Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vk 34, ivf/icsi/pas

24.07.2006 |

Tässä aloittelen uutta pinoa. ; )

Itse olen ekakertalainen näissä koeputkihommeleissa. Eli tarkoitus olisi tehdä viikolla 34 ivf hoito.

taustaa: yritystä ollut 05/03. Olemme mieheni kanssa ns. selittämättömiä tapauksia, mitään syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt. Kaksi inseminaatiota on kokeiltu tuloksetta. Hoidossa olemme oyssissa.

Toivottavasti tämä ivf toisi kaivatun plussan meidänkin perheeseen! Pitää yrittää tsempata itseä kauheasti ja jotenkin olo on sellainen toiveikas ; )

Tulkaahan muutkin samassa aikataulussa olevat pinoutumaan, niin on yhdessä mukavempi vaihtaa kuulumisia!

t. Mimais

ps. Mulla alkaa sumuttelut torstaina!

Kommentit (195)

Vierailija
21/195 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma, pitkän kylmän kauden jälkeen on taas KESÄ!!! ainaskin näillä korkeuksilla...

Mimais: Mepäs mennään aika samoissa, mulla myös eka ultra ensi keskiviikkona, sumuttelut tosin aloitin vasta viime lauantaina ja menkat ei oo vielä alkaneet.

Muutenkin aikas samanlaisessa tilanteessa ollaan; ekakertalaisia mekin tässä hommassa, kolme inssiä menny pieleen ja syytä lapsettomuuteen ei ole löydetty, eikä tässä vielä kaikki :) -> myöskin Oulussa hoidossa tosin väestöliiton puolelle... että semmoista...

Toisin kuin sinulla, minun naamani on alkanut kukkimaan oikein kunnolla. Muutenkin kärsin akneen taipuvaisesta ihosta ja juuri kun aurinko oli hoivannut ihon suht hyvään kuntoon. Mut tosiaan mitäpä sitä ei tekis....jne...

Muita oireita minulla noista sumutteista ei ole ollut, ehkä vähän enemmän on töissä meinannut väsyttää.

Illan jatkoja :)

-Marikukka-

Vierailija
22/195 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eka ultra tänään ja kaikki oli kuulemma niinku pitikin eli " mykkänä" . Muita oireita tavanomaisen väsymyksen lisäksi ei ole juuri ollu, muuta kuin hirveä hiki tänään. Voi tietty olla tolla helteelläkin jotain tekemistä asian kanssa mutta kyllä tässä on jotain muutakin. Oikein hävetti olla töissä ku tuntu, että haisen ku pieni sika. Piikitykset alko tänään. Ens viikolla kaks ultraa vielä ja pe selviää millon punktio tehdään. Odottavan aika on pitkä! Vaikka nopeeta tuo aika koko ajan menee, elokuussa jo mennään... Oulusta oon muuten minäkin, ainakin vielä. Suunnitteilla muutto toiselle paikkakunnalle. Tuntuu, että pää räjähtää, ku on niin paljon asioita mielessä ressattavana. Ihanaa, huomenna jo torstai, kohta viikonloppu ja saa nukkua! :) Jaksuja kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/195 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla täältä oulun alueelta näköjään useempiakin ; )

Marikukan kans kyl mennään samoissa linjoissa. Tehdään viel yhtiskee sit plussatestit : ) HUOM: Yritän olla nyt tässä hoidossa ylipositiivinen, jospa se auttais. Sulla on Marikukka varmaan sit väestöliiton puolella ne ultratkin? Mulla Oyssin puolella. Mut itse punktio ja siirto tehdään meillekin väestöliiton puolella. Mites sulla sit sitä seuraavat ultrat? Mulla 15.8 ja 18.8. Onkos nekin samoihin aikoihin?

t.Mimais

Vierailija
24/195 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... samoina päivinä, kuin sinullakin Mimais, on nuo toisetkin ultrat... ja väestöliiton puolellahan ne on.

Sen verran täytyy tarkentaa että Oulusta en itse ole, vaan sattuu olemaan lähin hoitopaikka...

Täytyy kyllä myöntää että itsekin aika ylipositiivinen olen tällä hetkellä, kova olisi pudotus jos testiin sit nega tulis...Jännittää hirveästi...

Tuntuu paljon konkreettisemmalta haaveilla (isosta masusta jne..) nyt kun siihen raskautumiseen on isompi mahdollisuus.

Uskotaan siihen että syystuulet = plussatuulet :)

-M-

Vierailija
25/195 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Onko lie joku vastannut kysymykseesi nollaultrasta ja menkoista. Ei haittaa vaikka on vielä menkat kesken ultrassa, kunhan ovat alkaneet. Näin lääkäri sanoi mulle.

Nyt olen sumuttelua 9 päivää täynnä ja mankat kolottelee masussa. Oireita on vaikea tunnistaa. TUntuu ehkä väsyneemmältä kuin yleensä ja suurentunutta taipumusta vaipua alakuloon. Ihan hyvillä mielillä ollaan vaikka eka kerrasta jäi kaikkea muuta kuin toiveikas mieli. Harmittaa vaan etukäteen sairasloma ja se miten sen selittää pienessä työpaikassa.

Voikaa hyvin Siskot.

No nyt tekemään viimeisiä polttarijärjestelyjä.

T: Mitima

Vierailija
26/195 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sumutellaan ja hiki virtaa, vaikkei edes helleasteita ulkona.. Ja kamala väsy koko ajan!

Minäkin sain nyt ajan 0-ultraan, eli se on ensviikon keskiviikkona. Ja jos näytää siltä että munasarjat ja kohtu vaihdevuosi tasolla niin piikitykset alkaa samana iltana,jee!! Nyt olen vuodellut jo 10 päivää, eli ei siellä kohdussa paljoa voi enää paksuutta olla! Viimekerrallakin vuodin monta päivää kauemmin kuin tavallisella kierrolla ja oli kuulemma kohtu hyvin puhdas ja limikset ohuet. Eipä vaan onnannut.. Ihanaa kun kohta pääsee piikittelemään, tai siis eihän se piikitys sinänsä niin nautinnollista ole, mutta tietääpähän ainaski että alkaa loppusuora häämöttää ja pääsee (taas) jänskäämään.

Kuinka moni teidän läheisistä tietää hoidoista? Ensimmäisellä kerralla kerroin kaikille ystäville, mutta en vanhemmilleni. Tällä kertaa en ole kertonut kenellekkään, kun en enää kestä niitä kyselyitä että onnistuiko vaiko eikö. Kun viimekerta oli niin suuri pettymys ja sitten piti olla koko ajan siitä jollekki selittämässä. Jotenkin tuntuu helpommalta nyt, kun ei kukaan kysele. Mies on kertonut kolmelle parhaimmalle ystävälleen.

Jotenkin vain usko taas horjuu tämän hoidon kans. Tuntuu ihan siltä, että minä varmaan olen sitten sellainen lapseton joka vielä kymmenen vuodenkin päästä miettii hoitoja, edelleen lapsettomana.. Aina on elämä mennyt vaikeimman kautta, niin varmaan tämänkin asian kanssa. Epätoivo iskee, kääk!!!

Kuka meistä nyt ekana pääsee punktioon??

Vierailija
27/195 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa kolmas piikkipäivä - tiistain nollaultrassa kaikki niin kuin pitikin. Ens ma seuraava ultra ja vk 33 punktio (kai). Hikoilu alkaa helpottaa, kun synarela-annos puolittui tiistaina. Ensi viikolla on kuulemma luvassa alavatsan pingotusta...

tsemppiä kaikille ja kärsivällisyyttä!

-mooli

Vierailija
28/195 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nämä sumut olisivat tehonneet ja pääsis tässä eteenpäin. No keskiviikkonahan se sitten selviää.

Minkäläiset teillä muilla ovat nuo menkat olleen. Luin että jollakin on kymmentäkin päivää kestäny. Mulla tuntus olevan ihan normaalit ja vielä ehkä hiukka niukemmatkin. Normaalia?

t. Mimais

Vierailija
29/195 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkoista - mulla oli ainakin ihan " normaalit" , kivuliaat ja melko runsaat 5-päiväset:=)

Onnea 0-ultraan!!

-mooli

Vierailija
30/195 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja on tuntemukset, Endorfiini :( Musta kans tuntuu, että kaikki menee aina vaikeimman kautta. Miksi mikään ei voi mulla koskaan onnistua, ei ees niinkään luonnollinen asia kuin raskaaksitulo? Vaikka eihän se todellakaan niin helppo juttu ole.

Mää oon puhunu tästä aika monele kaverille mutta sukulaisista en kellekään. Enkä kavereillekaan jaksa enää paljoa puhua, sit jos joku kyselee. Tuntuu, että ei ne ymmärrä, ku ei oo tällasta ite kokenu, vaikka ei se raskaaksitulo oo kaikilla niin helppoa ollu, mutta kukaan ei oo käyny hoidoissa kuitenkaan. Ahistaa, kun kaikille tulee koko ajan vauvoja ja pitäs jaksaa olla onnellisia niiden puolesta. Vaikeaa se on, kun itellä itkua pukkaa. Toki oon niiden puolesta onnellinen mutta en jaksa mitään vauva-juttuja kuunnella. Mää en osaa ees kuvitella, että jonain päivänä oon ehkä ite raskaana. Millasta se on? Millanen äiti musta tulee? Vai tuleeko tästä ikinä yhtään mitään...

Vierailija
31/195 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monella on 0-ultra tällä viikolla - tsemppiä!

Mulla 1. ultrassa kaikki niin kui pitikin, perjantaina seuraava ultra ja 15.8. kai punktio (sovitaan perjantaina).

tulkaahan kertomaan kuulumisia!

-mooli

Vierailija
32/195 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt on kuuden päivän työrupeama takana ja alkoi vapaat. Huomenna lähdetään Ouluun kylästelemään ja keskiviikkonahan jo on se 0-ultra.

Menkat alkoi perjantaina ja olivat (niinkuin normaalistikin) aluksi hirmu kipeät ja (toisin kuin tavallisesti) on kolottanut kummallisesti koko keskivartaloa, sitten vuoto on ollut " kökköisempää" ... yäh...

Päänsärky alkoi illalla ja jatkui koko tämän päivän, hikoilu on helpottanut.

Siinäpä oli omaa napaa kerrakseen :)

Samat on ajatukset Unelman kanssa tuosta " ulkopuolisille" kertomisesta; Yhdelle työkaverille olen kertonut ja hän (tosin ei mitenkään pahalla) jaksaa jauhaa että " teillähän on aikaa kun ootte vielä niin nuoria, mikä kiire teillä on?!" Ei jaksais kuunnella juuri tuota lausetta, koska meidänhän tämä elämä on, ja haavena vauva ollut (nuoresta iästä huolimatta) jo monta vuotta. Siksipä ei sitten huvita muille enää kertoa.

Siskolle ja äitipuolelle olen myös hoidoista kertonut. Lapsenteko ongelmasta tietää vielä muutama muukin, muttei hoidoista. Mies ei omalle perheelleen halua toistaiseksi kertoa.

Miten teidän miesten työpaikalla suhtaudutaan noihin vapaisiin mitä joutuu pyytämään näitten hoitojen aikana? Minun mies ei ole syitä sanonut, mut hankalaa on yleensä saada vapaita... Onneks ton punktio päivän kirjoittavat sairaslomaa miehellekkin. Toisakseen eihän miehen kyl tarvinnu olla ku siinä suunnittelukäynnillä ja punktiopäivänä paikalla (kysyvät kyllä VL:ssa et pääseekö siihen vikaan ultraan mukaan, eipä päässy)

Illan jatkoja kaikille!

