Naisia pakotettiin gynekologiseen tutkimukseen lentokentällä
Tutkimuksiin komennetut naiset olivat lähdössä valtio-omisteisen Qatar Aiwaysin lennolle Sydneyyn. He istuivat jo koneessa, kun henkilökunta komensi heidät ulos.
Mediatietojen mukaan naiset vietiin yksitellen ambulanssiin, jossa heitä käskettiin riisuutumaan. Sen jälkeen naislääkäri teki naisille gynekologisen tutkimuksen.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhkelo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrassaan aivan käsittämätöntä!!!!!!
Niin siis mikä???
Ihmettelen syvästi näitä kommentteja täällä...Joku täysin moraaliton nainen oli synnyttänyt vessaan, ja hyljännyt avuttoman, vastasyntyneen lapsen käytännössä katsoen kuolemaan tuonne vessan lattialle :(
On selvää että syyllinen noin kammottavaan tekoon haluttiin löytää, eikä päästää kuin ”koira veräjästä”
Mikä olisi ollut mielestäsi käypä vaihtoehto?
Olisiko pitänyt kuuluttaa: ”Sinä joka jätit vauvasi vessaan, ota yhteyttä lähimpään info-tiskiin”
Eiköhän tuo gynekologinen tutkimus ollut ainoa käypä ja toimiva keino syyllisen löytämiseksi.
Syyllistä ei löytynyt. Mikä tietenkin käy ihan järkeen, koska tuskin kukaan pystyy ajoittamaan synnytyksensä niin että pääsee sopivasti poistumaan seuraavalla lennolla. Syyllinen on joku onneton, joka ei ole päässyt maasta pois vaan on käynyt vain tuomassa vauvan lentokentälle.
Tai on ehtinyt lähteä maasta lennolla ja lapsi on löydetty vasta sitten. Tuskin siinä nyt hälytystä heti annetaan ja määrätään koneita maahan. Jos lapsella ei ole kylmä niin kaipa hän jonkin aikaa pysyy hengissä.
Mä oon aika varma, että huutava vastasyntynyt vilkkaasti liikennöidyn lentokentän vessassa on asia, joka huomataan helposti jopa minuuteissa.
Harvat paikat on yhtä tarkasti vartioidut kuin lentokentät. Kyllä siellä nopeasti tuo on havaittu, ja etsintähälytys laitettu päälle. Joo, koneita ei käsketä laskeutumaan, mutta aika epätodennäköistä että nainen olisi synnytyksen jälkeen ehtinyt käydä ostamassa lipun lennolle, joka sattumalta lähtisi juuri sopuvasti!
Vierailija kirjoitti:
Tällaisilta tutkimuksilta vältyttäisiin jos naiset käyttäytyisivät siveästi.
Filippiiniläisten kotiapulaisten raickaaminen lienee tapana tuollakin kuten muissakin arabimaissa isäntäperheiden seinien sisäpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tuo nyt aiheuttaa sen, että en missään nimessä ota lentoja Dohan kentän kautta. Se on muuten tosi hieno kenttä. Suunniteltu vartavasten solmukentäksi lentoliikenteeseen. Kusevat omalle saappaalleen tällä touhulla.
Jaa...
Kehtaan väittää että Dohan kenttä ei ajaudu konkurssiin tästä ”boikotistasi” huolimatta.
Ei kai tuossa ole mitään pahaa? Tälläkin palstalla aina hoetaan gynekologisen tutkimuksen olevan luonnollinen asia, ja haukutaan niitä jotka eivät käy gynekologilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhkelo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrassaan aivan käsittämätöntä!!!!!!
Niin siis mikä???
Ihmettelen syvästi näitä kommentteja täällä...Joku täysin moraaliton nainen oli synnyttänyt vessaan, ja hyljännyt avuttoman, vastasyntyneen lapsen käytännössä katsoen kuolemaan tuonne vessan lattialle :(
On selvää että syyllinen noin kammottavaan tekoon haluttiin löytää, eikä päästää kuin ”koira veräjästä”
Mikä olisi ollut mielestäsi käypä vaihtoehto?
Olisiko pitänyt kuuluttaa: ”Sinä joka jätit vauvasi vessaan, ota yhteyttä lähimpään info-tiskiin”
Eiköhän tuo gynekologinen tutkimus ollut ainoa käypä ja toimiva keino syyllisen löytämiseksi.
Syyllistä ei löytynyt. Mikä tietenkin käy ihan järkeen, koska tuskin kukaan pystyy ajoittamaan synnytyksensä niin että pääsee sopivasti poistumaan seuraavalla lennolla. Syyllinen on joku onneton, joka ei ole päässyt maasta pois vaan on käynyt vain tuomassa vauvan lentokentälle.
