Imettämättömyys sairaalassa
Miten mahdetaan synnärillä suhtautua jos ei aio ollenkaan imettää? Saako ne maidonnousua estävät lääkkeet? Ja kannattaako ottaa omat pullot ja korvikkeet mukaan?
Kommentit (76)
Mä inhoan imettämistä, teen sitä vain kun on näemmä "pakko". Päivä kerrallaan menty nyt 2 kk imettäen. Pidän itseäni kuitenkin hyvänä äitinä.
Itse asiassa, en ole tavannut äitiä, jonka mielestä imetys on ihanaa.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:38"]
Minusta ap ja miehensä ovat tehneet tilanteeseensa nähden parhaan mahdollisen ratkaisun. Nostan heille molemmille hattua ha kumarran syvään. Ihan oikeasti.
Ja älä huoli ap, saat kyllä ne pillerit. Esim. Ranskassa tämä on hyvin yleistä.
t. Abortin vastustaja
[/quote]
Sinua ei sitten ollenkaan huoleta, millaisissa oloissa lapsi saa kasvaa? Tosi hyvät lähtökohdat elämään saa lapsi, jonka äiti ei välitä. Kamalaa.
Voi äiti miten suvaitsevaista porukkaa täällä! Ei sitten tullut mieleen että ihmisiä on erilaisia? Jos itse rakastaa imettämistä/haluaa imettää/ei voi kuvitella että joku ei imetä niin se ei tarkoita että muut ajattelevat samalla lailla..... Mistä lapsi jää paitsi, hänellä on isä pääaikaisena hoitajana, ja äiti toisena. Ei missään lue että äiti vihaisi lasta tai ei mitenkään aio osallistua...
Kyllä hän kertoi,ettei osallistu lapsen hoitoon? Mistä niitä mielenterveysongelmaisia lapsia tulee, heillä on vaikeat kotiolot. Laitanko linkin?
Kerro sitten vielä miten lapsen kotiolot ovat huonot isän hoidossa??
Entä äidin rakkaus,turvallisuus,vuorovaikutus, läsnäolo. Lapsuudesta kaikki lähtee.
Sinun kannattaisi tutkailla tunteitasi terapeutin kanssa. Kerro neuvolassa ajatuksistasi ja pyydä aikaa psykologille. Imettäminen ei tässä ole se varsinainen ongelma.
Meneekö täällä osalta ohi, ettei se imettämättömyys niinkään ole mikään iso asia, vaan ETTEI ÄITI AIO OSALLISTUA LAPSENSA HOITOON.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 20:49"]
En näe mitään syytä tuomita ap:tä: Hänen miehensä ottaa äidin roolin ja hän itse sen, mikä yleensä kuuluu isälle. Eikä asia kuulu muille!
[/quote]
Juuri näin!
Miksi ihmeessä aina on niin että jos mies ei halua lasta, mutta nainen haluaa, ja hän sitten tuleekin ns. "vahingossa" raskaaksi, ja mies ei halua oikein osallistua, mutta tyytyy nyt siihen kun niin kuuluu tehdä, miksi tämä on ihan ok, mutta jos nainen tekee niin, se ei ole ok??
Jopa ne isät jotka ovat ihan haluneet lapsen, eivät näe siinä mitään pahaa jos paahtavat töissä pitkää päivää ja sitten vielä harrastukset päälle. Pitäähän sen isänkin päästä harrastamaan.
Jos äiti tekee näin, se on sitten pahasta?!?!!??
Ja jos ei halua imettää, niin ei siitä väkisinkin välttämättä tule mitään. Kuten joku muukin tässä ilmaisi, Ranskassa on ihan ok että saa maidon nousun estävän lääkkeet jo sairaalassa. Siellä jopa kysytään että ajotko imettää vai ei. Löysentäkään nyt jo sitä pipoa!
Lapsella on kuitenkin isä, joka välittää, ja paljon. Miksei ap:n lapsesta voisi tulla yhtä tasapainoinen kuin kaikista isättömistäkin lapsista?
Ja voihan olla, että ap loppujen lopuksi rakastuu lapseensa ja haluaa osallistua tämän hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:38"]
Minusta ap ja miehensä ovat tehneet tilanteeseensa nähden parhaan mahdollisen ratkaisun. Nostan heille molemmille hattua ha kumarran syvään. Ihan oikeasti.
Ja älä huoli ap, saat kyllä ne pillerit. Esim. Ranskassa tämä on hyvin yleistä.
t. Abortin vastustaja
[/quote]
Sinua ei sitten ollenkaan huoleta, millaisissa oloissa lapsi saa kasvaa? Tosi hyvät lähtökohdat elämään saa lapsi, jonka äiti ei välitä. Kamalaa.
[/quote]
kaverilla on 5 lasta, eikä yhtään imettänyt. saanut sairaalassa lääkettä, joka estänyt maidonousun, en tiedä kyllä onko joutunut käymään millaista kädenvääntöä asiasta!
Kyse ei ole siitä imettämisestä vaan siitä ettei osallistu lapsenhoitoon eikä siihen liittyvään.
51, minusta kumpikaan tilanne ei ole ok. Toivon, että yhteiskunnassa mennään siihen suuntaan, että vain ne hankkivat lapsia, jotka oikeasti niitä haluavat. Mutta imetys on tosiaan tuossa sivuseikka, ja uskon, että ap saa lääkkeen kun johdonmukaisesti sitä vaatii. Omat korvikkeet ja tuttipullot kannattaa ehkä varmuuden vuoksi ottaa mukaan.
Minun mielestäni on lapsen kannalta parempi tulla rakastavan isän kasvattama ja korvikkeella ruokittu, kuin tulla abortoiduksi siksi, että äiti ei halua lasta, vaikka isä haluaa.
T. Se abortin vastustaja
On totta, että Suomessa imetyksestä puhutaan vauvan oikeutena ja itsestäänselvyytenä, kun taas muualla Euroopassa, Jenkeissä ja Aasiasta puhumattakaan, imetys/korvikkeet on oma valinta ja korvikkeita ei tuomita. Imettämättömyys ei tee äidistä pahaa sen enempää, kuin imetys hyvää. Kumpallakin tavalla lapsi kasvaa ja kehittyy. ...Itse olen vielä lapseton, mutta sitten joskus jos lapsi tulee aion kyllä kokeilla imetystä, mutta mikäli se on oikein kivuliasta ja hankalaa jätän se pois. Maalaisjärki sanoo, että jos kauheissa kivuissa ja stressissä lastaan joutuu imettää, lapseen siirtyy äidin maidon mukana stressihormoneja ja lapsi muutenkin varmasti aistii äidin kivun. Tuollaisessa tilanteessa äiti-lapsi-suhteelle on parempi vaihtoehto korvikkeet.
No kenenkään imetykseen tai imettämättömyyteen en ota kantaa, mutta outoa tehdä lapsi toisen mieliksi ja tuntea inhoa koko lasta ja kaikkea siihen liittyvää kohtaan. Mielestäni kumpaakaan sukupuolta olevan vanhemman ei pidä alkaa vanhemmaksi vasten tahtoaan pelkästään puolisoa miellyttääkseen. Se ei ole kenenkään etu.
Minäkin olin sitä mieltä etten tule koskaan imettämään ja maidonnousun estävät lääkkeet jo pyytänyt, mutta päätin ensin kerran kokeilla imettää. Enpä sitten ottanut lääkkeitä ja imetin 9kk. Olen tosi hyvilläni näin jälkeenpäin että kokeilin. Onhan Se imetys ainakin yö syöttöjen kannalta helpompi ratkaisu.