Pakko kysyä anaaliseksin vastustajilta
Että mitä se teidän persreikää riipii, jos jotkut tykkää anaaliseksistä? Ettehän te luultavasti ole näkemässä/kuulemassa/haistelemassa? On sivistymätöntä ajatella, että muiden pariskuntien kahdenkeskeinen seksi kuuluisi teille.
Pidän itse perinteisestä seksistä, mutta mietityttää tämä joskus jopa vainoharhainen suhtautuminen.
Ehkä mielipiteeni on tyhmä ja mustavalkoinen, toivottavasti en pahoita kenenkään mieltä.
Kommentit (147)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:24"]
Näissä keskusteluissa on ongelmana yksipuolisuus. Yleensä lähdetään siitä olettamuksesta, että nainen on vastaanottavana osapuolena anaaliseksissä, vaikka käsitys ei voisi enempää enempää mennä pieleen. Miehen peräsuoli on luotu penetraatiota varten, sillä miehellä sijaitsee eturauhanen peräsuolen ulkoseinämässä ja tämän rauhasen hierominen aiheuttaa miehelle suurta nautintoa, niin suurta että mies voi saada orgasmin ilman peniksen hyväilyä. Minusta anaaliseksissä pitää lähteä liikkeelle miehen tarpeista saada sisäänsä naisensa sormet tai anaalidildo, ja sitä kautta lähteä laajentamaan repertuaaria naisen peräsuoleen.
[/quote]
Isompi ongelma on se, että osapuolet eivät ymmärrä vastakkaista mielipidettä, oli se sitten perusteltu tai perustelematon. Jotut eivät pidä anaaliseksistä, edes ajatuksena, ja sitten huutavat naamat punaisena miten suoli repeää ja paskaluukku ja synti!
Toiset sitten haukuvat ahdasmieliseksi nipoksi, jossei testaa anaaliseksiä. Ja jossei se tunnu hyvälle tai ajatus inhottaa, niin silloinhan se on vain harjoituksen puutetta, lisää parrua kakkoseen.
T: mies joka heitti aiemmin pitsavertauksen ja joka joutuu yksin anaalileikkinsä leikkimään... vielä
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:31"]
Isompi ongelma on se, että osapuolet eivät ymmärrä vastakkaista mielipidettä, oli se sitten perusteltu tai perustelematon. Jotut eivät pidä anaaliseksistä, edes ajatuksena, ja sitten huutavat naamat punaisena miten suoli repeää ja paskaluukku ja synti!
Toiset sitten haukuvat ahdasmieliseksi nipoksi, jossei testaa anaaliseksiä. Ja jossei se tunnu hyvälle tai ajatus inhottaa, niin silloinhan se on vain harjoituksen puutetta, lisää parrua kakkoseen.
T: mies joka heitti aiemmin pitsavertauksen ja joka joutuu yksin anaalileikkinsä leikkimään... vielä
[/quote]
Et näytä itsekään ymmärtävän vastakkaista mielipidettä. Anaaliseksi ei välttämättä muutu nautinnolliseksi, vaikka sitä sitä harrastaisi paljon. Eikä kenenkään tarvitse sitä tietenkään kokeilla, jos ei halua.
Mutta hienoa, että leikit oman anaalisi kanssa.
Mä olen deitannut kolmenlaisia naisia:
1) ovat kokeilleet anaaliseksiä, eivät pitäneet.
2) ovat kokeileet, pitivät
3) idiootit
Ihastun yleensä vain ryhmään (2). Ymmärrän ryhmää (1), tosin siihen usein liittyy laiskuus ja vaikea kehosuhde. Ei aina. Kolmosesta kannattaa pysyä kaukana, jos haluaa onnellisen suhteen.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:41"]
Mä olen deitannut kolmenlaisia naisia:
1) ovat kokeilleet anaaliseksiä, eivät pitäneet.
2) ovat kokeileet, pitivät
3) idiootit
Ihastun yleensä vain ryhmään (2). Ymmärrän ryhmää (1), tosin siihen usein liittyy laiskuus ja vaikea kehosuhde. Ei aina. Kolmosesta kannattaa pysyä kaukana, jos haluaa onnellisen suhteen.
[/quote]
En nyt halua järkyttää haurasta mieltäsi, mutta muunkinlaisia naisia on olemassa kuin nämä kolme kategoriaasi.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 04:34"]
Tutkimusten mukaan 95% naisista ei pidä anaaliseksistä. 30% on joskus kokeillut ja "tosiharrastajia" on muutama prosentti. Nykyajan epänormaali trendi on saanut osan naisista suostumaan kokeiluihin, jatkuvan painostuksen alla - haittavaikutuksista huolimatta.
[/quote]
Minkä "tutkimuksen"? Anonyymin mielipide ei ole mikään tutkimus.
Mulla on hyllyssä kirja aiheeseen liittyen.
