Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fitness siellä, fitness täällä! Mikä pakkomielle kansaa vaivaa?

Vierailija
06.02.2014 |

Kaupassa myydään fitness-muroja. Uusia fitness-aiheisia lehtiä julkaistaan vähän väliä.  Luontaistuotekaupoissa fitness-lisäravinteet alkavat olla nykyään esillä paremmin kuin muut tuotteet. Fitness-blogeja syntyy kuin sieniä sateella. 14-vuotiaat tytöt juttelevat, miten aikovat aloittaa fitness-harrastuksensa sitten, kun ikä riittää kuntosalille. Mistä ihmeestä tällainen fitness-kiihkoilu on yht´äkkiä parissa vuodessa saanut alkunsa ja noussut huippusuosituksi, lähes pakkomielteeksi?

Kommentit (166)

Vierailija
61/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:56"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:43"]Aloitin salilla 1998 16v kollina. Ei siellä naisia juuri ollut, lukuunottamatta muutamaa tytöntylleröä ja paria ihan oikeaa fitnessnaista. Naiset oli siihen aikaan hoikempia ja paremman näköisiä ilman salitreenejä. Nyt kun tuolla saleilla katselee porukkaa niin monellq salilla puolet treenaajista on naisia. Usein näillä mimmeillå tuntuu olevan hyvin pakkomielteinen tapa suhtautua salitreeniin ja kaikkeen siihen liittyvään. Kaikki kun haluaa olla niin fitnestä. Huvittaa nuo mimmit jotka ponnistelevat puolivuotta ihan hullunlailla mutta peilikuvassa ei näy juuri mitään muutoksia. Jos joku onnistuu laihduttamaan 20kiloa läskiä jota on kerätty teinistä saakka niin se on jokin ihme suoritus! Siis hoikaksi pääseminen ja sellaisena pysyminen mitkä ovat ihan normaaleja asioita. Ihan kiva, että laihdutte mutta se on ihan tavallista, ei mitään extremeä kuten annatte ymmärtää. Itse en ole jaksanut enää vuosikausiin lukea mitään treeniaiheisia juttuja netistä sillä ne kaikki ovat niin surkuhupaisan pakkomielteisiä ja ihmiselle on alkanut kehittyä pinttyneitä käsityksiä asioista, joita pidetään ainoina oikeina vaihtoehtoina. Huvittaa ja säälittää tämä fitness Räpellys!

[/quote]

Miksi niin monella mimmillä muuten ei edes näy mitään tuloksia? Joillain naisilla lihakset kehittyy, mut monella ei tapahdu mitään kasvua vaikka kuinka rehkisivät? Selittääkö joku joka aihetta paremmin ymmärtää miksi näin on. Tuo useaan kertaan mainittu rintojen pieneneminen on se ensimmäinen tulos, minkä salilla saavuttaa ja se on harmi se! Itse haluaisin aloittaa salilla käynnin, mutta pelkään ettei se tuota tulosta ja rinnat vaan häviää, muutenkin kun ovat jo tarpeeksi pienet.

[/quote]

Geenit. Yksinkertaisesti. Samoin on miehillä. Toisilla on enemmän potentiaalia lihaskokoon ja/tai voimaan. uskoisin, että myös testosteronimäärillä on vaikutusta, joillakin naisilla enemmän testoa luonnostaan, kuten miehilläkin. Lisäksi vaikuttaa kehon mittasuhteet ja rasvanmäärä, jotka mahdollistavat lihasten näyttävyyden ja erottuvuuden. Esim. Pitkät raajat tarvitsee usein enemmän lihasta näyttääkseen yhtä lihaksikkailta kuin lyhyet raajat. toinen esim. kapea luusto olkapäissä ei välttämättä näytä miltään edes lihaksillla kun taas leveä luustonmallintarvitsee vain vähän lihasta näyttävyyteen. Yhdistetään tuohon rasvaprosentti-> lihakset näyttävät paremmilta aina pienemmässä pintarasvan määrässä. 

sitten on olemassa nämä teoriat lihasta ja nopeista lihassoluista, ne joilla nopeita soluja enemmän kasvavat lihaksiltaan nopeammin. Jos taas kuuluu siihen ryhmään jolla on hitaita lihassoluja runsaasti pitäisi treenikin olla erilaista että saisi lihakset kasvamaan.

Viimeisenä vaan ei vähäisimpänä kaloriteoria. Lihakset eivät halua kasvaa jos eivät saa tarpeeksi kaloreita. Eli syödä pitää ja jos syö liikaa-> rasvamäärä nousee Kehossa samalla. Mitä siitä seuraa? Jos lihakset kasvavat samalla niin rasvaprosentti pysyy myös samana. Näyttää siis isommalta mutta ei lihaksikkaammalta. Tuossa nyt jotain perusjuttuja alkuun.

-Salilla vuodesta 1998

Vierailija
62/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:58"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 07:12"]

Lihaksien avulla muodokas nainen? Siis paksut hauikset ja paksut pohkeet, paksu niska jne..mutta täysin rinnaton lauta? Sekö on kaunista? Hyi helev.. Kyllähän te fitnesskimulit tiedätte, että bodaaminen korostaa juuri noita ei niin naisellisia muotoja. Gorillamainen nainen ei ole kaunis.

Ainoastaan pepun voi saada salilla kuntoon, mutta ei sekään näytä aina onnistuvan. Monesti ihan ihmeellisen muotoisia peppuja näkee

[/quote]

Lihaksien avulla moni nainen saa takapuolen pyöreäksi, vyötärön litteäksi ja rintakehään muotoa (ja sitä kautta rinnat kiinteäksi) ja samalla kiinteyttä kroppaan. Mutta kun sinä et vain tahdo käsittää asiaa oikein, vaan pitää saivarrella. Siitäkös sinä nautit.

Ja tiedätkös? Kaikilla naisilla ei ole luonnostaan DDD-kuppeja. Meitä lautoja on ihan ilman lihaksiakin. 

BTW kaikki fittnestä harrastavat naiset eivät ole "gorilloja".Mutta ei, kun tämäkin pitää vetää pienessä päässäsi överiksi.

[/quote]

Sinulla saa olla mielipiteesi ja minulla omani. En pidä lihaksikkaista a-kupin "vaippapylly"-naisista,mutta en niistä pullukoistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 07:00"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 06:52"][quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:11"]

Onhan se hienoa että ihmiset innostuvat liikunnasta. Harmi vaan, että tämä fitness -urheilun lähtökohta on sen ulkonäkökeskeisyys, joka ei minusta ole kauhean hyvä juttu. Jos ajattelee nuoria tyttöjä (ja poikia, jotka sitten kasvavat siihen, että tytön täytyy olla vähintäänkin fitness-malli ollakseen hyvännäköinen)

[/quote]

Jep. Ennen riitti edes se, että olit laiha, eli käytännöllisesti katsoen elit kanalla, raejuustolla ja salaatilla (jos et siis ollut luonnostaan laiha). Nyt elät edelleen kanalla, raejuustolla ja salaatilla ja lisäksi käyt hullun lailla pumpeissa ja bodaamassa ja bloggaat, kuinka ihanat endorfiinikicksit saatkaan kunnon 5 h jumppamaratonin jälkeen.

Liikunta on hyväksi, fitness-buumi on silkkaa ulkonäkövouhkausta.

[/quote]

MItä sillä on väliä, vaikka se olisikin ulkonäkövouhotusta?? Itselläni ainakin suurin syys laihdutukseen on ulkonäköni. Harva oikeasti laihduttaa vain terveyden takia.

Joo, ennen riitti että oli laiha, mutta silloin ne laihat olivat muodottomia tikkuja, tai jos muotoja oli, ne olivat töröttäviä luita. Olipa kaunista.

Mieluumin minä ihailen timmiä, lihaksien avulla muodokasta naista, kuin jotain kävelevää luurankoa, tai, mikä pahempaa, löysää laihaa (laihaläskiä).

Mikä siinä on niin vaikeaa myöntää, että ihmiset ajattelevat paljon ulkonäköään? Ja jos sen myöntää niin mammaliinit haukkuvat kilpaa pinnalliseksi bimboksi. 

Ethän sinäkään vain meikkaa, käy kampaajalla tai koristaudu mitenkään, kun sekin on pelkkää ulkonäkövouhotusta?  

Ja pari vuotta sitten vouhotettiin samalla tavalla karppaamisesta. Jos ette huomanneet. 

[/quote]

Ne salilla lihaksien avulla muodokkaiksi itsensä treenanneet naiset eivät vain ole kauniilla tavalla muodokkaita. "Muodot" ovat silloin aivan väärissä paikoissa. Missä esim. tissit? Ei niitä ole kovasti treenanneilla naisilla, ellei sitten silikoneja laitata. Minusta liikaa treenanneet naiset ovat miehekkäitä ja rumia. Hoikka mutta sopivasti muotoja (tissit,perse) on paras ja eniten meidän miesten mieleen!

[/quote]

Voi pyhä yksinkertaisuus! 

Jos sinun mielestäsi tissit ja perse on pääasia naisessa niin suosittelen kasvamaan aikuiseksi! Ja millä ihmeellä sinä sanot että kaikki miehet pitävät samanlaisista naisista kuin sinä? Sama jos minä väittäisin että kaikki naiset pitävät vain The Rockin näköisistä miehistä.

Onko tuo nainen miehekäs ja ruma?

http://jillfit.com/2010/11/30/fit-chick-profile-fitness-model-lori-harder/

Tai tämä

http://www.female-fitness-models.org/wp-content/uploads/2013/07/female-fitness-models.jpg

Vai v*****ko että joillain naisilla on enemmän lihaksia kuin sinulla?

Vierailija
64/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:05"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 07:50"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 07:48"]Ainostaan pepun voi saada salilla kuntoon?! Onko naurettavampaa väitettä nähty. Salilla haetaan (enemmän tai vähemmän) yleistä lihaskuntoa. Kaikki lihasryhmät käydään läpi. Ihminen on luotu liikkumaan ja kaikki liikunta on keholle hyväksi. Jos ulkonäöstä puhutaan, niin treenattu ihminen on terveellä tavalla kaunis (ei lihava, laiha tai "lihavaläski"), enkä tarkoita nyt mitään fanaattista fitness -urheilua vaan sporttista ja positiivista olemusta kokonaisuudessaan. Liikunta tuo myös hyvää fiilistä ja sekin näkyy ulospäin. 

[/quote]

Siis pepun ulkonäöllisesti kuntoon, silleen et se on naisellinen, napakka ja nätti. Muuten ylitreenattu nainen on kyllä liian miehinen.

[/quote]

Ja kaikki salillakävijät automaattisesti hakevat ja ihannoivat kehonrakentajan kroppaa? :) kyllä.... Mitä olen katsonut bikinifitness kisaajia esimerkiksi "off seasonilla" eivät he mielestäni ole miehekkäitä tai paksupohkeisia.

[/quote]

Mutta tissit ne vaan silti puuttuu, siksi moni laittaa silikonit. Kyllä naisella pitää tissit olla.

[/quote]

Kasva aikuiseksi.

T: luonnostaan A-kuppilainen

Vierailija
65/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 09:05"]Mä olen lauta. Todennäköisesti ylipainoisenakin rinnat olisivat jotain b-kuppia, en tiedä kun en ole kokeillut. Ei se kuntosali tee kenestäkään lautaa, vaan se on perinnöllistä ja riippuu rasvaprosentista, oli liikuntalaji mikä tahansa tai oli vaikka olematta mitään. Hemmetin hyvä ja treenattu kroppa mulla muuten on, olen hoikka ja terve, enkä vaihtaisi kroppaani läskimpään ja löysempään versioon, vaikka tissejä tulisi siitä edestäkin... Mielipuolisinta kaikista on treenata ja laihduttaa itsensä ja sen jälkeen hankkia kumitissit.

Meitä vaan on eri rakenteisia. Joillain on isot tai pienet tissit, rasva kertyy lantiolle tai vyötärölihavuudeksi jne. Todella harvalla ne "muodot" kertyvät täsmälleen oikeaan paikkaan, eikä taida olla tarviskaan.

[/quote]

Kaikkein älyttömintä on laittaa ne kumipallot, siinä olet oikeassa! Mutta älkää hyvät naiset hävittäkö niitä naisellisia piirteitä kehossanne (ja nyt en tarkoita, että lihava pitää olla), kun siellä salilla liikaa rehkimällä häviää ne viimeisetkin tissit. Minun vaimoni on tästä elävä todiste. Terve pitää olla ja liikkua pitää, mutta älkää nyt menkö liiallisuuksiin tuon kuntoilun kanssa. Jos hyviä puolia etsitään, niin vaimollani on kiinteä pylly, mutta muuten hän näyttää vartaloltaan teini-ikäiseltä pojalta. -> hoikka, lihakset alkaa erottua, ei rintoja.

Vierailija
66/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon, että suurimmaksi osaksi naisilla ei näy treeni missään, koska työ ei ole pitkäjänteistä eikä muutenkaan järkevää. Puolessa vuodessa ei näy vielä mitään kovin suuria tuloksia perusnaisella, ja siitä edespäin tulosten tuleminen vaan hidastuu ja hidastuu. Mulla alkoi näkyä selvästi päällepäin joskus viiden vuoden aktiivisen treenaamisen jälkeen. Naisten hormonitoiminta on erilaista kuin miesten koska testosteronia on niin paljon vähemmän. Rasitetta pitää olla todella paljon, lyhyttä sarjaakin ja maksimeja, sekä riittävästi lepoa. Ravinto mukaanlukien, muutaman kuukauden rahkadieetti ei paljon auta. Laihdutus ja merkittävä lihasten kasvu ei oikein mahdu samaan lauseeseen. Ei myöskään kiinteytys ja lihaskasvu, sillä kiinteytyminen on laihtumista.

On noilla geeneillä ym. vaikutusta asiaan, mutta arvelen silti tästä löytyvän oikean syyn. Samoilla punteilla vuodesta toiseen tahkoaminen ei kehitä ketään.

Vierailija
67/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä rumia naisia kuvissa. Ällöttävät vatsalihakset. Naisissa tärkeintä on tietysti naisellisuus jota noissa ei ole enää tippaakaan jäljellä.

Vierailija
68/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 22:40"]

Joo itseänikin ihmetyttää mokoma fitness vouhotus. Itse olen käynyt salilla epäsäännöllisen säännöllisesti jo kauan, ja nyt siellä on lisääntyneet kuin sieniä sateella nämä tytöt, jotka treenaa kovilla painoilla siellä "miesten puolella", puhisevat ja ähkivät peilin edessä :D Ja ovat niin kovia kimmoja olevinaan, että!

Kiva, että monet ovat löytäneet liikunnan ilon, mutta joskus naureskelen kyllä heille, sieltä juoksumaton ja crosstrainerin puolelta..Ehkä he sitten naureskelevat minulle, kun treenaan tyttöjen laitteilla, kaipa sekin on jotenkin naurettavaa. Ärsyttää myös blogien fitnessjutut, inspiraatiokuvat ja iskulauseet "Fit is the new skinny" yms...

[/quote]

Tällä kirjoittajalla - ja muutamalla muullakin - tuntuu olevan ongelmia itsetunnon kanssa... Miksi ihmeessä haet muiden hyväksyntää (tai pistät toisia alas) jos oma liikuntamuotosi tuntuu sinulle hyvältä? Ja jos ihan objektiivisesti asiaa katsoo, sekä pelkkää aerobista kuntoaan harjoittava että pelkkää lihaskuntoa tekevät ovat hiukan hakoteillä, kummallakaan tavalla ei saada optimaalisia tuloksia, pitäisi tehdä molempia, sekä sopivasti lisäksi venytyksiä ja tasapainoa kehittävää liikuntaa...

Vierailija
69/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös teorioita joissa venyttely lasketaan huuhaaksi.

Vierailija
70/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 09:05"]Mä olen lauta. Todennäköisesti ylipainoisenakin rinnat olisivat jotain b-kuppia, en tiedä kun en ole kokeillut. Ei se kuntosali tee kenestäkään lautaa, vaan se on perinnöllistä ja riippuu rasvaprosentista, oli liikuntalaji mikä tahansa tai oli vaikka olematta mitään. Hemmetin hyvä ja treenattu kroppa mulla muuten on, olen hoikka ja terve, enkä vaihtaisi kroppaani läskimpään ja löysempään versioon, vaikka tissejä tulisi siitä edestäkin... Mielipuolisinta kaikista on treenata ja laihduttaa itsensä ja sen jälkeen hankkia kumitissit.

Meitä vaan on eri rakenteisia. Joillain on isot tai pienet tissit, rasva kertyy lantiolle tai vyötärölihavuudeksi jne. Todella harvalla ne "muodot" kertyvät täsmälleen oikeaan paikkaan, eikä taida olla tarviskaan.

[/quote]

Kaikkein älyttömintä on laittaa ne kumipallot, siinä olet oikeassa! Mutta älkää hyvät naiset hävittäkö niitä naisellisia piirteitä kehossanne (ja nyt en tarkoita, että lihava pitää olla), kun siellä salilla liikaa rehkimällä häviää ne viimeisetkin tissit. Minun vaimoni on tästä elävä todiste. Terve pitää olla ja liikkua pitää, mutta älkää nyt menkö liiallisuuksiin tuon kuntoilun kanssa. Jos hyviä puolia etsitään, niin vaimollani on kiinteä pylly, mutta muuten hän näyttää vartaloltaan teini-ikäiseltä pojalta. -> hoikka, lihakset alkaa erottua, ei rintoja.

