Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
On ihanaa olla hyvä työssään, kun siihen ei tarvitse käyttää kovin paljon aikaa ja aivoja.
Teen noin 30h/vko ja saan palkkaa n. 5000e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat vieraantuneet todellisuudesta lemmikkiensä suhteen. Tuhansia euroja koiran lonkkaleikkaukseen on järjen köyhyyttä. Eläimet syövät kalliimpaa ja parempaa ruokaa kuin ihmiset köyhissä maissa.
Inhoan lemmikkieläimiä. Mutta tätä en sano kahvipöydässä. Sen sijaan katson neljäsataa kuvaa koirasta ja inisen "voi häntä söpöä". Muuten minut kivitettäisiin.
Ps. Ihminen on hän. Eläin on se.
Ihan noin paljo en koiran leikkaukseen laittanut, mutta todetaan nyt vaikka näin, että sehän pyörittää yhteiskuntaa kun käyttää rahaa. Mulla ei ole muuta kuin toi koira, ei kavereita, ei sukua, mutta mulla on ihan hyvin rahaa, joten laitetaan kiertoon sit näin. Oon mä sille kuitenki tärkeämpi ja se mulle, kun kellekkää muulle ollut koskaan.
Jep. Mä en voi saada lapsia. Tuo koira on mulle lapsen korvike, tavallaan. En siis pue sitä vaatteisiin tai lässyttele sille, kyseessä on käyttölinjainen saksanpaimenkoira ja sen kanssa harrastetaan jälkeä, tokoa, hajuhommia (sienikoira) ym. Mutta sitä koiraa minä rakastan kuin lasta, se on mun elämäni ilo. Mun kanssa ei ihmisen tarvi inistä mitään valeita, mulle voi sanoa että ei välitä koirista tai eläimistä, se on ihan ok. En mä sitä eläinrakkaana ymmärrä, mutta eihän mun tarvi kaikkea ymmärtää eikä muiden tarvi tykätä siitä mistä mä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa ei ole liikaa ihmisiä, vaan resurssit kohdennetaan päin pyllyä
Pelkästään aasialaisia on enemmän kuin eurooppalaisia..siihen päälle vielä afrikkalaiset. Kerropas vielä kuinka juurikin näihin miljardi populaatio massiivisiin kulutusmaihin pitäisi tunkea resursseja vieläkin enemmän samalla kun kurjistetaan pieniä (katoavia) pohjoismaita vieläkin enemmän..
Loismaisesti lisääntyvät "etniset" syövät meidät kaikki tulevaisuudessa. (btw, kiinan yhden lapsen lakikin on jo poistettu..)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että tulisi paha virus, joka t a p p a i s i 99,99 % ihmisväestöstä nopealla aika välillä, ja loput ihmisistä, jotka selviävät eivät voisi saada enää l a p s i a.
Mitä järkeä? Haluaisit olla joku Jumala, joka pyyhkii ihmiskunnan pois? Suomalaiset ovat todella narsistista ihmisvihaajia - ei voi kuin ihmetellä!?!
Kyseessä on pahanlaatuinen misantropia, josta myös minä kärsin. Voin pitää ihmisistä yksilöinä, mutta en lajina. Mikään muu laji tässä maailmassa ei kylvä niin älytöntä tuhoa ja kärsimystä ympärilleen kuin ihminen. Minä mielelläni antaisin ihmislajin kuolla sukupuuttoon. Eikä siinä ole kyse mistään jumaluudesta, samaa tietä siinä menen minäkin kaikkien muiden ihmisten kanssa. Minä toivon tälle maapallolle vain hyvää, ikävä kyllä ihminen lajina vaan estää sen hyvän toteutumisen.
Vierailija kirjoitti:
Hintojen noususta on uutisoitu paljon ja että ihmiset harkitsevat nyt tarkemmin ja pitempään hankintojaan. Ja mä mietin vain, että tämä on positiivista, jos ei tuhlata järki jäässä ja osteta hullun tavalla kaikkea kräppiä. Jos ihmiset vähän miettivät kulutustaan ja budjettiaan, hyvä.
Niin, olisihan se kiva jos hintojen nousu koskisi vain niintä jotka ostelevat joutavia. Harmittavasti se ksokee kuitenkin myös niitä jotka ovat karsineet kaiken turhan pois jo aikaa sitten, ja nyt joutuvat todella ahtaalle.