Osmo Kontula: Halu & Intohimo
Otavan Kirjapaino OY 2008
ISBN 978-951-1-22680-2
Siinä esitetyt tiedot perustuvat tutkimukseen FINSEX 2007 http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/seksologinen_tutkimus/suomalaisten_seksuaalisuus_finse2/
Kirjan luvussa 17 "15 minuutin onni" kohdassa "Millaisia ovat Suomi-yhdynnät" sivulta 198 alkaen kerrotaan tutkimustuloksista liittyen anaaliseksin harrastamiseen.
- Nuorimmasta sukupolvesta noin puolet miehistä ja naisista kokenut anaaliyhdynnän ainakin kerran. Useampia kertoja anaaliyhdyntää kolmasosa miehistä ja neljäsosa naisista. Keski-ikäisten kokeneisuus vain vähän tätä pienempi.
- Vanhimmassa ikäryhmässä joka viides on harrastanut anaaliseksiä kerran tai useammin. Useammin kuin kerran anaaliseksiä harrastanut vain noin 5 %.
- Tuoreimmissa parisuhteissa elävistä miehistä ja naisista yli puolet ollut vähintään kerran anaaliyhdynnässä ja kolmasosa useita kertoja. Kymmenen vuotta suhteessa olleista puolet olleet anaaliyhdynnässä kerran ja viidesosa useammin. Yli 30 vuotta kestäneissä suhteissa (vanhempaa väkeä) neljäsosa ollut anaaliyhdynnässä kerran tai useammin.
- Koko aikuisväestöstä vuonna 2007 kaksi kolmasosaa miehistä ja naisista ei koskaan kokeillut anaaliseksiä. Aiemmassa tutkimuksessa 1990 - luvun alussa neljä viidesosaa ei ollut koskaan kokeillut anaaliseksiä.
Samasta kirjasta edelleen:
"Yksi anaaliyhdynnän suosioon merkittävästi vaikuttanut asia oli oma seksuaalinen halukkuus. Usein seksuaalista halua tunteneilla oli selvästi muita useammin kokemusta anaaliyhdynnöistä. Tämä ero näkyi nuorten sukupolvessa ja keski-ikäisillä, mutta ei niin paljoa vanhemmassa ikäryhmässä. Tässä yhtenäisessä sosiaalisessa kypsän iän ikäryhmässä kulttuurin normit olivat olleet niin vahvasti anaaliyhdyntöjä vastaan, että omaa halua sen kokeiluun ei ole joko tahdottu tai voitu toteuttaa.
Anaaliyhdynnät olivat olleet myös jonkin verran yleisempiä paremmin koulutetuilla. Myös uskonnollisilla arvoilla oli ollut merkityksensä. Maallistuneet olivat kokeilleet enemmän anaaliyhdyntöjä kuin uskonnolliset. Uskonnon erotteleva voima on tässä suhteessa jopa lisääntynyt 2000-luvulla."
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 00:38"]
Että mitä se teidän persreikää riipii, jos jotkut tykkää anaaliseksistä? Ettehän te luultavasti ole näkemässä/kuulemassa/haistelemassa? On sivistymätöntä ajatella, että muiden pariskuntien kahdenkeskeinen seksi kuuluisi teille.
Pidän itse perinteisestä seksistä, mutta mietityttää tämä joskus jopa vainoharhainen suhtautuminen.
Ehkä mielipiteeni on tyhmä ja mustavalkoinen, toivottavasti en pahoita kenenkään mieltä.
[/quote]
Mun persreikääni ei riivi eikä kiinnosta muiden seksitavat. Enemmän mua ihmetyttää se, että anaaliseksin harrastajat eivät voi hyväksyä sitä ettei joku muu harrasta perseseksiä. Mulle hanuri on exit only.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 18:39"]
"Myös uskonnollisilla arvoilla oli ollut merkityksensä. Maallistuneet olivat kokeilleet enemmän anaaliyhdyntöjä kuin uskonnolliset. Uskonnon erotteleva voima on tässä suhteessa jopa lisääntynyt 2000-luvulla."
[/quote]
Näin ehkä Suomessa mutta esimerkiksi USA:ssa tilanne saattaa olla päinvastainen. Uskonto rajoittaa yhdyntää mutta ei muuta seksin harrastamista. Anaaliseksiä harrastetaan jotta immenkalvo säilyisi ehjänä eli "nai mua perseeseen koska rakastan Jeesusta".
http://www.vauva.fi/keskustelu/1148755/ketju/anaaliseksin_riskit/sivu/22
http://www.vauva.fi/keskustelu/1148755/ketju/anaaliseksin_riskit/viesti/570#570
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 00:38"]
[/quote]
Mun persreikääni ei riivi eikä kiinnosta muiden seksitavat. Enemmän mua ihmetyttää se, että anaaliseksin harrastajat eivät voi hyväksyä sitä ettei joku muu harrasta perseseksiä. Mulle hanuri on exit only.
[/quote]
Jokaisella on oikeus itse päättää omasta kehostaan. Palstalla tuntuu pyörivän porukkaa, joka yrittää kieltää tätä oikeutta muilta. Yritetään painostaa lukijoita harrastamaan seksiä vain sillä tavalla, joka omasta mielestä on se ainoa oikea. Keinoina painostuksessa käytetään mm. homottelua ja tiettyjen seksin lajien vaarojen liioittelua suoranaisesti asiasta valehdellen.
Minusta on aivan OK sanoa että anaaliseksi ei ole juuri minun juttuni ja perustella tai olla perustelematta tuo mielipide. Mikä sen sijaan ei ole OK on se, että omien mieltymysten vuoksi yritetään rajoittaa muiden seksielämää. Parisuhteessa omat mieltymykset tietenkin vaikuttavat yhteiseen seksielämään mutta palstan muut lukijat eivät tuohon parisuhteeseen kuulu. He päättäkööt itse mitä tekevät ja kenen kanssa ilman, että sinun tai minun mielipiteellä olisi siinä merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:39"]
Suurimmasta osasta naisia anaaliseksi ei vaan ihan oikeasti tunnu hyvältä. Se satuttaa fyysisesti hyvin herkästi ja/tai ei tunnu henkisellä tasolla kivala.
[/quote]
Anaaliseksiä harrastaa säännöllisesti vain joka kuudes nainen, vaikka alle kolmekymppisistä sitä on puolet joskus kokeillut.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:59"]
Niitä linkkejä sivustoille tai tutkimuksiin tai raportteihin, joissa kerrotaan anonyymikirjoittajan väittämistä ongelmista? Jos ei löydy linkkejä eikä viitteitä niin puhut pötyä.
[/quote]
Älä pidätä hengitystä. Et taida saada tutkimustuloksia tuosta, suomi24 linkkejä vaan ja käskyjä ettiä itte sieltä. Ja tuollaisesta vastauksesta pitääkin sitten vetää johtopäätökset onko kirjoittajan jutuissa mitään perää, pun intended.
[/quote]
Ei mulla ole mitään ongelmaa siinä, jos joku antaa linkit muualla olleeseen keskusteluun, josta tieto löytyy. Ei kaikkea tarvitse tänne kopioida eli riittää kun yksikäsitteisesti kerrotaan mistä löytyy. Sellaistakaan vaan en ole vielä nähnyt eli tavanomaiselta ja usein toistetulta provoilulta tuo "terveydenhoitoalan toissä olevan" väite vaikuttaa jälleen kerran.
Se on yksiselitteisesti syntiä. Ja sillä on omat seurauksensa.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 01:10"]
Eipä kiinnosta mitä muut puuhaa vällyjen välissä.
Sen sijaan vituttaa tää nykyaika siinä mielessä, että tosiaan tuputetaan tota anaalia joka puolelta. Itse olen niitä ihmisiä, joita kyseinen touhu ainoastaan sattuu julmetusti, mutta nykyajan hengen mukaisesti sitä persettä parisuhteen toinen osapuoli on silloin tällöin kärttämässä. Sitten siitä varmaan tuntuu, että jää kovastikin jostain paitsi, kun en suostu avaamaan takaluukkua. Ei voi mitään kun fiilis on tämä: http://25.media.tumblr.com/c695637696632e0934f27b67972db898/tumblr_mybifcAqyr1szt9opo1_500.jpg
[/quote]
Niin se raukka jääkin, sinun kanssasi ;) .
Jos kerran pillu löystyy (isolla) panemisesta, miksei sitten peräosasto?
"Minun mieheni on lääkäri..." Kyllä niitä omaa etua ajavia mulkvisteja on lääkäreissäkin.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 18:58"]
Se on yksiselitteisesti syntiä.
[/quote]
Minkä mukaan se on syntiä? Annapa vaikkapa se raamatunsäe, jossa niin sanotaan.
[quote author="Samperi" time="05.02.2014 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 18:58"]
Se on yksiselitteisesti syntiä.
[/quote]
Minkä mukaan se on syntiä? Annapa vaikkapa se raamatunsäe, jossa niin sanotaan.
[/quote]
Jospa sisko rakas jättäisit sinäkin raamatun rauhaan näiltä paskahommilta.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 19:04"]
"Minun mieheni on lääkäri..." Kyllä niitä omaa etua ajavia mulkvisteja on lääkäreissäkin.
[/quote]
Niin ja valehtelijoita anonyymipalstalla. Nytkin yrittivät valehdella anaaliseksin aiheuttavan vaikka mitä haittoja mutta kysyttäessä ei löytynyt mitään tarkistettavaa tietoa väitteidensä perusteeksi.
Näissä keskusteluissa on ongelmana yksipuolisuus. Yleensä lähdetään siitä olettamuksesta, että nainen on vastaanottavana osapuolena anaaliseksissä, vaikka käsitys ei voisi enempää enempää mennä pieleen. Miehen peräsuoli on luotu penetraatiota varten, sillä miehellä sijaitsee eturauhanen peräsuolen ulkoseinämässä ja tämän rauhasen hierominen aiheuttaa miehelle suurta nautintoa, niin suurta että mies voi saada orgasmin ilman peniksen hyväilyä. Minusta anaaliseksissä pitää lähteä liikkeelle miehen tarpeista saada sisäänsä naisensa sormet tai anaalidildo, ja sitä kautta lähteä laajentamaan repertuaaria naisen peräsuoleen.