väärässä.
Siinä on nimenomaan molemmille paikka kasvaa yhdessä ja oppia yhdessä hoitamaan niitä asioita, jos se toiselle on vaikeampaa. Vaatii toki sen, että molemmat haluavat kehittyä ja kasvaa ihmisenä ja ovat valmiita toisen tukemana kohtaamaan omia pelkojaan.
Eli mies sanoo väittelyn tai riidan aikana JA PISTE monta kertaa ikäänkuin päättävänsä asian olevan niin ja sillä sipuli.
[/quote]
No ole tyytyväinen, että se ei vedä nyrkillä päähän sitä PISTE ja ikäänkuin päätä sinun kiukutteluasi niin.
Sama juttu, ei juuri riitelyä ole,mutta semmoiset päättömät väitteet faktan muodossa esitettynä ovat aika kiehuttavia. Siis esim. "kun sä inhoat mua..".
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 18:27"]
Eli mies sanoo väittelyn tai riidan aikana JA PISTE monta kertaa ikäänkuin päättävänsä asian olevan niin ja sillä sipuli.
[/quote]
No ole tyytyväinen, että se ei vedä nyrkillä päähän sitä PISTE ja ikäänkuin päätä sinun kiukutteluasi niin.
[/quote]
Toi on kyllä hiukan ontuvaa logiikkaa. Sama jos joku harmittelisi miehensä alkoholismia niin joku tulisi sanomaan, että no olisit tyytyväinen ettei se piikitä herskaa.
Mun mies on hiljaa ja toivoo ongelman katoavan itsestään...
no ei kai sitä toinen voi päättää koska asia tai riita on käsitelty, vain sanomalla "piste!"
Ei voikaan, sen takia se just on niin raivostuttavaa :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 18:29"]
Toi on kyllä hiukan ontuvaa logiikkaa. Sama jos joku harmittelisi miehensä alkoholismia niin joku tulisi sanomaan, että no olisit tyytyväinen ettei se piikitä herskaa.
[/quote]
Nooh perheväkivalta on niin yleistä, että tyytyväinen saa olla ettei saa turpaansa.
Mies puhuu päälle, eikä kuuntele. Minulla on tapana perustella oman suuttumukseni syyt, eikä tuo ukko halua antaa siihen mahdollisuutta. Raivostuttavaa.
Tietysti sillä itsellään ei ole vahvaa vasta-argumenttia, joten se ei sillä pääse pätemään. Se ei myöskään anna mulle mahdollisuutta käydä riitaa aiheuttavaa tilannetta läpi. Koko homma jää vähän niinkun roikkumaan ilmaan, eikä mitään koskaan selvitetä.
Sitten se poistuu paikalta ja sen mielestä asia on muka käsitelty, vaikka ei oikeasti ole.
Meillä ukko lässyttää aina (tilanteen vakavuudesta johtumatta) aina samaa; "ANNA JO OLLA, ANNA JO OLLA". Vittu miten rasittavaa, oli kyse sitten ukon törsäämistä säästörahoista tai lapsen tarhaan viennistä.. Argh!
Ens kerralla vastaat aina "JA PILKKU!"
Mun sanomisieni ja eleitteni matkiminen, sekä erolla uhkailu.
Mies lopettaa puhumasta kesken riidan. Jos puhun lisää ja ihmettelen miksei vastaa, sanoo että kuuntelee kritiikit nyt ja ottaa opikseen.. Sitten myös tulee näitä marttyyri-heittoja kuten "no mä en sit enää tee asiaa x lainkaan"
[/quote]
Kommentti jossa ilmaistaan, että hyvä kun ei ole väkivaltaa saa alapeukkuja mielin määrin. Eli av-mammojen mielestä olisi kiva saada selkään aina silloin tällöin?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 18:43"]
[/quote]
Kommentti jossa ilmaistaan, että hyvä kun ei ole väkivaltaa saa alapeukkuja mielin määrin. Eli av-mammojen mielestä olisi kiva saada selkään aina silloin tällöin?
[/quote]
Päivän loogisuuspalkinto menee kyllä sulle ;)
Onhan se rauhallinen keskustelukin riitelemistä, jos keskustelijat ovat eri mieltä asioista. Tai siis se on sitä "rakentavaa riitelyä".
Meillä ei huudeta tai mitään muuta, mutta miehellä on ärsyttävä tapa puhua alentuvasti, kun hän kokee olevansa oikeassa tai jos hän kokee että minä olen pahoittanut mieleni turhasta. Hän käyttää myös noita "enhän minä sitäkään osaa tehdä oikein", sekä "No ei sitten tehdä mitään" heittoja. Nuo ovat sen verran raivostuttavia että tekisi mieli huutaa hänelle joka kerta että hän käyttäytyy kuin kakara.. En ole kertaakaan huutanut, mutta mieli tekisi kyllä.
Miehellä on "pieni" taipumus pomottaa kaikkia, eikä hän tunnu hyväksyvän sitä, että minä en ole hänen pomotuksen alla. En nyt, enkä tule ikinä olemaankaan. Siksi hän käyttää tuota alentumista ja marttyyriyttä minua vastaan, että saisi minulle pahan mielen ja taipumaan hänen tahtoonsa.
Hän on esimiesasemassa ja tekisi mieli kysyä että onko hän yhtä alentuva alaisilleen. Jos on, niin en ihmettele jos hänestä ei pidetä..