Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettaistko ystävyyden jos ystävä syrjii lastasi?

Vierailija
04.02.2014 |

Yleensä todella kiltti lapseni suuttui ystävälleni yhden kerran kun oli vasynyt eikä halunnut olla heillä kylässä ja puhui rumasti. Tässä puhutaan siis 5-vuotiaasta. Tämän jälkeen ei ole kutsunut häntä kylään eikä omien lastensa synttäreille.

Hän haluaisi olla vielä ystäväni lasten ulkopuolella mutta olen loukkaantunut siitä että hän ei voi hyväksyä tätä yhtä tapahtumaa pienen lapsen kanssa. Lapseni jää paljosta paitsi kun ei saa mennä heille enää, lapset ovat olleet koko ikänsä kavereita. 

Olenko minä pikkumainen jos jätän tämän ystävyyden tähän? Oma lapseni ei enää muista koko tapahtumaa, olen selittänyt miksi ystävä suuttui ja miksi ei saa puhua rumasti.  

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä itseltäsi: kumpi on sinulle tärkeämpi, lapsesi vai ystäväsi?

Siinä vastaus.

Vierailija
2/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että hyvä kun pääsit eroon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä voisi hyvällä omallatunnolla istua illanvietossa lapseni kiusaajan kanssa. 

Et ole pikkumainen, "ystäväsi" on.

Vierailija
4/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö pikkumainen? Kuule kyllä se ystäväsi tässä on nyt pikkumainen, eikä osaa käyttäytyä aikuisen tavoin. Tuskinpa paljoa menetät tuollaisen "ystävyyden" päättymisessä.

Vierailija
5/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, taidan käydä siellä vielä kerran hakemassa talvihaalarin jonka lapselleen lainasin ja sitten lopetan puheluihin vastaamisen.

Vierailija
6/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olisin loukkantunut. Ajatella, syrjiä nyt pientä lasta jonkun suuttumisen takia.

Lapseni tulevat omien ystävieni edelle jos on pakko valita. Ja tässä tilanteessa on. Piste.

Vierailija
7/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitten kaverisi saanut suuta auki lapsesi aikana ja ojentanut häntä siinä? Kyllä meillä ainakin sama jöötä pidetään koko pentulaumalle ja olen kyllä kuullut joskus olevani tylsä ja tyhmä ja yms. Lapselle pitää silloin selittää, että miksi esim. toimitaan nyt häntä harmittavalla tavalla. Tietty väsymys, nälkä jne pitää aina ottaa huomioon lasten kanssa touhutessa.

Vähän kuulostaa herkkähipiäiseltä tuo ap:n "kaveri".

Vierailija
8/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 08:45"]

No ei sitten kaverisi saanut suuta auki lapsesi aikana ja ojentanut häntä siinä?

[/quote]

No sittenhän täällä olisi ketju---> ystäväni komensi MINUN lastani... ja se vasta kamalaa onkin joidenkin mielestä.

Vierailija
9/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap, keskustelit siis asiasta lapsesi kanssa, ja hän kävi pyytämässä anteeksi, mutta kaverisi ei antanut anteeksi? Silloin ei kannata olla kaveri.

Mutta jos vaan pysyit mykkänä vieressä kun lapselta lähti mopo käsistä, ja sen jälkeen ette ole asiasta kaverisi kanssa keskustelleet, niin tämä asia on vielä kesken ja sinä voit selvittää sen ihan asiallisesti juttelemalla.

Vierailija
10/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 08:31"]

Kiitos vastauksista, taidan käydä siellä vielä kerran hakemassa talvihaalarin jonka lapselleen lainasin ja sitten lopetan puheluihin vastaamisen.

[/quote]

No ilmoita hänelle miten asiat on kun haet sen haaöarin. Jos on ongelmia ne pitää sanoa/keskustella päin naamaa eikä mtn. " lusmuilua" en vastaa enää puheluihin. Kohta hän on täällä ihmettemässä..miksi ystävä ei vastaa puheluihin.

Vierailija
11/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ö ja L on vierekkän...haalarin..

Vierailija
12/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sun 5-vuotias kiukutteli kaverillasi ollessaan ja nyt kaveri ei enää kutsu tätä lasta mihinkään?

Mitä se sun lapsesi kiukutellessaan teki? Rikkoiko jotain? Millaista kieltä käytti? Löikö kaverin lapsia tms.?

Vierailija
13/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

On se hienoa kun ihminen ei kykene itsenäisiin ratkaisuihin vaan pitää internetistä tulla kysymään ventovierailta ihmisiltä miten toimia live ystävän kanssa...

Vierailija
14/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 08:56"]

Eli ap, keskustelit siis asiasta lapsesi kanssa, ja hän kävi pyytämässä anteeksi, mutta kaverisi ei antanut anteeksi? Silloin ei kannata olla kaveri.

Mutta jos vaan pysyit mykkänä vieressä kun lapselta lähti mopo käsistä, ja sen jälkeen ette ole asiasta kaverisi kanssa keskustelleet, niin tämä asia on vielä kesken ja sinä voit selvittää sen ihan asiallisesti juttelemalla.

[/quote]

En ollut paikalla kun tämä tapahtui ja kyllä keskusteltiin asiasta sen jälkeen, selitin että lapseni on tällainen välillä kun on väsynyt mutta että olin selittänyt miksi näin ei saa tehdä ja lapseni pyysi kyllä anteeksi.

Sen jälkeen kaveri soitti ja sanoi että ei nyt sitten kutsunut tyttöä oman lapsensa synttäreille kun ei näköjään tykkää olla siellä kylässä. Sen jälkeen ei olla pahemmin juteltu, muuta kun soitti ja pyysi minua ulos ja kieltäydyin.

Vierailija
15/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ystävyys olis siinä.

Lapset kiukuttelee ja on väsyneitä ja se on ihan normaalia. Aikuisten pitää osata ne tilanteet hallita. Ei ihmisen kanssa voi olla ystävä jos se ei hyväksy lapsia, sellasta ei vaan ole olemassa.

Vierailija
16/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 09:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 08:56"]

[/quote]

En ollut paikalla kun tämä tapahtui ja kyllä keskusteltiin asiasta sen jälkeen, selitin että lapseni on tällainen välillä kun on väsynyt mutta että olin selittänyt miksi näin ei saa tehdä ja lapseni pyysi kyllä anteeksi.

Sen jälkeen kaveri soitti ja sanoi että ei nyt sitten kutsunut tyttöä oman lapsensa synttäreille kun ei näköjään tykkää olla siellä kylässä. Sen jälkeen ei olla pahemmin juteltu, muuta kun soitti ja pyysi minua ulos ja kieltäydyin.

[/quote]

No kyllä on todella lapsellinen kaveri sulla, vetää herneen nenään jostain lapsen kiukuttelusta. Joo, en pitelisi enää yhteyksiä.

Vierailija
17/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna asialle aikaa. Yksille synttäreille kutsumatta jättäminen on vielä pientä, ilmeisesti ystäväsi ei kokonaan ole ollut syrjään jättämässä lastasi.

Vierailija
18/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 09:02"]

Siis sun 5-vuotias kiukutteli kaverillasi ollessaan ja nyt kaveri ei enää kutsu tätä lasta mihinkään?

Mitä se sun lapsesi kiukutellessaan teki? Rikkoiko jotain? Millaista kieltä käytti? Löikö kaverin lapsia tms.?

[/quote]

Ei lyönyt eikä rikkonut mitään, sanoi että ei tykkää heistä, toivoo että kuolisivat, he ovat tyhmiä ja että ei koskaan halua tulla heille enää eikä olla heidän kaveri. Ystäväni vaikutti jotenkin järkyttyneeltä puheesta.

ap

Vierailija
19/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 08:51"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 08:45"]

No ei sitten kaverisi saanut suuta auki lapsesi aikana ja ojentanut häntä siinä?

[/quote]

No sittenhän täällä olisi ketju---> ystäväni komensi MINUN lastani... ja se vasta kamalaa onkin joidenkin mielestä.

[/quote]

Kyllä lastani saa ihan rauhassa tutut aikuiset ojentaa, varsinkin omassa kodissaan. Kaverini ei tainnut mitään kuitenkaan tehdä. En tiedä tarkkaan kun en ollut siellä.

ap

Vierailija
20/37 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 09:03"]

[/quote]

On se hienoa kun ihminen ei kykene itsenäisiin ratkaisuihin vaan pitää internetistä tulla kysymään ventovierailta ihmisiltä miten toimia live ystävän kanssa...

[/quote]

Olin kyllä jo itse tullut tähän ratkaisuun, halusin vaan kuulla miten muut olisivat asian hoitaneet. Ja näköjään olisivat toimineet samoin. Eikö tämä ole keskustelupalstojen tarkoitus, kysyä muiden mielipiteitä, keskustella?

ap