Kaikki vauvat eivät todellakaan ole söpöjä ja se, että jaat someen kuvia kuolaavasta jälkeläisestäsi, ei ole kaikkien mielestä yhtä söpöä kuin omasta mielestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät ole keskimäärin kovinkaan älykkäitä ja viisauskin tulee vasta iän myötä. Tutkimuksissa saadaan toisenlaisia tuloksia mutta totta puhuen yksikään seurusteleva mies ei pidä naisia kovinkaan älykkäänä, päinvastoin. Ikääntyessään naiset oppivat ja tulevat viisaammiksi.
No, ehkä ne älykkäät pohdiskelijanaiset ei ole mitään kauhean suosittua seuraa miesten juttukavereiksi, moni mieshän haluaa itseään heikompiälyisen naisen kumppaniksi
Juu ei me olla suosittua seuraa. Oma kokemus on se, että suurin osa miehistä karttaa. Jotkut alkaa riitelemään heti jos kokevat että olen tasavertainen tai jopa älykkäämpi, toisten mielestä olen pelottava. Hyvällä itsetunnolla varustetut miehet, ja oikeasti älykkäät sitten taas pitävät, mutta sellaisia on yllättävän vähän. Tämäkin on epäsuosittu mielipide tai kokemus.
Ei äly ole ainakaan minulle mikään ongelma. Paitsi tietty bimboja ei kestä ja niitä on miehissäkin saman verran. Eenemmänkin kyse on luonteiden ja kommunikaation yhteensopivuudesta. Sekä tietenkin että on molemminpuolin fyysistä vetovoimaa.
Ne älykkäiksi itsensä mieltävät naiset nyt vain monesti ovat ärsyttäviä jankuttajia, joiden pitää päästä esittelemään sitä ylivertaista älyänsä joka käänteessä eivätkä siedä tai hyväksy ollenkaan sitä, että ovat väärässä.
Älykkyyttä on monenlaista. Ei se että saa jossain mensan testissä huipputulokset tarkota että olisi välttämättä sosiaalista älyä. Aika usein on ennemmin niin, että älykkäät ovat hankalia ihmisiä. Ei tietty aina, mutta usein. Mulla itsellä on älyn lisäksi lyhyt pinna räiskyvä luonne, ja se ei aina ole mikään mukava yhdistelmä. Kärsimättömyyttä ja turhautumista on vaikea peittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat vieraantuneet todellisuudesta lemmikkiensä suhteen. Tuhansia euroja koiran lonkkaleikkaukseen on järjen köyhyyttä. Eläimet syövät kalliimpaa ja parempaa ruokaa kuin ihmiset köyhissä maissa.
Inhoan lemmikkieläimiä. Mutta tätä en sano kahvipöydässä. Sen sijaan katson neljäsataa kuvaa koirasta ja inisen "voi häntä söpöä". Muuten minut kivitettäisiin.
Ps. Ihminen on hän. Eläin on se.
Ihan noin paljo en koiran leikkaukseen laittanut, mutta todetaan nyt vaikka näin, että sehän pyörittää yhteiskuntaa kun käyttää rahaa. Mulla ei ole muuta kuin toi koira, ei kavereita, ei sukua, mutta mulla on ihan hyvin rahaa, joten laitetaan kiertoon sit näin. Oon mä sille kuitenki tärkeämpi ja se mulle, kun kellekkää muulle ollut koskaan.
Ihmiset jotka ovat omasta mielestään eläinten yläpuolella ovat typeryyden huippu. Bakteerikin on viisaampi kuin ihminen. Koirat ovat ihan parasta maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Naisten ego ei kestä sitä, jos mies lukee mangaa ja/tai katselee animea.
Nainen näkee manga- ja/tai anime-tytöt uhkana. Nainen kun ei pysty kilpailemaan niitä vastaan, niin se on kova kolaus egolle. :)
Lapsellisena me teitä pidetään :D
Vierailija kirjoitti:
On ihanaa olla hyvä työssään, kun siihen ei tarvitse käyttää kovin paljon aikaa ja aivoja.
Teen noin 30h/vko ja saan palkkaa n. 5000e/kk.
Oletko metallimies tehtaalla?