Tai on ehtinyt lähteä maasta lennolla ja lapsi on löydetty vasta sitten. Tuskin siinä nyt hälytystä heti annetaan ja määrätään koneita maahan. Jos lapsella ei ole kylmä niin kaipa hän jonkin aikaa pysyy hengissä.
Mä oon aika varma, että huutava vastasyntynyt vilkkaasti liikennöidyn lentokentän vessassa on asia, joka huomataan helposti jopa minuuteissa.
Läheskään kaikki vastasyntyneet ei itke.
Mä sanon silti, että vauva on löydetty minuuteissa! Miettii, miten vilkkaalla käytöllä lentokentän vessat on.
Eikö olisi voitu ottaa ihan vain dna-näytteet kaikista näistä epäillyistä?
Vierailija kirjoitti:
Ja minkä ikäinen noiden mielestä on täysi-ikäinen? 12 v.?
Hyvä pointti.
Tutkimuksen kattavuuden ja perusteellisuuden ja tasapuolisuuden nimissä tutkimus olisi pitänyt ulottaa kaikkiin, jotka ovat sukukypsyyden rajoissa.
Vierailija kirjoitti:
No sehän onnistuu ennen lennon lähtöä :D
NOT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tuo nyt aiheuttaa sen, että en missään nimessä ota lentoja Dohan kentän kautta. Se on muuten tosi hieno kenttä. Suunniteltu vartavasten solmukentäksi lentoliikenteeseen. Kusevat omalle saappaalleen tällä touhulla.
Jaa...
Kehtaan väittää että Dohan kenttä ei ajaudu konkurssiin tästä ”boikotistasi” huolimatta.
Minä väitän että Ausseissa on tuhansia samoin ajattelevia minun kanssani. On varmasti ykkösuutinen siellä tänään. Ja kaikissa muissa länsimaissa, joissa tuo uutinen on julkaistu.
Vastenmielistä käytöstä, tekisin rikosilmotuksen. Kyseisellä maalla on riittävästi rahaa suuriin korvauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten olisi pitänyt etsiä vasta synnyttänyttä?
Tarviiko sitä etsiäkään? Miksi?
No juuri näin. Lapsen hylänneellä naisella oli varmasti hyvä syy hylätä lapsensa. Aviottoman lapsen synnyttäjähän tyyliin ruoskitaan tai kivitetään tuolla. Aivan alusta loppuun järjetön tapaus, joka kannattaa pitää mielessä pitkään.
Aviottoman lapsen synnyttänyt nainen ansaitsee ruoskinnan mutta hyväksi voidaan lukea ettei lasta murhattu kohtuun sillä lapsen murha on suurin rikos.
Minusta taas nettiprovoilu on pahempi rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hajuvako kirjoitti:
On toi ihmisoikeuksiin kajoamista että pakotetaan alatutkimukseen. Eipä tartte tohonka paskamaahan koskaan mennä.
Ihmisoikeudet noissa koko tuon alueen maissa on pelkkä vitsi. Naisten "oikeudet" on ne mitkä sharialaissa on määritelty. Myśliminainen saa kuolemantuomion aviottomasta raskaudesta jos kunniam**ha ei ehdi ennen.
Tämä on ihan huuhaata. Tämä on joukkohysteria joka perustuu siihen että me täällä länsimaissa jaksetaan lukea se shokeeraavin otsikko. Niitä shokkitapauksia on. Sitten on paljon hyvin, hyvin normaaleja perheitä noissa maissa joissa mies oikeasti yrittää ja nainen myös. Se vain kun te kaikki haluatte jotain musta-valko-selitystä asioihin.
That being said, ne tänne tulevat ovat ihan oma tilastonsa. Kuunnelkaa Hallista ja uskokaa se tilasto Tänne Tulevista. Eivät edusta sitä mitä koko kulttuuri on. Edustavat sitä mitä tänne tunkevat ovat enemmistöltään.
Ei auta yhtään sinun selittelyt. Sharia on tuolla se joka määrää, miten toimitaan. On hyviä ja huonoja miehiä, ihan tuurista kiinni millaiseksi elämä muodostuu maassa jossa mies on se joka määrää. Jos asiat alkaa mennä vituralleen niin kukaan ei auta, esim. Avioerossa miehen suku vie lapset, et saa edes pankkitiliä avata tai omaa passia ilman miehen lupaa. Naisen liikkumatila tuolla on erittäin vähäinen varsinkin alemmissa sosiaaliluokissa toisin kuin Suomessa, missä voi tehdä elämästään haluamansa suvun miehiltä lupaa kysymättä.