[/quote]

Tiedätkö kun kaikki ei ehkä halua näyttää siltä perusnaiselta? Tai sillä ei ole niin paljon merkitystä, etteikö joku muu asia menisi ohi?

Mulla on persettä leveämmät hartiat, selvästi erottuvat lihakset ja kutistuneet tissit, ja olen ihan hyvä tälläisenä. En treenaa pelkän ulkonäön takia, ja siksi en osaa laittaa hirveästi painoarvoa sinun mielipiteelle siitä, minkänäköinen naisen pitäisi olla.

Olen ihan saatanan kyllästynyt kaikenmaailman muotteihin ja vaatimuksiin. Niitä asettavat sekä miehet että naiset, ja mun puolestani ihan turhaan. Ei millään pahalla. Kai itse olet oikealla tavalla riittävän miehekäs?

Vierailija
71/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkuus on hyvä ja ihan vähän saa lihastakin näkyä jos se kunto/voimatreenin seurauksena kylkiäisenä tulee, mutta naiselle ei minusta sovi lihasten kasvatus. Näkyviä vatsalihaksia tms ei ainakaan. Tämä mun mielipide ja minkälaisista naisista itse pidän. Jokainen saa olla omaa mieltä ja olla myös sellainen kun haluaa, ei ole minulta pois. P.s Pitkät sääret plussaa!

Vierailija
72/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkuus on hyvä ja ihan vähän saa lihastakin näkyä jos se kunto/voimatreenin seurauksena kylkiäisenä tulee, mutta naiselle ei minusta sovi lihasten kasvatus. Näkyviä vatsalihaksia tms ei ainakaan. Tämä mun mielipide ja minkälaisista naisista itse pidän. Jokainen saa olla omaa mieltä ja olla myös sellainen kun haluaa, ei ole minulta pois. P.s Pitkät sääret plussaa!

Vierailija
73/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"P.s Pitkät sääret plussaa!"

Millähän jumpalla tai dieetillä ne saisi kasvamaan?

Vierailija
74/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 18:20"]

Tämähän on vain hyvä juttu! Niin suuri osa suomalaisistakin on ylipainoisia, että kaikki mikä saa kansan liikkumaan niin on hyvä juttu!

[/quote]

Onhan se tavallaan, mutta

a) muotivillityksillä on tapana tulla ja mennä

b) homma tuntuu menevän pahasti överiksi

[/quote]

Komppi tälle. Ja c) liikunnan käsite vääristyy. Tavallinen kuntoliikunta ei ole enää salonkikelpoista, pahimmat tapaukset eivät pidä sitä ollenkaan liikuntana, vaan kaikkien pitäisi käydä salilla.

[/quote]

Ah niitä aikoja, kun naiset vielä 1920-50 -luvuilla vain  harrastivat rytmistä naisvoimistelua! Niin somasti pyöriteltiin keiloja ja vanteita oikein isoina ryhminä. Kyllä siihen aikaan nainen tiesi paikkansa, ei ollut nykyisiä bodaajamimmejä eikä vuoristokiipeilijättäriä eikä fitnesshirmuja. Vai mitä? Sitäkö sä haluat? Paluuta menneisyyteen?

[/quote]

Minä haluan sitä, että (tehokkaaksi/hyödylliseksi) liikunnaksi hyväksytään muutakin kuin salilla hikoilu. Haluan sitä, että saa hikoilla lenkkipolulla tai hiihtoladulla tai vaikka pyöränsatulassa ilman alentuvia hymähtelyjä, että "onhan se parempi kuin maata sohvalla". Siis yksinkertaistetusti, haluan, että yhä enemmän yleistyvä mielikuva kuntoilu=salillakäynti väistyisi ja menisi nopeasti muodista.

[/quote]

Olen niin samaa mieltä. Kilpatasolle vietynä fitness ei ole todellakaan terveellistä. Naisella kuuluu olla rasvaa sen verran että hormonitoiminta pelaa. Näinhän ei noilla fitness -kilpailijoilla koskaan ole, vaan rasva häivytetään minimiin. Terveyden kannalta hyödyllisintä on nimenomaan arkiaktiivisuus! Sillä on eniten merkitystä mitä teet ne loput 22-23h vuorokaudesta kuin sen 1-2h tuntia minkä treenaat. 

Yksi mikä pistää tässä buumissa silmään on se lesoilu sillä kuinka paljon ja monta tuntia on treenattu ja vietetty salilla. Jos maltettaisi opiskella perusasiat niin tuloksia tulisi paremmin. Lihas ei suinkaan kehity treenissä vaan treeni rikkoo sitä ja kasvu tapahtuu levossa. Usein näkee ylpeitä treenipäivityksiä joissa ei vaan ole mitään järkeä, keho tarvitsee lepopäiviä ja kunnon ravintoa oikeaan aikaan jotta optimaalinen kehitys saadaan aikaan. Näillä on kai tarkoitus tehdä vaikutus muihin kuinka sporttisia sitä ollaan, mutta vaikutus on paremminkin päinvastainen. Antaa kyllä kuvan ett tahtoa riittää, mutta ei oikeastaan tiedetä mitä tehdään.

Ja salille ei tosiaan tarvitse mennä, eikä lenkkipolulle, ne ovat lähinnä lisä mutta jos tavoitteena on terveys, kunnon kohotus, painonhallinta niin pienet aktiivisemmat valinnat arjessa ovat merkittävämpiä.

Personal trainer -opiskelija

Vierailija
75/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pistäydyn silloin tällöin salilla ja näen siellä kolmea eri naistyyppiä:

-yleisin: hoikka, rinnattomaksi, perseettömäksi laihdutettu. Jonkun verran kiinteytynyt, muttei minkäänlaisia lihaksia vaikka kuinka rimpuillaan laitteissa. Kuvitellaan itsensä lihaksikkaamnaksi kuin oikeasti onkaan. Itserakkautta ilmassa, kateellinen paremmannäköisille.

-toiseksi yleisin: pullea/lihava/ylipainoinen jolla selvästi laihdutusprojekti meneillään, itsetunto kohoaa salikäyntien myötä. Alkaa mielestään näyttää hoikalta ja jopa lihaksikkaalta hieman liian aikaisessa vaiheessa. Sokaistuu läskeilleen. Kuitenkin vielä hieman häpeilevä.

-harvinaisin: oikeasti lihaksikas, kovalla työllä saavutettu kroppa. Näitä ei paljoa näe.

Vierailija
76/166 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoharjoittelu (toki myös muukin) on juuri nimenomaan naisille hyväksi, koska vahvistaa luita eli ehkäisee osteoporoosia. On se niin ihanan naisellista, kun viisikymppisenä luut sanoo riks raks poks, kun kaatuu, kun saman ikäinen "miehekäs ja tissitön" naapurin sporttirouva porskuttaa eteenpäin vahvoilla luilla.

Vierailija
77/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 09:38"]

"P.s Pitkät sääret plussaa!"

Millähän jumpalla tai dieetillä ne saisi kasvamaan?

[/quote]

ei millään mutta siksi ne ovatkin plussaa ;)

Vierailija
78/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä aloittaja,ulkonäköpaineet menevät yli ymmärryksen.

Vierailija
79/166 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 11:18"]

No minä aloin liikkumaan ja syömään terveellisesti ihan sen takia, koska painoa oli yksinkertaisesti liikaa. Laihana ja lihavana oleminen on liian helppoa. Hyvä vaan, että tekee jotain töitä terveen vartalon eteen. Kieltämättä kyllä kummastuttaa ne älyttömät kisadieetit ja se, että joillekin salista ja herkuttomuudesta tulee pakkomielle.

[/quote]

Minäkin liikun ja syön (kohtuullisen) terveellisesti. En siis ole millään dieetillä, enkä käy salilla. Joku tässä ketjussa aiemmin sanoi, että kyllä aikuinen ihminen osaa päättää mitä tekee tms. Niin, aikuinen monesti osaa mutta mites ne meidän lapset? Oma yläkouluikäinen tyttö on onneksi suht järkevä kroppansa suhteen, ehkä just sen takia että kotona äiti syö sitä normaalia ruokaa mitä muutkin, eikä peilaile kehoaan jatkuvasti. Jätän tosiaan sen peilailun teinille, siihen ikään se jotenkin kuuluu luontevasti. 

Vierailija
80/166 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä aloin liikkumaan ja syömään terveellisesti ihan sen takia, koska painoa oli yksinkertaisesti liikaa. Laihana ja lihavana oleminen on liian helppoa. Hyvä vaan, että tekee jotain töitä terveen vartalon eteen. Kieltämättä kyllä kummastuttaa ne älyttömät kisadieetit ja se, että joillekin salista ja herkuttomuudesta tulee pakkomielle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme