Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteisöllisyys kadonnut?

Vierailija
12.06.2025 |

Yhteisöllisyys kadonnut?

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä.

Vierailija
2/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys lisääntynyt.

Minä minä minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän erittäin hyvin miksi...

Vierailija
4/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys lisääntynyt.

Minä minä minä.

Tätä tämä tämä

Vierailija
5/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllisyys kadonnut? Yksityisyys kadonnut?

Vierailija
6/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin kuulun yhteisöön. 

Vierailija
7/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse me sitä halusimme.

Vierailija
8/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja. 

Vierailija
9/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Ajanvietto on monesti myös sitä, että haukutaan ja arvostellaan yhdessä jotain ihmistä. Ei ole ihme, ettei seura ja yhteisöllisyys kiinnosta.

Vierailija
10/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä vaikka miten.. se on vaan somessa. Ja vanhemmat opettaa jo pikkulapsilleen sen työntämällä pädin kouraan, jotta oma someyhteisöllisyys ei kärsisi siitä ylimääräisestä pyörästä, joka tuli tehtyä

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin kuulun yhteisöön. 

Kuin myös. Useampaankin.

Vierailija
12/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Ajanvietto on monesti myös sitä, että haukutaan ja arvostellaan yhdessä jotain ihmistä. Ei ole ihme, ettei seura ja yhteisöllisyys kiinnosta.

Ei ole yllättävää, että kun ääliöliberaali yhteiskunta on nostanut yksilön tunteet kaiken keskiöön, niitä myös käytetään. Monista aikuisistakin on tullut kuin uudelleen pikkulapsia, jotka tarvitsevat tukea ikävien tunteiden kestämiseen ja valtiota kantamaan vastuuta.

Vierailija
13/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä vaikka miten.. se on vaan somessa. Ja vanhemmat opettaa jo pikkulapsilleen sen työntämällä pädin kouraan, jotta oma someyhteisöllisyys ei kärsisi siitä ylimääräisestä pyörästä, joka tuli tehtyä

Ei kun vaan penskoille ruutu käteen taaperona, odotetaan että varhaiskasvatuksen väki tekee taikojaan.

Nykyään on ihan älyttömän paljon ihan paskoja, välipitämättömiä vanhempia, jotka yrittää ulkoistaa kaiken päiväkodille tai koululle, sen sijaan että olisivat itse läsnä, välittäisi ja opettaisi pitkäjänteisesti miten yhteiskunnassa toimitaan ja miten pettymyksiä kestetään. Sit kun nää asiat hoidetaan kotona päin vittua, meillä kulkee tuolla kaduilla räjähdysherkkiä ihmisiä, joiden pettymyksensietokyky on nolla. Sit ihmetellään kun ne ei saa kavereita, eikä tule kenenkään kanssa toimeen. Haetaan penskalle joku diagnoosi ja syytetään ongelmia "neuroepätyypillisyydestä".

Vierailija
14/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980- ja 1990-luku pilasivat suomalaiset lapset. Silloin alettiin puhua itsetunnosta. Lasta piti kannustaa, vaikkei tämä osaisikaan hommaan. Ei pidä! Se johtaa harhaiseen itsekuvaan, jossa lapsi haluaakin muuttaa itsensä sijaan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä. Ja lapsena tämä tyyppi pysyy vielä nelikymppisenäkin.

Vierailija
15/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
16/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1980- ja 1990-luku pilasivat suomalaiset lapset. Silloin alettiin puhua itsetunnosta. Lasta piti kannustaa, vaikkei tämä osaisikaan hommaan. Ei pidä! Se johtaa harhaiseen itsekuvaan, jossa lapsi haluaakin muuttaa itsensä sijaan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä. Ja lapsena tämä tyyppi pysyy vielä nelikymppisenäkin.

On hienoa, että ihmiset uskaltavat nykyään puhua avoimemmin heikkouksistaan ja vaikeuksistaan. Tästä moni ammattimarisija on tullut harhakäsitykseen, jonka mukaan ihminen, joka jankuttaa joka paikassa, kuinka kaikki aina tuntuu väärältä, olisi mielenkiintoinen. Ei ole.

Vierailija
17/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi yhteisöveroa alennettiin, se auttaa yhteisöllisyyteen.

Vierailija
18/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Ei ole, ei.

Osa kansasta tuntuu keskittyvän ongelmien osoitteluun ja kilpailuun siitä, kenellä menee surkeimmin ja kenellä on sitä kautta isoin oikeus valittaa. Maailman onnellisin kansa -titteli on suorastaan loukkaus. Suurinta sisua on nähtävissä silloin, kun etsitään vastapuolesta heikkoja kohtia ilkuttavaksi ja puolustetaan omaa oikeassa olemista tai oikeutta uhriutua. Tavallinen arkikin tuntuu olevan loputonta kärsimystä: töissä on kamalaa, perhe-elämä on ankeaa ja ihmissuhteet ahdistavat.

On selvää, että Suomi on myös ongelmien äärellä ja eikä niistä pidä vaieta, mutta se ei ole koko todellisuus. 

Vierailija
19/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vali vali uli uli

Vierailija
20/144 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on kaikenlaisia ryhmiä ja yhteisöjä liiaksi asti. Koetaan milloin mitäkin ja tulkitaan asioita miten huvittaa. Ennen luontoyhteys saneli arkea ja ylipäätään ihminen oli sidottu enemmän paikkaan ja ryhmään, oltiin todennäköisesti elämän olennaisista asioista yhtä mieltä. Nykyajan haihatukset ja lukemattomat trendit loistivat poissaolollaan ja ei ollut nettiä, josta jokainen voi hakea oman viiteryhmänsä.