Tuhkelo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhkelo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan sama, olkoot nainen tai mies, kukaan ei kajoa minuun. Se, että itse annat muiden kajota sinuun, ei tarkoita että muiden mielestä se olisi fine.
Huoh...
Nyt vähän valoja päälle hei.Mikäli sinun epäillään esim. salakuljettavan huumeita toosassasi, värkkisi tutkitaan väkisin, siinä ei mielipidettäsi kysytä.
Ja tämä siis ihan jopa Hki-Vantaalla, ei tarvitse mennä mihinkään ”naisia alistavaan” valtioon
Ei tarvitse mielipidettä kysellä, mutta minuun ei kajota niin pitkään kun olen elossa. Ei kenenkään toimesta.
Höpöhöpö.
Kun sinut päätetään ottaa tarkastukseen, se yksinkertaisesti TEHDÄÄN, as simple as that.Enkä muista kuulleeni kenenkään piruillakseen kuolleen ennen tarkastusta :D
Yritä nyt vain hyväksyä se tosiseikka, että viranomaisilla on virkansa suoma oikeus loukata itsemääräämisoikeuttasi
Kuten sanoin, niin kauan kun olen elossa niin minuun ei kajota. Piruillakseni en itsenä tappaisi, mutta en näe elämää niin arvokkaana ettenkö voisi valita koskemattomuuden ensisijaisesti. En puolestani ymmärrä sitä että käännät tämän mihinkään "lälläslää" argumentointiin. Luulisi noin neron tyypin tajuavan että minulla on vähän muu syy kieltäytymiseen kuin itseni jalustalle laittaminen. Toki silloin kun asialle en mitään enää voi, ruumistani saa käyttää vaikka performanssitaiteessa.
Ja mitähän sille naiselle olisi sitten tehty, jos olisi löydetty? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisilta tutkimuksilta vältyttäisiin jos naiset käyttäytyisivät siveästi.
Filippiiniläisten kotiapulaisten raickaaminen lienee tapana tuollakin kuten muissakin arabimaissa isäntäperheiden seinien sisäpuolella.
Olen kyllä ollut siinä uskossa että palvelusväelle maksetaan ihan palkkaa tuolla arabimaissa.
Ja palveluksien koko kirjo on kyllä näillä Filippiiniläisillä varsin hyvin tiedossa jo ennenkuin työsuhteen vastaanottavat ja palkasta sovitaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua itkettää tän vauvan kohtalo! :(
No niinpä!
Jos itse olisin ollut tuolla koneeseen menossa ja joutunut tutkiytavaksi - nou big deal, kun olisin kuullut tuin syyn!!!
Jutussa käy ilmi, ettei naisille kerrottu, mistä on kyse.... Joo, eri asia varmasti, jos heotä olisi tiedotettu, mitä varten ko. toimenpude tehdään!
Kyllä pitäisi riittää, että ihan SANON etten ole juuri synnyttänyt vauvaa. Sen pitää riittää! Heillä ei ole mitään oikeutta alkaa kopeloida lentomatkustajia.
Ja sama varmaan riittää jos epäillään että koneeseen on livahtanut joku nainen heroiinia alapäässään. Eli sanot Dohassa että sinun sanaasi täytyy luottaa jos kerran kiellät ettet ole kuljettamassa huumeita. Oukei...no sittenhän asia onkin täysin selvä. Varmaan sanovat sinulle, että anteeksi että epäilimme turhaan.
Alapeukutus? Että naisen sanaan on aina luotettava, naista ei saa koskaan epäillä, ei missään tilanteessa? Naisen pitää päästä vapaaksi, vaikka olisi tehnyt murhan, jos vain sanoo että ei ole syyllinen? Ok, asia selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän onnistuu ennen lennon lähtöä :D
NOT
No ei siinä kauaa mene, kun pumpulipuikkoa pyöräytetään poskessa. Tulos tietenkään ei valmistu samantien, mutta olisi sitten viranomaiset ilmoittaneet kuka oli kyseessä ja haluaako vauvansa, vai annetaanko adoptioon.
Vai oliko tarkoitus vain nöyryyttää ja rangaista naisjoukkoa?
"moni itki koneeseen tullessaan" . Olisin minäkin itkenyt sen vauvan tajua.
Luulivatko, että äiti unohti kiireessä vauvansa vai miksi tuollainen operaatio äidin löytämiseksi? Eikö nyt ollut selvää, ettei hän aikonut pitää vauvaa.
Olisivat varmaan halunneet vain rankaista.
Läheskään kaikki vastasyntyneet ei itke.