Ihmisten pitäisi sopeutua ilmastonmuutokseen, eikä turhaan yrittää vastustaa sitä.
Ilmastonmuutoksen vastustaminen on sama, kuin yrittäisi muuttaa lainsäännöillä vesiputouksen virtausta alhaalta ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut tarpeekseni tyttöjen "erinomaisuuden" toitottamisesta. Poikani ihmetteli, miten hän voi saada kokeista parempia tuloksia kuin tytöt. Että näin jo peruskoulussa aloitetaan tämä tyttöjen "erinomaisuuden" korostaminen ja miten pojat eivät ole mitään. Että sapettaa.
Heiluri heilahtaa toiseen äärilaitaan, kunnes pysähtyy keskelle.
Voitte poikasi kanssa tutustua siihen, miten tyttöjä on koulutiellä kohdetultu vaikkapa muutama tuhat vuotta, ja jos se on liian iso perspektiivi, niin vaikka viimeiset 100 vuotta.
Joo syyllistämällä päästään kyllä pitkälle. Etkö tajua ettei nykypoika ole vastuussa 100 vuoden takaisista, aikuisten ja sen ajan kulttuurillisen käytäntöjen määrittelemistä rakenteista!
Totahan just USAssa nyt opetetaan - että kaikki nykyvalkoiset ovat syyllisiä orjahistoriaan. Luuletko, että siellä puhutaan kuinka naapuriheimot Afrikassa - tai joskus jopa oma heimo - möi näitä orjia? Tai puhutaanko historian muista orjista tai edes tämän päivän orjista? Ehei - se on yksi narratiivi jonka mukaan valkoinen mies tunkeutui ja kaappasi orjia ennennäkemättömään kärsimykseen. Maailma on täynnä kärsimystä ja vääryyttä - syyllistämällä ja kostamalla ei mitään ratkaista.siellä kyllä opetetaan ihan oman maan historiaa ja kerrotaan etnisistä vainoista joita kuuluu hieman hävetä jottei se toistuisi. Suomessa tuo häpeä on jäänyt historiaan käsitteenä.
Kyllä - oman maan historiaa tuleekin opettaa, muttei niin että syyllistetään ja leimataan nykyihmiset pahoiksi - tai ettei kontekstiin oteta muita orjia kuin mustat. Tällöin jää käsitys että pahat valkoiset tekivät näin viattomille (vaikka tämäkin osa totuutta). Mutta se jätetään kertomatta että mustat kaappasivat naapuriheimon jäseniä vaimoiksi, orjiksi ja myytäväksi - eli ilmaan jää käsitys valkoisen ultimaattisesta pahuudesta kun kerrotaan vain osatotuus. Tämä saa aikaan pelkoa ja katkeruutta. Enää ei kelpaa Dr. Martin Luther King Jr:n ajatus siitä, että ihminen punnitaan tekojen mukaan.
enpä tällaiseen ole jenkeissä törmännyt ellei juttele KKK:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäminen on vaan illuusio siitä että voi vaikuttaa. Jokainen ajaa loppupeleissä omaa etua, jolloin ei voi edustaa kansan etua.
Mulla tää sama. Äänestämisellä vain huijataan kansalaiset kuvittelemaan että heidän äänestyksellään muka on jotain väliä lopputuloksen kannalta. Sitten tämä "jos et äänestä, et voi valittaakaan!" Mitä älytöntä paskaa! :D Minä valitan, ja valitan nimen omaan siitä että äänestäminen on savuverho jolla huijataan kansalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla olemassa vauvanteko-ajokortti, että liian tyhmät tai kykenemättömät eivät saisi lisääntyä. Kamalaa katsoa, kuinka edellämainitut lisääntyvät lisääntymistään, vaikka arjen hallinta ym. ovat täysin retuperällä.
Tätä on vaan mahdotonta valvoa, koska vauvoja tulee vahingossakin. Ei poliiseja pysty sijoittamaan ihmisten makuukamariin. :D
Paitsi jos meinasit että vauvat otetaan syntyessään pois kortittomilta?
ei tule vahingossa vaan seksin harrastamisesta..
