Onko vaatekoko 44 vielä mielestänne normaalin rajoissa?
Onko vielä normaali, vai meneekö isojen kokojen puolelle?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se ihan älyttömän iso!
42 on vielä ok.XS on järkyttävän pieni - lasten koko.
Joopajoo, tässä 38 vuoden iässä olen 156 cm ja 53,5 kg eli painoindeksi 22. Mahdun hyvin useimpien vaatemerkkien kokoon XS tai 34. En todellakaan ole mikään langanlaiha vaan sellainen, mitä pidettiin normaalivartaloisena ennen kuin ylipainosta tuli normaalia. Sinä taidat olla sokea omille liikakiloillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no 38 taitaa olla se raja ,sitte se 40-> on jo isojen tyttöjen
Hoikilla sitten oma rajat
Komppaan, 40 on jo aika tuhti koko
No riippuu kuule pituudestakin. 174 cm pituisena ja normaalipainoisena käytän housuista kokoa 40. Tietysti, jollain 150 cm pitkällä koko 40 on jo tosi iso. Mutta kyllä se 44 on pitkälläkin jo suuri koko eli ylipainoa on jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo, tässä 38 vuoden iässä olen 156 cm ja 53,5 kg eli painoindeksi 22. Mahdun hyvin useimpien vaatemerkkien kokoon XS tai 34. En todellakaan ole mikään langanlaiha vaan sellainen, mitä pidettiin normaalivartaloisena ennen kuin ylipainosta tuli normaalia. Sinä taidat olla sokea omille liikakiloillesi.
Näimpä. Hoikkia/laihoja ihmisiä saisi haukkua miten lystää... Oon itse XXS/XS(joka on löysä joskus, esim Adidaksen XS trikoot on liian isot), enkä todellakaan näytä lapselta.
Olen kyllä lyhyehkö 162cm mutta minulla on kyllä aikuisen naisen mitat. Vy 58cm ja ly 79cm ja ry 79cm. Joten kyllä pienikokoiselta ihmiseltä voi muotoja todellakin löytyä - pienemmässä mittakaavaassa vain. Todella hankala vain löytää istuvia vaatteita, mielelläni korostaisin vyötäröäni mutta tuppaavat olemaan kaikki koot turhan löysiä. Onneksi osaan itse korjata vaatteeni istuviksi.
Myöskään miehet eivät näe minua ”lapsenkokoisena”, vaan tunnun kyllän kelpaavan liiankin kanssa, kun oma rakas löytyy jo.
Hä, olenko joku jättiläinen jos haalarit pitää olla 54??
T. M181/85
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näimpä. Hoikkia/laihoja ihmisiä saisi haukkua miten lystää... Oon itse XXS/XS(joka on löysä joskus, esim Adidaksen XS trikoot on liian isot), enkä todellakaan näytä lapselta.
Olen kyllä lyhyehkö 162cm mutta minulla on kyllä aikuisen naisen mitat. Vy 58cm ja ly 79cm ja ry 79cm. Joten kyllä pienikokoiselta ihmiseltä voi muotoja todellakin löytyä - pienemmässä mittakaavaassa vain. Todella hankala vain löytää istuvia vaatteita, mielelläni korostaisin vyötäröäni mutta tuppaavat olemaan kaikki koot turhan löysiä. Onneksi osaan itse korjata vaatteeni istuviksi.
Myöskään miehet eivät näe minua ”lapsenkokoisena”, vaan tunnun kyllän kelpaavan liiankin kanssa, kun oma rakas löytyy jo.
Entäs rintaliivien koko?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki koosta 40 eteenpäin on isojen kokoja
Riippuu rakenteesta. Paitakoko on 42, koska mulla on leveät hartiat ja tissit. Farkuissa on koko 38.
Vierailija kirjoitti:
Kokomerkinnöistä riippumatta 38 ja 40 ovat edelleen eri kokoja. Nämä tuplakokoiset vaatteet ovat yleensä ns vanity sizing kaavoitukseen pohjautuvia ja väljiä 38-kokoisille. 40 ja siitä ylöspäin on normaalikokoja ainoastaan siinä mielessä, että Suomessa normaalipainoiset ovat jo vähemmistöä. Toki myös maakohtaiset kaavoitusmallit vaikuttavat, meidän 38 on Italian ja Ranskan 42
No ei ole. EU 38 on Italian 44 ja Ranskan 40.
