Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hyväsydämisiä ihmisiä on niin vähän?

Vierailija
26.10.2020 |

Olen tavannut elämäni aikana vain yhden, isoisäni. Ja hänkin on jo edesmennyt. :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen, mutta kukaan ei huoli, koska olen kiltti.

Vierailija
2/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset eivät näe sitä puolta meissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen useita hyväsydämisiä, voisin sanoa että ainakin puolet tuntemistani on. Ihan kuin asuisimme eri maassa?

Vierailija
4/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväsydämmisiä ihmisiä käytetään hyväksi, eikä heitä nyky-yhteiskunnassa löydy kuin enää vanhuksista. Tai sitten perhepiirien sisältä.

Vierailija
5/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska julmia ihmisiä on liikaa, jotka ovat särkeneet monta hyvää sydäntä.

Vierailija
6/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset eivät näe sitä puolta meissä.

Tämäkin on totta.

Sitä ei huomaa kaikista ihmisistä.  Ihminen voi olla erittäin hyväsydäminen, vaikka on vaativa ja tiukka niin teoissaan kuin puheissaankin.

Melkein aina sellainen ihminen, joka vaatii paljon muilta, vaatii paljon myös itseltäänkin, usein liikaakin. 

Hyväsydämisyys ei näy päälle päin.

Vierailija
7/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttikset syrjäytyy ikävälillä 16-22

Vierailija
8/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväsydämmisiä ihmisiä käytetään hyväksi, eikä heitä nyky-yhteiskunnassa löydy kuin enää vanhuksista. Tai sitten perhepiirien sisältä.

Kyllä sentäs vielä löytyy hyväsydämisiä ihmisiä, myös nuoremmista polvista.

Mutta vähemmän kuin vanhoina aikoina, paljon vähemmän.

Vierailija
9/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska heitä on vähän.

Vierailija
10/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin joskus, mutta olen saanut elämässä niin paljon paskaa niskaan, hyväksikäyttöä ja kiusaamista, että olen lopettanut sen. Viimeksi kun näin naisen kaatuvan polkupyörällään koiransa kanssa. Kävelin vain pois ja jätin voihkimaan. Ongelmia siitäkin olisi kuitenkin tullut jos olisin auttanut. Olkoon. Eikä kukaan minuakaan ole ikinä auttanut joten... Hyviä yksi vähemmän. Pahoja yksi lisää.

Vierailija
11/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska maailma ei arvosta hyvyyttä

Vierailija
12/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma kovetti ne:/ julmiksi

Vierailija
13/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on hyväsydämisiä. Jossain se on mennyt piiloon pelon alle.

Vierailija
14/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä taitaa tehdä useimmat kyynisiksi.

Vierailija
15/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap ensin, että minkälainen on mielestäsi hyväsydäminen ihminen, sitten voimme ehkä vastata kysymykseesi? Vai olisikohan henkilökohtainen tunnesiteesi tähän hyväsydämiseen syynä siihen, että koet ettei sellaisia muita ole?

Vierailija
16/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin joskus, mutta olen saanut elämässä niin paljon paskaa niskaan, hyväksikäyttöä ja kiusaamista, että olen lopettanut sen. Viimeksi kun näin naisen kaatuvan polkupyörällään koiransa kanssa. Kävelin vain pois ja jätin voihkimaan. Ongelmia siitäkin olisi kuitenkin tullut jos olisin auttanut. Olkoon. Eikä kukaan minuakaan ole ikinä auttanut joten... Hyviä yksi vähemmän. Pahoja yksi lisää.

Minä ajattelen että vaikka olen saanut paskaa niskaan ei minun tarvitse silti käyttäytyä huonosti tai olla ilkeä muille. Se että kostaako kohtaamansa vääryydet kaikille vai haluaako ettei kukaan joudu kohtaamaan semmoista mitä itselle on tehty kertoo millainen ihminen lopulta on. Itselleni tulisi paha olla jos kohtelisin muita huonosti koska tiedän miten pahalta se tuntuu. Haluan että kaikilla olisi hyvä olla. Toki joskus täytyy olla itsekäs ettei joudu hyväksikäytetyksi mutta itsekkyys ei tarkoita ilkeyttä. Itsekäs voi olla myös ihan kohteliaasti. Jos muut eivät ole hyväsydämisiä täytyy muistaa olla hyväsydäminen itseään kohtaan ja pitää itsestä huolta mutta ei lyttäämällä muita.

Vierailija
17/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväsydämisyydellä ei elä ja työelämässä hyväsydämisyydestä on pelkkää haittaa. Sen lisäksi riippuu ihan näkökulmasta, että mitä kukakin pitä hyväsydämisyytenä ja että kuinka paljon pitää niitä odotuksia täyttää, että voidaan puhua hyväsydämisestä. Koska kukaan ei kuitenkaan ole täydellinen.

Vierailija
18/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hyväsydämisyys edellyttää älykkyyttä ja sitä ei lampailta löydy.

Vierailija
19/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ihmisiä löytyy paljon. Se on vähän kuin karman laki, että mitä ajattelee sisällään, jos on negatiivinen ihminen ja ajattelee kaikesta elämän tilanteista negatiivisesti ja ym. Niin saa myös omaan nilkkaan. Olen huomannut omassa elämässäni, jos ajattelet positiivisesti. Ja olet kiitollinen jokaisesta asiasta hyvistä asioista mitä olet saanut. Niin kiitollisuus lisää hyviä asioita elämään. Edison keksijä kiitti joka päivä elämää 100 kertaa joka päivä, mistä olla kiitollinen, siksi häntä elämä kohteli hyvin ja hän sai tehtyä mullistavan keksinnön. Ole kiitollinen joka päivä, tai jos et löydä mitään kiitettävää. Niin aloita siitä, että sinulla on katto pään päällä, ruokaa. On luontoa. Vettä on, on sänky, asunto. Kiitä jokaista päivää ja kirjaa ne asiat, mitkä asiat ovat hyvin. Älä kiinnitä huomiota negatiivisiin asioihin, niitä kaikilla meillä on. Olen itse huomannut, että se on kuin manipuloi omia aivojaan, että mitkä asiat ovat hyvin. Niin sen jälkeen saat kaiken. Tee kartta omasta elämästä, piirrä, askartele, maalaa, kirjoita oma elämäsi mitä toivot. Niin ehkä luoja tuo ne kaikki asiat eteesi kuin tarjottimella. 

Vierailija
20/23 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maailman on Paholaisen vallan alla.