Vittumainen ulkonäkötöksäytys aamudösässä
Eli, lähden siis töihin aamuisin vähintään tuntia ennen kuin duunit alkavat ja työpaikalla olen julkisista johtuen 20minuuttia etuajassa. En todellakaan ole sitä ihmistyyppiä joka jaksaa herätä 2h etukäteen suoristamaan hiuksia vaan herään hiukset paskanutturalla ja marssib töihin. Olen muutenkin aamuisin hidas kilpparin vajaatoimintani takia (tsh ennen komeat 800...) ja mitä sitä turhaan aikaisemmin heräämään kun duunissa on sitten sen 20min etuajoissa jolloin ne hiukset voi laittaa. No, tänään hiukseni sojottivat erityisen paljon ja hiustenmäärä oli jakautunutabout 50/50 huivin alle peittyviin takiksiin ja nutturan välille. Aamudösässä sitten joku diiva ja kaverinsa kanssa pysähtyivät mulkkaamaan mua päästä varpaisiin ja toinen heitti että ei luoja paratkoon ja jumalaton mulkaisu :--(
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:06"]Muakin kerran äraytti, kun loppukesästä menin töihin aamujunalla ja hiuksrni olivat jääneet kosteiksi suihkun jäljiltä, niin vanhempi mummeli tuijotti hiuksiani kauhuissaan ja mittaili mua epäuskoisesti muitenkin. En tajua, miksi en olisi saanut liikkua kosteahkossa (kuivuvassa) tukassa julkisilla paikoilla, varsinkin kun oli vielä melkein kesä ja ajattelin, että hiukset kuivuisivat työmatkan aikana kätevästi.
Jos itse näen jotain "standardista" poikkeavaa, niin ei tulisi mieleenikään tuijotella tai mittailla tai pyöritellä silmiään. Yleensä ihmisillä on joku syy valintoihinsa, mutta kohtelias pitää silti olla. Tuijottelu ja ap:n mainitsema v*ttuilu ovat todella rumia käytöstapoja.
[/quote]
Sorry typoni (kirjoitusvirheeni); kirjoitan kännykällä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:06"]Muakin kerran äraytti, kun loppukesästä menin töihin aamujunalla ja hiuksrni olivat jääneet kosteiksi suihkun jäljiltä, niin vanhempi mummeli tuijotti hiuksiani kauhuissaan ja mittaili mua epäuskoisesti muitenkin. En tajua, miksi en olisi saanut liikkua kosteahkossa (kuivuvassa) tukassa julkisilla paikoilla, varsinkin kun oli vielä melkein kesä ja ajattelin, että hiukset kuivuisivat työmatkan aikana kätevästi.
Jos itse näen jotain "standardista" poikkeavaa, niin ei tulisi mieleenikään tuijotella tai mittailla tai pyöritellä silmiään. Yleensä ihmisillä on joku syy valintoihinsa, mutta kohtelias pitää silti olla. Tuijottelu ja ap:n mainitsema v*ttuilu ovat todella rumia käytöstapoja.
[/quote]
Vittuilkaa vaan :$
Itse olen muutaman kerran törmännyt samaan ilmiöön. Mulla on yleensä juurikin nämä torstait vapaapäiviä, mutta illalla lähden treeneihin. En todellakaan laita itseäni omaksi ilokseni tänäänkään, enkä myöskään treeneihin. Siellä on ihan se ja sama minkä näköisenä on, useimmat jopa pesee meikit pois ennen treeniä ja hiuksetkin menee hiestä märäksi äkkiä.
On sanomattakin selvää, että en myöskään aio laittaa itseäni tuolle bussimatkalle. Yleensä lähden ilman meikkiä, hiukset sotkussa ja seuran asu (=tuulipuku logolla jne) päällä treeneihin. Jestas mitä katseita olen muutamasti saanut bussissa :DD. Kerrankin muutama teini-iäkäinen tyttö katsahtivat kaikki ensin minua, sitten toisiaan ja alkoivat hihittää. Tottahan toki minun pitäisi olla vimpan päälle laitettu treenikassini kanssa, luulisi tyhmemmänkin tajuavan jo vaatetuksesta ja kassista, että olen tosiaankin menossa urheilemaan enkä bilettämään.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 13:26"]
Mitäääs nyt oikein höpötät? Itse olen E-Karjalasta kotoisin ja 26 vuotta pääkaupunkiseudulla asunut ja käytän ihan sujuvasti kehtaa-sanaa juuri viitsiä tarkoituksessa. En itseasiassa käytä viitsiä-sanaa juuri koskaan. Hyvin on ymmärretty, eikä tämä mielestäni mikään savolaisten ominaistapa ole. Todella moni tuntemani ihminen sanoo kehtaa kun tarkoittaa viitsimistä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:00"]
Kyllä muillakin on oikeus käyttää synnyinkaupunkini slangia siinä missä muutkin saa sanoa mie ja sie vaikka kuulostaa tosi urpolta :(
[/quote]
Toki Sinulla on oikeus käyttää mitä tahansa kieltä tai murretta. Mien ja sien käyttö vain on paljon yksinkertaisempaa kuin fledat, dösät, ym. Jokainen Suomessa tietää, että mitä sana mie tarkoittaa. Tällaisilla yleisillä palstoilla kannattaa käyttää yleiskieltä, jotta jokainen ymmärtää. Tai sitten niin, että kirjoitat vaikka sulkeisiin aina sen yleiskielen sanan takis (takatukka), dösä(linja-auto) jne.