EU 44 on iso koko.
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskään miehet eivät näe minua ”lapsenkokoisena”, vaan tunnun kyllän kelpaavan liiankin kanssa, kun oma rakas löytyy jo.Entäs rintaliivien koko?
Varmaan osaat arvioida Rinnanympäryksestä mutta B65.
Olin kokoa 44 silloin, kun painoin 98 kg. Olin lihava, ei siitä pääse mihinkään. BMI:n mukaan lievä ylipaino, pah. Eli ei ole normaalin rajoissa, on iso. Lihava.
Hei!
Halusin tulla tänne kertomaan, että www.neritude.fi verkkokauppa myy kivoja 44-56 kokoisia vaattetia ja paikanpäälle pääsee myös niitä sovittaa. Showroom sijaitsee Helsingin Oulunkylässä Helsingin Fashion House rakennuksessa :)
Käykää tsekkaa nettisivut ja meidät löytää myös somesta! Vastataan mielellämme kaikkiin kysymyksiin :)
Meiltä löytyy myös asusteita, koruja ja laukkuja!
-Neritude
Itse olen 175 pitkä ja aika leveähartiainen. En siis mikään ns. "pulloahartia" tyyppiä. Painoa on 68 kg. Juuri ostin tyköistuvan villakangastakin, niin piti olla kyllä numero 44. 42 kiristi hartioista ja sillä ei pystyisi ajamaan autoa. Hartiakohdat nousisi korviin ja varmaan repeisi istutuksistaan. Samoin 42 numerossa oli liian lyhyet hihat talvikäyttöön. Eli ihme käsityksiä joillakin, että 36 on normaalikokoa. Ehkä, jos on muutenkin hiiren kokoinen, eli 150 senttinen, niin tottakai ne hartiatkin on esim.kapeat. Siihen kun lisätään, että yläosassa ei ole lihaksia eikä rintoja, niin saahan sitä vaikka käsipyyhkeen riittämään takiksi. Ikäkin mielestäni vaikuttaa näihin kokovalintoihin. Teinit ja 2 kymppiset valitsee sen kaikista pienimmän vaatteen joka näyttää lähinnä nakinkuorelta. Vanhempana sitä haluaa olla kuitenkin tyylikkäämmin vaatetettu ja takinkin haluaa jo menevän repimättä kiinni.
N.44
Minun vaatekokoni oli 40-42, kun bmini oli 22. Rinnat oli E75. Onko bmi 22 tuhti koko?
Nyt se on 44, koska rintani ovat H75. Samalla vyötärössä on reilusti ilmaa tuossa koossa.
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä lyhyehkö 162cm mutta minulla on kyllä aikuisen naisen mitat. Vy 58cm ja ly 79cm ja ry 79cm. Joten kyllä pien
AA- kuppi. Ei noilla mitoilla voi olla isoja tissejä. Misseilläkin on rinnanympärys yleensä n.90cm.
44 ei ole iso koko vaan ihan normaali koko normaalipainoiselle.
46+ aletaan puhumaan isokokoisesta.
Väliltä 38-44 ollaan siis ihan normaalikoossa. Alle 36 on hoikka, yli 46 on varmasti jo ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
kai se 44 on uusi normaali. Vielä 20 vuotta sitten järjettömän iso.
20 vuotta sitten, kaavoitus oli erilainen. Mulle menee hyvin päälle 90-luvun M-kokoiset T-paidat. Kaupasta ostan XL.
En tiedä. Tuo on siinä rajalla ja riippuu ihmisestä. Mulla normaalipaino loppui kokoon 42.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä lyhyehkö 162cm mutta minulla on kyllä aikuisen naisen mitat. Vy 58Eli kärpäslätkät. Itsellä on D75. Ei ne mahdu mihinkään 34 numeron lastenpaitaan.
Vierailija kirjoitti:
no 38 taitaa olla se raja ,sitte se 40-> on jo isojen tyttöjen
Hoikilla sitten oma rajat
Höpö höpö, olen hoikka ja koko on 40.
Mä oon 40 ja näytän lihavalta. Oken kyllä lyhytkin. 36 olisi sopiva. Koetan päästä takaisin siihen pysyvillä muutoksilla.
Eikö ne pluskoot ala 46 eteenpäin. Eli 44 on vielä "normaali". Koot 42 ja 44 on L.