Tulee muuten parin päivän palstatauko...

-M-

Vierailija
33/195 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, homma alkaa eteneen pikku hiljaa. Tänään oli toinen ultra, toisella puolella kasvoi seitsemän munista ja toisella puolella kolme vähän pienempää. Eli ihan hyvä saalis kuulemma tulossa. Olisin kyllä toivonu/odottanu vähän isompaakin saalista. Mutta jospa noilla jotain sais aikaan. Punktio luultavasti maanantaina mutta selviää perjantaina. Pikkasen alkaa jo jänskättään ja pelottaan tuo punktio. Mulla hikoilu jatkuu, muuten ei ihmeempiä oireita.

Mun miehellä kans vaikea työajalla käydä hoidoissa eikä ookaan käyny ku pakolliset jutut. Onneksi sillä on vuorotyö eli on sit järkänny vapaan tai iltavuoron. Se ei oo kai kertonu kellekään.

Meillä alkaa muuton järkkäily toiselle paikkakunnalle nyt ihan tosissaan. Hoitoa voipi onneksi jatkaa sielläkin mutta menee kulkemiset vähän turhan vaikeeksi työajalla. Toivottavasti yksi kerta riittää. Sanoin lääkärille, että haluan tehdä homman " varman päälle" , joten siirretään kaksi alkiota, jos on jotain siirrettävää. Tuplajänskää! :)

Vierailija
34/195 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yks jolla siirto viikolla 34, tosin kyseessä on kolmannen icsi:n pakastesiirto. Keväällä oli kolmas ivf/icsi ja siitä saimme 15 alkiota, joista 14 on pakkasessa. Me ollaan oltu jo 3 vuotta hoidoissa ja tosiaan 3 hoitoa tehty + 2 x iui. Ja ollaan muuten myös Oulussa hoidoissa julkisella.

Vierailija
35/195 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli niinkuin pitääkin elikkäs limis oli ohkanen. Jarru oli kuulema tehonnut ; ) Eka piikki laitettiin suoraan Oyssis eli 200 iui puregon. Huomen viel laitetaan 200 iui ja sen jälkeen maanantaihin asti 150 iui. Tiistain ultrassa sitten päivitetään annostusta. Tästä se homma lähtee eteenpäin, on tää vaan aikas jännittävää.

Mä oon kertonyt töissä työkavereille ja ne ainakin suhtautu tosi hyvin. Kaikki on naisia ja heillä itsellä lapsia, joten kait ne ymmärtää tän lapsettomuuden. Pomokin suhtautu ihan hyvin. Työt olen aloittanut vasta keväällä, sain vakipaikan. Olen toki tehnyt aikaisemmin samassa paikassa pätkähommia. Vähän kyl mietitytti kertoo, ko just aloittanu hommat. Mut sit ajattelin, ettei kyl salaamisestakaan tuu mitään. Ja ollaanhan me tätä vauvelia yritetty jo kolme vuotta joten työkaverit ties jo aikaisemmistakin hoidoista. Saa kyl silleen olla tyytyväinen. Sukulaisille ja kavereille ollaan kerrottu suurpiirteittäin missä mennään. Taidan olla sellainen avoin luonne ; )

Taidan lähtee päikkäreille!

t. Mimais

Vierailija
36/195 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös 0-ultra takana... kaikki oli kunnossa, limis ohut ja toinen munasara ihan mykkä, toisessa jotain pientä kasvua muttei haittaa kuulemma mitään... Juuri äsken tuikkasin ekan piikin, 150iu Gonal-f:ää ja jatkan sitä tiistaihin asti ja sit katsotaan onko annostus kohdillaan.

