vk 34, ivf/icsi/pas
Tässä aloittelen uutta pinoa. ; )
Itse olen ekakertalainen näissä koeputkihommeleissa. Eli tarkoitus olisi tehdä viikolla 34 ivf hoito.
taustaa: yritystä ollut 05/03. Olemme mieheni kanssa ns. selittämättömiä tapauksia, mitään syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt. Kaksi inseminaatiota on kokeiltu tuloksetta. Hoidossa olemme oyssissa.
Toivottavasti tämä ivf toisi kaivatun plussan meidänkin perheeseen! Pitää yrittää tsempata itseä kauheasti ja jotenkin olo on sellainen toiveikas ; )
Tulkaahan muutkin samassa aikataulussa olevat pinoutumaan, niin on yhdessä mukavempi vaihtaa kuulumisia!
t. Mimais
ps. Mulla alkaa sumuttelut torstaina!
Kommentit (195)
Minerva: Oon katellutkin tuolta väestöliiton sivuilta vähän hintoja. Miten muuten kun väestöliiton puolelle mennään niin oys:sta saa kopiot omista papereista, tekeekö ne silti alkututkimukset siellä vaikka ne on jo oys:ssa tehty?
Mimais: Ilkka on myös mun suosikki lääkäri! Silloin ku mulla oli eka ivf/icsi niin osallistuin hänen tekemään tutkimukseen ja silloin hän teki joka kerta ultran ja myös punktion ja siirron. Harmi vaan että Ilkka on siirtynyt muihin hommiin.
Laitoin itse Oys:iin sähköpostia ja pyysin, että toimittavat tietoni väestöliitolle.
Heti seuraavana päivänä ilmoittivat, että tiedot on väestöliitolla.
Tutkimuksia ei tarvitse tehdä toiseen kertaan, ei edes suunnittelukäyntiä.
Itse soitin vain ja sanoin haluavani ivf:n elokuuksi ja hienosti onnistui.
Laittoivat reseptit tulemaan postissa.
Ultra-ajatkin sai itse melkein päättää eli kun olen pitkämatkalainen, niin pystyin ottamaan ajat kohtuulliseen aikaan, ettei tarvinnut aamu 5 lähteä ajamaan.
Jostain syystä myös kela korvasi matkat korkeamman taksan eli oman auton mukaan, syytä en kyllä tiedä, mutta ei valittamista!
Oys:n puolelta Ilkka oli ehdottomasti myös mun suosikki, hän sen endon minulla huomasi. Todella pätevä lääkäri.
Ja kolmas piikityspäivä muuten menossa eikä tunnu vielä missään.
Miten muilla?
Mulla on kans kolmas piikityspäivä. Oireita ei kauheesti ole, muutakuin vähän nippailee alavatsas. Menkatkin alkaa jo onneks loppumaan. Arvelin jo et mitkä kestomenkat mulle on tullu ;)
t. Mimais
Täälläkin kolmas päivä menossa Menopuria 300 yksikköä per ilta.. Nolla ultrassa kävin keskiviikkona ja siellä kaikki oli hyvin, limis reilu 1mm. Ensviikolla ois sitten totiset paikat perjantaina, jänskättää!!! Oireita ei kauheasti, mitä nyt vähän hiki virtaa öisin ja hermoja repii päivisin, voi ukko raukka. Ja tähän stressiin vielä talon osto stressi päälle, joten kyllä parisuhdetta ja miestä koetellaan. ;0) Onneksi väliaikaista.
Kenellä on ekana punktio?? Ihanaa kun alkaa jo lähestyä nuo " tosi toimet" ja kohta päästään piinailemaan. Toivottavasti me kaikki pääsemme niin pitkälle. Halit teille kaikille ja tsemppiä hoitoihin!!!!!!!
Tänään 2.ultrassa 11 follikkelia, 13-15 mm kokoisia, joten Gonal-annosta nostettiin vielä neljäksi päiväksi - punktio ensi keskiviikkona ja siirto perjantaina, jos siirrettävää on!
Tsemppiä!!
-mooli
Taijan minä päästä tästä porukasta eka punktioon. Kävin tänään kolmannessa utrassa ja suurimmat munikset oli 17 mm --> punktio maanantaina ja siirto siis keskiviikkona. Saattaa olla, että saalis jää odotettua pienemmäksi, ku osa muniksista oli vähän pienempiä. Katotaan ma, mitä irti saadaan. Tänään vika menopur-piikki, huomenna sumut ja pregnyl huomenna illalla. Apuaa......