Kyllä minä sen tajuan, mutta "vahinko" siinä mielessä etteivät edes sitä halunneet tai suunnitelleet. Miten voit valvoa ihmisten holtitonta sekstailua? Et mitenkään.
ihminen itse ottaa vastuun teoistaan. Jos ei halua ottaa vastuuta niin silloin täytyy olla itsehillintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että tulisi paha virus, joka t a p p a i s i 99,99 % ihmisväestöstä nopealla aika välillä, ja loput ihmisistä, jotka selviävät eivät voisi saada enää l a p s i a.
Mitä järkeä? Haluaisit olla joku Jumala, joka pyyhkii ihmiskunnan pois? Suomalaiset ovat todella narsistista ihmisvihaajia - ei voi kuin ihmetellä!?!
Kyseessä on pahanlaatuinen misantropia, josta myös minä kärsin. Voin pitää ihmisistä yksilöinä, mutta en lajina. Mikään muu laji tässä maailmassa ei kylvä niin älytöntä tuhoa ja kärsimystä ympärilleen kuin ihminen. Minä mielelläni antaisin ihmislajin kuolla sukupuuttoon. Eikä siinä ole kyse mistään jumaluudesta, samaa tietä siinä menen minäkin kaikkien muiden ihmisten kanssa. Minä toivon tälle maapallolle vain hyvää, ikävä kyllä ihminen lajina vaan estää sen hyvän toteutumisen.
"Voin pitää ihmisistä yksilöinä, mutta en lajina."
heti perään jatkat: "Mikään muu laji tässä maailmassa ei kylvä niin älytöntä tuhoa ja kärsimystä ympärilleen kuin ihminen"
en tiedä miten hyvässä humalassa pitää olla että ymmärtää näitä teidän itsemu#haviestejä.
Itäisen naapurimaamme asukkaat ovat kollektiivisesti syyllisiä ukrainan tilanteeseen, sillä he häntä koipien välissä hyväksyvät sotimisen, sotilaidensa ja veljiensä toimet, ja piiloutuvat korruptoituneen "hirmuhallinnon" selän taakse. Kun tarpeeksi moni marssii vaatimaan oikeutensa, hallinto kuin hallinto taipuu. Heitä eivät vain kiinnosta muut kansat, kun ovat eläneet pää persiissä omassa "paremmuudessaan" satoja vuosia. Pelkurit eivät uskalla toimia, ja siksi heille ei tule antaa mitään sijaa tai pääsyä Eurooppaan kun sotku laantuu.
Vierailija kirjoitti:
Itäisen naapurimaamme asukkaat ovat kollektiivisesti syyllisiä ukrainan tilanteeseen, sillä he häntä koipien välissä hyväksyvät sotimisen, sotilaidensa ja veljiensä toimet, ja piiloutuvat korruptoituneen "hirmuhallinnon" selän taakse. Kun tarpeeksi moni marssii vaatimaan oikeutensa, hallinto kuin hallinto taipuu. Heitä eivät vain kiinnosta muut kansat, kun ovat eläneet pää persiissä omassa "paremmuudessaan" satoja vuosia. Pelkurit eivät uskalla toimia, ja siksi heille ei tule antaa mitään sijaa tai pääsyä Eurooppaan kun sotku laantuu.
Onko sinulla mitään käsitystä siitä kuinka paljon Venäjällä sensuroidaan mediaa ja kuinka pitkään ihmisiä on aivopesty uskomaan sitä mitä heille tuputetaan?
Että abortti on joskus se parempi vaihtoehto kuin synnyttää tuleva lapsi huonoihin oloihin, että se ei ole aina itsekkyyttä vaan mahdollisen tulevan lapsen hyvinvoinnin ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voin pitää ihmisistä yksilöinä, mutta en lajina."
heti perään jatkat: "Mikään muu laji tässä maailmassa ei kylvä niin älytöntä tuhoa ja kärsimystä ympärilleen kuin ihminen"
en tiedä miten hyvässä humalassa pitää olla että ymmärtää näitä teidän itsemu#haviestejä.
Taidat olla jo liiankin humalassa, kun et selvää tekstiä ymmärrä. Mene nukkuu.
-eri
Tästä on kohistu Ruotsissa viimeiset pari päivää: https://globalnews.ca/news/8884873/what-is-swedengate-internet-trend/ . Kylässä olevalle lapselle ei ole pakko tarjota ruokaa, jos ei ole erikseen kutsuttu syömään. Lapsi voi syödä kotonaan sitten myöhemmin.