Freshin sisäilmamittaus
Kommentit (1264)
Ihan ajatuksen tasolla, jos nyt päädyn siihen ratkaisuun että tekisinkin ilmanvaihtoremontin perinteiseen tyyliin ja näin...
Niin eikö se ole aika iso homma, vielä jos puhutaan että kyseinen rakennus on kahdessa kerroksessa.
Olen tosiaan miettinyt tätä ja seurannut tätä kanavaa, mielenkiinnolla..
Hyvä kone sen 5te euroa - 10te euroa,
Kanavoiden saaminen tasapainoon (tulo/poisto),
-> isoja rakenteellisia muutoksia kanavia varten, ehkä jopa vesikaton läpi mennään? -->>> rakennuslupa
Paljon työtä,
työ maksaa
ja PALJON
tänä päivänä
Olen ymmärtänyt, että jos tehdään perinteisellä menetelmällä ilmanvaihtoasennus vanhaan omakotitaloon.
Niin usein saattaa jäädä korkeapaine päälle, jos halutaan kunnon liike aikaseksi
Että ilma liikkuisi sinne poistavaan kanavaan, sitä kautta häviäisi pois talosta ja lämpö jäisi talteen?
Kun poistavat kanavat on tietenkin suljettujen ovien takana (wc, suihku, vh ymsyms)
Niin silloin tuloa joutuu syöttämään sen verran kovalle että puhalletaan enemmän kun poistetaan.
Joku varmaan senkin osaa selventää paremmin, mutta suurinpiirtein näin
Silloin usein lämpöä karkaa enemmän ulos rakenteista!?
KALLISTA
En tiedä vielä mihin ratkaisuun päädyn, en välttämättä kumminkaan Freshiniin.
Ehkä teen itse, mutta mittaus ja esitys oli hyvä.
Sen verran vain piti korjata tässä, että perinteinen vaihtoehto on aika haastava toteuttaa mutta ei mahdoton.
Sillä perusteella helppo kuvitella, että varmaan jonnin verran jätkät asenteleekin näitä muailmalla
Terv Totuuden puolella
Kävivät myös meillä, otettiin laite vastaan ja parin viikon päästä tuli mies pihalle soittamatta. Näytti tulokset nopeasti ja kun yritin selvittää missä huoneissa ja mihin aikoihin arvot olivat korkealla/matalalla mies kertoi vaan että ”näillä lukemilla ette mitenkään voi nukkua hyvin mutta ei hätää, tälle on helppo ratkaisu” ja lähti kiertämään taloa. Kun yritin kertoa mitä meillä on suunnitelmissa mies keskeytti ja totesi että ”luuletteko oikeasati tämän toimivan” ja että hän kyllä tietää koska hän on opiskellut alaa ja minä en sitten ymmärrä ollenkaan. Oli jo ennen tullut sellainen fiilis että minua ei kunnioiteta eikä kuunnella joten kerroin hänelle tässä vaiheessa että tämä vierailu loppu ja että hän saa nyt poistua kodistani. Ja tällöin mies suuttu ja korotti ääntään ja kertoi että hän hän yrittää vain auttaa ja minun on nyt kuunneltava häntä. Kerroin ettemme olla pyydetty apua ja että hän saa nyt lähteä. Neljä kertaa sain pyytä lähtemään ennenkun pamautti oven kiinni, kaatoi pyörän mennessään ja lähti.
En ota kantaa firman pätevyyteen tai mittausten laatuun, en kyllä usko että huijausta on, mutta asiakaspalvelun laatu oli kamala, eli en tämän yhden miehen takia suosittelisi kenellekään. Tunkeutuva ylimielinen henkilö. (Toisaalta mies joka toi mittarin oli ystävällinen ja asiallinen, ei muuten oltais otettu vastaan)
Nooo en tiiä näistä kommenteista mutta me ollaan miehen kanssa oltu laitteisiin ainaki tosi tyytyväisiä! Teinitkin nukkuu paremmin ja ilma on raikas. Meillä ei siis ollu mitään ilmastointia ennen paitsi pumppu. Se tapaaminenkin meni muistaakseni tosi hyvin!
Mainostusta koko ketju. Kaikki kehuvat viestit kirjoitettu samaan tyyliin. Samat muka hyvät väitteet ja tulokset. Siellä on opeteltu myyntipuheet "hyvin". :D
Aggressiivinen huijarifirma.
Seurasin koiran kävelyttämisen varjolla miten myyntimies liikkuu naapuruston läpi. Helposti löytää vanhat papat ja mummot, mutta välttelee 20 - 40 vuotiaiden ovia kuin ruttoa. Eli etsivät helppoa saalista peloteltavaksi.
Kerran kuunnellut myyntipuheen joka on pelkkää korulausuntaa. Kun kieltäydyin alkoi silmät suurena pelottu miten minä maallikkona en ymmärrä mistään mitään.
Naapurit kertoivat että sama ylimielinen myyjä käynyt useamman kerran vaikka ovat aikaisemmin kieltäytyneet. Yrittävät kuulemma tunkea mittaria tai itseään sisään ovesta jatkuvasti.
Lyökää ovi kiinni heti kun kuulette kyseisen firman nimen. Ottavat kohteliaisuuden vain yllytyksenä.
Nyt on kyllä pakko sanoa että on monenlaista palautetta!:D En ota kantaa siihen mikä on mainosta ja mikä on värikynää mutta oma kokemus on firmasta kyllä todella hyvä! Ainakin myyntiukosta.. Myyjä jätti siis tarjouksen (ja olihan se pakko tulla tännekkin:D) ja nyt mietitään vaihtoehtoja puolison kanssa. Meilläkin hinta tuolla seittemän hujakoilla, verohyödyn jälkeen jäis karvan vajaa kuus tonnia ns maksettavaa... kilpailijan tarjous samaa luokkaa mutta epäselvempi. Tää fresin lupas myös sisäilmamittarin kaupan päälle. Mietitään mietitään!
Valitettavan usein foorumeille ei ne tyytyväiset asiakkaat päädy.
Meille tehtiin sisäilmamittaus, arvokasta tietoa saatiin sisäilmasta ja olihan se puutteellinen, painovoimainen kun on. Päätettiin olla silti tekemättä remonttia vielä.
Muuten erittäin positiivinen kuva firmasta ja esittelijä oli asiallinen.
Iäkkäille vanhemmilleni oli väkisin myyty yli 8000 euron ilmanvaihtolaitteistojen asennustyö. Mittari oli viikon mittaillut. Jo sinä aikana tuli selväksi, etteivät he halua mitään remonttia tilata vanhaan taloon. Kun ei varmuudella tiedä kuinka kauan siinä pystyvät muutenkaan asumaan. Isällä on Alzheimer ja ikäänkuin pitkälti yli 80. Äiti puolisokea.
Ottivat kuitenkin mittarin, koska mittaus ei maksa mitään, eikä se velvoita mihinkään. Äitini ajatteli, että on mukava kuitenkin tietää sisäilmasto jotain.
Sitten tuli se päivä, kun mittari haettiin. Vastustelusta huolimatta nuori myyjä oli onnistunut nimet tilaukseen saanut. Onneksi äiti oli sitten ajatellut asiaa ja ilmoitti meille, että he ovat menneet tekemään jotain tyhmää ja haluavat perus koko kaupan. Peruuttamisesta ei pitäisi olla ongelmaa. Kotimyyntiasiakirja oli jätetty sentään. Laitoin peruutuksen sähköpostitse sekä pikakirjeenä menemään. Katsotaan miten käy.
Muutama vuosi sitten Kotivo sähkötemontti peruttiin samalla lailla. Meni puoli vuotta, niin oli asentaja tullut ja tehnyt yhteen huoneeseen uusia pistorasioita ja uusinut johtoja. Onneksi satuttiin paikalle ja saatiin työt keskeytettyä. Asentaja itse oli loisto tyyppi. Ja Kotivonkin kanssa asiallisesti saatiin homma peruutettua. Kannattaa kuitenkin aina säilyttää kaikki tiedot peruutuksesta. Vanhat ihmiset, kun ovat hyväuskoisia ja ovat tyytyväisiä, kun heitä tullaan auttamaan. Minustakin oli ihan käsittämätöntä, että sähkömies pääsi tekemään töitä, eivätkä vanhempani ollenkaan ihmetellyt. Mutta näin vanhoille usein menee asiat vähän ohi. Eivät hahmota kuinka paljon työt maksavat. Uskovat, kun joku vaan vakuuttavasti kertoo, että talo palaa tai happi loppuu, jos ei remppaa tehdä.
Kerro ihmeessä kuinka peruutuksen kanssa kävi!
Meillä samanlaiset kokemukset Kotivosta, sai tapella peruutuksen kanssa...
Ihan kusetusfirma. Vanhoille dementoituneille vanhemilleni myytiin kyseinen laitteisto radonin poistoon. Laitteet asennettiin sillä varjolla että saa ne ilmaiseksi jos ei toimi. Näin ainakin isäni kertoi minulle. Muutama viikko asennuksesta tuli sisäilman radonmittari, joka olisi pitänyt äpin kautta asentaa. Ei onnistu 90-vuotiailta. Isäni luuli laatikkoa kännykän laturiksi. Kun mittari saatiin toimimaan niin radonlukemat ovat 100-kertaiset verrattuna siihen mitä pitäisi olla ja ilman laatu on aivan hirveä (pienhiukkaspitoisuudet hyvin korkeat). Tilanne on pahempi kuin ennen näitä laitteita eli eivät poista ilmasta yhtään mitään. Ainoastaan puhaltelevat ilmaa sisään ja ulos.
Nyt sitten pitäisi saada laitteet seinästä irti ja palautettua. Kokemuksia palautuksesta ja seinän reikien korjauksesta?
Taas yksi seniorikansalaisten asumismukavuuteen keskittyvä huijausfirma. Omat vanhemmat uhreja. 4600e kahdesta räppänästä puurakenteissa seinässä. Voi luoja kun nuo vanhukset ymmärtäisivät että mitään asiallista ei myydä ovelta ovelle -tavalla ja kun ymmärtäisivät soittaa lapsilleen tai muille tuttaville että mikä homma. Harva osaa guugletella ja jos osaavat niin ensin löytyy noita firman itsensä kirjoittelemia ylistyslausuntoja. Näissä ketjuissa tosiaan iso osa Freshinin herrojen itsensä kirjoittamia puolustuspuheenvuoroja. On kyllä häpeällinen, moraaliton kusettajayritys.
Vierailija kirjoitti:
Moi
Tehtiin Freshinin kautta remontti n. 2kk sitten ja ollaan kyllä tykätty. Meillä oli aikaisemmin tosi paljon hiilidioksidia asunnossa, nyt kun ollaan etätöissä ja lapsetkin ovat enemmän kotosalla.
Asunnosta on tullut paljon raikkaampi ja lämpö on tasaantunut (ei enää kylmiä lattioita). Lasten makkareissa eron huomaa selkeästi, koska viettävät siellä paljon aikaa. Nuorempi tyttö (16v) sanoi, että tulee nukuttua paljon paremmin nykyään.
Asennus meni hyvin ja katsottiin vielä toimenpiteen jälkeen, että arvot ovat parantuneet huomattavasti.
Voidaan ehdottomasti suositella!
jep jep. Varmaan riippumaton taho teki nämä mittaukset ja "arvojen" tulkinnan?
Ai ei tehnyt, vaan kuului paketettiin?
Tyytyväinen1234 kirjoitti:
Millä perusteella käyttävät pelotteluun? Meillä mittasivat sisäilman jonka jälkeen käytiin läpi yhdessä mittaustulokset päivämäärän ja kellon ajan perusteella. Ja mittarin voi kuka vaan ostaa itselleen. Tuloksia on siis mahdoton manipuloida jos sitä ajat takaa. Itse olen ollut enemmän kuin tyytyväinen tähän ratkaisuun. Päästiin eroon radonista ja liika hiilidioksidista ja eron huomasi välittömästi vanhaan. Voin siis lämpimästi suositella freshiniä kaikille niin palvelun kuin ratkaisunkin kannalta.
Ja mitenköhän mahdoit huomata tuon radonista eroon pääsyn?
Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Meillä kävi mukava tyyppi.Hiilidioksiidi pitoisuudet yli 1100.Mutta ei tuputtanut mitään,itse kysyttiin hintaa ja olis ollut tarjous vähän päälle 5000e.Laite jota kuulemma myydään Gigantissa sillä mitattiin.Ei kuitenkaan tartuttu tarjoukseen vaan mietitään.
Meilläkin kävivät. Meillä oli hirveät hiilidioksidiarvot vaikka oltiin oltu toisessa kunnassa. Kun käskin lopettaa paskan puhumisen niin poika käski opettelemaan käytöstapoja. Siis minulle minun kodissa. Eivät lähteneet ennen kun haettiin meidän kovaääninen paimenkoira paikalle.
Miettikää oikein kunnolla kerrankin. Mitä varten talossa on tuuletusikkunat, ja mitä tarkoittaa sana ristivetoa. Ennen vain osattiin ajatella maalaisjärjellä. Nytt pitää olla kone tai pilleri joka vaivaan.
Kapitalismi tappaa maalaisjärjen.
Meillä kavi ukko mittamassa. Neljä laitetta pitäis kuulemma laittaa. Hinta 7000e!
Sillä rahalla teettää omakotitaloon Ilmanvaihtoremontin putkineen ja iv-koneineen lto:lla ja on taatusti parempi.
Sitten voi myös laittaa esim Mitsubishi Lossnay- ilmanvaihtokoneen tai pari. Hinta alle 500e kpl. Reikä seinään ehkä noin. 200e.