Miehesi ärsyttävin tapa riidellessä? Meillä: "JA PISTE!"
Eli mies sanoo väittelyn tai riidan aikana JA PISTE monta kertaa ikäänkuin päättävänsä asian olevan niin ja sillä sipuli. Tuohan vain lisää vettä myllyyn ja saa mut raivon partaalle.
Mitens teillä?
Sanottakoon nyt vielä, että emme ole mikään riitaisa pari, mutta erimielisyyksiä ja väittelyitä tietysti on, ja tuollainen on mun mielestä huonoa riitelyä.
Kommentit (109)
Vaihtaa puheenaihetta, ei kuuntele, korottaa ääntään ja puhuu päälle, jankuttaa vain omaa mielipidettään ja syyttää mua nalkuttamisesta, jos jostain ihan nätisti sanon. Ymmärrettävästi en tykkää riidellä sen kanssa.
No se, kun äijä päästelee tuhahduksia sun muita ynähdyksiä ja pyörittelee silmiään ku joku passiivis-aggressiivinen idiootti. Ja taivastelee tyyliin "voi jeesus", "voi hyvää päivää" kaikkeen mitä sanon riidellessä... argh! Itsehän riitelen kaikkien oppikirjojen mukaan. ;p
Aloittajan mies on varmaankin mun exä, puupää hoki samaa sanaa. :D
Yleensä me riidellään joistain tekemättömistä hommista, jotka miehen olisi pitänyt hoitaa. Joka kerta hän jaksaa kaivaa puolustautuakseen esille jonkun a)vanhan tai b)mitättömän asian tai tapauksen, jossa minä olen jättänyt jotain tekemättä. Lisäksi hän alkaa marttyyriksi.
Tavaroidenpaiskiminen, erolla ja lapsen huoltajuuden menetyksellä uhkailu, kiroilu ja huutaminen, reikien lyöminen seinään, juo viinaa kaksin käsin ja menee sekaisin, uhkailu, kyttääminen tulee esim. työpaikalle, vaatii eroamaan työstä, kieltää näkemästä ystäviä.....
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:23"]
Yleensä me riidellään joistain tekemättömistä hommista, jotka miehen olisi pitänyt hoitaa. Joka kerta hän jaksaa kaivaa puolustautuakseen esille jonkun a)vanhan tai b)mitättömän asian tai tapauksen, jossa minä olen jättänyt jotain tekemättä. Lisäksi hän alkaa marttyyriksi.
[/quote]
opetellut naisten taktiikan. fiksu mies :)
Erolla uhkaillu, eroamiseen viittaus kuten "eiköhän tänä ole sitten nähty" tulee todella helposti mieheni suusta. Se on tosi ärsyttävää ja pistää välillä meitityttämään kuinka helpolla se luovuttaisikaan. Esim riita lämpötilasta tai ruuasta niin eiköhän saatana erota :D
Mies joko "alistuu" tyyliin "no mähän teen AINA KAIKEN väärin kuitenkin (eli ei edes viitsi pohtia riidan aihetta ja olisiko hänessä vikaa), tai hermostuu ja alkaa huutaa, kun yritän hiljaa (lasten kuulematta) selvittää mielipidettäni. Jos minä hermostun vastaan ja (hui olkoon) kiroilen, olen tosi törkeä eikä mun kanssa voi puhua enää!
Meillä mies on kyllä se joka osaa paremmin riidellä. Minä en jaksaisi puida asioita läpi vaan jätän helposti sanomatta jos joku vaivaa. Mieheni voisi riidellä/puida asioita tuntikausia..
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:24"]
Tavaroidenpaiskiminen, erolla ja lapsen huoltajuuden menetyksellä uhkailu, kiroilu ja huutaminen, reikien lyöminen seinään, juo viinaa kaksin käsin ja menee sekaisin, uhkailu, kyttääminen tulee esim. työpaikalle, vaatii eroamaan työstä, kieltää näkemästä ystäviä.....
[/quote]
tämän kaiken tekee tosin vain kun lapsi ei ole paikalla. Olen kyllä vähän tyhmä ja läski, ansaitsen kohtaloni.
"JA PISTE!", kuinka söpöä! Ja vielä monta kertaa keskustelun aikana! :D<3
Yltiörationalistinen lähestymistapa tunteen asioihin. Toisaalta hyvä, mutta harvoin tulee ymmärretty olo kun toinen rationalisoi ongelman siihen pisteeseen että eihän tässä mitään ongelmaa ikinä ollutkaan, palataanko askareidemme pariin...
Meillä ei riidellä, vaan asiat selvitetään rauhallisesti puhumalla.
Hän kääntää omat virheensä ja mokansa aina muiden syyksi.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:24"]
[/quote]
tämän kaiken tekee tosin vain kun lapsi ei ole paikalla. Olen kyllä vähän tyhmä ja läski, ansaitsen kohtaloni.
[/quote]
en ymmärrä tuota alaspeukutusta, tiedän etten osaa mitään ja viestini häiritsevät, mutta silti. No pitää nyt mennä kysymään haluaako mies kahvia ja haluaako hän seuraa.
Yrittää nollata kaiken itseensä kohdistuvan kritiikin vetoamalla siihen, ettei hänen suorituksensa ole 100% olematon. Esim. jos riidellään siitä ettei hän osallistu kotitöihin kuin satunnaisesti, hän alkaa huutaa että ihanko tosissani mä kehtaan väittää ettei hän ole KOSKAAN siivonnut, USKOMATONTA paskaa ja mun kanssani on ihan turha edes keskustella asiasta jos mä väitän jotain niin pöyristyttävää kuin että hän ei IKINÄ tekisi MITÄÄN kotitöitä.
Varmaan jos jäisi kiinni pettämisestä, piiloutuisi sen taakse etten voi mitenkään väittää hänen panneen toista naista KOKO avioliittomme ajan tai ainakaan JOKA PÄIVÄ.
"Onks sul menkat?"
Joka. Hiton. Kerta. Aikuinen mies!
Se, ettei se suostu riitelemään, vaan istuu kuin tatti sohvalla eikä kuule eikä näe mitään. Katsoo vain teeveetä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:36"]Yltiörationalistinen lähestymistapa tunteen asioihin. Toisaalta hyvä, mutta harvoin tulee ymmärretty olo kun toinen rationalisoi ongelman siihen pisteeseen että eihän tässä mitään ongelmaa ikinä ollutkaan, palataanko askareidemme pariin...
[/quote]
Taitaa olla insinööri. :)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:19"]
Mies ei käytä tätä enää, mutta käytti seurustelun alkuvaiheessa: Osoitti etusormellaan ohimoon ja sanoi pum, kun joku asia oli hänen mielestään tosi tyhmä.
[/quote]
Ei se ollutkaan pum, vaan sellainen puhallus huulten välistä.