Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettideittailuun liittyy eräs ikuisuusongelma, joka ei ehkä koskaan lakkaa harmittamasta minua

Vierailija
27.10.2020 |

Ongelma on, että suurin osa viestittelykumppaneista lopettaa vastaamisen kuin seinään. Arvioin aiemmin, että minun pitää viestitellä ehkä kymmenen kanssa, että saan aikaan yhden kunnollisen keskustelun ja ehkä yksi kahdestakymmenestä keskustelusta johtaa sitten treffeille asti. Kannattaako noihin viestittelyjen katkeamisiin hakea jatkuvasti vikaa itsestään vai onko kyseessä vain ilmiö, jolle ei voi tehdä oikeastaan yhtään mitään? Minusta se ei ole hyvä ratkaisu, että pitäisi alkaa feikkaamaan aivan erilaista ihmistä kuin todellisuudessa on.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Vierailija
2/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että aloitus ei koske ainoastaan Tinderiä, vaan sama ilmiö toistuu kaikilla deittipalstoilla, joita käytän tai olen käyttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta nettideittailua, mutta uskon olevan ilmiö, jolle ei voi mitään.

Vierailija
4/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestien loppuminen kertoo siitä, että kiinnostusta ei ole tarpeeksi syntynyt, eikä ole syytä jatkaa viestittelyä.

Et voi asialle mitään, jos olet ollut ihan oma itsesi. Ei kannata feikkailla.

Ainoa, mitä voit tehdä, on aloittaa keskustelu toisen profiiliin liittyvällä sinuakin kiinnostavalla seikalla. Esim. jos molemmilla on koirat, niin kysy mikä rotu yms.

Ole kiitollinen, ettei henkilö tuhlaa aikaasi viestittelyyn, jos ei kiinnostus ole herännyt. Ei kannata pelkästä kohteliaisuudesta tuhlata toisen aikaa.

Vierailija
5/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei ole aikaa vastata esim. on kiireinen päivä. Esim. osumaa ei kannata heti poistaa, jos ei pariin päivään vastaa. Kun on muutakin elämää, niin ei joka päivä ehdi viestitellä.

Vierailija
6/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistähän tuo on. Monilla on useita keskustelukumppaneita samaan aikaan, joillain varmasti jopa kymmeniä, niin helpostihan siinä sitten jättää osalle vastaamatta. Turhaan etsit vikaa itsessäsi. Toki on hyvä miettiä, että onko sun viestit sellasia, että niihin on helppo vastata. Eli kysytkö esimerkiksi kysymyksiä etkä vain vastaile toisen esittämiin kysymyksiin. 

Vierailija
7/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tästä aiheesta ei meinaa saada kunnollista keskustelua aikaan täällä, olen yrittänyt aiemminkin. Onko muiden sitten helpompi käsitellä tätä ongelmaa? Tuntuu siltä, että moni ei ota tästä ongelmasta ollenkaan itseensä 🤔 Voisinpa olla itse samanlainen...

Vierailija
8/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä tästä aiheesta ei meinaa saada kunnollista keskustelua aikaan täällä, olen yrittänyt aiemminkin. Onko muiden sitten helpompi käsitellä tätä ongelmaa? Tuntuu siltä, että moni ei ota tästä ongelmasta ollenkaan itseensä 🤔 Voisinpa olla itse samanlainen...

Kyllä muakin toi harmittaa. Yksi niistä syistä miksi en jaksa nettideittailla ollenkaan. Varsinaisesti en voi sanoa, että ottaisin itseeni kun tuota tapahtuu. Lähinnä turhauttaa. Välillä sitä miettii, että jääkö sitä loppuelämäkseen ihan yksin, kun ei tuonne nettideittailun maailmaan sovi.

Vierailija
9/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää kehittää omaa keskutelutyyliä, jos vastapuolella kiinnostus lopahtaa alvariinsa.

Vierailija
10/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muakin toi harmittaa. Yksi niistä syistä miksi en jaksa nettideittailla ollenkaan. Varsinaisesti en voi sanoa, että ottaisin itseeni kun tuota tapahtuu. Lähinnä turhauttaa. Välillä sitä miettii, että jääkö sitä loppuelämäkseen ihan yksin, kun ei tuonne nettideittailun maailmaan sovi.

Minä en tapaa potentiaalisia kumppaneita muualla kuin netissä, joten nettideittailun lopettaminen ei siksi tule kyseeseen. Tämä on se tilanne, joka täytyy vaan yrittää hyväksyä, vaikka se tuntuukin vaikealta.

Vierailija
11/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstatotuus on, että vain naisen ulkonäkö ratkaisee onko mies kiinnostunut. Ihan sama mitä puhuu vai puhuuko mitään, kunhan on kaunis. Jos tämä on totta, ap:n kannattaa laittaa paremmat kuvat profiiliinsa. 

Vierailija
12/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa yrittää kehittää omaa keskutelutyyliä, jos vastapuolella kiinnostus lopahtaa alvariinsa.

Omat keskustelusiko sitten johtavat johonkin paljon useammin? Jos kyllä, niin mistä luulet sen johtuvan?

Vierailija
13/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap sellainen, joka tykkää luetella päivänsä kaikki toiminnat viestiin. Mua ei oikein kiinnosta tuntemattomien yksityiskohtaisesti kuvatut salitreenit tai työpaikan prosessien kehittämiset.

Vierailija
14/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe asiaa ongelmana. Ethän sinä tunne niitä ihmisiä, joten mitä väliä? Tuntuu että osalla on hirveän korkeat odotukset ventovieraita kohtaan. Jutellaan täälläkin ja porukka häipyy keskustelusta mitään ilmoittelematta.

Itselläni ei kyllä kovin usein noin käynyt. Ehkä siksi että valikoin tarkkaan kenen kanssa alan viestitellä enkä kirjoitellut moimitäkuuluu-viestejä.

Vierailija
15/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap sellainen, joka tykkää luetella päivänsä kaikki toiminnat viestiin. Mua ei oikein kiinnosta tuntemattomien yksityiskohtaisesti kuvatut salitreenit tai työpaikan prosessien kehittämiset.

En ole, en itsekään jaksa oikein innostua tuollaisista jutuista.

Vierailija
16/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikata ei kannata.

Sen sijaan suosittelen, että ei luovuta heti, kun keskustelu ekan kerran jämähtää, vaan jatkaa juttelua toisena päivänä, jos sattuu tulemaan mieleen jotain, mistä juuri sen henkilön kanssa haluaisi keskustella. Siis nimenomaan aidosti itseä kiinnostavaa asiaa, josta uskoo toisenkin olevan kiinnostunut. Jos ei tule vastausta niin sitten voi olla kohtalaisen varma, että ette ole hyvä match. Se ei silloin myöskään jää harmittamaan, että juttu kuivui kokoon.

Vierailija
17/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on kyllä se, että vasta tavatessa tietää, onko oikeasti mitään keskinäistä kemiaa. Eli hyvillä pohjakeskusteluilla ei oikeastaan tee mitään, koska vasta tapaaminen on se oikea testi. 

Vierailija
18/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tapaa potentiaalisia kumppaneita muualla kuin netissä, joten nettideittailun lopettaminen ei siksi tule kyseeseen. Tämä on se tilanne, joka täytyy vaan yrittää hyväksyä, vaikka se tuntuukin vaikealta.

Jo tuo sinänsä saisi oman mielenkiintoni loppumaan. Ihmisellä pitää olla todella tylsä elämä, ellei tapaa potentiaalisia kumppaneita muualla kuin netissä. Vaikea sellaisesta olisi kovin mielenkiintoista keskustelua saada ja lisäksi minua ihmetyttäisi, että yksinkö sitten parisuhteessa joutuisin kaikkea harrastamaan ja tekemään. Vai ajatteletko, että sitten parisuhteessa sinäkin kyllä lähdet elokuviin, konsertteihin, kuuntelemaan live-musiikkia, matkoille, retkille, yhteisöllisiin harrastuksiin, ystäviä tapaamaan, juhliin jne? Minä en usko, että ihminen muuttuisi niin paljon. Uskon, että jos ihminen istuu nyt päivänsä neljän seinän sisällä niin sellainen hän on parisuhteessakin. Enkä sellaista ihmistä haluaisi.

Vierailija
19/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittipalveluissa ei kannata lähteä liian avoimin ja vakavin mielin mukaan. Heittäytyminen mukaan  heti alussa on riski etenkin, jos sitten harmittaa suuresti miten toinen vain häviää.

Kevyt suunsoitto toimii parhaiten.

Suurin osa naisista tuhlaa aikaansa pitämällä keskustelua yllä, joten se vääristää naisten roolia deittipalstoilla. Siihen luritukseen ei kannata mennä mukaan, sillä sitä samaa roolia joutuisi sitten jatkamaan tulevaisuudessakin.

On tietysti ikävää, jos deittipalstat ovat pääsääntöisesti läpijuoksupaikkoja, mutta sellaiseksi minä ne koin. Harmittelu olisi ollut energian tuhlaamista.

Vierailija
20/54 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä se sitten kiinnostaa?

Tietenkään kaikkea päivästään ei kannata raportoida, mutta mitä sitä sitten kirjoittelee, kun ei vielä tunne ihmistä, ja jostain sitä jutun juurta pitäisi saada.

Mitä sinun mielestäsi sitten pitäisi kirjoitella?

Pitäisikö heti aloittaa kirjallinen flritti ja puhua pehmoisia juttuja ikäänkuin vitsien kautta, näinhän ne useatkin mieheet tekevät.

Joillakin puheet menee välittömästi jo alussa  "niihin asioihin".

Ymmärrettävää, jos hakee vain sellaista seuraa, mutta jos on tavallisella deittipalstalla, ei missään Tinderissä, niin silloinkin alkuun miehet lähtee heti vihjailuluilla ja törkeällä flritillä.

Deittipalstoilla on  suuret määrät ihmisiä, jotka hakevat tosissaan ystävää, eivät mitään pelkkää seksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi