Vittumainen ulkonäkötöksäytys aamudösässä
Eli, lähden siis töihin aamuisin vähintään tuntia ennen kuin duunit alkavat ja työpaikalla olen julkisista johtuen 20minuuttia etuajassa. En todellakaan ole sitä ihmistyyppiä joka jaksaa herätä 2h etukäteen suoristamaan hiuksia vaan herään hiukset paskanutturalla ja marssib töihin. Olen muutenkin aamuisin hidas kilpparin vajaatoimintani takia (tsh ennen komeat 800...) ja mitä sitä turhaan aikaisemmin heräämään kun duunissa on sitten sen 20min etuajoissa jolloin ne hiukset voi laittaa. No, tänään hiukseni sojottivat erityisen paljon ja hiustenmäärä oli jakautunutabout 50/50 huivin alle peittyviin takiksiin ja nutturan välille. Aamudösässä sitten joku diiva ja kaverinsa kanssa pysähtyivät mulkkaamaan mua päästä varpaisiin ja toinen heitti että ei luoja paratkoon ja jumalaton mulkaisu :--(
Kommentit (55)
Kyllä muillakin on oikeus käyttää synnyinkaupunkini slangia siinä missä muutkin saa sanoa mie ja sie vaikka kuulostaa tosi urpolta :(
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:48"]
Dösä on bussi, fleda tarkoittaa hiuksiä jatakis on takatukka
[/quote]
Minä luulin, että takis oli takku. Näin sieluni silmillä, että hiuksesi sojottivat joka suuntaan ja puolen metrin todella likaiset pituiset hiukset olivat osa takkuja täynnä, osa likaisista hiuksista oli jollain Pikku-Myyn-nutturalla päälaella.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 08:54"]
No voi kauheeta...itsehän juuri sanoit ettei frisyyri ollut kunnossa.
[/quote]
Etkö tajunnut, että käytös oli moukkamaista? Kertoo aika paljon kommentoijasta...
[/quote]
Niin kuin näistä mammoista täällä, jotka kommentoivat täällä. Ja monesti saatanan hämmästättyviä asioita :)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:00"]
Kyllä muillakin on oikeus käyttää synnyinkaupunkini slangia siinä missä muutkin saa sanoa mie ja sie vaikka kuulostaa tosi urpolta :(
[/quote]
Toki Sinulla on oikeus käyttää mitä tahansa kieltä tai murretta. Mien ja sien käyttö vain on paljon yksinkertaisempaa kuin fledat, dösät, ym. Jokainen Suomessa tietää, että mitä sana mie tarkoittaa. Tällaisilla yleisillä palstoilla kannattaa käyttää yleiskieltä, jotta jokainen ymmärtää. Tai sitten niin, että kirjoitat vaikka sulkeisiin aina sen yleiskielen sanan takis (takatukka), dösä(linja-auto) jne.
Savolaisetkaan eivät käytä kehtaa-sanaa, kuten ovat tottuneet, jos ovat kieliympäristössä, jossa kehdata tarkoittaa muuta kuin viitsiä.
Aloittaja pakko kysyä asutko pk-seudulla?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:00"]Kyllä muillakin on oikeus käyttää synnyinkaupunkini slangia siinä missä muutkin saa sanoa mie ja sie vaikka kuulostaa tosi urpolta :(
[/quote]
Käytä vaan, ei nää mitään täällä ymmärrä muutenkaan :)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:13"]Aloittaja pakko kysyä asutko pk-seudulla?
[/quote]
Niin ja kysyn siis siksi että olen törmännyt noihin huonosti kasvatettuihin diivoihin Helsingissä.missään muussa paikassa ei ihmiseet kommentoi toisten ulkonäköä niin tylysti kuin siellä.
Jos vastaisuudessa sattuu jotakin samanlaista, hymyile oikein ystävällisesti ja kysy: "Onko sulla huono päivä? Onko tullut paha mieli?" Tyylilajina puhuminen noin nelivuotiaalle.
Se on korppilauma taas haahkalla :)
No voi hyvänen aika, kyllä on ymmärryksessä jotain vikaa jos ei ymmärrä sanoja fleda ja dösä. Ikinä en ole stadissa asunut, mutta en myöskään ihan tynnyrissä kasvanut.
Mua ei kiinnosta isostikaan ihmisten ulkonäkö, mut jotku haisee niin järkylle, että tekis mieli ajaa ovet auki.
T.aamubussin kuljettaja
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:48"]
Dösä on bussi, fleda tarkoittaa hiuksiä jatakis on takatukka
[/quote]
Minä luulin, että takis oli takku. Näin sieluni silmillä, että hiuksesi sojottivat joka suuntaan ja puolen metrin todella likaiset pituiset hiukset olivat osa takkuja täynnä, osa likaisista hiuksista oli jollain Pikku-Myyn-nutturalla päälaella.
[/quote] Jostain syystä mua naurattaa tuo mielikuva aivan hitokseen!
Ajaa täällä on nyt näitä ihmisiä kommentoimassa joiden mielestä on ok julkisesti ja ääneen ihmetellä myöskin esimerkiksi toisten rumuutta, lihavuutta, vaatteita jne.. Vaikka aihetta olisikin niin miksi on ok tahallaan pahoittaa toisen mieli möläyttelemällä typeryyksiä? Oletteko itse jotenkin parempia? Virheettömiä?
Maalaiset itkee kun eivät ymmärrä aloitusta. Kyllä nyt vika on jossain muualla kuin ap:n viestissä..
Mitäääs nyt oikein höpötät? Itse olen E-Karjalasta kotoisin ja 26 vuotta pääkaupunkiseudulla asunut ja käytän ihan sujuvasti kehtaa-sanaa juuri viitsiä tarkoituksessa. En itseasiassa käytä viitsiä-sanaa juuri koskaan. Hyvin on ymmärretty, eikä tämä mielestäni mikään savolaisten ominaistapa ole. Todella moni tuntemani ihminen sanoo kehtaa kun tarkoittaa viitsimistä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:00"]
[/quote]
Toki Sinulla on oikeus käyttää mitä tahansa kieltä tai murretta. Mien ja sien käyttö vain on paljon yksinkertaisempaa kuin fledat, dösät, ym. Jokainen Suomessa tietää, että mitä sana mie tarkoittaa. Tällaisilla yleisillä palstoilla kannattaa käyttää yleiskieltä, jotta jokainen ymmärtää. Tai sitten niin, että kirjoitat vaikka sulkeisiin aina sen yleiskielen sanan takis (takatukka), dösä(linja-auto) jne.
Savolaisetkaan eivät käytä kehtaa-sanaa, kuten ovat tottuneet, jos ovat kieliympäristössä, jossa kehdata tarkoittaa muuta kuin viitsiä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:22"]No voi hyvänen aika, kyllä on ymmärryksessä jotain vikaa jos ei ymmärrä sanoja fleda ja dösä. Ikinä en ole stadissa asunut, mutta en myöskään ihan tynnyrissä kasvanut.
[/quote]
Mä ainakin luulin, että kyseinen henkilö vitsailee? Siksi yläpeukutin. Nyt harmittaa se.
AV-tyylinen blogikommentointi leviää näköjään oikeaan elämään, mahtavaa! Koska onhan kaikilla oikeus sanoa mielipiteensä, kun kerran joku nokkansa julkiselle paikalle työntää.
Miksiköhän ihmiset kiinnittävät niin paljon huomiota muiden ulkonäköön...? Ei mua kyllä ainakaan kiinnosta miltä kanssamatkustajat bussissa näyttää.
Olisit näyttänyt keskaria.