Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi minun ihanaa 5-vuotiasta, olemme todella köyhiä ja elämme kaksistaan.

Vierailija
24.07.2006 |

Hän olisi tahtonut mennä Linnanmäelle, mutta jouduin jälleen kerran sanomaan ettei ole rahaa...:(

Hän näki, etää tulin itsekin surulliseksi tilanteesta. Reipas tyttöni sanoi: " Älä välitä äiti, kun minusta tulee iso ja rikas, vien sinut monta kertaa karuselliin ja jos uskallat niin vaikka kummitusjunaan."

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarkennettakoon vielä, että pikkuhupi -rannekkeella pääsee huoltaja mukaan.

Vierailija
22/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen suree kovasti, kun äiti lähtee töihin.



Olen sitten selittänyt, että saa rahaa, kun käy töissä ja jos ei ole rahaa, niin ei voi mitään ostaa, eikä syödä.



Tyttö sitten sanoi, että etkö voisi äiti ottaa minun säästöpossua, sillä siellä on paljon rahaa. Sitten ei tarvitsisi mennä ollenkaan töihin =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Monesti tulee aivan älyttömän kalliiksi matkustaa sinne lintsille vaikkapa jostain pohjoisesta tms. Ei kaikki asu pk- seudulla!!

Vierailija
24/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten olen samaa mieltä, että tuon verran pitäisi pysytä köyhänkin lapseensa satsaamaan. Esim. pelkkä talvihaalari jo maksaa enemmän.

Ja tiedän mistä puhun, olen itsekin 5-vuotiaan köyhä yh.

Vierailija
25/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudessa hienot hetket on koostuneet jostain ihan muusta kuin Linnanmäestä..

Ja kyllä, minä olen vienyt omat lapseni Linnanmäen ryöväripuistoon ja tykkäsivät kyllä olla, mutta ihanimmat hetket on olleet yhteisellä yötelttailulla takapihalla -myös lasten mielestä.



Tsemppiä ap, olet hieno äiti lapsellesi siitä huolimatta vietkö lastasi Linnanmäelle.. -eikä siitä mitään traumoja saa!!!

Vierailija
26/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on mainio nikki, kai olet kys asian kokenut itsekin;D?

-minä olen-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ap mutta ymmärrän hyvin ap:ta. Kun on 30 000¿ velat ja sitten joutuu miettimään ostaako maitoa vai leipää niin miten voi olettaa että olisi varaa rannekkeisiin? Sillä 36 eurolla saa sekä leivän että maidon ja jää yliki. Ja jos meinaatte säästämistä niin meillä ei ainakaa säästetä mihinkään ennen ku velat on eka maksettu. Sit voi alkaa säästämään johonki tärkeeseen.

Vierailija
28/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin kauheeta kun ei lapset pääse linnanmäelle tms Buahahah No helppohan se oiski raahata lapsi sinne valmiiden huvitusten luo, kun itse äitinä järjestää. Uskomatonta paskaa täälläkin aina lauotaan. Lapsi saa nyt varmaan elinikäset traumat ja uteliaille ei kuulu käykö ap töissä vai mitä tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos joskus jää muutama kymppi ylimääräistä, ei heti tule mieleen että tuhlaa sen rannekkeeseen.

Vierailija
30/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ostaa alle 120cm pikkuhupi rannekkeen voi huoltajakin ostaa itselleen pikkuhupi rannekkeen vaikka on siis yli 120cm. Yhdessä näillä rannekkeilla voi sitten käydä pikkuhupi laitteissa. Etu tuossa on se, että mukana olevan aikuisen ei tarvitse ostaa aikuisten ranneketta päästäkseen lapsen kanssa laitteisiin. Selviskös? Niihin alle 100cm laitteisiin pääse huoltaja ilmaiseksi ilman omaa ranneketta.



Ja vielä kommentti itse aiheeseen. Kaikki eivät asu Helsingissä ja Lintsireissu voi todellakin maksaa aivan hirveästi. Esimerkki: jos asut vaikka Jyväskylässä ja tulet junalla, on aikuisten edestakainen lippu n. 80e ja 5v:lle paikkaliput molempiin suuntiin on 40e. Sitten olet hotellissa yötä 100e. Kahden päivän reissun aikana on syötäväkin, joten ruokiin menee ehkä 70e. Siihen sitten ne rannekkeet, joku kirjoitti että 56e. Se on kuulkaa melkein 350e!!!!!!!!!!! Helppohan täältä Helsingistä on huudella, että kyllä on kumma äiti kun on niin nuuka. Kyllä mekin olemme käyneet Lintsillä jo useamman kerran tänä kesänä, mutta vieläkään siihen ei ole mennyt noin paljon rahaa.



Ap:lle. Sinulla on ihana tyttö. Jos on tiukkaa niin ei se lapsen onni ole kiinni jostain Linnanmäestä. Sitäpaitsi voittehan yhdessä suunnitella ja tehdä " säästöohjelma" , johon molemmat ovat sitoutuneita ja tehdä vaikka ensi kesänä unelmien reissun Linnanmäelle, jos se on tytölle tosi tärkeätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tyttö sulla ap!

