Ajatella, että venäläiset ja suomalaiset saattaa olla veljeskansaa
Niinhän sitä sanotaan, että isovenäläisten kansa syntyi suomalaisten ja slaavilaisten heimojen sekoittumisesta keskenään.
Kommentit (28)
Ei saata. Meidän kieletkin on ihan erilaisia ja ulkonäkö myöskin.
niinhän sitä sanotaan että Afrikasta on lähtenyt aikoinaan aika moni kävelemään.
Miutta senkö takia sitä Uralilta pihlajaa haettiin?
Slaavikronikat tiesivät, että ves on finnougrikansa. Ves oli gootteja/katteja, eikä mitään keharimongoloideja. Milloin lopetatte vajamielisen kulttuurisen omimisen ja kutemisen muiden identiteetillä, vai pitääkö se lopettaa muiden toimesta?
Rotuoppi on aina ajankohtainen aihe.
Vierailija kirjoitti:
Slaavikronikat tiesivät, että ves on finnougrikansa. Ves oli gootteja/katteja, eikä mitään keharimongoloideja. Milloin lopetatte vajamielisen kulttuurisen omimisen ja kutemisen muiden identiteetillä, vai pitääkö se lopettaa muiden toimesta?
Siinä tapauksessa kyyti tulee olemaan kylmää, huomaatte vielä.
"Venäläiset ovatkin suomalaisia":
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/viovio/136349-venalaiset-ovat-etnisia-…
Kulttuurisesti olemme hyvinkin erilaisia muttemme geneettisesti, mikä on ihan ymmärrettävää. Eivät täältä katsottuna esim. aasialaiset poikkea juurikaan toisistaan. Tämä pätee myös toisin päin...
Kyllähän nuo Länsi-Venäjän asukkaat meidän kanssamme aika samannäköisiä ovat. Eri kieli, uskonsuunta ja kulttuuri ovat tehneet tehtävänsä, ja ollaan hiukan erilaisia kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Joo pitää. Sinäkö tulet lopettamaan?
"Niinhän sitä sanotaan, että isovenäläisten kansa syntyi suomalaisten ja slaavilaisten heimojen sekoittumisesta keskenään."
Tämä sekoittuminen tapahtui pitkällä ajalla. Slaavien kansainvaellus itään ja pohjoiseen alkoi Valko-Venäjän, Puolan ja Ukrainan alueilta 700-luvulla, jolloin suomalais-ugrilaiset heimot asuttivat nykyistä Venäjänkin aluetta pitkälti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vai? En mä viitsi käsiäni liata luteitten listimiseen. Kyllä te varmaan huomaatte sitten kun lysti loppuu ja kylmä tulee.
Mitä ihmeellistä siinä on? Onhan se nyt erittäin todennäköistä ja loogista, kun näillä samoilla kulmilla on asusteltu jo vuosituhansia. Suomi, tai osa Suomeahan on kuulunut Venäjään useampaankin kertaan ja esimerkiksi Pähkinäsaaren rauhan (1323) määrittelemien rajojen (yleisimmän käsityksen mukaan) mukaanhan nykyisen Suomen alueesta valtaosa kuului Novgorodille.
Meidän kulttuurista erittäin merkittävä osa on idästä peräisin, kuten iso osa ruokakulttuuria, sauna, sekä slaavilainen musiikki, jonka mollisävyt vaikuttaa isosti vielä tämänkin päivän kevyessä musiikissa, jopa heviä ja räppiä myöden.
Itse olen ihan perushämäläinen, mutta isän puolelta juuret tulevat Laatokan Karjalasta ja vaikka molemmat vanhempani olivat sotalapsina Ruotsissa ja puhuvat edelleenkin kohtuu hyvää ruotsia ja vaikka itse olen käynyt lukemattomia kertoja Ruotsissa, mutta en koskaan Venäjällä, tai Neuvostoliitossa, niin siltikin koen itse olevani ilman muuta enemmän slaavilainen molli-ihminen, kuin ruotsalainen duurisvedu.
No ei olla, sen verran iso ero on kulttuuriin leivotussa rehellisyyden tasossa. Me emme halua lisää venäläistä versiota...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vai? En mä viitsi käsiäni liata luteitten listimiseen. Kyllä te varmaan huomaatte sitten kun lysti loppuu ja kylmä tulee.
Niin kai sitten..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa kyyti tulee olemaan kylmää, huomaatte vielä.
Voi sinun hurjaa luontoasi!
"Koen itse olevani ilman muuta enemmän slaavilainen molli-ihminen, kuin ruotsalainen duurisvedu."
Me too!
Jokin isompi perusero meillä on noihin ruotsalaisiin... Ei kai me muuten oltaisi tällaisia negiksiä heihin verrattuna edelleen?
Tehkää geenitestit kummassakin maassa niin suomalaiset kuin itänaapurit, ja keskustellaan sitten uudelleen. Ellei joku myy niitä geenitietoja eteenpäin, sitten ei uskalla tehdä testiä.
Pietari Suuri määritteli 1600- ja 1700-luvulla, että Venäjä voi ottaa hallintaansa ilman mitään sen kummempia mentaalisia krapuloita Suomen ja Baltian maat, muttei enää esim. Ruotsia. Johonkin hänkin omat valloituskäsityksensä ilman muuta perusti. Isovihakin rajoittui nykyisen Suomen alueelle, ei Ruotsin, johon Suomi siihen aikaan vielä kuului.
Veljiksi en ryyysssiiä kelpuuta, mutta jotkut siskot sieltä suunnalta on ihan petikaveriksikin sopivia.
Joo, mutta alkuperäiset suomalaiset ja muutkin finnougrit olivat euripideja. Mongoloidit jurttasiperialaiset pääsivät siipeilemään slaavien ja euripidisten finnougrinen populaatioihin proto-Venäjällä vasta 1300-luvulla, tai jo 1200-l lopulla. Suomeen ne ryssittiin vasta uudella ajalla.
Ette siis ole suomalaisten ettekä slaavien rodullista, etkä kulttuurista sukulaiskansaa, kunhan yritätte kutea muiden kansojen identiteetillä. Milloinkohan nämä perusfaktat saadaan mongoloidian oppikirjoihin?