Heräsin yöllä enkä kyennyt hengittämään
Heräsin keskellä yötä siihen, että en kyennyt hengittämään ja sydän löi hulluna. En nähnyt painajaista ja muutenkin olen perusterve. Pahin vaihe oli 5 minuuttia, mutta senkin jälkeen sydän hakkasi ja tärisin pitkän aikaan. Aamulla olo normaali. Mitä ihmettä tuo voi olla? Ajattelin paniikkikohtausta, mutta ikinä ei sellaista ole ollut...
Kommentit (8)
Voi tulla paniikkikohtaus noinkin. Mutta tuli mieleen että Onko sulla närästystä, nukutko matalalla tyynyllä?
Refluksitauti voi yöllä aiheuttaa tunteen, kuin olisi tukehtumassa ja sydämen tykytyksen, mutta helpottaa yleensä heti kun nousee ylemmäs.
Jos ei ole stressiä tai paniikkitaipumusta, eikä refluksitautia niin pyytäisin holter-nauhoitusta vuorokaudeksi. Julkisella pitää käydä perus EKG:ssa ja kokeissa ensin.
Ja missä se ettei kykene hengittämään tuntuu? Oliko kurkku tukkoinen? Vai oliko vaan tunne että henki ei kulje? Tuntuiko rinnassa mitään?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:59"]
Ja missä se ettei kykene hengittämään tuntuu? Oliko kurkku tukkoinen? Vai oliko vaan tunne että henki ei kulje? Tuntuiko rinnassa mitään?
[/quote]Tuntui vaan, että en saanut tarpeeksi ilmaa sisään ja painetta rinnassa. Olen kyllä ollut flunssassa hetki sitten, mutta pari päivää ollut aivan terve olo.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:57"]
Voi tulla paniikkikohtaus noinkin. Mutta tuli mieleen että Onko sulla närästystä, nukutko matalalla tyynyllä?
Refluksitauti voi yöllä aiheuttaa tunteen, kuin olisi tukehtumassa ja sydämen tykytyksen, mutta helpottaa yleensä heti kun nousee ylemmäs.
Jos ei ole stressiä tai paniikkitaipumusta, eikä refluksitautia niin pyytäisin holter-nauhoitusta vuorokaudeksi. Julkisella pitää käydä perus EKG:ssa ja kokeissa ensin.
[/quote] Ei ole närästystä, enkä nuku erityisen matalalla tyynyllä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:59"]
[/quote]Tuntui vaan, että en saanut tarpeeksi ilmaa sisään ja painetta rinnassa. Olen kyllä ollut flunssassa hetki sitten, mutta pari päivää ollut aivan terve olo.
[/quote]
Minulla alkoi paineen tunteella rinnassa ja tunteena ettei ilma mene kunnolla sisään refluksitauti. Kokeile jotain närästyslääkettä kuurina jos tuota alkaa tulla enemmän.
Tuskinpa mitään vaarallista. Unihalvaus voi olla hyvinkin. Paniikkikohtaukset ei yleensä tule noin kesken unien.