Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Visa Electron nolo kortti?

Vierailija
03.02.2014 |

Siis saako sellasen jos ei muuhun ole eväitä?

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:45"]

Miehen kanssa yhteiselle taloustilille electron, koska se on halvin kortti. Omilla tileillä debit/credit. Electronissa ei ole mitään noloa, se on valinta siinä missä muutkin. Tosin jos on ongelmia maksujen kanssa niin voi olla ettei pankki anna muuta kuin electronin, mutta kyllä se voi valita ihan itsekin.

[/quote]

Visa Electron korttia et saa mistään maksutta, sen sijaan täysin maksuttomia ovat luottokortit: K Plussa mastercard, Snellman Visa, S Visa

Vierailija
2/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Es sanoisi että nolo.. Mutta ehkä sellainen teinien kortti, itellä oli ainakin sellainen teininä.

Nyt on vaan (visa debit) pankkikortti ja (visa credit) kortti, credit korttia en käytä oikeastaan koskaan, en edes tiedä mikä sen tunnusluku on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:11"]

Miksi tätäkin piti alapeukuttaa? Harvinaisen selkeä ja perusteltu vastaus.

[/quote]

No itse ainakin vähän ihmettelin, miksi Visa Electron ei missään nimessä kävisi ainoaksi kortiksi. Itsellä oli luottokortti pari vuotta, mutta en käyttänyt sitä koskaan joten en viitsinyt enää jatkaa sitä. Reissattua on tullut ympäri maailmaa ja aina on Electronilla pärjännyt.

[/quote]

Jos olet ympäri maailmaa matkaillut niin pistää kyllä ihmettelemään, että eikö sinulta ole hotelleissa pyydetty luottkorttia vakuudeksi tai et ole koskaan vuokrannut autoa?

Suomessakin iso osa hotelleista kysyy huoneen vakuudeksi luottokorttia tai sitten vaihtoehtoisesti muutaman sadan euron summaa. Tämä siis sitä varten, että huoneesta pöllitään jotain, rikotaan paikkoja tms. Yleinen käytäntö.

Lisäksi ainakin Yhdysvalloissa ja Kanadassa on erittäin vaikea matkustaa ilman luottkokorttia. 

Suomessa taas Electron ei käy esim. junissa (ravintolavaunu, lipun ostaminen konnarilta) mikä on mielestäni aika iso miinus, varsinkin jos paljon matkustaa.

Varmasti Electronilla pärjää ainoanakin korttina, mutta kyllä reissatessa on usein luottokortti melkein pakollinen juttu olla.

Vierailija
4/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Pikkulasten kortti.

Vierailija
5/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa siinä nyt olisi, otin sellaisen keväällä 13-vuotiaalleni, että voi sillä maksaa joustavammin ostoksiaan, eikä tarvitse raahailla käteistä mukana. Ja voin laittaa lapselle vaikka töistä käsin rahaa tilille, jos menee koulun jälkeen jonnekin, jossa tarvitsee pätäkkää.

Vierailija
6/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin Visa Electron on aikuisella ihmisellä ainoana korttina nolo. Teinikortti. Itse käytin, kunnes sain "oikean" pankki-/luottokortin. Ei se luottokortin omistaminen tarkoita, että pitäisi elää velaksi. Onpahan vaan käytännöllinen apuväline nettiostoksilla, matkustaessa ja yllättävissä tilanteissa.

Oma rahankäyttöni on täysin hallinnassa. Ostan kuitenkin esim. lentoliput aina luotolle, koska mahdollisessa matkanjärjestäjän konkurssitilanteessa nimenomaan luotolla maksaneet voivat vielä saada rahansa takaisin, käteisellä maksaneet eivät.

Vierailija
7/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:44"]

Visa Electronilla on aika huono maine monestakin syystä. Ensiksikin se on kortti lapsille ja muille jotka eivät muuta saa. Toiseksi se on varmentava kortti ja varmentavat kortit ovat ainoita kortteja joiden kanssa voi tulla ongelmia. Viimeksi pari päivää sitten käytin plussakortti-electronia pienessä kaupassa. Ainakin yksi edellinen asiakas ei saanut ostoksiaan, koska varmennuksessa ongelmia ja lähti korvat punoittaen kotiin. En olisi saanut minäkään jos en olisi kaivanut esiin credit/debit-korttiani, joka ei varmenna ja ta-daa kortti toimi. Käteistä en käytä koskaan.

[/quote]

Hirveät alapeukut tälla joka kertoo asian ja elävän elämän tosiasian kuten se on. Käy aika usein näin näillä varmentavilla korteilla. Ulkomaille en koskaan lähtisi sellaisella kortilla joka aina vaatii varmennuksen.

Ja tällä on yhtä paljon tekemistä velaksi elämisen kanssa kuin se että joidenkin mielestä on hyvä ostaa lentoliputkin käteisellä - ettei vaan velaksi luoja paratkoon.

Luotettavuus (=luottokortti), toimivuus ja käytettävyys.

Vierailija
8/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:41"]

Minä en arvosta niitä, jotka vinguttavat sitä "oikeaa Visaa, luottorajat paukkuen, ja elävät velaksi.

[/quote]

En minäkään. Arvostan kuitenkin niitä jotka vinguttavat visaa, luottorajojensa sisällä maksaen maksuaikakorttina laskunsa ajoissa ja muutenkin normaalisti elellen - eivätkä aiheuta kaupoissa ylimääräistä jonoa.

On vaikea ymmärtää tätä. Tuleeko teille tämä harmitus siitä että ei itse sitä korttia saa, vai jostain muusta? Siitä että maailma on ajanut käteisen ohi? Vai mistä?

Vierailija
9/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 19:24"]

Mitä vikaa siinä nyt olisi, otin sellaisen keväällä 13-vuotiaalleni, että voi sillä maksaa joustavammin ostoksiaan, eikä tarvitse raahailla käteistä mukana. Ja voin laittaa lapselle vaikka töistä käsin rahaa tilille, jos menee koulun jälkeen jonnekin, jossa tarvitsee pätäkkää.

[/quote]

Olet ymmärtänyt tämän kortin tarkoituksen erittäin hyvin.

Vierailija
10/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:11"]

Miksi tätäkin piti alapeukuttaa? Harvinaisen selkeä ja perusteltu vastaus.

[/quote]

No itse ainakin vähän ihmettelin, miksi Visa Electron ei missään nimessä kävisi ainoaksi kortiksi. Itsellä oli luottokortti pari vuotta, mutta en käyttänyt sitä koskaan joten en viitsinyt enää jatkaa sitä. Reissattua on tullut ympäri maailmaa ja aina on Electronilla pärjännyt.

[/quote]

Jos olet ympäri maailmaa matkaillut niin pistää kyllä ihmettelemään, että eikö sinulta ole hotelleissa pyydetty luottkorttia vakuudeksi tai et ole koskaan vuokrannut autoa?

Suomessakin iso osa hotelleista kysyy huoneen vakuudeksi luottokorttia tai sitten vaihtoehtoisesti muutaman sadan euron summaa. Tämä siis sitä varten, että huoneesta pöllitään jotain, rikotaan paikkoja tms. Yleinen käytäntö.

Lisäksi ainakin Yhdysvalloissa ja Kanadassa on erittäin vaikea matkustaa ilman luottkokorttia. 

Suomessa taas Electron ei käy esim. junissa (ravintolavaunu, lipun ostaminen konnarilta) mikä on mielestäni aika iso miinus, varsinkin jos paljon matkustaa.

Varmasti Electronilla pärjää ainoanakin korttina, mutta kyllä reissatessa on usein luottokortti melkein pakollinen juttu olla.

[/quote]

Kohta hotellit pyytävät varmaan vakuudeksi kuukauden vuokraa. Kuluttajan asema on heikentynyt koko ajan yritysten keksiessä uusia ehtoja. Pitäisi tehdä laki kuluttajien suojelemiseksi joilla nämä "lisä ehdot" kielletään ja yritykset pakotetaan hyväksymään kaikki lailliset maksuvälineet tai viranomaiset lopettavat liiketoiminnan. Siinä loppuu uho ison hotelli ketjun omistajiltakin kun rahat eivät autakaan. Se ei ole mitään sopimus vapauteen kajoamista vaan kulutta suojaa yritysten mielivaltaa vastaan.

Vierailija
11/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa electron ei ole nolo kortti, silloin ei eletä velaksi kun on se kortti. Itse en halua edes mitään muuta.

Vierailija
12/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut hotellit etukäteen netissä omatoimimatkoilla ja paikan päällä mulla on käteistä.

Vierailija
13/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teineillä on molemmilla Electron. Tykkäävät kyllä. Hyvä että on keksitty tällainen kortti lapsille, kenelle ei vielä oikeaa luottokorttia myönnetä.

Vierailija
14/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:07"]

Olen maksanut hotellit etukäteen netissä omatoimimatkoilla ja paikan päällä mulla on käteistä.

[/quote]

Ei tuossa hotellien luottokortin kysymisessä olekaan kyse siitä, että onko huone jo maksettu vai ei. Se voidaan kysyä yhtälailla, oli huone maksettu ennakkoon tai maksetaan paikan päällä, tullessa tai lähtiessä. Luottokortin kysyminen vakuudeksi on maailmalla ja myös Suomessa hyvin yleinen käytöntö ja paljon reissaava on varmasti tähän asiaan törmännyt. Jotkut hotellit hyväksyy vakuudeksi käteisen, jotkut hyväksyvät pelkän luottokortin.

Ja auton vuokraamisesta ilman luottokorttia saa vain uneksia. Käteinen tai Visa Electron ei silloin auta pätkän vertaa.

Vierailija
15/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se voi olla nolo, koska kortilla ei ole tunteita.

Vierailija
16/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain köyhät käyttää electronia. Ihan wt-kortti!

Vierailija
17/151 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toi electroni toimii paremmin kun arjessa ei liiku usein hillittömän isoja summia rahaa. Mutta kyllä mä oon päristelly euroopan läpi ihan vaan ton "lasten kortin" kanssa ilman mitään ongelmia, ja nykysellään kun nettikaupatkin kelpuuttaa sen "luottokorttina" niin ei pahemmin ole vielä tullut ajateltua sen aikusten kortin hankkimista. Ehkä sitten kun elämässä pyörii tyttöystävää isompi perhe. :)

Vierailija
18/151 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä toimiva kuin Amex.

Electron on loistava valinta ebay:lle ja nettiostoihin. Siirrän Electron tilille juuri sen verran mitä ostokset tekee ja jos joku onnistuu viemään kortin tiedot ei se laita maailmaa sekaisin.

Vierailija
19/151 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 00:56"]

Ihan yhtä toimiva kuin Amex.

Electron on loistava valinta ebay:lle ja nettiostoihin. Siirrän Electron tilille juuri sen verran mitä ostokset tekee ja jos joku onnistuu viemään kortin tiedot ei se laita maailmaa sekaisin.

[/quote]

SIlloin kun säilytät korttiasi normaalia huolellisuutta noudattaen, vastuu väärinkäytöksistä on pankilla eli ei mene sekaisin. Luonnollisestikkaa yhden kortin varassa ei kannata yrittää toimia. Pitää olla ainakin yksi varakortti.

Vierailija
20/151 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lompakossa seka visa electron etta Maestro (tietaakseni tuon niminen, kuitenkin se debit-versio!), ne ovat tulleet kayttotilien mukana kai automaattisesti enka ole katsonut tarpeelliseksi vaihtaa :) sama se minulle on mita korttia lykin sinne koneeseen, kun ei kuitenkaan osta mitaan velaksi.

Electronia kaytan nettikaupoissa jotka ottavat kortin koodit, ja maestrolla elan paivittaisen elamani. Maestron mukana tuli myos pieni kortinlukija, jolla hoidan nettipankkiasiat ja paikallisissa nettikaupoissa maksut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi