Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Että lihavat ovat vain laiskoja ja syövät liikaa. Koska niinhän se on. Tai no, olen minä tämän ääneenkin tainnut sanoa, koska ei töissä ole kuin yksi oikeasti lihava.
Monille lapsettomuudesta kärsiville lapsen saamisesta tulee pakkomielle. Ja toinen: naiset hankkivat lapsia, jotta saisivat olla hetken poissa työelämästä ja lasten saannin jälkeen vasta ovatkin poissa töistä.
Vierailija kirjoitti:
Että lihavat ovat vain laiskoja ja syövät liikaa. Koska niinhän se on. Tai no, olen minä tämän ääneenkin tainnut sanoa, koska ei töissä ole kuin yksi oikeasti lihava.
Päinvastoin: lihavilla menee suurin osa ajasta sen miettimiseen, miten laihtuisi. Ja lukuisten laihdutusten jälkeen kilot palaavat aina takaisin. Laihduttaminen on elämänpituinen ja valmiiksi hävitty taistelu, koska keho tekee kaikkensa vastustaakseen laihtumista. Ole onnellinen, jos olet saanut syntymälahjana hoikan varren, pääset niin paljon vähemmällä!
Että himourheilijat on tylsiä, niuhoja, kontrollifriikkejä jotka näyttävät usein jänteviltä näädiltä. Että jatkuva liikkuminen ja siitä raportointi ei ole tervettä. Että heillä on usein paikat rikki jo keski-iässä ja nivelrustot puhki kuluneet. Että samaan hautaan kaatuu lopulta kaikki ja on sääli jos elämässä ei ole kuin urheilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin: lihavilla menee suurin osa ajasta sen miettimiseen, miten laihtuisi. Ja lukuisten laihdutusten jälkeen kilot palaavat aina takaisin. Laihduttaminen on elämänpituinen ja valmiiksi hävitty taistelu, koska keho tekee kaikkensa vastustaakseen laihtumista. Ole onnellinen, jos olet saanut syntymälahjana hoikan varren, pääset niin paljon vähemmällä!
En ole saanut, olin lapsesta teini-ikään (15-vuotiaaksi) saakka lihava eli mun rasvasolujen määrä on varmaankin kasvanut ja uudestaan lihominen olisi helppoa. Mutta kyllä se laihduttaminen ja painossa pysyminen onnistuu, kun viitsii vähän tutkia ravitsemusasioita.
Ukrainan sota ärsyttää ainoastaan sen vuoksi että sijoitusten arvo romahti.
Lapsien hankkiminen ilman vauvakuumetta jos tuntuu että voisi myöhemmin kaduttaa jos ei lasta hanki, on ihan ok.
Suomeen tarvitaan maksimieläke nyt, ja monissa tilanteissa eläkeläisiä kohdellaan paremmin kuin muita saman verran tai vähemmän ansaitsevia ihmisryhmiä. Asian pitäisi olla toisinpäin, koska esimerkiksi pienituloisten perheiden lapset ovat täysin syyttömiä vanhempiensa tulotasoon, eikä tulevaisuuden kannalta ole mitään järkeä säästää lasten hyvinvoinnista.
Se, jos ei ole vuosikymmenien työuran aikana itse tajunnut säästää, ja sijoittaa johonkin muuhunkin kuin asuntoonsa, ei pitäisi olla valtiolle syy rynnätä apuun. Rahaa tulee antaa ensisijaisesti niille, joilla ei ole vielä ollut mahdollisuus hankkia sitä itse.
Suurissa asunnoissa ja taloissa asuvia vanhuksia tulisi ohjata muuttamaan muualle, mikäli heillä ei ole varaa kustantaa esimerkiksi pihatöiden ulkoistamista itse siinä vaiheessa, kun he tarvitsevat vaikkapa kotihoitoa. Eikä ole mitään järkeä käyttää yhteiskunnan rahoja siihen, että eri palvelut liikkuvat pitkiä matkoja, kun niitä tarvitsevat ihmiset voisivat asua lähempänäkin toisiaan. Lisäksi, jos ei ole varaa pitää talosta huolta, siitä pitäisi ymmärtää muuttaa pois. Nyt korona-aikana aika moni asunto olisi mennyt kyllä kaupaksi.
Suomessa ihmisoikeuksista itkevät aloittavat porun vasta siinä vaiheessa, kun niiden rikkomisesta halutaan rangaista. Myös "uhrin" mediaseksikkyys on paljolti määrittävä kannattaako asiasta nostaa somessa meteliä.
Suuri osa tuntemistani ihmisistä on henkisesti laiskoja. Ei viitsitä nähdä vaivaa minkään eteen, ei asioiden ymmärtämisen tai oppimisen, eikä ainakaan prosessin viilaamisen kannalta. Toimivat kuin robotit ja tekevät asioita koska joku on joskus sanonut että näin pitää tehdä, kyseenalaistamatta lainkaan. Kaikkea muuta kauhistelllaan, aivan kuin heidän joltain muulta omaksuma mielipide olisi se ainoa totuus. Lopulta sitten ovat loppuun palaneita, parisuhteessa onnettomia, pulassa v*ttumaisiksi kasvatettujen lasten kanssa asuntovelkaorjuudessa, eikä vieläkään nähdä omaa osuutta tähän tilanteeseen. Sit voikin hyvin luovuttaa elämän kanssa ja syödä/juoda itsensä hengiltä.
Tasapäistäminen tappaa henkisesti jo lapsuudessa. Lopettakaa se kierre. Erilainen lähestymistapa ei ole automaattisesti väärä, se voi olla just se mikä tekee elämästä elämisen arvosta.
Tätä en kehtaa sanoa melkein missään ääneen: epäonnistumiseni monillla elämän osa-alueilla on johtunut hyväuskoisuudestani: olen kuullut jonkun neuvon, käsittänyt sen väärin tai soveltanut sitä väärin ja jatkanut vaan, vaikka monet asiat on menneet pieleen. En ole osannut muuttaa suuntaa ja kyseenalaistaa kuulemani asioita ja erotella, onko neuvo ylipäätäänkään minulle tarkoitettu, ymmärsinkö sen oikein, kannattaako sen noudattamista jatkaa. Ei tämmöisiä asioita voi kertoa kuin anonyyminä ja ehkä joskus jollekin lääkärille, siitä en ole varma vielä, kannattaako vai ei.
Ammattiliitot on ihan kuutamolla. Mitä nää superit ja tehyt nyt oikeesti yrittää saada aikaiseksi, vai sössiikö ne vaan loputkin asiat, kun ovat unohtuneet jonnekin ties mille vuosituhannelle. Ihan omituista touhua muillakin ammattijärjestöillä....
Inhoan lapsia, en ole niitä koskaan halunnut.
En tunne sympatiaa toistuvan perheväkivallan uhreille.
Eka kerta on eka kerta, mutta jos on saanut jo 10 kertaa turpaan, eikä ymmärrä lähteä, niin silloin ilmeisesti ollaan tyytyväisiä tilanteeseen.
Timo Soini on ollut tosi monessa asiassa oikeassa jo vuosikymmenet ja osasi ennustaa monet tapahtumat / ts mihin suuntaan yhteiskuntamme on menossa.
kirjoitti:
En tykkää Eijasta. (nimi muutettu)
Mullon tää sama - se vei multa sen joka kuulu mulle!
Maailmanlaajuisten pandemioiden tarkoitus on vähentää liikakansoitusta ja eliminoida heikot ja hauraat yksilöt. Vahvat ja terveet selviytyy.
Vierailija kirjoitti:
En tunne sympatiaa toistuvan perheväkivallan uhreille.
Eka kerta on eka kerta, mutta jos on saanut jo 10 kertaa turpaan, eikä ymmärrä lähteä, niin silloin ilmeisesti ollaan tyytyväisiä tilanteeseen.
Eikä rajoittunut ymmärryksesi riitä siihen, että pitkäaikainen henkinen ja fyysinen väkivalta tai sen uhka MURSKAA uhrin itsetunnon ja aloitekyvyn? Että lähde siinä sitten, jos tuntee itsensä totaalisen arvottomaksi, pahimmassa tapauksessa jopa huonoa kohtelua ansaitsevaksi.
Mielestäni kaikista töistä pitäisi maksaa sama palkka siten, että tuntipalkka olisi aina sama. Eri ihmisille sopivat erilaiset työt, joten ei ole perusteltua, että rahaa saa kykyjensä mukaan, se on epätasa-arvoista. Vain se merkitsee, miten suuren osan ajastaan uhraa työlle. (Ja kyllä, olen itse korkeakoulutettu.)