Miksi kaverilla on jatkuva tarve piikitellä ?
Onko kateellinen, vai miksi koko ajan etsii ja osoittelee jotain vikoja?
Kommentit (30)
Ei tuollainen ole kaveri. Katkaise yhteydet.
Se johtuu siitä, että olette keskenänne kilpailijoita. Hän tulee toimeen niiden kavereiden kanssa, joiden kanssa sinäkin koet suurinta yhteenkuuluvuutta. Tämä luo sodan välillenne. Niin se vaan menee.
Kysyin kaveriltani tuota suoraan kun hän oli piikitellyt, ivannut, mollannut ja vähätellyt lähes jokaista tekemääni, ja kokemaani asiaa muutamia kuukausia alati paheten. Hän löi luurin korvaani, ja laittoi seuraavana päivänä pitkän viestin jossa pahoitteli käytöstään. Sanoi että on jotenkin varmaan kateellinen, koska oli itse "menettänyt" sellaiset asiat joita minulla oli (tarkoittaen tässä sitä että itse halusi erota, ja myydä hänen ja avokkinsa yhteisen asunnon, eikä löytänytkään välittömästi uusia tilalle, sekä olevansa kateellinen myös puolisolleni, joka onnistui niissä asioissa joita hän oli yrittänyt tavoitella jo pitkään, vaikka piti puolisoani itseään huonompana.) Hänen oli vaikea sietää sitä että yhtäkkiä minä, jolla oli "aina" mennyt huonommin kuin hänellä, menikin yhtäkkiä niin hyvin. Tämähän ei sillä tavalla pitänyt paikkaansa, koska lapseni oli juuri sairastunut vakavasti, ja olisin tarvinnut kaiken mahdollisen tuen myös ystäviltäni. Sanoinkin tämän hänelle, että hän nyt varmaan unohtaa jotain tästä minun "onnestani"? Hän vastasi vain että ei hänestä ole nyt tukemaan minua, koska se olisi minun "pussiin pelaamista", eikä hän itse saisi siitä mitään muuta kuin lisä-ärsytystä, että kaiken muun hyvän onneni lisäksi minulla olisi vielä kaveritkin tukemassa lapsen sairauden kanssa.
Voitte varmasti ymmärtää pöyristykseni, kun yli 20 vuotta hyvänä pitämäni ystävä paljastuikin tällaiseksi.
Minulla on tälläinen ystävä. Jatkuvaa piilokettuilua. Mitä ikinä sanon, keksii jonkun nasevan kuitin. Aloin miettimään, kun olin näin häntä noin viikko sitten, että kannattaako tälläinen ystävyys josta ei saa muuta kuin pahan mielen? Kyllä oikea ystävä on sellainen jolla ei ole tarvetta vähätellä sinua ja ystävistä pitää myös välillä saada hyvää energiaa, ei vaan niin että olet rättipoikki ja ranteet auki fiiliksissä heidän tapaamisensa jälkeen.
Olen kyllä ymmärtänyt että syy tämän ”ystävän” käytökseen on kateus. Niin se usein on.
Kateellinen. Tyytymätön omaan elämäänsä. Tätä on nyt liikkeellä paljon.
Itse laitoin tuollaiset "kaverit" pihalle jo ajat sitten.
Miksi? Koska pitää sinua parempana kuin itseään.
kateus tekee naisista petoja toisilleen
up