Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

F-securen Hyppönen sanoi tietovarkaan tehneen tosi ison mokan, mutta en tajunnut mikä se moka oikein oli

Vierailija
27.10.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4a3f8352-89d5-47af-84bc-6ff20e551a2f

Siis sekö muka on se moka, että tietoja voi olla muidenkin hallussa? Häh?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maksoin 200 € ja voin olla hyvillä mielin, koska tietoni on nyt poistettu netistä.

Mulla on ne kumminkin tallessa. Kuumottaako?

Vierailija
22/34 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse maksoin 200 € ja voin olla hyvillä mielin, koska tietoni on nyt poistettu netistä.

Mulla on ne kumminkin tallessa. Kuumottaako?

Top ebin ne on poistettu jo 0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyökkääjä oli asentanut F-unsecuren viirustentorjuntaohjelman pöytätietokoneelleen, joka kaatoi windowssin ja antoi käyttäjälleen koronan.

Hyppönen pöyristyi tästä. Yleensäkin tuon kaverin puheet on vain firmansa markkinoimista.

Vierailija
24/34 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan tämä vitsi, olihan? Jos todella maksoit, sinut on nyt johonkin rekisteriin merkitty lypsylehmäksi, etkä pääse kiristysvaatimuksisra eroon enää koskaan.

Vierailija
25/34 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mikään kohtalokas moka kun tieto oli ilmeisesti vain melko pienen ajan saatavilla, joten sitä ei luultavasti ehditty kokonaisuudessa "imuroimaan" kovinkaan monen toimesta ehkä kuitenkin useat aloittivat. Toisaalta en tiedä miten nämä asiat toimivat kun en interwepsistä mitään ymmärrä, mutta voisiko rikollinen olla niin älykäs, että peittää tuolla tavalla "lipsauttamalla"  jälkiä joilla on jo ilmeisesti melko tavalla väkeä eli heitti hieman pölyä haarautuvan polun kohdalla ja hajotti sekä hallitsi vähän samalla tavalla kuin heittäisi haiparvelle verisen lihankimpaleen...

Vierailija
26/34 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekijän motiivi ei olekaan pelkästään raha?

Vierailija
27/34 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, saattaahan tietysti olla, että tekijä haki vaikkapa jotain yksittäistä asiaa tai henkilöä, mutta nappasi sitten koko satsin kun kerran siihen pystyi tai ihan hämy mielessä. Jos niin on ja hän on löytänyt sen mitä haki niin onko tarkoitus oikeasti käyttää tietoja tai sitten hän vain kokeilee kepillä jäätä jos joku maksaa tms. Mistä näistä tietää. Onko noiden "hullujen seassa joku tärkeä hullu/hulluja" jonka tiedot saattaisivat olla tärkeämpiä kuin muiden. Mielikuvitus laukkaa nyt jo hieman...

Vierailija
28/34 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppänen olettaa että tuossa 7 tuntia jaossa olleessa pakatussa tiedostossa olisi jotain kiristäjän henkilökohtaista dataa mukana jolla hänen jäljilleen päästään.

Enpä usko että on. Enkä usko että esimerkiksi minun kirjoittamastani skriptin tai koodin pätkästä pystytään päättelemään henkilöllisyyteni. Lisäksi dark web on järkyttävän hidas ja yhtäaikaisia lataajia oli monta joten aika vähän tuota tiedostoa ehdittiin ladata vaikka aika olikin pitkä.

Vierailija
29/34 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyökkääjä olisi käyttänyt F securen Freedome VPN palvelua, niin Hyppönen olisi vuotanut tiedot jo poliisille.

Vierailija
30/34 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotko muka niin? Minä en luottaisi rikollisen lupaukseen.

Vierailija
31/34 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo hyökkääjä löytyy jos se jää tietojensa kanssa makaamaan vaikka vuodeksi hiljaiseloon, tietojen arvohan ei sinänsä vähene, mutta miten kauan viranomaiset pystyvät etsimään sellaista joka ei tee mitään?

Vierailija
32/34 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä uutisista valjastetaan lehdistön nimenomaan kirjoittamaan, jotta tekijä hermostuisi.

Poliisi ja lehdistö on iät ajat pelannut yhteen erityisesti keisseissä, joissa tutkinta on haastavaa tai mahdotonta. Koska tässäkin oletetaan tekijän olevan Suomalainen, on kannattavaa hiillostaa median kautta, jotta hän tekisi nimenomaan näitä virheitä.

Vielä sellaista ei ole, mutta tällä pyritään siihen.

Vierailija
33/34 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hyökkääjä olisi käyttänyt F securen Freedome VPN palvelua, niin Hyppönen olisi vuotanut tiedot jo poliisille.

Veisi uskottavuuden heidän viimeisestäkin palvelusta.

Vierailija
34/34 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyppänen olettaa että tuossa 7 tuntia jaossa olleessa pakatussa tiedostossa olisi jotain kiristäjän henkilökohtaista dataa mukana jolla hänen jäljilleen päästään.

Enpä usko että on. Enkä usko että esimerkiksi minun kirjoittamastani skriptin tai koodin pätkästä pystytään päättelemään henkilöllisyyteni. Lisäksi dark web on järkyttävän hidas ja yhtäaikaisia lataajia oli monta joten aika vähän tuota tiedostoa ehdittiin ladata vaikka aika olikin pitkä.

Eihän hän niin sanonut. Vaan että mahdollisesti joitain potilaan käsinkirjoittamia dokumentteja pdf-tiedostoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi