Olisiko tämä pahasti sanottu lapsettomalle?
Että ei mikään ihme, kun lasta ei tule - ei tuollaisessa vihamielisessä ja katkerassa ympäristössä pysty mikään hedelmöittymään.
Ja tilanne on se, että olen saanut sellaista kakkaa niskaan lapsettomuudesta kärsivältä siskopuolelta, sekä hänen äidiltään eli äitipuolelta, ja minua on kielletty menemästä kylään OMAN ISÄNI luo silloin kun siskopuoli on siellä, koska minun läsnäoloni loukkaa häntä. Ja tarvitseeko mainita, että ainoa syy vihaan on se, että minulla on kaksi lasta ja hänellä ei yhtään.
Alkaa jo niin keittää tämä, että kohta sanon ja pahasti.
Kommentit (22)
Miksi sisko haluaa lapsia, kun ei selvästikään ole perhekeskeinen eikä pidä lapsista? Ehkä hänellä on vain pakkomielle.
Mä soittaisin isälle ja kysyisin mihin aikaan tulette syntymäpäiville.
Vaikuttaa porukalta johon ei hirveästi kannata välejä pitää yllä.
Tässä vaan mahtaa oikeasti olla niin, että ei se siskon elämä autuaaksi muutu lapsen saannilla - aina löytyy muitakin syitä olla kateellinen ja katkera, jos on luonteeltaan semmoinen! Jos hän lapsen saa, niin varmaan sittenkään ettet voi olla yhtä aikaa isäsi luona, kun heidän herranterttunsa siitä häiriintyy! Nyt vain tuo lapsettomuus on hyvä syy olla tarkastelematta elämäänsä ja ottamatta vastuuta käytöksestään ja ajatuksistaan! Minusta ei pitäisi suostua siihen!
Ymmärrän oikein hyvin, että sinua kyrsii. Ihan syystäkin kyrsii.
Minä olisin myös aika kiukkuinen isälleni. Hänhän suoraan sanoen pakoilee vastuuta, koska kokee ikäväksi ottaa kantaa ja joutua konfliktiin. Mutta oikeasti hänen PITÄÄ itse panna joku raja vaimonsa touhuille. Nyt hän suoraan sanoen kääntää sinulle ap selkänsä. Miksi SINUN PITÄÄ TAISTELLA ÄITIPUOLTA VASTAAN YKSIN, OIKEUDESTA NÄHDÄ OMAA ISÄÄSI?
Joten komppi 17:lle, soita isällesi ja kerro tilanne ja sano, että nyt jätät tämän ikuisuuskiistan isäsi harteille. Jos hän ei saa vaimoaan aisoihin, hän ei näe sinua ja lapsiasi, joten valinta on nyt HÄNEN.
Ja pysyt myös kannassasi.
Aivan samaa mieltä 18 kanssa. Jos sisko saa lapsen, niin sillä on jos jonkinlaista vaivaa ja sun lapset ovat niin paljon helpompia, että oikeasti ymmärrä yhtään mistään mitään. Kyläänkään ette voi mennä samaan aikaan, koska siskon lapset eivät halua pöpöjä tai nukkuvat koko vierailun ajan päikkäreitä ja te häiritsette heitä.
Unohda tuollainen pösilö ja menet isäsi synttäreille siihen aikaan kuin muutkin. Se on aivan sama mitä teet, teet kuitenkin kaiken väärin eli alat tekemään niin kuin itse haluat. Mä tosin en alkaisi haastamaan riitaa, vaan antaisin mennä valituksen toisesta korvasta ulos ellei sen nyt ihan koko aikaa jatkuisi.
Sano vanhaan palstatapaan että kaikkia ei ole tarkoitettu vanhemmiksi ;) Kyllä luonto tietää!
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:17"]
On loukkaavasti sanottu.
Onko teidän pakko olla samassa paikassa yhtä aikaa? Voitko mennä vierailemaan isäsi luona silloin, kun siskopuoli ei ole siellä?
Toisaalta ymmärrän myös sinua, kun eihän se sinun vikasi ole, että siskopuoli ei voi saada/ei ole vielä saanut lapsia.
[/quote]
Tarkoitatko, että ensi viikonloppuna kun on isäni synttärit, me emme mene paikalle vaan menemme toiste. Siis me, jotka emme ole tehneet mitään väärää kenellekään? Se tässä minua kaikkein eniten ärsyttääkin, kun tekemiseni ja sanomiseni väännetään kaikki niin, että se on tahallista veitsen kääntämistä haavassa (mm. sekin, että pyysin isää katsomaan esikoisen muskarin esitystä, ja se olisi ollut samana päivänä kuin joku siskopuolen juttu josta en mitään tiennyt edes). Jos olen vaikka nyt sitten raskaana, niin se pelkkä minun olemus on loukkaamista.
Ja kyllä, minusta he kaksi eivät koskaan ole tykänneet. Aikani joskus teini-ikäisenä yritin että olisivat, mutta kun eivät lämmenneet niin ei.
Minä toivoisin, että hekin ja muut jotka kamalasti katkeroituvat lapsettomuudestaan, niin ihan totta miettisitte sitä käytöstänne. Se loukkaa myös, kun jätetään ulkopuolelle ja ollaan pahansuopia.
ap
[/quote]
No tietysti tällaiset juhlatilanteet on asia erikseen.
Kyseessä on isäsi joten totta kai menet paikalle. Jos äiti- ja siskopuoli vetää siitä herneen nenään, niin ei voi mitään. Sinähän et ole syyllistynyt mihinkään rikokseen saamalla lapsia. Siskopuolesi voi jäädä juhlista pois, jos hän ei kestä olla samassa paikassa kanssanne.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:06"]
Siskoille ja veljille saa sanoa mitä vaan. Itsellä ei ainakaa väliksi vaikken sovussa omieni kanssa olisi, semmoista porukkaa ovat että huh huh. Olen varmaan adoptoitu lapsi kun olen ainut täysipäinen koko suvussa.
[/quote]
Niin, siskoille ja veljille kyllä, mutta nämähän eivät mitään oikeita sisaruksia olekaan. Itse en piittaisi paskan vertaa miten pahaa mieltä tuollaiselle aiheutan, voisin sanoa, että on lapsettomuus osunut kerrankin oikeaan osoitteeseen.
On se aika hiton pahasti sanottu, osuu juuri arkaan kohtaan eli siihen lapsettomuuteen...
Ymmärrän tosin että olet ärtynyt. Silti kivampi olisi, jos jaksaisit rauhallisesti ja ilman verbaalisia kostoiskuja puolustautua, esim. keskustella siitä että millä tavalla läsnäolosi loukkaa häntä.
Siskoille ja veljille saa sanoa mitä vaan. Itsellä ei ainakaa väliksi vaikken sovussa omieni kanssa olisi, semmoista porukkaa ovat että huh huh. Olen varmaan adoptoitu lapsi kun olen ainut täysipäinen koko suvussa.
Lapsettomuus on rankka asia ja kipu voi olla tosi kovaa. Älä siis sano asiasta ilkeyksiä.
Parempi kun et sano mitään, ei sun tarvitse mennä mukaan tuollaisiin typeryyksiin.
Eikähän isäsi luona kyläilyistä päätä kukaan muu kuin isäsi itse, joten tollaisellekin "neuvolle" voit haistattaa paskat. Mikäli isällesi sopii, niin sinähän voit edelleen käydä siellä ihan entiseen malliin.
No mitäpä tuossa enää menetät jos sanoa paukautat. Eipähän tuo sinun vikasi ole jos siskopuoli on maho. Jos tuossa on koko tarina niin on aika uskomatonta! Ellei siellä taustalla kaiverra joku muukin mitä ei ääneen sanota.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:06"]
Parempi kun et sano mitään, ei sun tarvitse mennä mukaan tuollaisiin typeryyksiin.
Eikähän isäsi luona kyläilyistä päätä kukaan muu kuin isäsi itse, joten tollaisellekin "neuvolle" voit haistattaa paskat. Mikäli isällesi sopii, niin sinähän voit edelleen käydä siellä ihan entiseen malliin.
[/quote]
Minun isäni on Ahtisaari II, hän ei halua konflikteja vaan on sitä mieltä, että meidän pitää selvittää tämä keskenään. Ja että hän voi tulla kyllä meille aina kylään - luonnollisesti ilman vaimoaan.
Naimisiinkin menivät niin, että meidän perhe ei ollut paikalla.
ap
Kyllä nyt kuulostaa siltä, että ei ollut pahasti sanottu. Se ei ole sun vika, että sä olet saanut lapsia ja joku muu ei. Olen ollut aina sitä mieltä, että tahattomasti lapsettomia pitää kohdella kultahanskoin, mutta ei tässä tapauksessa. Hemmetti vieköön, alat menemään sinne aina silloin, kun tämä lapsetonkin on siellä. Teet selväksi, että et ala pomppimaan kenenkään tahtiin. Et ilkeile etkä leveile lapsillasi, olet vain oma itsesi etkä todellakaan pyytele anteeksi.
On loukkaavasti sanottu.
Onko teidän pakko olla samassa paikassa yhtä aikaa? Voitko mennä vierailemaan isäsi luona silloin, kun siskopuoli ei ole siellä?
Toisaalta ymmärrän myös sinua, kun eihän se sinun vikasi ole, että siskopuoli ei voi saada/ei ole vielä saanut lapsia.
Tartteeko yleensäkin mitään sanoa, kenelläkään. Jaa vain iloiset asiat ja sinut palkitaan siitä.
Miksi ihmeessä ap:n pitäisi hävetä sitä, että hänellä on lapsia? Miten tuo lapseton voi käydä edes kaupassa, kun siellä on lapsia ja raskaana olevia?
Mä ymmärrän sen, että lapsettomuus satuttaa toisia ihmisiä tosi paljon, mutta siinä vaiheessa kun aletaan sen varjolla terrorisoimaan muita ihmisiä, ei toiminta ole normaalia. Ei se ole muiden vika, jos joku ei raskaudu.
Anna mennä vaan. Jos sua aletaan kohdella noin niin voit sanoa ihan miten pahasti vain.
Eikä varmaan tarvitse enää pelätä että välit menee, koska siskopuolesi jo on sen homman hoitanut ja käytännössä katkaissut välinne.
Isäsi on nynnerö, jossa ei vaan ole miestä selvittämään sotkuja vaan mielummin piiloutuu diplomaattisuuden taakse ja kurkki sieltä josko jo uskaltais tulla ihmisten ilmoille.
Sanoisin sillekin suorat sanat. Olet hänelle aivan samalla arvolla tytär kuin muutkin lapset. Sano sinne että olis jo aika kasvattaa munat tai sitten ostat sille joululahjaksi hameen ja sanot että siitä vaan.
Veikkaanpa, että siskopuoles on ollut hemmoteltu kakara ja häntä on perheessä pidetty parempana kuin sinua ja nyt on aivan romuna kun ei saakaan aikaiseksi lasta ja sinulla niitä on. Tuntee olevansa huonompi kuin sinä eikä ole siihen jostain syystä tottunut.
Siis onko hän sinun siskosi, onko teillä sama isä? Jos ei, niin tottakai sinulla on suurempi oikeus kun hänellä mennä syntymäpäiville. Jos on, niin on sinulla silti se oikeus, mutta tietysti aavistuksen hankalampi kuvio silloin.
Ja onhan tuo nyt ihan helvetin pahasti sanottu, mutta itse en usko mihinkään toisen posken kääntämiseen eli jos minua kohdellaan huonosti niin huonoa kohtelua saa myös minulta. Eli jos tilanne on juuri sellainen kuin sen täällä selostit niin oikeutesi on sanoa siskolle ihan mitä tykkäät. Itsekin kärsin lapsettomuudesta eikä se oikeuta minua sulkemaan lähipiirin lapsia ja heidän vanhempiaan pois itseni tai läheisteni elämästä ja vittuilemaan päälle, tietenkään. Enkä sitä kyllä haluaisikaan.
Tosin disclaimerina sanoisin, että jos oikeasti haluat parsia perheen välejä kokoon, niin sitten ei kannata lähteä loanheittoon mukaan. Mutta muuten antaa mennä vaan!