Maha ollut turpeana parina viime iltana, kuinkahan se nyt turpoaa ku alko nuo kasvatus piikit?!

On tämä tosiaan jännää!!

Pistättekö te muuten ton piikin mahaan vai jonnekki muualle (reiteen tms...)?

Mut nyt alan iltahommiin, Öitä!

-Marikukka-

Vierailija
37/195 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistän navan alle puregonin. kaks kertaa jo takana, huh ja ihan ite pistin. Inseminaatioissa mies pisti.

Onko teillä vielä jatkunut menkat vaikka nolla ultra takana ja pistokset aloitettu? Mulla vuotaa vieläki. kääk. Loppus jo!

terkuin

Mimais

Vierailija
38/195 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne eilen nollaultrassa ihan ok ja piikitykset sain aloittaa 200 iui päivässä ja ensi tiistaina sitten päivitetään annostusta.

Toinen ivf-hoito menossa ja pessimistinen olen.

Taustalla kun on tuo endo ja toinen munasarja oli jo aika

surkeassa kunnossa, mutta toivotaan, että toisesta saadaan vielä munasoluja.

Yksi kystakin löytyi, mutta ei kuulemma haittaa hoitoja.

Väestöliiton puolella myös minä Oulussa hoidossa, meitä on monta, joilla ihan sama aikataulu.

Seuraava ultra siis ensi viikon tiistaina ja perjantaina toivon mukaan viimeinen ennen punkiota.

Minulle ei kerrottu yhtään, montako solua kenties on tulossa, sanottiinko teille?

Oys:n puolella silloin heti kerrottiin ja hyvin lähelle osuikin lukumäärä.

Sitä alkoi tietysti nyt huolestumaan, että onko siellä tulossa yhtään munasolua..

Vierailija
39/195 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimais: Uteliaana kyselen että kuka lääkäri sulla oli 0-ultrassa? Ärsyttää tuolla oysin puolella kun lääkärit aina vaihtelee. Ois kiva kun ois sama lääkäri aina. Eka hoidon aikana olikin kun osallistuin yhden lääkärin tekemään tutkimukseen, mutta kahdessa jälkimmäisessä on lääkärit vaihdelleet.

Minerva: Onko väestöliiton puolella aina sama lääkäri? Tiedätkö paljon hoito tulee suunnilleen maksamaan? Mehän ollaan oysin puolella hoidoissa mutta jos pakastesiirrot(14 alkiota pakkasessa) ei onnistu joudutaan väestöliiton puolelle koska julkisen 3 hoitoa jo tehty. Aluksi kyllä aiottiin että lopetetaan hoidot noihn kolmeen mutta nyt tuntuu siltä että vois jatkaa jos vaan pää kestää.

Vierailija
40/195 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestöliitossa ivf tulee maksamaan noin 1000 euroa eli huomattavasti kalliimpaa kuin Oys:n puolella.

Etuina se, että pääsi heti hoitoihin ja sama " oma" lääkäri.

Jotenkin oli mukava mennä, kun ei tarvinnut hoitohistoriaa kerrata, oli ajantasalla lääkäri.

Oys:n puolella mulla oli viimeksi 3 eri lääkäriä ja niitä kandeja parhaimillaan 4 mukana vielä. Lisäksi Oys:n puolella ajat eivät pitäneet yhtään. Hoitajat olivat kyllä aivan ihania.

Nollaultraan menin väestöliiton puolelle hieman etuajassa ja heti kutsutiin sisään.

Väestöliiton hinnaston löydän niiden nettisivuiltakin.

Itsellä olisi vielä Oys:n puolella 2 mahdollista ivf-hoitoa eli siirryn todennäköisesti Oys:n puolelle taas jonoon, jos tämä hoito ei onnistu.

Nyt ajateltiin kärsiä tuo hinta, kun lääkkeiden puolesta on maksukatto täynnä tältä vuodelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi