Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Olen ollut lopen kyllästynyt Trump-uutisointiin. Onneksi ei ole presidentti enää, väheni se typerä uutisointiin vähän. Asiallinen kritiikki on paikallaan kaikista asioista, mutta Trumpin haukkuminen on normi. Jos et mene siihen mukaan haukkumaan hulluksi ym. leimataan Trumpin kannattajaksi.
Ja olen kyllästynyt myös tähän Putin on muuttunut, uutisointiin!
Silloin kun Trump ja Putin tapasivat Helsingissä, Hesari pystytti Trumpille suunnatun mainostaulun, että meilläpä täällä on vapaa lehdistö. Tietääkseni Trumpia on saanut ihan vapaasti haukkua, tältä tiedolta ei ole voinut välttyä. Asiaankuuluva kritiikki ja Trumpin ongelmallinen Venäjäkytkös, sitä ei ole koskaan asiallisesti avattu missään mediassa, vouhkattu vain kuin tyhmästi Trump taas sanoi ym.
Kritiikki jo silloin olisi pitänyt kohdistaa Putiniin, siellä oikeasti on ollut jo pitkään median vapauden rajoitukset. Heti kun Putin pääsi valtaan niin alettiin rajoittaa kriittistä uutisointia ja opposition toimintaa rajoitettu voimakkasti. Putin on myös varastanut kaikki rikkaudet itselleen ja on pahempi kuin mafiapomo rahanpesun ja korruption johtajana.
Nämä kaikki asiat Putinista ovat olleet tiedossa jo pitkään. Muistatte varmasti tapaukset Hodorkovski, Anna Politkovskaja, Navalnyj jne. jne. Puhumattakaan Tsetsenian sodasta ja niiden terrorismilavastuksista, joilla sota oikeutettiin. Ja paljon muuta. Tiedossa nämä asiat olivat jo aikoja sitten! Mutta meillä vouhkattiin vain Trumpista vaikka naapurimaassa on tuollainen diktaattori polkemissa ihmisoikeuksia ja joka tappoi järjestelmällisesti vastustajiaan ja kuulkaa tehnyt sitä jo niin kauan, esim. jo silloin kun oli Pietarin apulaispormestari.
Ärsyttävää kun nyt sitten väitetään että on muuttunut! Höpö höpö!!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka harrastavat hyväntekeväisyyttä ja mainostavat sitä, tekevät sitä usein sen takia, että saisivat siitä itselleen mielihyvää. Puhdas auttamisen halu on harvinaista. Usein samat tyypit myös tunkeutuvat kaikkiin mahdollisiin tapahtumiin järjestäjiksi ja koordinaattoreiksi, mutta heidän varsinainen työpanoksensa saattaa olla mitätön.
Aika moni tekee hyväntekeväisyyttä muiden tietämättä.
Lähes jokaisissa häissä on se muka hauska kengännostoleikki.
Olen käynyt armeijan, mutta jos sota syttyy, niin en halua missään nimessä lähteä rintamalle kuolemaan. Olen kahden alakouluikäisen lapsen isä. Toinen lapsista on erityislapsi. Minulle tärkein arvo on olla näiden lasten isä ja saattaa heidät maailmalle. Eli en halua kuolla tai vammautua vakavasti jossain tykinruokahommassa. Olen kielitaitoinen ja toimin kansainvälisessä yrityksessä, jossa varmaan puolet työntekijöistä on ulkomaalaisia ja monet heistä on ystäviä. Minulla on myös venäläisiä ystäviä. En koe että ulkomaalaisten (venäläisten) ihmisten tappaminen olisi omalla kohdalla mitenkään perusteltua.
Voisin hyvin muuttaa ulkomaille. Sodat on vaan vanhojen ukkojen egoilua (EU:n, Venäjän USA:n, Kiinan, Turkin presidentit ja ministerit). Rajan molemmilla puolilla kansa kiihotetaan vihaamaan naapuria ja sitten lähetetään nuoret miehet lihamyllyyn. Lopputuloksena on kuolemaa, hirveät kärsimykset, traumat, pysyvästi vakavasti vammautuneet nuoret miehet ja isättömät lapset.
En vastusta natoa. Käykööt sitten ammattisotilaat ne sodat. Itse en ole sellainen ihminen, joka juoksee käskettynä ja manipuloituna vaikka kaivoon.
Lihansyöjät ja maitotaloustuotteiden käyttäjät ovat kyllä aivotonta ja itsekästä massaa.
pskasti käyttäytyvä on pskasti käyttäytyvä oli kansallisuus mikä tahansa.
käänteinen rsism-i on valtavirtaa eikä tyhmät hyveposeeraajat tajua että sekin on rcis-mia
Mielestäni Johanna Kurkelan laulu kulostaa kamalalle, kanava kääntyy välittömästi.
Lapsien tekoon pitäisi olla yhtä tiukat kriteerit kuin adoptioon
Ihmiselämä ei itsessään oo mitenkään pyhä tai erityisen arvokas.
Lapsia ei pitäisi kaikkien saada hankkia. Siihen pitäisi olla jokin koe, testi, tms. ettei kaikki idiootit hanki lapsia ja vielä sossun rahoilla elämään. Tästä tulee taatusti paskaa niskaan, mutta niin se vaan on.
Jatkuva harrastusten tuputtaminen lapsille on sairasta.Nykylapset on ajettu burnoutiin harrastamisella ja koulussakin pitäisi menestyä.Koulupäivissä on ihan tarpeeksi meteliä/aktiviteettia päiviin.Ei ihme että keskittymishäiriöt lisääntyy kun ei lasten anneta rauhoittua edes iltaisin.
Inhoan lihavia ihmisiä ja tupakoivia myös todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Olen todella onnellinen etätyössä. Ei haittaa tippaakaan jäädä paitsi kaikesta siitä työpaikan höpönlöpöstä, kahvihuoneiden small talkista ja eläkkeelle jäävien kakkukesteistä ynnä muusta.
Mikset kehtaa sanoa tätä julkisesti. Mä olen samaa mieltä ja olen sen sanonut kaikille ja saanutkin toimistopäivät vedetyksi minimiin. :)
Toivon että tulisi paha virus, joka t a p p a i s i 99,99 % ihmisväestöstä nopealla aika välillä, ja loput ihmisistä, jotka selviävät eivät voisi saada enää l a p s i a.
Minusta ihmisten seura on tylsää, jos ei ole mitään varsinaista aihetta, josta keskustella, tai jos ei ole nähnyt pitkään aikaan.
Siis Sellainen yhdessäolo on turhaa eikä anna mitään. Illanvietot sun muut.
Töissä olen ekstrovertin ja sosiaalisen oloinen, koska siellä on teema.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja (en luokanope kuitenkaan) ja ajattelen, että koulutus on yliarvostettua. Vain osaaminen ratkaisee.
Amen. Koulutuksen tarkoitus on auttaa osaamisen hankkimisessa, mutta olemme tehneet siitä itseisarvon.
Sanoin jo tämän pandemian alussa, että huomattava osa tästä hysteriasta on sitä, että olemme sekä yksilöinä että yhteiskuntana vieraantuneet sairaudesta ja kuolemasta. Hyvä, että muutkin ovat samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihmisten pitäisi oppia hyväksymään kuolema osana elämää ja pelätä sitä vähemmän. Iäkkään ihmisen kuolema on yhtä luonnollinen asia kuin hänen syntymänsäkin aikanaan oli. Tietenkin sitä saa ja pitää surra, mutta helpompaa on kun hyväksyy asian. Vanhusten ja pitkäaikaissairaiden pitäisi saada paremmin päättää omista hoidoistaan ja myös mahdollisuus eutanasiaan.
Täysin samaa mieltä! Tästä koronahöpötyksestäkin tippuisi puolet pois kun yhteiskunnallisesti ymmärretäisiin tämä. Iäkkään monisairaan kuolema on ihan odotettu asia, ei ole mitään väliä onko se kuolinsyy korona vai joku muu.
40-vuotiaan näkökulma ja epäsuosittu mielipide. Vanhemmissa ikäluokissa on erittäin paljon sellaisia asenteita ja ihan suoranaista tyhmyyttä, että ainakaan automaattisen kunnioituksen ei pitäisi olla oletettua. Sen sijaan nuorissa on äärimmäisen paljon viisautta, empatiaa ja epäitsekkyyttä. Keskimäärin nuoriso on paljon fiksumpaa porukkaa, kuin me keski-ikäiset. nyt tai ainakaan nuoruudessamme. Minä haen vaikutteeni, näkökulmani ja inspiraationi ehdottomasti 20-30-vuotiaista ja vain harvoin ja harkiten yli 60-vuotiailta.
Mutta näin ei saa sanoa, vaan nuoriso on pilalla ja ikäihmisissä kaikki viisaus ja elämänkokemus..
Kyllä näin on! Mulle on periaatteessa ihan sama mihin se kadulla asuva sen rahan käyttää, kun tiedän, että ihminen tulee onnelliseksi jos sille nakkaa sen 2. Harmittaa kun ihmiset heittävät rahaa johonkin korruptoituneen Spr:n lippaaseen, mutta paria euroa ei liikene kodittomalle