Voiko masennuksen sairastanut päästä poliisikouluun?
Sairastin vakavan masennuksen monta vuotta sitten, olin sairaalassakin jonkun päivän. Mitään lääkitystä tai muuta ei enää ole. Haluaisin hakea poliisikouluun, mutta mietin, että onko mitään mahdollisuuksia kun tuo varmaan näkyy kuitenkin papereissa.
Olen ihan tasapainoinen ja normaali nykyään. Harmittaa tosi paljon, jos hoitoon hakeutumisesta "rangaistaan", vaikka ymmärrän että poliisin pitää olla tasapainoinen. Nykyään sitä olenkin.
Onko tietoa tai kokemusta?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta, jos masennuksia on sairastettu vain yksi (ei useampia ja toistuvia), lääkkeet on lopetettu ja olet nyt täysin terve (muistaakseni ollut 6kk). Masennus on sairaus, joka on ohimenevä ja nykyään herkästi diagnosoitava. Jos sairastaisi jotain muuta, pysyvää psyykkistä sairautta, olisi se ehdottomasti esteenä. Jos olet sairastanut useamman kuin yhden lievän/keskivaikean masennuksen, soita valintayksikköön. He kyllä auttavat mielellään, eikä tosiaan vaikuta mitenkään sisäänpääsyysi, vaikka koulultakin asiasta kyselisit. Ihmisiä poliisitkin on :)
Paljonhan on sellaisiakin masennuksen sairastaneita, jotka eivät ole masentuneina edes jaksaneet hakea apua tilanteeseensa eikä heidän terveystiedoissaan sen johdosta näy koko masennusta. Tosin ymmärsin, että ap:n kohdalla näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Missä papereissa? Ei oppilaitoksilla ole pääsyä terveystietoihisi.
Kuule pakko päästä. Johan tuon järkikin sanoo. Kelle vaan ei esim pidä sentään pyssyjä antaa.
Entä jos on lievästi masentunut ja syö SSRI lääkkeitä miedoimmalla mahdollisella annoksella? Onko se lääkitys pakko lopettaa jos haluaa poliisiksi? Eikä ole koskaan ollut sairaslomalla asian takia, normaalisti pystynyt hoitamaan työt.
Vierailija kirjoitti:
Mä enn vättämättä haluaisi enää poliisikouluun kun luin sen haavoittuneen poliisin tarinoita kyyneleet silmissä.
Munn serkku pelasi tossa superpesisjengissä.
Toki poliisissakin olisi käyttöä kokemusasiantuntijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vaimon hakkaaja kelpaa poliisiksi, masentunut ei.
vähemmän haittaa vaimonhakkaajasta on. se ei ainakaa ala ammuskella tuntemattomia ihmisiä, kun alkaa vähän ahdistamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimon hakkaaja kelpaa poliisiksi, masentunut ei.
vähemmän haittaa vaimonhakkaajasta on. se ei ainakaa ala ammuskella tuntemattomia ihmisiä, kun alkaa vähän ahdistamaan
Mistä tiedät, ettei ala?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä enn vättämättä haluaisi enää poliisikouluun kun luin sen haavoittuneen poliisin tarinoita kyyneleet silmissä.
Munn serkku pelasi tossa superpesisjengissä.
Eii ollut siinä ammuttujen joukossa mutta paljon herättää silti tunteita siinä oli joukkuetovereita ja varsinkin se että pienessä kaupungissakin voi tapahtua tuolllaista.
Se on itseasiassa huonoin vaihtoehto, että "puree hammasta" ja salaa ongelmansa. Saa sinne poliisiksi ihan skitson tapauksen.
Omassa suvussa on näitä "päässä ei ole mitään vikaa", ja on kaikista hulluimpia tapauksia.