Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Vierailija kirjoitti:
Islannin-usko ei sellaisenaan kuulu Suomeen (eikä Eurooppaan). Sen on koettava raju reformi ja sekulaaristuminen, ennen kuin todellinen rinnakkaiselo on mahdollista.
Media ylläpitää kaksoisajattelua, esimerkiksi: Reippaat mammutit tulevat Suomeen töihin ;) ~ Mammuteille pitää syytää roppakaupalla tukea, rahoja ja resursseja, kun eivät ne raukat osaa edes lukea eivätkä kirjoittaa :,(
Suomalainen yhteiskunta on heikko ja ohut, ja sen suurin yksittäinen tupajumi on yksipuolinen mediatarjonta.
Venäjä katsoo Suomen kuuluvan etupiiriinsä ja harjoittaa sen mukaista mielipiteiden muokkausta täälläkin, Vauva-palstalla. Eräs näkyvimmistä keinoista ovat suomalaiset miehet vs. suomalaiset naiset -haukkumaketjut.
Niin, noiden ainainen tulivuorten ja maalämmön hehkuttaminen ärsyttää muutenkin, lisäksi tämän pikkukaupungin kokoisen saaren menestys jalkapallossa ärsyttää. Talouskriisistäänkin nuo selvisi niin helposti että taisivat huijata siinäkin... /s
Etätyö on niiin hyvä juttu ihmisten ja perheiden hyvinvoinnin kannalta. Minä ainakin olen paljon virkeämpi sekä etätyötä tehdessäni että työajan jälkeen, koska nyt ei tarvitse käyttää aikaa työmatkaan eikä aamuisin itsensä laittamiseen. Aloitan työni klo, joten riittää kun herätyskello soi 7.45. avaan koneen ja laitan kahvin tippumaan. Saan siis nukkua 1,5 tuntia pidempään aamuisin kuin jos pitäisi mennä toimistolle.
Samoin kesken päivän voin laittaa pyykkikoneen ja tiskikoneen päälle, pedata sängyt, tehdä ruuan. Nämäkin kotihommat tekisin normaalisti työpäivän jälkeen illalla. nyt kun ei ole työpaikan kahvitauolla turisemista niin ne tauot voi käyttää kotitöiden tekoon.
- subjektiivinen päivähoito-oikeus on hanurista
- kermatäytekakku on kammottavaa, kuin söisi limaista pesusientä
- sosiaalietuudet ovat liian hyvät
- ihmiset elävät liian vanhoiksi, ja tämä on suurin syy julkisen terveydenhuollon ahdinkoon.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pitäisi ottaa yhteiskunnallisesti raju irtaantuminen kaikista uskonnoista, uskontoon voisi liittyä vain täysi-ikäiset.
”Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten äänioikeus on koitumassa länsimaiden kohtaloksi. Ruotsi tästä vahvimpana esimerkkinä
Minä puolestani ehdotan, että poistetaan miehiltä äänioikeus ja politiikkaan osallistuminen. Sitä ei olekaan vielä kokeiltu. Noniin, tieteen nimissä! Ai, ei sun omaa äänioikeutta saakaan rajoittaa?
Haista.
Miksi oletit, että kirjoittaja on mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtamedia on pääosin äärivasemmisto/vihervasemmistotaustaisten toimittajien hallussa ja tämä vaikuttaa voimakkaasti ei-niin-tiedostavien tavallisten ihmisten maailmankuvaan.
Pitää tutkitusti paikkansa. Tämän asenteellisuuden huomaa selvästi uutisia lukiesssa esim. yleä tai hesaria.
86,4 % Tampereen journalismin ja viestinnän opiskelijoista kannatti vihreitä, vasemmistoliittoa tai Sdp:tä
Eipä ole ihme, että monilla on sellainen olo, että esim. verorahoillamme pyörivä yle julkaisee jatkuvasti puolueellista journalismia.
Journalismin opiskelijoista tulee mediassa työskenteleviä toimittajia. Jos enemmistö heistä on vasemmistolaisittain ajattelevia, niin on todellakin oletettavaa, että he ovat edelleen vasemmistolaisittain ajattelevia, kun he saavat toimittajan työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisesti lapsettomat eivät tiedostamattaan uskalla kasvaa henkisesti tai kohdata traumojaan, joita lapsen saaminen nostaisi käsiteltäväksi. Vastaavasti lähes jokainen, joka käsittelee traumansa ja kasvaa henkisesti, haluaa lopulta lapsia.
