Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa

Vierailija
26.10.2020 |

Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.

Kommentit (2751)

Vierailija
2321/2751 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha tekee onnelliseksi.

Se ei ole ainut onnen syy mutta rahattomana kukaan ei ole onnellinen. Mielestäni on täysin huuhata nämä en tarvitse mitään maallista mammonaa-höpinät. Kaikki haluavat jotain, mitä rahalla saa. Toiset hyväksyvät rajallisuuden ja ovat tyytyväisiä siihen mitä heillä on.

Ihmisen pitäisi saada kokea elämää köyhänä ja rikkaana. Vasta sitten voisi kertoa tuoko raha onnea vai ei.

Raha yksin ei tee onnelliseksi. Jos sillä ei olis arvoa, esim autiolla saarella missä sitä ei vois vaihtaa hyödykkeisiin, niin ei se kyllä onnea tois olis sitä vaikka kuinka paljon. Toki nyt kun yhteiskunta on tälleen rakennettu ja sen saa vaihdettua välttämättömyyksiin ja muihin juttusiin, niin se tiettyyn pisteeseen asti voi tuoda turvaa ja tietynlaista huolettomuutta. Silti oon sitä mieltä, että materian tuoma hetkellinen hyvänolon tunne ei ole onnellisuutta. Toki jos rahan vaihtaa vaikka lentolippuun ja hotellihuoneistoon voi sijainnin muutos tuoda paljon elämään. Mutta väitän, että on mahdollista olla onnellinen rahatilanteesta riippumatta, koska onnellisuus syntyy ihmisen sisällä, ei ympäröivästä maailmasta.

Vierailija
2322/2751 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti Ukraina -keissi, josta tavallinen suomalainen ei saa olla kuin yhtä mieltä, muuten saa p'skaa niskaansa.

Olen alusta asti sanonut, että tämä on taloussota, Ukraina on vain tekosyy.  Eurooppa ehkä hajottaa Venäjän tai ainakin Putlerin (jota harva kaipaamaan jää), mutta se samalla ajaa itsensä nurkkaan. Muu maailma (Kiina, Intia, rikkaat arabimaat, Brasilia) seuraa tilannetta pelottavan tyynenä ja valmiina nappaamaan tarvittaessa kypsät hedelmät pois kuleksimasta. Eli siis lännen viimeisetkin rahat, niin sanoakseni, ja Venäjän isot markkinat.

Ruotsi on tässä lännen symboli. Siltä kysytään nyt Turkin suulla - Nato vai t'errorismin avulla itsenäisyyttä ajavat kurdit? Kumman valitset? Älä luikertele ja selittele, olet jyrkästi tuominnut t'errorismin, ja silti aseistat t'erroristeja?

Länneltä kysytään kohta: oma hiipuva talous ja inflaatio ja ruokapula vai Ukraina, (joka ei hoitanut ihmisoikeustilannettaan, korruptiotaan ym p'skaa kuntoon, vaan uhitteli ja pullisteli ja jatkoi samaa omista kansalaisistaan piittaamatonta p'skvaltiomeininkiään oligarkien hyysäämisineen luullen olevansa turvassa lännen avulla), kumman valitset? Löytyykö köyhiltä ihmisiltä solidaarisuutta tukea omistavaa luokkaa, joka maksattaa nato-jäsenyyden suomalaisilla, jotta rikkaiden omaisuus on turvassa, samalla kun köyhien rahoista yhä suurempi osa, eikä taida piisatakaan, menee ruokaan, sähköön ym perusasioihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2323/2751 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki seurakissat pitäis tappaa. Henkiin vois jättää vain ne jotka maaseudulla pyytää oikeasti hiiriä ja rottia esim navetoiden läheltä.

Vierailija
2324/2751 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pride-jutut ovat vanhanaikaisia ja tarpeettomia. Homoilla on jo kaikki oikeudet, mitä tarvitsevat. Nyt on aika kohdistaa apu niihin, joilla on oikeasti hätä, esim. nuoret mielenterveysongelmineen.

Vierailija
2325/2751 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pride-jutut ovat vanhanaikaisia ja tarpeettomia. Homoilla on jo kaikki oikeudet, mitä tarvitsevat. Nyt on aika kohdistaa apu niihin, joilla on oikeasti hätä, esim. nuoret mielenterveysongelmineen.

Oi, minä olen myös tällaisen staanasta seuraavan mielipiteen kannattajia. Tuolla saisi kaikki kilvenkiillottajat niskaansa.

Mutta juu, alkaisi olla paikka sex.vähemmistöillä vähän esim. siivota pride-kulkueita, tyyliin asu vapaa, mutta pakollinen ja samalla se yliseksualisointi saisi jäädä vähemmälle - nyt hirveän suuri osa ihmisiä mieltää homot yliseksuaalisiksi hörhöiksi. AIna tulee olemaan niitä jotka eivät homoutta hyväksy, mutta lait ja normi-ihmisten asenteet ovat nykyään ihan ok. Pride-kulkueet voisivat enemmän keskittyä esim. kunnioittamaan vähemmistöjen oikeuksien ajajia, niinä aikoina jolloin se oli jopa hengenvaarallista.

T. aseksuaalinen bisse-täti

Vierailija
2326/2751 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suomalaiset naiset ovat aivan kusipäitä, melkein joka ikinen. Itseään täynnä, omien tarpeitaan huutavia loputtomia mustia aukkoja. Eivät kykene mihinkään, eivät osaa tehdä ruokaa edes itselleen saati ymmärtäisivät jotain parisuhteista. Aivan uskomattoman paskoja eukkoja, kun vertaa muun maailman menoon.

Vierailija
2327/2751 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki suomalaiset naiset ovat aivan kusipäitä, melkein joka ikinen. Itseään täynnä, omien tarpeitaan huutavia loputtomia mustia aukkoja. Eivät kykene mihinkään, eivät osaa tehdä ruokaa edes itselleen saati ymmärtäisivät jotain parisuhteista. Aivan uskomattoman paskoja eukkoja, kun vertaa muun maailman menoon.

Otan osaa, olet selvästi joutunut hyvin omituiseen kuplaan, jossa kaikki naiset ovat uusavuttomia ja itseriittoisia hirviöitä. Kannattaa laajentaa etsintöjä tuon ihmistyypin ulkopuolelle, saatat huomata että ihan kelvollisia naisia löytyy kyllä eikä tarvitse ulkomaille lähteä. Vaatii vaan vähän enemmän avarakatseisuutta.

Vierailija
2328/2751 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dracula kirjoitti:

Inhoan sitä, että poikia kutsutaan miehiksi vain iän perusteella.

Joistakin teistä ei ikinä tule miehiä. Teette varkauden nelikymppisenä vain siksi,

että äiti ei laita tilille paria kymppiä. 

Miksei noinkin, mutta tytöttely lienee kuitenkin aina kohtuutonta ja suoranaista alistamista?

Vierailija
2329/2751 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekko on junttien laji.

Vierailija
2330/2751 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia suomalaisista vielä niin 70 % kuuluu EV.lut.kirkkoon, kun suurin osa ihmisistä pitää jotenkin outona tai heille tuntuu olevan täysin vierasta puhua Jumalasta ja Jeesuksesta keskusteluissa, aivan kuin puheenaihe olisi jokin tabu. En itse voisi kuvitella kuuluvani johonkin ryhmään ja sitten osoittaa käytökselläni, etten oikeastaan uskokaan ko. ryhmän edustamiin arvoihin. Merkillinen elämäntyyli. Niin ja kaiken kukkuraksi vielä maksaa kiltisti veroja siitä, ettei halua tunnustaa uskoaan ja siihen kuuluvia arvoja juuri mitenkään ; )

Minä olen tällainen, jonka elämäntapaa ihmettelet! Syyni kuulua kirkkoon on lähinnä se, että mielellään maksan kirkollisveron ikäänkuin "hyväntekeväisyytenä" ja/tai maksuna palveluista. Seurakunnat kun tuottavat palveluja, joiden tiedän olevan monelle (mukaanlukien oma iäkäs äitini) äärimmäisen tärkeitä. Ja lapsiperheille myös tuotetaan hyviä palveluja. Näitä olen itsekin omien lasten kanssa hyödyntänyt: edullisia retkiä, perhekerhot ym.

Vierailija
2331/2751 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle paras paikka on kotona. Ja parasta on kaikkien kannalta, että toinen vanhemmista käy töissä, toinen on kotona. Lapselle tärkeintä on läsnäolo, ei mikään ristuksen suorittamisvanhemmuus.

Maalaisjärki on kantavin voima maailmassa

Niin ja vielä:

Ihmiset ovat kouluttautuneet nykyään niin paljon, että osasta on tullut tyhmiä ja sokeita omalle erinomaisuudelleen

Vierailija
2332/2751 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehien pitäisi olla miehiä ja naisten naisia ei ole olemassa monta sukupuolta tai sukupuolettomia tai sukupuoli neutraalia tai muunsukupuolisia, muutenkin vaikka maailma muuttuu hullummaksi ei tartte kuitenkaan itse lähteä hullutuksiin mukaan.

Rakastan sinua kun sinunlaisia ihmisiä on vielä olemassa.

Joskus olen alkamassa masentua ja menettää toivoni, mutta kiitos, että annoit minulle syyn hymyillä!

Vierailija
2333/2751 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito on tarkoitettu vasikoille, ei aikuisille lehmille. Maitoa juova aikuinen ihminen ei ymmärrä biologiaa, valittaa vain maidosta johtuvia terveyshaittoja.

Vierailija
2334/2751 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaiset hiukset eivät ole kauniit.

Vierailija
2335/2751 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytetyt huulet ovat tosi rumat.

Vierailija
2336/2751 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen ihan samaa mieltä asioista, kuin Paavo Väyrynen

Vierailija
2337/2751 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokka joutaakin tinkiä elintasostaan. Kaksi autoa, Thaimaanloma kerran vuodessa ja ehkä vielä joku viikonloppu vaikka Berliinissä, kesämökki tietenkin löytyy ja lappiin laskettelemaan nyt ainakin kerran talvessa jos ei peräti Itävaltaan tai Sveitsiin. Ei noihin kaikkii tarvitsekaan olla keskiluokalla varaa ainakaan ilman kunnon budjetointia. 

Vierailija
2338/2751 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kannattaisi lukea Raamattua.

Vierailija
2339/2751 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö köyhiltä ihmisiltä solidaarisuutta tukea omistavaa luokkaa, joka maksattaa nato-jäsenyyden suomalaisilla, jotta rikkaiden omaisuus on turvassa, samalla kun köyhien rahoista yhä suurempi osa, eikä taida piisatakaan, menee ruokaan, sähköön ym perusasioihin?

Nato-jäsenyys säästää verrattuna omaan puolustukseen, jossa aseet ym. pitää ostaa itse. Naton sääntöjen mukaan määrätty osa valtion rahoista pitää käyttää puolustukseen, mutta vähintään sama osuus pitäisi käyttää puolustukseen myös jos ei liittouduta.

Rikkaiden omaisuus on usein kansainvälisissä osakkeissa, joten sitä ei tarvitse puolustaa Natolla.

Venäjän ja Ukrainan osuus maailmantaloudesta on pieni, joten talouden laskusuhdanteen ajoittuminen Ukrainan sodan yhteyteen voi olla sattumaa.

Vierailija
2340/2751 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuoliset, muunsukupuoliset ja muutkin seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt saavat aivan kohtuuttoman paljon huomiota julkisessa keskustelussa ja mediassa. Asia on tärkeä, enkä yhtään väheksy heidän oikeuksiaan, mutta haloo, esimerkiksi muunsukupuolisia on muutama promille väestöstä! 

Olen täysin samaa mieltä! Ja itsehän olen seksuaalivähemmistöön kuuluva :D

Mua nauratti jo se, kun aikanaan "Tahdon2013" - buumin aikaan jengi vaihtoi facebookissa sateenkaariprofiilikuvan. Niinku heteroihmiset. Olin että jaaha, miksi? Halusivat kuulemma "näyttää tukensa", että meille seksuaalivägemmistöisille kuuluu samat oikeudet kuin kaikille muillekin. Hmmm, okei, ennen tuota kampanjaa en KOSKAAN ollut huomannutkaan, että minua syrjittiin tai minulta evättäisiin oikeuksia :D

Se sateenkaariprofiilikuva naurattaa edelleen.

Tätä en kehtaisi ääneen sanoa, mutta mielestäni tuo toisen tukena sateenkaariprofiilikuva ym. Profiilikuvalla tukemiset on pohjimmiltaan ihmisen halu päästä tuon siivellä huomatuksi. KATSOKAA VAIHDOIN PROFIILIKUVAN, MUISTAKAA OLEMASSAOLONI, MINÄMINÄMINÄ.

Lisäksi ne tyypit on suuri osa niitä kulissit pystyssä -tyyppejä, eivät ajattele loppuun asti onko tuolla oikeasti merkitystä vaan haluavat sen oman huomionsa siinä sivussa. Ovat niitä hyvän tahdon lähettiläitä, jotka oikeasti kaipaavat vain huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi