Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Epäsuosittu mielipiteeni on se, että ymmärrän tai ainakin haluan ymmärtää kaikkia.
Ymmärrän persuja ja vihreitä, anarkisteja, feministejä ja niitä jotka eivät tajua feministejä, ymmärrän oikeistolaisia ja vasemmistolaisia, lentolakkoilijoita ja yksityisautoilijoita. Tätä vain on vaikea sanoa ääneen, koska kaikki olettavat, että pitäisi olla jonkun puolella ja ottaa kantaa.
Äijämies kirjoitti:
Miehet eivät piittaa naisessa muusta kuin ulkonäöstä ja tyttömäisestä luonteesta. Mies ei kaipaa naisesta keskustelijaa tai elämäntoveria. Seksi riittää.
Tämä on täyttä totta. Naiset itse haluavat puolisostaan sielunkumppanin ja parhaan ystävän ja siksi ihmettelevät, miksi kuusikymppinen mies kuolaa parikymppistä naista. Mitä yhteistä tuollaisilla ihmisillä voi olla keskenään?
Mutta, kun totuus on, että miehet ajattelee naisten kohdalla ainoastaan munallaan. Naisessa riittää, että se pyllistää ja on sen näköinen, että saa miehen munan pystyyn, luonteellakaan ei ole muuta väliä, kuin, että ei ole pihtari, koska muuta keskinäistä yhteyttä ei tarvita.
Äijäporukka on sitten sitä avautumista ja syvällisten juttelua varten kaljan kanssa ja, jos tulee tarve saada johonkin asiaan naisnäkökulma, niin mennään puhumaan äidille
Vierailija kirjoitti:
Transukupuolisuudesta on tullut nuorten keskuudessa trendi. Samoin nämä non-binary-gender-fluid-mitänäitänyton-jutut.
Kaikkien pitää olla niin originellejä.
Mietin, että toisaalta taas erilaisia alakulttuureita ei tunnu nykynuorilla olevan niin paljon. Minun nuoruudessa oli punkkareita, hippejä, fiftareita, juppeja, hevareita...Nykyään kunnon punkkareita irokeesissa ja niittivöissä näkee harvoin. Onko nämä gender- ja transjutut jotenkin tullut korvaamamaan eri alakultuureja eli halua olla niitä originelleja?
Lemmikin omistamista varten tulisi suorittaa "ajokortti" ja niiden huolenpitoa olisi valvottava.
Eläimen pahoinpitelystä sama kohtelu pahoinpitelijälle itselleen plus vuosia yhteiskuntapalvelua.
Joiltakin ADHD-pentujen vanhemmilta puuttuu kyky pitää kunnon kuria sille jälkikasvulleen.
Siis ihan perusjärkeä: rutiinit ja normivaatimukset. Ja seuraamukset, jollei toimita kuten vaaditaan.
Kakru on oppinut saamaan kaiken huutamalla ja temppuilemalla, ja pöljä vanhempi tekee juuri niin, kuin lapsi tahtoo. Ja sitten saadaan kiva diagnoosi, johon vedoten selitellään lähipiirille, että: "Tommonen se vaan on, sen pitää saada pelata 24/7, syödä vain karkkia, puhua päälle, saada uusin IPhone-malli, mennä nukkumaan klo 03, myöhästellä koulusta, lyödä kaveria, leikkiä kääntöveitsellä, haistatella muille..."
Jos tämän sanoisin siskolleni kahvipöydässä, menisi välit.
Avioliiton solmimista pitäisi pakottaa miettimään pitkään ja varmistaa että molemmat ymmärtävät toisen taloudellisen tilanteen ja ymmärtävät miten avioliitto vaikuttaa omaankin taloudelliseen tilanteeseen.
Eron pitäisi puolestaan ola nopea ja helppo ja edullinen ilman mitään lakimieshärdelliä.
Vierailija kirjoitti:
Äijämies kirjoitti:
Miehet eivät piittaa naisessa muusta kuin ulkonäöstä ja tyttömäisestä luonteesta. Mies ei kaipaa naisesta keskustelijaa tai elämäntoveria. Seksi riittää.
Tämä on täyttä totta. Naiset itse haluavat puolisostaan sielunkumppanin ja parhaan ystävän ja siksi ihmettelevät, miksi kuusikymppinen mies kuolaa parikymppistä naista. Mitä yhteistä tuollaisilla ihmisillä voi olla keskenään?
Mutta, kun totuus on, että miehet ajattelee naisten kohdalla ainoastaan munallaan. Naisessa riittää, että se pyllistää ja on sen näköinen, että saa miehen munan pystyyn, luonteellakaan ei ole muuta väliä, kuin, että ei ole pihtari, koska muuta keskinäistä yhteyttä ei tarvita.
Äijäporukka on sitten sitä avautumista ja syvällisten juttelua varten kaljan kanssa ja, jos tulee tarve saada johonkin asiaan naisnäkökulma, niin mennään puhumaan äidille
t. Perusjuntti
Jos yli 2-vuotias vielä säännöllisesti valvottaa vanhempaansa pikkuvauvan tavoin, niin vanhemmat ovat luultavasti lapsensa tossun alla. Päiväkoti-ikäinen osaa kuitenkin liikkua jo itsekseen, joten hän pystyy kyllä itsenäisesti korjaamaan janon (vesipullo vaan yöpöydälle), tai huonon asennon.
Ja erityistarpeita vaativat ja sairaat lapset tietenkin on eri asia, sekä satunnaiset painajaiset
No kyllä mua kaikki ulkomaalaiset ällöttää. Miehet etunenässä.
Ja lapset jotka huutaa.
Erityislasten vanhemmat ovat harvinaisen sikiävää sorttia. En ymmärrä miksi? Nepsy -ongelmat ovat tutkitusti ja tunnetusti vahvasti periytyviä. Sitten valittavat maha taas pystyssä kuinka yhteiskunnan palvelut ei toimi, terapiaa ei saa, ei hlökohtaista avustajaa, koulukyytejä ne, vaikka Jessicalla on sitä, Nicolla tätä ja Pecca se vasta vaikea tapaus onkin. Ja on helvetin raskasta, mitä kyllä en epäile.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen paino ja ulkomuoto ei kerro mitään kyseisen henkilön elintavoista ja niiden terveellisyydestä.
Vaikka lihava söisi hyvin ja "normaalisti", ei se paino vaan katoa kuukaudessa.
Osa lihavista syö tarpeensa mukaan ihan normisti ja ei enää liho, mutta ei ole kalorivajettakaan, joten ei laihdukaan.
Tuntuu, että hyvin moni ajattelee, että lihava = syö jatkuvasti moskaa ja ei missään nimessä syö terveellisesti tai liiku.
Moni lihoo vaikka vuodessa huonossa elämäntilanteessa, jonka jälkee jää saavutettuun painoon vaikka tilanne ja syöminen tasapainoistunut.
Olen itse 179/105 kg ja laskureiden mukaan kulutan energiaa aktiivisuudesta riippuen 2400-2800 kcl per päivä, joten ei, tämän painon ylläpito ei vaadi mässytystä. Asia on eri 250 kiloiselle, mutta se on harvinaista.
Emmehän me oleta, että kaikki normaalipainoiset syövät terveellisesti, joten miksi lihavat kaikkien mielestä syövät todella huonosti.
Ei oletetakaan, eikä kukaan oleta, että kaikki lihavat mässäilevät jatkuvasti yli kulutuksen. Olen normaalipainoinen ja aktiivisuudesta riippuen kulutan 1200-1600 kcal/päivä, joten 2400 kcal on minulle suuri määrä ja mässäilyä, samalla tavalla kuin mielestäsi 2400 kcal ei ole mässäilyä vaan 250-kiloisen tottumukset ovat.
Ei ma mu ja Suomeen. Entisetkin sinne mistä ovat tulleet. Olen sosiaaliohjaaja.
Keskusta on täysin epäinhimillinen puolue, jota yksikään empaattinen tai älykäs ihminen ei äänestä.
Kiina on koko maailman syöpä, niinkuin joku jo totesikin. Aasialaisilla on yleensäkin vahingollinen, ihmisluonnon vastainen kultuuri. Koskee kyllä fundamentalistisia uskovaisiakin.
Jukka Hilden on ikäistään 20 vuptta vanhemman näköinen ja näyttää 11-vuotiaalta näyttävän vaimonsa vieressä miehen irvikuvalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin ulkopuolella ihmiset ovat keskimäärin tyhmempiä. Stadilaiset myös ymmärtävät enemmän ilmaston ja biodiversiteetin päälle. Kannatan autottomia kaupunkien keskustoja.
Jos sanot tämän ääneen vaikkapa Tampereella, pääset hengestäsi.
Aika raflaava väite, mutta kyllä tuossa totuuden siemen itää. Varsinkin hesalaisten luontotietämys on keksimäärin paljon parempi kuin vaikkapa savolaisella tallukalla.
Hesalaisethan on tavallista pöljempiä...eikös kaikki vihreiden kannattajat ole hesalaisia... 😂
Heksinkiläiset ovat muuttaneet sinne jostain. Älykkäät, mahdollisesti vihreitä kannattavat ihmiset muuttavat usein kaupunkiin, koska haluavat opiskella ja asua fiksumpien ihmisten keskellä. Jossain Pohjanmaalla joutuu suunnilleen lynkatuksi jos ei äänestä persuja (sitä ennen kepua).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äijämies kirjoitti:
Äijäporukka on sitten sitä avautumista ja syvällisten juttelua varten kaljan kanssa ja, jos tulee tarve saada johonkin asiaan naisnäkökulma, niin mennään puhumaan äidillet. Perusjuntti
Hear hear. Kyllä miehetkin hakevat sielunkumppaneita, etenkin ne jotka ovat kasvaneet poikuudesta miehiksi.
Inhoan köyhiä, epäonnistuneita ja sairaita ihmisiä. Teen työtäni vain suuren palkan vuoksi. Olen sosiaalityöntekijä, kaiken huipuksi epäpätevä :)
Vierailija kirjoitti:
Epäsuosittu mielipiteeni on se, että ymmärrän tai ainakin haluan ymmärtää kaikkia.
Ymmärrän persuja ja vihreitä, anarkisteja, feministejä ja niitä jotka eivät tajua feministejä, ymmärrän oikeistolaisia ja vasemmistolaisia, lentolakkoilijoita ja yksityisautoilijoita. Tätä vain on vaikea sanoa ääneen, koska kaikki olettavat, että pitäisi olla jonkun puolella ja ottaa kantaa.
Tämä. Ja jos keskustelussa ilmaisee jotain tällaista, toinen olettaa että olen hänen kanssaan vastakkaista mieltä.
Humalaiset irstaat vanhemmat naiset ovat kaikista mielenkiintoisimpia kaltaiseni pierupervon törkyterskan mielestä.