Vierailija
32/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa niin ei ole varaa... Ehkä ap:n tärkeysjärjestyksessä jokin muu lapselle hankittava menee lintsin edelle. Kuten joku sanoi, lintsi ei nyt kai ole mikään lapsen perusoikeus, johon on vaan OLTAVA rahaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mukavasti onkin. Silti emme vie lapsiamme kaikenmaailmaan systeemeihin. Esim. mielestäni eläintarhat ovat kehittävämpiä (varsinkin kun poikamme on äärimmäisen kiinnostunut eläimistä) kuin linnanmäkin missä joka laitteessa vain ollaan tyhmänä kyydissä. Tivolit kiertävät ympäri suomen ja mielestäni se ajaa samanasian.

Tsemppiä, älä välitä ilkeistä kirjoituksista.

Vierailija
34/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti yövy 100 eurolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isä ole kuvioissa mukana? Voisihan isäkin viedä tytön lintsille.

Vierailija
36/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Eikö isä ole kuvioissa mukana? Voisihan isäkin viedä tytön lintsille.

Vierailija
37/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Etkö saa elatustukea? Käytkö töissä? Onko sukulaisia jotka voisivat vähän jelpata? Millaisissa töissä käyt? Asutteko liian prameasti eli kaikki rahat menee vuokraan tms? Kyllä on lapsen elämä tosi kurjaa jos aina saa tuota samaa virttä kuunnella :( Jos lapsesi asuisi tässä lähellä niin voisin viedä sen lintsille koska mun mielestä lasten pitää päästä nauttimaan lintsistä, puuhamaasta, titimaasta, kylpylöistä ym. mistä nyt kukakin tykkää. 5v jo hyvin tajuaa, että muut saavat ja hän ei ja se todellakin aiheuttaa traumoja lapsellesi! Lapsesi olisi valtavan iloinen edes siitä yhdestä reissusta linnanmäelle. Kyllä sulla siihen on rahaa, mieti vähän! Eikä ole lapsen tehtävä ottaa syyllisyyden tunteita siitä, että hän pyytää ja sinä joudut kieltäytymään. Kohta hän ei enää edes viitsi pyytää, ressukka. TSEMPPAA NYT JA TEE LAPSESI ELÄMÄSTÄ ELÄMISEN ARVOISTA!!

Kylläpä olet törppö ihminen!!! Ai että elämä on elämisen arvoista vaan jos pääsee lintsille?? Herrajeera sentään... kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää! HÄPEÄ jos osaat!

Itse halusin lapsensa lintsille mutta en koskaan päässyt. Köyhä perhe (ei todellakaan menny rahaa mihinkään turhaan) ja matkaa 800km eli olisi pitänyt olla rahaa myös bensaan, majoitukseen ym. Silti elämäni on ollut ja on ihanaa vaikka liki kolmikymppisenä en ole kertaakaan käynyt lintsillä. Lapsena en myöskään tivolissa, ulkomaanreissuilla, kylpylöissä tms. Ja ihan on kuule ihana elämä, elämisen arvoinen. Enkä ole kiinnostunut lintsistä nyt aikuisena niin paljoa että olisin sinne lähtenyt.

Vierailija
38/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, että ap ei ole vastannut mitään ensimmäisen viestinsä jälkeen. Mahtaa hänestä tuntua pahalta tämmöinen syyllistäminen. Hän tuli vain jakamaan meidän kanssamme tyttönsä suloisen lausahduksen, ja sitten ilkeät ihmiset jaksaa repiä siitä vaikka mitä irti...



Ap, sun viestistä tuli jotenkin ihana olo, siitä oikein paistaa läpi sun ja sun tyttären upea suhde. Tsemppiä teille ja kivaa yhteistä kesää!:)

Vierailija
39/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyrmääviä kommentteja olet saanut. Hävetkää haukkujat!



Yllättävän moni vastanneista ei näytä ymmärtävän, että suuri osa lapsiperheistä elää köyhyysrajan alapuolella. Ja tämä joukku kasvaa vuosi vuodelta...

Vierailija
40/41 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ihmiset lukeneet tutkimusta ihmisten onnellisimmista lapsuusmuistoista? Ihmiset aina olettavat, että onnellisimmat muistot ovat just linnanmäet, särkänniemet ja kylpylät.



Mutta kun ihmiseltä kysytään, mitkä olivat parhaita lapsuusmuistoja (ja kun lapsilta itseltään kysytään, mikä on kivointa), niin vastaukset on tyyliin: " kun käytiin äidin kanssa metsässä kävelemässä" , " kun oltiin isän kanssa kahdestaan autotallissa hommissa autoa rassaamassa" jne.



KIIREETÖN AIKA LAPSEN KANSSA, lapseen keskittyen, häntä kuunnellen ja arvostaen on PARASTA mitä ikinä voit antaa lapsellesi!



Ei lintsissä mitään pahaa ole, mutta yhdellekään lapselle se ei ole mikään autuuden ehto:) Lapsi ei jää paljostakaan paitsi vaikkei eläissään pääsisi lintsille, jos muut -ne tärkeät asiat- ovat kunnossa. Tässä ketjussa moni tyhjäpää on paljastanut kasvatusfilosofiansa " syvällisyyden" .