Ei se varmaan kaikilla niin ole, mutta minullakin on ystävä jolla selkeästi on jokin kompleksi naiseuteen tai omaan äitiinsä liittyen ja siksi ei halua lapsia. Ajattelee sen jotenkin niin että äidin pitää olla tietynlainen tai äitinä muuttuu tietynlaiseksi, jotenkin ällönaiselliseksi ilmeisesti.
Ai että on hauska lukea näitä ei-velojen pohdintoja ja "faktoja". Miksi se niin kovasti mietityttää?
Kaikki uskonnot eivät ole yhtä hyviä. T: Uskonnoton
-tun tekopyhyys, --kele! kirjoitti:
Ihmiset, jotka tupakoivat ja juovat alkoholia, valittavat että ruoka on kallista eikä heillä ole varaa ostaa kunnon ruokaa, esim. kalaa tai mansikoita, koska ne ovat niin kalliita. Silti voivat ostaa 10 euron tupakkiaskin vähintään joka toinen päivä.
5€/päivä ei riitä kovinkaan kummoisiin ruokavalion parannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että erominen ilman syytä on väärin, jos on lapsia.
Hyvä syy erolle lapsellisille on henkinen tai fyysinen väkivalta. Yksi syrjähyppy ei sitä välttämättä ole, mutta sivusuhteen ylläpitäminen jo on.
Ja oletat tietenkin tietäväsi ihmisten parisuhteista tällaisia intiimejä asioita, niin että voit sanoa eroavatko turhaan vai ei-turhaan.
Minusta rakkauden loppuminen muuten on hyvä syy eroon, mutta sivusuhde ei välttämättä merkitse sitä, vaan sitä että kykenee rakastamaan montaa yhtä aikaa. 😜
Minulla on ikää 50+, ja tunnen kymmeniä eronneita. Ja monen kanssa olen keskustellut asiasta. Hyvin moni myöntää eronneensa aika heppoisasti - mutta he myöntävät tämän vasta, kun erosta on kulunut useita vuosia.
Rakkaus voi hyvinkin hiipua vuosien myötä, ja parisuhdeterapeutit tietävät, miten se herätetään eroon uudelleen.
Tietysti on tilanteita, jolloin sitä ei tahdo tehdä. Mutta silloin pitää miettiä toistamiseen, jos on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten äänioikeus on koitumassa länsimaiden kohtaloksi. Ruotsi tästä vahvimpana esimerkkinä
Minä puolestani ehdotan, että poistetaan miehiltä äänioikeus ja politiikkaan osallistuminen. Sitä ei olekaan vielä kokeiltu. Noniin, tieteen nimissä! Ai, ei sun omaa äänioikeutta saakaan rajoittaa?
Haista.Miksi oletit, että kirjoittaja on mies?
Ok. Jos olet nainen niin kokisitko olosi turvalliseksi ilman ihmisarvoa ja oikeutta vaikuttaa elämääsi. Miehethän voisi säätää synnytyspakon, rais kauksen sallituksi ja vaimon ja tyttären saisi ta ppaa ilman seurausta. Nainen tap ettaisiin aina kaikista syistä. Olisi itsepuolustus tai mikä tahansa rikos. Se olisi sinulle ok? Koska tuota se on niissä yhteiskunnissa missä naiset ei päätä mistään. Miehet ei luontaisesti välitä kuin omista oikeuksistaan eivätkä ole solidaarisia naisia kohtaan.
En ole harventanut kaupassa käyntejäni koronan takia. Asun kaupan vieressä ja käyn siellä pikkuostoksilla lähes päivittäin, joskus kaksikin kertaa päivässä. Näin tein myös keväällä ja saatoin mennä kauppaan esimerkiksi yhden suklaapatukan takia.
Jos joku asia on ihmiselle tärkeä, hän löytää tai tekee sille aikaa. Jos aikaa ei löydy, asia ei sitten ole tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä mielipiteistä on kyllä hyvin suosittuja suomalaisten keskuudessa ja kahvipöydän vakioaiheita, että hyvin ymmärretty otsikko taas.
Mulla ei ole kavereita, joten omat mielipiteeni voivat olla yleisiä ihmisten keskuudessa. Sori siitä.
Persut maa hanmuuttokysymyksissä oikeassa, olen demari. Hallituksen intersektionaalinen feminismi on kulttuurimarxismia mutta ei näistä voi puhua ellei samaa ikäluokkaa jota ei ole aivopesty.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisten toisilleen antamista kehuista on ihan feikkejä. Erityisesti somessa nämä, jotka ovat luokkaa:
”siis uulalaa mikä kaunotar ❤️”
Ja sitten siihen vastataan ”no siellä toinen 🌸❤️”Kommentoitu on yleensä ihan kaikin puolin perusnätti. Ja tämä jatkuu useamman muun toimesta ja salaa odotuksena on saada vastaavia kommentteja sitten muilta omiin kuviinsa.
Parhaita on myös pelkkä joku emojioksennus ❤️🤩🔥 kun ei enää sanojakaan jakseta laittaa.
Itsellekin näitä tuli johonkin ihan jopa mielestäni ei-niin-kauniisiin kuviin. Kun esim olin vaelluksella mökillä ja hirveä kehutulva, siiiis niin nätti oot! Apuaaa mikä 🔥🔥🔥 yms. settiä.
Tuli pakostikin olo että ei toi ole ihan aitoa. Ei kyseessä ollut mikään hääkuva kuitenkaan vaan sotkuinen tukka ja joku esson lippis vuodelta -87 ja jotkut kauhtuneet kalsarit jalassa.
Ja jos et kehu muiden kuvia samaan tyyliin niin kommentit loppuu samantien.
Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta todella moni tavallinen nainen on kaunis pieruverkkareissa ja Esson lippiksessä jne. Ei tarvita viiden tunnin meikkiarsenaalia, jotta nainen olisi kaunis.
Itse asiassa hällä väliä-asenteella ulos lähtevä nainen on todennäköisesti kaunis, koska hän ei välttämättä ole pingottanut peilin edessä montaa tuntia ja ole kireä kuin viulunkieli liikkuessaan ulkona. Nainen on siis rennompi olemukseltaan kun on tyyliin vain harjannut hiukset ja pessyt hampaat ja käynyt suihkussa.
Hymy on naisen kaunein meikki :)
On ihan turhaa yrittää pitää elämänhaluttomia ihmisiä väkisin hengissä pakkohoidoilla. Joutoväkeähän ne pääosin on, joutaakin pois. Eutanasian pitäisi olla niin vapaata että jokainen voi ihan milloin tahansa halutessaan ottaa pillerin tai lääkeruiskeen ja se on siinä. Mä olen joskus joutunut tuon pakkohoidon kokemaan eikä siitä kyllä mitään apua ole, kuolen itsemurhaan joka tapauksessa, nuo hoitoyritykset vain pitkittää ihan turhaa kärsimystä. Eihän kuolevien vanhustenkaan kärsimyksiä haluta turhaan lisätä.
Olen hyötynyt Koronasta todella paljon! Miehen firma sai Korona- tuen, vaikkei edes olisi tarvinnut, oikein tyrkytettiin. Palkka juoksee vaikka hengaan kotona, vien lapset kouluun, urheilen jne. teen kaikkea mihin ei muuten olisi aikaa. Kyllä se tosi on, että etätöissä mitään töitä tehdä, tai ainakin meidän alalla ei ole tällä hetkellä mitä tehdä, mutta koska valtion "suojatyö" =). Odotan myös konkursseja + asuntojen hintojenlaskua ym. jolla pääsisi hyötymään lisää.
Toivottavasti jatkuu KAUAN, ja hallitus tekisi yhtä umpihulluja rajoituspäätöksiä+ Koronakaheleiden paniikki säilyisi! Julkisesti toki olen tilanteesta kauhuissani, ja kiroan tätä virusta köh köh.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta maksaa niin paljon kaikkea turhaa, ihmisten pitäisi ITSE pitää itsestään huolta. Tuntuu, että ihmiset ovat ihan kädettömiä nykyään. Huudetaan yhteiskuntaa apuun joka hiton asiaan.
Ilmeisesti haluaisit lakkauttaa mm poliisin, palokunnan ja kaikki yleiset terveyspalvelut?
Sitten itkisit katkerasti, kun kotisi palaisi, eikä kukaan auttaisi. Tai joutuisit kolariin, koska teillä ajettaisiin ihan miten sattuu, mutta et pääsisi sairaalaan, koska sulla ei olisi varaa ambulanssikyydin ja sairaalahoidon todellisiin kustannuksiin.
Sivusta: Nämä palstan sen suuri sanat menevät aivan naurettavuuksiin saakka. Kun ideologia ja todellisuus ovat ristiriidassa, todellisuus joustaa. Sillä #unelma.