Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11v tyttöäni kiusataan koulussa

Vierailija
04.02.2014 |

Minulla on yksitoistavuotias tyttö. Tyttöparkaa kiusataan koulussa.

Kiusaamisen syytä en tiedä. Muut tytöt puhuvat pahaa lapsestani, välillä revitään reppu irti selästä:( Tänään eräs "suosikkityttö" kamppasi hänet loskalätäkköön. Välillä piilotellaan tavaroita, ei päästetä vessaan, piilotetaan pulpettiin käpyjä ja kiviä... Mutta opettaja ei puutu. Olen yrittänyt sanoa tästä monta kertaa, jopa rehtorille! Ei kukaan vaan kuuntele.

Tyttäremme on ihan tavallinen tyttö. Suomalainen, ev.lut, vaalea ja pieni sekä siro. On ihan tavalliset vaatteetkin,S-Marketista, ihan kohtuullisen hyvät. Ei ole mitään oppimisvaikeuksia sun muitakaan. Tulee kouluun ajoissa, käy harrastuksissa ja sellaisissa. Ei ole silmälaseja, tunnollinen koululainen. Häntä ei kutsuta edes synttäreille, ei ole kavereita. Kerran yhden "suosikkitytön" äiti pakotti hänet kutsumaan tyttäreni, mutta häntä kiusattiin myös synttäreillä:'( Eikä äiti huomannut. Ei voi kiusaaminen varmaan nimestäkään johdu. Lapsia, joilla on sama nimi, on Suomessa Väestörekisterin mukaan n. 194. Sukunimikin on ihan perus. Tyyliä Korhonen, Mäkinen. En oikeasti tiedä mistä tämä johtuu!

Nämä kiusaajat siis ovat n. 8 tytön porukka. Muut kannustavat/hyväksyvät kiusaamiseen. Kaksi näistä kiusaajista ovat ulkomaalaisia,  ja kerran kun olivat haukkuneet tyttöäni vaikka kuinka, niin tytär sanoi näille kahdelle takaisin, mutta hieman rasistisesti.  Joutui siitä puhutteluun ja näille haukkujille ei tapahtunut mitään! Ärsyttää tämä tilanne, neuvoja? 

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla, ettei kukaan aikuinen huomaa?

Vierailija
22/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuiset huomaa, mutta ei välitä. Helppo esittää sellaista, että ei huomaisi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu vaihtoon jos isommalla paikkakunnalla. Helpoimmalla pääsette niin. Lisäksi voisi sitten laittaa viestiä tilanteesta opetusvirastoon.

Vierailija
24/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä kuulostaa provotehtailijan provolta ja kun aikuinen työkseen vitsailee tällaisilla asioilla, niin todellakin toivon tuolle ihmiselle ja jälkikasvulleen kuolemaa koko sydämestäni. Tosin sekään ei riitä. 

Vierailija
25/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-marketissa ei myydä vaatteita.

Vierailija
26/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:30"]

Minusta tämä kuulostaa provotehtailijan provolta ja kun aikuinen työkseen vitsailee tällaisilla asioilla, niin todellakin toivon tuolle ihmiselle ja jälkikasvulleen kuolemaa koko sydämestäni. Tosin sekään ei riitä. 

[/quote]

oli provo tai ei, taidat olla pahasti sairas mieleltäsi, jos koko sydämestäsi toivot kuolemaa jollekin ihmiselle ja vieläpä hänen lapsilleen. Hae apua ennen kuin mitään pahaa tapahtuu kenellekään.

Vierailija
27/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin henkilökohtaisesti kiskoa pihdillä jokaisen kynnen irti tällaisten kiusaajien saastaisilta elämiltä ja sen jälkeen kirvellä pää poikki. sitten roikkumaan jalasta sähkötolpasta pää alaspäin jonne kaikki voivat käydä sylkemässä ja potkimassa päätä. Kun aikuinen tekee tällaisia provoaloituksia ja yllyttää lapsiaan kiusaamaan niin hänen jälkikasvunsa on täysin saastunut elukka jo vauvaiän ohitettuaan ja tuokin kohtelu olisi aivan liian hyvä. tiedän aikuisia ihmisiä jotka yllyttävät omia lapsiaan kiusaamaan ja häiriköimään tahallisesti.

Ap:n tapaiset aikuiset vain jalasta roikkumaan elävänä ja siinä hidas kitukuolema.

Joku tekee tänne säännöllisesti aloituksia, joissa esittää asian kuin olisi kiusatun vika jollain tapaa, että provoaloittaja kateuksissaan tai pahuuttaan kiusaa.

Ja huom. en puhu lapsikiusaajista, joiden vanhemmat eivät kiusaa puhumalla toisista selän takana tai tietämällä lapsensa kiusaamisesta. Heillä on toivoa. Lapsi voi erehtyä mutta toivoa ei ole jos kotona rohkaistaan kiusaamaan.

Vierailija
28/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkee provo. "Ostan vaatteet s-marketista ja nyt kiusataan". Kas kun ei siwasta. 

Ei S-marketissa myydä kuin alusvaatteita ja sukkahousuja, niin ja yöpaitoja. Tietty, jos pukee 11v tytölle yöpaidan päälle kouluun niin saattaa muut nauraa. Mutta provohan tämä on. 

Vierailija
29/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:18"]

Pystyisin henkilökohtaisesti kiskoa pihdillä jokaisen kynnen irti tällaisten kiusaajien saastaisilta elämiltä ja sen jälkeen kirvellä pää poikki. sitten roikkumaan jalasta sähkötolpasta pää alaspäin jonne kaikki voivat käydä sylkemässä ja potkimassa päätä. Kun aikuinen tekee tällaisia provoaloituksia ja yllyttää lapsiaan kiusaamaan niin hänen jälkikasvunsa on täysin saastunut elukka jo vauvaiän ohitettuaan ja tuokin kohtelu olisi aivan liian hyvä. tiedän aikuisia ihmisiä jotka yllyttävät omia lapsiaan kiusaamaan ja häiriköimään tahallisesti.

Ap:n tapaiset aikuiset vain jalasta roikkumaan elävänä ja siinä hidas kitukuolema.

Joku tekee tänne säännöllisesti aloituksia, joissa esittää asian kuin olisi kiusatun vika jollain tapaa, että provoaloittaja kateuksissaan tai pahuuttaan kiusaa.

Ja huom. en puhu lapsikiusaajista, joiden vanhemmat eivät kiusaa puhumalla toisista selän takana tai tietämällä lapsensa kiusaamisesta. Heillä on toivoa. Lapsi voi erehtyä mutta toivoa ei ole jos kotona rohkaistaan kiusaamaan.

[/quote]

Siis jos tämä nyt oli provo, niin en siltikään käsitä, miten ap kannustaa lapsiaan kiusaamaan? Mistä se käy ilmi? 

Vierailija
30/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena mielummin kiusaaja kuin kiusattu. En ylpeile sillä. Lapset vain ei välttämättä sisäistä kaikkea suoranaisesti KIUSAAMISEKSI. TAI MENEVÄT RYHMÄN MUKANA. Ryhmässä se tyhmyys tiivistyy. Olen sittemmin pyytänyt asianomaisilta anteeksi ja nykyään olemme hyviä ystäviä kaikesta huolimatta. (Pieni paikkakunta.) Jos se kiusaamis kierre ei pian katkea niin se ei katkea koskaan. Jatkuu sitten helposti työelämässäkin ! Tällä hetkellä työelämässä 

olen pyrkinyt pois kaikista noista mahdollisista Haukutaan muita työkavereita seläntakana -tilanteista (kun ei ole muutakaan tekemistä duunissa tauoilla) 

Vaihdoin siksi työpaikkaanikin miesvoittoiselle alalle koska en tule paskaa jauhavien akkojen kanssa toimeen. Ja on todella stressaavaa vältellä tiettyjä ihmisiä päivästä toiseen. Nyt sitten vanhat työkaverit jauhavat minusta kun sain raivarit tässä vanhassa työpaikassa ja kolautin niin monen Prinsessan itse/omaatuntoa ja pilasin työkavereiden välejä! :D Olen ollut aina vahva luonne ja ollut omapäinen. Nykyään seison kaikkien kiusattujen puolella ja olen sitä mieltä että kiusattujen tulee vahvistaa itsetuntoaan. Esim. Joku vahva harrastus mm. Nyrkkeily, Paini, itsepuolustusta tms. Kyllä lapsetkin voi harrastaa esim Junnu painia tms. Vanhempien tehtävä on hyvin suuri! Vanhempien tulisi kertoa lapselle useasti tämän olevan tärkeä ja kehua hyviä puolia. Kertoa että vanhemmat tekevät kiusaamiselle stopin. Antaa lapselle rohkeutta ja voimaa pärjätä yksin. Vai mikä se meidän äitien tarkoitus olikaan jos ei suojella lasta? Saatan toki olla niitä kauheita "naaras leijona"-äitejä joita muut vanhemmat kammoksuu, mutta olen päättänyt että mun lasta ei kukaan kiusaa koulussa. Minä vaikka seison siellä luokassa ja vahdin että mun muksun oppimista ei häiritä. Turvallinen lapsuus jokaiselle.

Vierailija
31/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene käymään koululla ja keskustele opettajan kanssa asiasta kasvotusten. Meillä tehosi se. Ole asiallinen mutta tee selväksi, että kiusaaminen loppuu NYT! Voit olla myös puhelinyhteydessä kiusaajien vanhempiin.

Vierailija
32/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene käymään koululla ja keskustele opettajan kanssa asiasta kasvotusten. Meillä tehosi se. Ole asiallinen mutta tee selväksi, että kiusaaminen loppuu NYT! Voit olla myös puhelinyhteydessä kiusaajien vanhempiin.

Vierailija
33/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:08"]

Minulla on yksitoistavuotias tyttö. Tyttöparkaa kiusataan koulussa.

Kiusaamisen syytä en tiedä. Muut tytöt puhuvat pahaa lapsestani, välillä revitään reppu irti selästä:( Tänään eräs "suosikkityttö" kamppasi hänet loskalätäkköön. Välillä piilotellaan tavaroita, ei päästetä vessaan, piilotetaan pulpettiin käpyjä ja kiviä... Mutta opettaja ei puutu. Olen yrittänyt sanoa tästä monta kertaa, jopa rehtorille! Ei kukaan vaan kuuntele.

Tyttäremme on ihan tavallinen tyttö. Suomalainen, ev.lut, vaalea ja pieni sekä siro. On ihan tavalliset vaatteetkin,S-Marketista, ihan kohtuullisen hyvät. Ei ole mitään oppimisvaikeuksia sun muitakaan. Tulee kouluun ajoissa, käy harrastuksissa ja sellaisissa. Ei ole silmälaseja, tunnollinen koululainen. Häntä ei kutsuta edes synttäreille, ei ole kavereita. Kerran yhden "suosikkitytön" äiti pakotti hänet kutsumaan tyttäreni, mutta häntä kiusattiin myös synttäreillä:'( Eikä äiti huomannut. Ei voi kiusaaminen varmaan nimestäkään johdu. Lapsia, joilla on sama nimi, on Suomessa Väestörekisterin mukaan n. 194. Sukunimikin on ihan perus. Tyyliä Korhonen, Mäkinen. En oikeasti tiedä mistä tämä johtuu!

Nämä kiusaajat siis ovat n. 8 tytön porukka. Muut kannustavat/hyväksyvät kiusaamiseen. Kaksi näistä kiusaajista ovat ulkomaalaisia,  ja kerran kun olivat haukkuneet tyttöäni vaikka kuinka, niin tytär sanoi näille kahdelle takaisin, mutta hieman rasistisesti.  Joutui siitä puhutteluun ja näille haukkujille ei tapahtunut mitään! Ärsyttää tämä tilanne, neuvoja? 

[/quote]

Kokemuksesta sanon, että kun tyttäresi on kerran kiusattavaksi valikoitunut, hän ei tule pääsemään siitä leimasta eroon enää koskaan. Muut keksivät aina syitä ja perusteita syrjimiseen. En minäkään tiedä, miksi minun tyttäreni tuli kiusatuksi. Ihan tavallinen, tavallisen näköinen ("onks kiva olla hevosen näköinen"), tosin hiljainen ja ujo ("ooks sä mykkä"), vaatteet Ginasta ja H&M:sta ("yritäks sä matkia mua/Iidaa"). Kuulema pitäisi katsoa peiliin, jos kiusataan, mutta kukaan ei hänelle kuitenkaan koskaan sanonut, mitä hän on tehnyt väärin. Nyt hän kuvittelee, että kaikki heti näkevät, että hän on tyhmä, ruma ja kiusattu.

Vierailija
34/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä myydään!