Hei unelm@!! Kuinka paljon ja kuinka kauan olet Menopuria pistänyt? Onko sulla eka hoito ja miks valittiin Menopur? Kun mulla sama lääke ja tuo annoksen koko hirvittää (300) 9 päivää pistän, vähintään. Sain onneksi vaadittua yhden ultran tähän piikityksen välille, muuten ois ollu vain 0-ultra ja sit se viimeinen ens perjantaina. Mulla ekassa hoidossa oli Puregon ja siitä tuli huonolaatuisia muniksia ja nega. Nyt sit Menopur, ilmeisesti just tuon huonon laadun takia pitäis sopia mulle paremmin, en sit tiedä.. Oliko sulla paljon noita muniksia kasvamassa? Tsemppiä jatkoon!!
Hei Endorfiini!
Mää oon piikittäny tota menopuria 10 pv (150) eli aika pienillä annoksilla. Lääkäri meinas, että se riittää, kun muniksia on saatu ihan hyvin pelkillä clomeillakin. Nyt vaan tuntu, että ois voinu olla isompiki annos, hedelmöitykseen muniksia saadaan ehkä 8 kpl (osa pienempiä, joista ei tuu välttis mitään). Tää on muka eka IVF ja lääkkeet valittiin lähinnä halvemman hinnan mukaan. Saas nähä miten käy. Sovittiin lääkärin kans, että otetaan " varman" päälle ja siirretään kaks alkiota, jos siis jotain siirrettävää ees on. Tsemppiä sullekin ja kaikille muillekin ja onnea rutkasti matkaan! :)
Unelm@
Unelma sit taitaa tosiaan olla eka punktioon menijä ja meitsi sitten toka...mun mielestä alotettiin unelman kanssa samoihin aikoihin piikittäminen ja mulla tosiaan lääkkeenä Gonal-F (onko muilla?). Pistin siis 1.8. ekan kerran ja nyt pistokset jatkuu maanantaille eli mulla siis pistokset 14 päivää. Lekuri meinas, että saatais noi 2 mm pienemmätkin kasvamaan isoiksi. Mulla vasen munasarja aktiivisempi, oikea nyt lepovuorossa. Hölmö kysymys, mut voiko follikkelit kasvaa " liian isoiksi" ?
Tsemppiä kaikille ja Unelmalle erityisesti punktioon - tuu sit kertomaan millasta oli!
-mooli
Punktio on onnellisesti ohi, ei ollu kyllä paha kokemus eli ei tarvi pelätä. Suht. kivuton, vähän nipisteli neulat ja operaation jälkeen mulla ei oo ollu minkäänlaisia kipuja. Meinaa vaan väsyttää... Muniksia saatiin 7 kpl, huomenna kuulee miten ne on lähteny hedelmöittymään ja ke siirto, jos sinne asti päästään. Ei mitenkään iso saalis, ens kerralla pyydän kyllä isommat annokset.
Ei kai ne munikset voi kasvaa liian isoiksi, eikö ne sitten vaan irtoa kun ovat kypsiä?! Luulisin..
Taijan ottaa pikku päikkärit. Tsemppiä muillekin punktioon, kohta on teijän vuoro! :)
Kiva, kun tulit kertomaan punktiosta - siksi tulinkin kyttäilemään:=)
Onhan tuo 7 hieno määrä - ja varsinkin, jos lähtevät hedelmöittymään vielä! Eikö ne sitten huomenna klinikalta soittele, eikö vaan?
Täällä melko turpea olo, klo 20.30 otan irrotuspiikin ja ke 9.30 punktio.
tsemppiä kaikille!
-mooli
Tänään on ärsytyskäyrä melko korkealla, johtunee noista lääkkeistä nimittäin mitään oikeaa syytä ärtymykseen ei ole... Outoa, ku kiukuttaa muttei tiedä et mikä...
Huomenna on toka ultra...
Nipistelyjä on kummallakin puolella alavatsaa ja tänään tuli pyyhittäessä sellaista ovisliman tapaista limaa, onko normaalia?!
Unelma: Oli kiva kuulla että punktio on kivuton juttu, itsellä on niin alhainen kipukynnys, että vähän pelottaa. Ja hienoa että kuitenkin oli ne 7 munista siellä kasvanut :) Onnea siirtoon!
Mooli: Mullakin otuo Gonal-f pistoslääkkeenä, millaisella annoksella oot pistäny? Mulla 150iu. Toi pistoskynä on kyllä tosi mahtava keksintö; tosi helppo pistää ja eikä käy kipeää. Tsempit punktioon, perässä tullaan...
Nyt Salkkarien ääreen :)
-M-
Jooh, mullakin välillä käyrä ollut korkeella - ja nyt jotenkin masis fiilis.
Mulla ekana päivänä 225, sitten muutaman päivän 150 ja sitten taas 225...perjantain annos oli 300!
Millos sulla Marikukka on punktio?
-mooli
Mulla just samanlaisia oireita kuin sulla. Elikkäs alavatsaa nipistelee, turvottaa ja tänä aamuna tuli aikas paljon limaa. Just niinkuin oviksen aikaan. Olinkin jo vähän häjissään, että eikait siellä vaan voi olla ovulaatio.
Huomen tosiaan toka ultra. Toivottavasti kaikki hyvin, kun oon vähän kämminy noitten pistosten kans, ehkä. Tänä aamuna nimittäin rupesin pistään (mies oli katsomas). laitoin normaaliin tapaan neulan siis pyöritin sen kynään paikalleen ja sit rupesin ottaa sitä ensimmäistä suojusta siitä pois ja rupesin tolvana sit pyörittää sitä siit. En etes ite tajunnu, ko mies sano et eikö se pitäis vetää. No niinhän se pitää vetää, nyt sit täs vähän häjissään mietin et oonko vkl ajan sit pyöritelly sitä vai? No jospa se oli vaan tän aamun kämmi, jonka sain sit kyl viel pelastettua. No ainaki maha oireita on joten kait sinne jotain hormoonia on mennyt. Sit kyllä tutustuin neulan rakenteeseen ja huomasin, että ampulliin menevä neula on aika pitkä joten tuskin on ehkä vaikuttanut vaikka olisin sitä pyöritelly. Tulipas sekava selostus ; )
Huomen ultraan, toivottavasti munikset kasvanu.
Moolille ja Unelmalle onnen toivotukset siirtoon! Perässä tullaan!
t. Mimais
Mooli: Punktio päivää ei vielä ole päätetty, huomenna on taas vähän viisaampi...
Sullahan on hurjat noi määrät mitä pistät, siis verrattuna minuun? Sanoi se lääkäri että varmaankin joudutaan vielä pienentämään minun annosta...
Mimais: Joo sellaista minäkin mietin ku sitä limaa tuli, että jokohan nyt ovis on ja että mikä tässä nyt on menny pieleen. Kauhea ko sitä on hätäinen näiden juttujen kans ja miettii ihan LIIKAA!!!
Tuskin se sun " pyörittely" mitään oo haitannu, toivotaan ainakin niin. Huomennahan voit asiaa lääkäriltäsi kysyä.
Nyt mä lähden iltapesulle ja piikittämään :)
Huomiseen!
-Marikukka-
Pieni on saalis tulossa, tällä hetkellä 7 kpl.
Annostusta lisättiin, nyt 250 iui, jos saataisin muutama pieni vielä mukaan.
Mulla on aina ollut suuri kato, hedelmöittyvät hyvin, mutta ovat kuitenkin huonolaatuisia eli jännitystä kyllä riittää siirtoon saakka.
Mullakin on muuten ollut ärsytyskynnys korkealla tänään, johtunee hormoneista..
Miten muiden ultrat, mulla perjantaina sitten seuraava ja silloin tietää varmaan jo, milloin punktio on, itse veikkaan keskiviikkoa.
Olo on edelleen ihan normaali, urheilua en ole vähentänyt, vaan entiseen malliin olen lenkkeillyt ja käynyt jumpassa.
Tohtori antoi luvan jatkaa samaa rataa, kun kerran muniksia oli noin vähän, niin ei ole riskiä hyperiin.
Limis oli hyvännäköinen ja munarakkuloitakin ihan kiitettävästi. Elikkäs toisella puolella 9 ja toisella puolella n. 6-7. Kysyin kokonaismäärää niin lääkäri meinas että ainakin 15, ei kuulema jaksanu kaikkia laskia ko oli niin hyvin. Helpotti kyllä omaa mielialaa, ko tosiaan olin niitten piikkien kans kuvitellu kämmiväni. Koot oli noin 10 mm ja yksi oli ainaki jo 11 mm. Tänään pistettiin 200 iui ja huomen 150 iui ja torstaina viel 200 iui. Lääkäri laittoi vähän vaihtelua määriin ;) Toivottavasti noitten rakkuloitten sisälläkin viel olis jotain.
Mulla oli muuten lääkärinä Ilkka, ei se näköjään oo lopettanukkaa.
Marikukka83: Valkovuoto on ihan normaalia, kysyin lääkäriltä. Kuuluu kuulema asiaan.
Mulle sanottiin, että pitää alkaa välttää liikuntaa. Pyöräilyki voi olla pahasta, jos itestä siltä tuntuu. Mulla nimittäin jo tuntuu mahassa, töistä kotia tullessa, joka montussa. No ei sit enää pyöräillä.
Perjantaina kolmas ultra....
Tsemia muille ja kirjoitelkaa kuulumisia!
terkuin Mimais
Minä täällä seurailen taustalta teidän ultra kuulumisia, hyvinhän niitä muniksia tulee. Meillä ivf/icsi-hoidoissa muniksia tuli paljon mutta kato kävi sitten loppujen lopuksi. Ekassa hoidossa muniksia tuli 26, alkioita saatiin 9, joista 7 siirrettiin, toka hoidossa muniksia tuli 38 ja alkioita 11, joista 6 siirrettiin ja vikassa hoidossa muniksia saatiin 31 ja alkioita saatiin 15, yksi on siirretty ja 14 odottaa pakkasessa. Alkioita tuli sen takia noin paljon koska mulla on pco. Toka hoidon aikana meinas tulla hyperi mutta muuten kaikki meni ok! Torstaina ois kontrolliultra ja ens viikolla toivottavasti siirto, pelottaa aina että alkiot ei selviä sulatuksesta....mutta nythän noita on onneksi paljon, toivottavasti etes se yks selviää.
Mimais: Kyllä se Ilkka on muissa hommissa, on muistaakseni joku hallinnollinen apulaisylilääkäri tai vastaava. On varmaan tuuraamassa ollu, ja toivottavasti on torstainakin, muuten lääkärinä on varmaan HM ja en siitä oikein välitä!
Tänään oli mullaki tuo 2.ultra. Ihan hyvältä siellä kait näytti. Ei se lekuri niitä laskemaan alkanut mutta kyllä siellä muutamia pollukoita näkyi. Mittas ne kuitenki (ihme kyllä..) kolme löytyi suurempaa 8-12mm oli kokoakin! Limis oli 9mm, eli ihan hyvä sekin. Joten ei sitten tarvi enää hätäillä tuota annosta, eli 300 yksikköä pistän jatkossakin. Perjantaina on sitten se (ehkä) vika ultra IVF klinikalla, siellä sitten laskevat ja ottavat ehkä vähän vakavammin meikäläisen hoidon. Eihän nuo suurimmatkaan mollukat vielä isoja olleet, joten voipi olla että piikitys jatkuu viikonlopunkin yli. Sitten vain jännätään kuinka huonon simppa saldon avokki räpsäyttää kuppiin.. Niissä kun ei ole oikein kehumista ollut aikaisemminkaan. No jos nyt joka munikselle yksi hyvä siittiö löytyis niin sehän jo riittäis.
Täälläkin ollu hermot kireällä jo monta päivää! Kumma kun noista piikeistä ei pitäis noita " hermo" oireita tulla, vaan sumuista. Mutta ainakin minun kärtyisyys alkoi vasta piikityksen alettua!
Alkaa meidän pinolla olla kohta totiset paikat ja piinaus lähellä!!!!!! Tsemppiä ja hermoja meille kaikille!!
Ei jäänyt lääkärin nimi mieleen, mutta sellainen aikas nuori nais lääkäri oli. ei ole ollut meillä aikaisemmin. Olisiko ollut jokin kesälääkäri?
Järvelän Ilkka oli inseminaatio aikoina aika monesti ja Papunen on ollut kans yhdesti sekä Martikainen kans yhdesti.
Kyllähän tuol oyssis on se tilanne, et joka kerta eri lääkäri.
Järvelän Ilkka on mun suosikki ; ) Rento tyyppi.
t. Mimais