Savolaisetkaan eivät käytä kehtaa-sanaa, kuten ovat tottuneet, jos ovat kieliympäristössä, jossa kehdata tarkoittaa muuta kuin viitsiä.
[/quote]
[/quote]
Joo, pääkaupunkiseutu onkin aika Idässä päin. Koleilepa Pohjanmaalla tai Länsi-Suomessa? Ainoastaan ne, joilla on tuttavia/sukulaisia muualta, ymmärtäisivät kielenkäyttösi.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:39"]Mua ei kiinnosta isostikaan ihmisten ulkonäkö, mut jotku haisee niin järkylle, että tekis mieli ajaa ovet auki.
T.aamubussin kuljettaja
[/quote]
Ihan hulvaton mielikuva :D bussi kiitää eteenpäin kaikki ovet auki ja kyydissä istuu lauma av-mammoja tukat hulmuten. Sinä päivänä kukaan heistä ei selviä töihin nuttura ojennuksessa. Paitsi ne joilla se on niin tiukalla, että suortuvan irrottamiseen tarvitaan järeämpiä toimenpiteitä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:08"]
Savolaisetkaan eivät käytä kehtaa-sanaa, kuten ovat tottuneet, jos ovat kieliympäristössä, jossa kehdata tarkoittaa muuta kuin viitsiä.
[/quote]
Hyvin ot, mutta olen Etelä-Savosta, ja olen aina kuvitellut, että "kehtaa" merkityksessä viitsiä on vain jostain Oulusta päin olevien käyttämä sana.
Vitsit että ihmiset osaavatkin olla rasittavia, kun tämäkin ketju lähti taas aivan sivuraiteille.
He olivat huonotapaisia ihmisiä, siinä kaikki. Kukaan sivistynyt ja fiksu ei käyttäydy niin (kommentoi vieraita ihmisiä tai tuijottele sillä ihan tietyllä bitch-mulkaisulla arvostellen ikävästi päästä varpaisiin), joten siltä pohjalta voit ap ajatella ne horatsut ihan siihen ihmislokeroon, minne kuuluvatkin. Jos ihminen asuu jossain muualla kuin tuppukylässä, eli edes vähän isommassa kaupungissa ja kulkee sitten siellä silmät auki, niin sitähän näkee tämän tästä jotakin sellaista, mikä ei välttämättä hivele juuri sitä omaa esteettistä silmää ihan esisijaisesti. Mutta kukapa jaksaisi alkaa kuljettaa ajatustaan sellaisesta edes niinkään pitkälle, että alkaisi kommentoimaan kaverille jonkun vieraan ihmisen ulkonäköä, ja siis kahdestakin syystä; se on todella epähienotunteista ja todella moukkamaista, se kuvastaa ihmisen täydellistä tavattomuutta ja toisekseen kun koko ajanhan siellä täällä näkee vähän kaikenlaista, niin eipä juuri muuta ehtisi kuin arvostella ihmisiä. Nekin urpot voisivat keskittyä jatkossa katsomaan toiseen suuntaan jotakin mistä pitävät. Tai tuijottelisivat matkan ajan vaikka sisäänpäin kääntyneesti aivoihinsa, mutta siellähän tosin ei paljoa nähtävää ole, sen voimme kyllä uskoa.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:19"]
Itse olen muutaman kerran törmännyt samaan ilmiöön. Mulla on yleensä juurikin nämä torstait vapaapäiviä, mutta illalla lähden treeneihin. En todellakaan laita itseäni omaksi ilokseni tänäänkään, enkä myöskään treeneihin. Siellä on ihan se ja sama minkä näköisenä on, useimmat jopa pesee meikit pois ennen treeniä ja hiuksetkin menee hiestä märäksi äkkiä.
On sanomattakin selvää, että en myöskään aio laittaa itseäni tuolle bussimatkalle. Yleensä lähden ilman meikkiä, hiukset sotkussa ja seuran asu (=tuulipuku logolla jne) päällä treeneihin. Jestas mitä katseita olen muutamasti saanut bussissa :DD. Kerrankin muutama teini-iäkäinen tyttö katsahtivat kaikki ensin minua, sitten toisiaan ja alkoivat hihittää. Tottahan toki minun pitäisi olla vimpan päälle laitettu treenikassini kanssa, luulisi tyhmemmänkin tajuavan jo vaatetuksesta ja kassista, että olen tosiaankin menossa urheilemaan enkä bilettämään.
[/quote]
No katsos kun ihkut truu fitnesskissat pukee ylleen seksyt Better Bodies -merkkiset housut ja pikkutopin, meikkaa, laittaa hiukset ja ottaa vielä pyllistyskuvan ennen salille lähtöä. Näin ollen et siis voi mitenkään olla kunnon urheilija. Mutta ehkä opit vielä, että treeneissäkin pitää olla huoliteltu ja hottis.
Ehkä se tyttö ei tarkoittanut sinua ja tulkitsit väärin. Joka päivähän sitä törmää useampaan melko kammottavan näköisiin ihmisiin ja siinähän menisi koko päivä jos jokaista alkaisi päivittelemään. En nyt oikein usko, että sinun hiukset olivat niin erikoiset, että niistä joku oikeasti saisi jotain juttua. Ellei niissä ollut linnunpönttö tai jotain muuta friikkiä.
Minua ei ole eläissäni kiinnostanut, mitä joku ohikulkija sattuu ajattelemaan vilkaistessaan minua "aamudösässä". Miksi pitäisikään?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 16:00"]
Minua ei ole eläissäni kiinnostanut, mitä joku ohikulkija sattuu ajattelemaan vilkaistessaan minua "aamudösässä". Miksi pitäisikään?
[/quote]
Tuo olisi toki ideaalitilanne, johon kannattaisi pyrkiä. Varsinkin kun juuri ne, jotka niitä ajatuksiaan kertovat avoimesti ovat yleensä näitä idiootteja.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 08:48"]
Eli, lähden siis töihin aamuisin vähintään tuntia ennen kuin duunit alkavat ja työpaikalla olen julkisista johtuen 20minuuttia etuajassa. En todellakaan ole sitä ihmistyyppiä joka jaksaa herätä 2h etukäteen suoristamaan hiuksia vaan herään hiukset paskanutturalla ja marssib töihin. Olen muutenkin aamuisin hidas kilpparin vajaatoimintani takia (tsh ennen komeat 800...) ja mitä sitä turhaan aikaisemmin heräämään kun duunissa on sitten sen 20min etuajoissa jolloin ne hiukset voi laittaa. No, tänään hiukseni sojottivat erityisen paljon ja hiustenmäärä oli jakautunutabout 50/50 huivin alle peittyviin takiksiin ja nutturan välille. Aamudösässä sitten joku diiva ja kaverinsa kanssa pysähtyivät mulkkaamaan mua päästä varpaisiin ja toinen heitti että ei luoja paratkoon ja jumalaton mulkaisu :--(
[/quote]
Mitäs tota voivottelemaan? Sitä saa mitä tilaa :-).
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:42"]
Ja/tai pissiksiä.
[/quote]
No helevetti, tätä siis piti lainata "Te jotka oikeutatte ilkeilyn taidatte olla juuri niitä, ketkä heräävät 2h etukäteen laittautumaan mutta kukaan ei siltikään huonaa/arvosta heitä... katkeraa".
[/quote]
Arvostaa. Huomaa. Ihailee.
Olen kaunis ja kuulun mensaan. Olen todella onnellinen.
Elämä on ihanaa!
Muakin kerran äraytti, kun loppukesästä menin töihin aamujunalla ja hiuksrni olivat jääneet kosteiksi suihkun jäljiltä, niin vanhempi mummeli tuijotti hiuksiani kauhuissaan ja mittaili mua epäuskoisesti muitenkin. En tajua, miksi en olisi saanut liikkua kosteahkossa (kuivuvassa) tukassa julkisilla paikoilla, varsinkin kun oli vielä melkein kesä ja ajattelin, että hiukset kuivuisivat työmatkan aikana kätevästi.