Vierailija
35/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin yhteydessä rehtoriin, jollei opettaja puutu ja kyselisin KiVa-projektista. Tuo on toiminut monissa kouluissa. Jos ei mitään tapahdu, menisin itse sinne luokkaan ja panisin kissan pöydälle (kertoisin, mitä lapseni on kertonut koulussa tapahtuvan ja kysyisin, mitä asianosaiset sille voisivat tehdä että se loppuu. Kiusaaminen on sikäli koko luokan asia, että siihen osallistuu passiivisesti myös ne, jotka sitä sivusta katsovat yleisönä eivätkä tee mitään puuttuakseen tai puolustaakseen uhria.) Tai jopa puhuttelisin kiusaajia suoraan koulun pihalla. Myös näiden vanhemmille voisin soittaa ja keskustella asiasta ihan asialliseen sävyyn. Jos mikään ei auttaisi, uhkaisin poliisiasialla.

Vierailija
36/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 14:56"]

Minä olisin yhteydessä rehtoriin, jollei opettaja puutu ja kyselisin KiVa-projektista. Tuo on toiminut monissa kouluissa. Jos ei mitään tapahdu, menisin itse sinne luokkaan ja panisin kissan pöydälle (kertoisin, mitä lapseni on kertonut koulussa tapahtuvan ja kysyisin, mitä asianosaiset sille voisivat tehdä että se loppuu. Kiusaaminen on sikäli koko luokan asia, että siihen osallistuu passiivisesti myös ne, jotka sitä sivusta katsovat yleisönä eivätkä tee mitään puuttuakseen tai puolustaakseen uhria.) Tai jopa puhuttelisin kiusaajia suoraan koulun pihalla. Myös näiden vanhemmille voisin soittaa ja keskustella asiasta ihan asialliseen sävyyn. Jos mikään ei auttaisi, uhkaisin poliisiasialla.

[/quote]

Kuule, ei tuollainen auta. Tyttö saa toiset kimppuunsa kahta kauheammin. Pilkataan siitä, kun äiti on hullu ja käy huutamassa ihan syyttä. Ja ne kiVa-jutut ei ole mistään kotoisin.

Ap:n on vaan tuettava tytärtään muutan. Keksikää uusia harrastuksia ja yhteistä tekemistä perheen kesken.

Vierailija
37/76 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:14"]

On taas ihmisillä luetun ymmärtäminen hankalaa. Tyttöä ei ymmärtääkseni alunperin kiusata siksi, että hän olisi rasisti. Vaan jossain kiusaamistilanteesssa tyttö oli puolustautunut

sanomalla jotain rasistista.

Tyttö on jatkuvan kiusaamisen kohteena. miltä teistä tuntuisi, osaisitteko aina valita sananne viisaasti?

Miten ihmisiltä häviää täysin empatiakyky, jos joku sanoo mitään rasistista. Kyse on 11-vuotiaasta tytöstä!

Ihanko totta yksi rasistinen kommentti on pahempi kuin päivittäinen kiusaaminen?

[/quote]

Samaa mieltä. Jos rehtori ei tee asialle mitään, tee rikosilmoitus. 

Vierailija
38/76 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up up up up up up up up

Vierailija
39/76 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus kiusaajista. Jos pelottaa tehdä omalla nimellä, voit tehdä nimettömänä. Kirjoitat niihin lapsen nimen, luokka-aseen ja koulun, niin ls löytää kiusaajat.

Vierailija
40/76 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on että (ainakin 4-9lk pojilla) kiusataan heikkoja ja vahvat ovat kiusaajia, ei siinä kaikkien tarvi bodareita olla, riittää kun on yksikin vähän isompi kaveri ja kaikki muut ovar henkisesti vahvoja, itsevarmoja ja ovat tyytyväisiä itseensä. Joskus käy niin että on kaveriporukka mistä yhtä on ruvettu kiusaamaan jokun asian takia esim nolon jutun paljastumisen tai paskanpuhumisen takia. Esimerkkejä meidän koulusta. Poika 1 nolo, heiveröinen ja vittuilevaa sorttia oleva ärsyttävä paska kiusattu poika 2 alkoi oma kaveriporukka kiusaamaan 6 luokalla sen taka että "huhut" kertovat pojan tunkevan suolakurkkuja perseeseensä poika3 kiusattiin 5-6 luokka isänsä takia joka tykkää juoda juhlia ja vittuilla pojan kavereille, 6 luokan talvella poika hankki ps3 ja black opsin, sai sillä kavereita takaisin ja hankki itsevarmuutta... Pojilla jotka ovat 6-9luokalla j ovat kiusattuja RATKAISU menkää salille hankkikaa lihasta ja hakatkaa kiusaaja... Myös rahalla saa palkattua jonkun hakkaamaan kiusaajan ja sen jälkeen tulee ihmisiin herranpelkoa ja kavereita sataa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi